فروش ارز دیجیتال؛ چطور ارزهای دیجیتال را بفروشم؟

خانهمقالاتفروش ارز دیجیتال؛...

آنچه می‌خوانید...

مراحل فروش رمزارزها چیست؟ آیا فرش یک رمز ارز سخت‌تر از خرید آن است؟ چگونه ارز دیجیتال را به ریال تبدیل کنم؟ بهترین سیگنال فروش ارز دیجیتال چیست؟ احتمالا این سوالات دغدغه ذهنی شما هستند و به این فکر می‌کنید که آیا بعد از خرید ارز دیجیتال، اصلا امکان فروش آنها وجود دارد؟ آیا به سادگی می‌توانید هر یک از ارزهای دیجیتال را به ارز دیجیتال دیگری یا به ارزهای فیات تبدیل کنید؟ با ما در فکت کوینز همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بیابیم.

آموزش فروش ارزهای دیجیتال

فرایند فروش رمز ارزها مشابه فرآیند خرید و البته بسیار آسان‌تر است. مشابه از این نظر که می‌توانید دارایی‌هایتان را به صورت شخصی بفروشید و مستقیما به آدرس گیرنده‌ای که در اختیار دارید ارسال کنید. یا اینکه دارایی را در صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال بفروشید. اما چرا آسان‌تر؟ به هر نحوی که ارز دیجیتال را دریافت کرده‌ باشید، احتمالا راحل نصب و راه اندازی کیف پول، ایجاد آدرس و احتمالا مراحل ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال و احراز هویت را گذارانده‌اید. بنابراین، فروش ارز دیجیتال به مراتب آسان‌تر و کوتاه‌تر از مراحل خرید است.

مطلب مفید: نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران با بهترین قیمت

- Advertisement -
روش‌های فروش کریپتوکارنسی

روش‌های فروش ارز دیجیتال

شما می‌تواند رمز ارزهای خود را به روش‌های مختلفی به فروش برسانید که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

فروش به صورت شخصی

برای فروش و معامله شخصی کریپتو دو گزینه دارید. مثلا می‌توانید ارز دیجیتال خود را به آدرس کیف پول دوست یا آشنایی انتقال دهید و به او بفروشید. در این صورت از اعتبار گیرنده مطمئن هستید و فروش ارز دیجیتال از این طریق مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر قصد فروش دارایی به کاربران کانال‌های تلگرامی یا اینستاگرام را دارید باید مخاطرات و ریسک‌های آن را بپذیرد. این راه توصیه نمی‌شود!

خرید و فروش ارز دیجیتال

فروش ارز دیجیتال از طریق صرافی‌های معتبر

درست همانند خرید از صرافی، برای فروش هم پیدا کردن یک صرافی معتبر مهم‌ترین نکته است. با یک جستجوی ساده در گوگل تعداد زیادی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی را می‌یابید. اما اطمینان یافتن از اعتبار آنها وظیفه شما است و اگر کلاهی سرتان برود دست شما به هیچ جایی نمی‌رسد. برخی نکات مهم و قابل توجه برای پیدا کردن صرافی‌های معتبر عبارتند از؛ حجم بازار صرافی، تنوع و تعداد ارزهای لیست شده در صرافی، نوع پلتفرم و رابط کاربری آسان و ایمن، نرخ کارمزد و کمسیون صرافی و غیره.   

تبدیل ارز دیجیتال به ریال

به طور کلی چند روش برای نقد کردن ارزهای دیجیتال وجود دارد که عبارتند از؛ دستگاه‌های خودپرداز یا  ATM، کارت اعتباری، انتقال بانکی و صرافی‌های ارز دیجیتال. به دلیل موضوع تحریم، بهترین راه برای کاربران ایرانی استفاده از صرافی‌های داخلی است. خوشبختانه، صرافی‌های معتبر ایرانی هم اپلیکیشن‌های خرید و فروش ارز دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال و مبدل قیمت ارزهای دیجیتال می‌توانید تخمینی از ارزش ریالی دارایی‌هایتان داشته باشید. به محض ثبت درخواست در صرافی تبدیل ارز انجام می‌شود.

در بازار خرسی، فروش ارز دیجیتال بهتر است یا هولد؟

هودل (HODL) با یک اشتباه سهوی به جای واژه Hold در دنیای کریپتو رایج شد. هودل کردن، استراتژی نگهداری ارزهای دیجیتال در بلند مدت است. در صورتی که بازار صعودی باشد، اطمینان‌خاطر سرمایه‌گذار بیشتر است و نه تنها بابت نگهداری دارایی دغدغه‌ای ندارد بلکه از بیشتر شدن ارزش سرمایه و کسب سود لذت می‌برد. اما بالعکس، در بازارهای خرسی سایه ترس و وحشت اول هولدرهای کوتاه مدت و با ادامه‌دار شدن روند نزولی هولدرهای بلندمدت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در چنین شرایطی تصمیم درست چیست؟ چه موقع باید برای فروش ارز دیجیتال اقدام کنیم؟

فروش ارز دیجیتال بهتر است یا هودل؟
زمان مناسب برای فروش کریپتو چه زمانی است؟

معیارهای تشخیص زمان فروش ارزهای دیجیتال چیست؟

هر فردی به دنبال آن است که ارزهای دیجیتال خود را در بهترین زمان ممکن و در بالاترین قیمت بفروشد؛ هرچند این کار بسیار سختی است، اما با در نظر گرفتن عوامل زیر می‌توانید فروش خود را بهینه کنید:

استراتژی شخصی داشته باشید

سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها دقیقا همانند سایر بازارهای مالی است و استثنایی وجود ندارد. یک سرمایه‌گذار موفق پیش از هر اقدامی یک استراتژی معاملاتی طراحی می‌کند. در مواجهه با ریسک‌های بازار، استراتژی معاملاتی قدرت و فرصت تصمیم‌گیری شما را بیشتر می‌کند.

به رفتار صرافی‌های دقت کنید

لیست شدن یک کوین یا توکن در صرافی مطرحی مانند صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance) سیگنال خوبی برای خرید است. چراکه پس از بایننس احتمال لیست شدن ارز در سایر صرافی‌ها و استقبال زیاد کاربران وجود دارد. در نهایت، با افزایش عرضه، ارزش توکن بیشتر می‌شود. برای سیگنال فروش ارز دیجیتال، باید موضوع را برعکس ببینید. به عبارت دیگر، حذف یک ارز از لیست یک صرافی بزرگ احتمالا به معنای کاهش ارزش و سیگنال فروش توکن است.

خبرهای مرتبط با رمزارزها را رصد کنید

بی‌خبری همیشه هم به معنای خوش‌خبری است. اگر از انتشار آخرین خبر و عرضه طرح‌های یک پلتفرم زمان زیادی می‌گذرد، شاخک‌های اقتصادی شما باید تیزتر شود. شاید زمان فروش ارز دیجیتال شما همین الان باشد!

در اوج بفروش در کف بخر

این استراتژی، بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و به ویژه کریپتوکارنسی‌ها است. گرچه تشخیص کف و قله چندان آسان نیست اما اگر  در ابتدا یا جایی میانه روند صعودی کریپتو خریدید، مغرور نشوید. حد سود مشخص کنید و بعد از رسیدن به این حد، مقداری از سرمایه‌تان را بفروشید. به این ترتیب با نقد شدن بخشی از سرمایه فشار روانی شما کمتر می‌شود. سپس منتظر یک نقطه ورود مجدد باشید.

چه زمانی ارز دیجیتال را بفروشیم؟
فروش ارز دیجیتال در سقف

مطلب مفید: صرافی های ارز دیجیتال ؛ آشنایی با بهترین صرافی ها و خریدوفروش در آن‌ها

همرنگ جماعت نباشید

در تاریخ کریپتو، تعداد ارزهایی که فقط به خاطر تبلیغات و استقبال گسترده پامپ شدند بسیار است. معمولا ارزهایی که به دلیل استقبال ناگهانی و به ویژه هجوم مردم عادی ارزش پیدا می‌کنند، در بازارهای نزولی هم بیشتر در معرض کاهش قرار می‌گیرند. همیشه منتظر سیگنال فروش از سمت دیگران نباشید. توجه به همین نکات به ظاهر ساده قدرت تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش ارز دیجیتال را بیشتر می‌کند.

چشم به روند برترین ارز بازار بدوزید

بازار کریپتو، تقریبا همیشه پیرو حرکت بیت کوین است. دامیننس بیت کوین حدود 40% است و از 60 درصد باقیمانده 20 درصد سلطه بازار در اختیار اتریوم است. تشخیص خط روند بیت کوین سیگنال خوبی برای خرید یا فروش کریپتوکارنسی‌ها است.

کلام پایانی

مراحل فروش ارز دیجیتال بسیار ساده‌تر از خرید است زیرا نیمی از راه را قبلا طی کرده‌اید. اما انتخاب زمان فروش بستگی به خود شما دارد؛ چه استراتژی‌ای دارید و چقدر ریسک‌پذیر هستید. شما چه تجربه‌ای در مورد خرید یا فروش ارزهای دیجیتال دارید. کدام صرافی‌ها بهتر هستند؟ بهترین زمان فروش کریپتو چه زمانی است؟ منتظر دریافت تجربه‌های شما هستیم.    

بهترین زمان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چه زمانی است؟

بهترین راهبردی که بیشتر افراد موفق اتخاذ کرده‌اند، سرمایه گذاری مداوم در طول زمان بود، این استراتژی تأثیر بسیار بالای قیمت های بی ثبات را به حداقل می رساند.

بهترین زمان برای فروش ارزهای دیجیتال چه زمانی است؟

بهترین زمان برای فروش رمزارزها زمانی است که قیمت آن 25٪ بیشتر از خرید اولیه خودتان باشد. اگر روند نزولی باشد، هولد کردن و صبر کردن تا زمان بازگشت دوباره قیمت بهتر است.

کیف پول یا والت چیست؟

برای ذخیره یک رمزارز به کیف پول احتیاج دارید. کیف پول، نرم افزاری است که برای نگهداری کلیدهای عمومی و خصوصی استفاده می‌شود و می‌تواند به صورت وب، سخت افزاری یا روی موبایل باشد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان