رئیس کل سازمان امور مالیاتی از کشف یک فرار مالیاتی در حوزه رمز ارزها خبر داد

خانهاخباررئیس کل سازمان...

آنچه می‌خوانید...

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از کشف یک مورد فرار مالیاتی در حوزه رمز ارزها بر اساس تراکنش‌های بانکی فرد خاطی خبر داد.

فرار مالیاتی در حوزه ارزهای دیجیتال

به گزارش فکت کوینز و به نقل از خبرگزاری بازار، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از این فرار مالیاتی به روش خرید و فروش رمز ارزها خبر داد. وی با بیان اینکه یکی از اهداف نظام مالیاتی کشور ایجاد شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی است، گفت:

به منظور دستیابی به این هدف، در دوره تحولی نظام مالیاتی اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت که یکی از این اقدامات پالایش تراکنش‌های بانکی می‌باشد که با اعمال قواعد جدید در این حوزه صورت گرفته است.

او ادامه داد:

در همین راستا از طریق بررسی تراکنش‌های بانکی یک فراری مالیاتی در حوزه رمز ارزها با برخی صرافی‌های معتبر، درآمدهای کتمان شده ناشی از خرید و فروش انواع رمز ارز توسط نامبرده شناسایی و مبلغ پنج هزار و پانصد میلیارد ریال مالیات مطالبه و با قبول ایشان قطعی گردید که بخشی از آن وصول و برای مانده بدهی تضمین‌های لازم از اموال ایشان اخذ گردیده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین تاکید کرد که فرار مالیاتی منابع مالی دولت را کاهش می‌دهد و در نتیجه وظایف و مسئولیت‌هایی را که شهروندان از دولت انتظار دارند، با چالش مواجهه نموده و عملا تحقق آن‌ها را محدود می‌کند.

منظور افزود:

بر این اساس، برنامه‌ریزی برای مقابله با فرار مالیاتی و وصول کامل درآمدهای مالیاتی یکی از اساسی‌ترین محورهای برنامه‌ریزی نظام مالیاتی کشور در سال آتی است.

گفتنی است پیش از این شاهین مستوفی، مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی، سهم رمز ارز‌ها از فرار مالیاتی مودیان در کشور را ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان