فدرال رزرو به دنبال کاهش ترازنامه مالی خود است؛ معنای آن برای حوزه کریپتو چیست؟

خانهاخبارفدرال رزرو به...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: فدرال رزرو با اقدامی به نام تشدید کمی (QT)در حال آغاز روند کاهش ترازنامه 9 تریلیون دلاری خود است که در سال های اخیر رشد زیادی داشته است. تحلیلگران صرافی ها و شرکت های سرمایه گذاری در حال بحث هستند که آیا QT با آغاز خود از تاریخ 1 ژوئن به رشد بی سابقه بازار کریپتو پایان خواهد داد یا خیر.

توییت Wendy O

می‌توان QT یا تشدید کمی را نقطه مقابل تسهیل کمی (QE) یا همان چاپ پولی در نظر گرفت که فدرال رزرو از زمان همه گیری بیماری کرونا مشغول انجام آن بوده است. در شرایط چاپ بی رویه، پول بیشتری ایجاد و توزیع می‌شود و فدرال رزرو نیز اوراق قرضه و دیگر ابزار خزانه را به ترازنامه مالی خود اضافه می‌کند.

فدرال رزرو قصد دارد در سه ماه آینده هر ماه ترازنامه مالی خود را 47.5 میلیارد دلار کاهش دهد. در سپتامبر امسال، برنامه این نهاد دولتی کاهش 95 میلیارد دلاری است. در حقیقت هدف اصلی فدرال رزرو کاهش 7.6 تریلیون دلاری ترازنامه مالی تا پایان سال 2023 است.

توییت crypto whale

پاو، هاندال، مدیر صرافی کریپتویی سویفتکس، معتقد است که اقدام QT تاثیر منفی بر بازار خواهد داشت. وی در مصاحبه با کوین تلگراف گفت که احتمال دارد شاهد کمرنگ شدن رشد ارزش بازار کریپتو باشیم.

وی در ادامه افزود:

«فدرال رزرو در حال گلچین کردن دارایی ها با سرعتی بیش از تصور تحلیلگران است و تصور این موضوع که تصمیمات این نهاد تاثیری بر بازار و احساسات سرمایه گذاران نخواهد داشت، بسیار سخت است.»

تاثیر چاپ پول بر بازار کریپتو که از ماه مارس 2020 آغاز شد، بسیار دراماتیک بود. داده های کوین گکو نشان می‌دهد که بازار در سال 2019 و اوایل 2020 نزولی بود اما با آغاز فرایند چاپ پول شاهد یک رالی صعودی قدرتمند در بازار کریپتو بودیم.در همین حین ارزش بازار از 162 میلیارد دلار در 23 مارس 2020 به 3 تریلیون دلار در اواخر نوامبر رسید.

مطلب مفید: بلاک چین چیست؟ هر آنچه باید در مورد فناوری بلاک چین بدانید

در همین فاصله زمانی ترازنامه مالی فدرال رزرو نیز دو برابر  شد و از 4.17 تریلیون دلار به 8.95 تریلیون دلار رسید. این سریع ترین نرخ شد ترازنامه مالی فدرال رزرو از زمان بحران اقتصادی سال 2007 است. نایجل گرین، مدیرعامل شرکت دی ور (deVere) معتقد است که واکنش ها به QT کوچک خواهد بود جرا که در حال حاضر قیمت ها بسیار پایین هستند. وی معتقد است شاهد واکنشی منفی از بازار به دلیل سرعت غیرمنتظره تشدید کمی خواهیم بود اما تاثیر آن چندان زیاد نخواهد بود و بازار در نهایت با رشد همراه می‌شود.

حقوق کارگران در آمریکا به خصوص در صنعت گردشگری و با توجه به بیشتر شدن تقاضای کارمندان در حال افزایش است. با در نظر گرفتن بالا ماندن حقوق ها در زمان QT، آمریکا ممکن است با رکود اقتصادی و کم بودن حقوق ها مواجه شود. یکی از تحلیلگران بازار کریپتو نیز گفته است در پی اقدام فدرال رزرو اگر مردم پول نقد بیشتری به واسطه حقوق های بالا در جیب هایشان داشته باشند، ممکن است در نهایت بازار کریپتو از آن نفع ببرد.

هاندال همچنین اضافه کرد، در حالی که بازار با نوسانات شدید همراه شده است، ممکن است بیت کوین از آن نفع ببرد چرا که در حال اثبات خود به عنوان یک دارایی رهبر است. وی به دامیننس 47 درصدی بیت کوین اشاره کرد که از ابتدای سال تاکنون 8 % افزایش داشته است. از نظر وی:

«فعالان بازار به دنبال سرمایه گذاری در بیت کوین هستند که ممکن است باعث ضعف آلت کوین ها در سراسر بازار شود.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

2 نظرات

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان