از زمان سقوط ترا، سرمایه گذاران سازمانی 236 هزار واحد بیت کوین فروخته‌اند

خانهاخباراز زمان سقوط...

آنچه می‌خوانید...

وتل لوند، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی آرکین ریسرچ در پستی توییتری فاش کرد که سرمایه گذاران سازمانی از زمان سقوط اکوسیستم ترا تاکنون چه مقدار از بیت کوین های خود را فروخته‌اند. در این پست، وی همچنین اشاره کرده است که شرکت تسلا در ماه مه و با متوسط قیمت بیت کوین در 32209 دلار حدود 29 هزار عدد از کوین هایش را فروخته است.

فروش به اجبار

از نظر لوند، فروش اجباری سرمایه گذاران سازمانی از دو ماه پیش و همزمان با سقوط اکوسیستم ترا آغاز شد، زمانی که دو کوان به منظور حفظ ثبات استیبل کوین ترا حدو 80 هزار بیت کوین را فروخت. از آن زمان تاکنون، فشار فروش در بازار کریپتو حالت مسری پیدا کرد و شاهد فروش 236237 بیت کوین توسط سرمایه گذاران سازمانی بودیم. لوند در این باره گفت که این تعداد بیت کوین شامل فروش های عادی و دیگر فعالیت های معمول در بازار نزولی نیست.

در زمان سقوط بازار، ماینرهای عمومی مجبور شدند برای حفظ عملیات های خود حدود 4.4 هزار بیت کوین را به فروش برسانند. در همین حین به تازگی خبری منتشر شد که تسلا نیز حدود 75 % از موجودی BTC خود را به فروش رسانده است. بنابر تخمین های لوند، تسلا هنوز 9686 بیت کوین دارد که نسبت به عدد 43053 در تاریخ 1 فوریه 2021 بسیار پایین است.

اگر تسلا در فصل اول سال گذشته که قیمت بیت کوین با رالی صعودی همراه بود، 10 % از موجودی کوین های خود را برای فراهم کردن نقدینگی به فروش رسانده باشد، فروش سنگین اخیر این شرکت در محدوده قیمتی 34800 دلار تا 33325 دلار باعث شده تا متحمل زیان سنگینی نشود.

شرکت های وام دهی با ورشکستگی مواجه می‌شوند

در ماه ژوئن و همزمان با سقوط قیمت ها به دلیل اعلام نرخ تورم، شرکت های بزرگی که از قبل با مشکلات ناشی از سقوط ترا دست و پنجه نرم می‌کردند دچار ورشکستگی شدند. سقوط شرکت تری اروز کاپیتال باعث شد تا پلتفرم های دیگر مانند سلسیوس و ویجر نیز به صورت دومینو وار اعلام ورشکستگی کنند. بر اساس مدارک یافت شده، شرکت 3AC به پلتفرم های وام دهی حدود 18 هزار بیت کوین و دیگر دارایی های دیجیتال معادل 22 هزار بیت کوین بدهی دارد.

علاوه بر تری اروز کاپیتال که با لیکوئید شدن سنگین خود باعث سقوط کل بازار شد، ETF کانادایی Purpose نیز در فاصله 16 تا 20 ژوئن حدود 24.5 هزار بیت کوین خود را بازخرید کرد که به فشار فروش در بازار افزود. در نتیجه این اتفاقات شاهد سقوط سنگین قیمت بیت کوین به محدوده 17700 دلاری بودیم.

از نظر لوند، دو ماه اخیر فاز تسلیم شدن بوده است. با توجه به تسلیم شدن سرمایه گذاران سازمانی و زیان سرمایه گذاران خرد، ادامه دار بودن فشار فروش در بازار می‌توانست حتی بدتر از این نیز باشد. برای حال حاضر وی معتقد است که روند بازگشتی در بازار به معنای کاهش فشار فروش به صورت کلی و کم شدن عدم قطعیت در بازار است.

توییت وتل لوند

مطلب مفید: بررسی کامل مفهوم لیکوئید استیکینگ (Liquid Staking)

آیا مایکرواستراتژی بیت کوین های خود را می‌فروشد؟

در پی فروش سرمایه گذاران سازمانی و بزرگ حوزه کریپتو به تازگی سومین کیف پول ثروتمند بلاک چین، حدود 242 هزار بیت کوین خود را با ارزش تقریبی 5.4 میلیارد دلار به صرافی کوین بیس انتقال داد. پس از این اتفاق شایعات زیادی در بازار به وجود آمد که کوین های فروخته شده متعلق به شرکت مایکرو استراتژی، یکی از بزرگ ترین حامیان و هولدرهای بیت کوین در جهان است.

پس از ان که تسلا به تازگی بخش بزرگی از دارایی های خود را به فروش رساند، در فضای مجازی شایعاتی به وجود آمده که مایکرواستراتژی نیز در حال انجام چنین کاری است. با این حال جارویس لبز، محقق حوزه بلاک چین معتقد است که چنین اتفاقی رخ نداده و این صحبت ها تنها شایعه است.

جارویس لبز به این موضوع اشاره کرد که کیف پول مذکور از سال 2019 شروع به انباشت کرده است اما بر اساس داده های قانون گذاران مالی، مایکرو استراتژی خریدهای خود را از سال 2020 آغاز کرد. بعید به نظر می‌رسد که این شرکت به کمیسیون بورس آمریکا و سرمایه گذاران درباره ترازنامه مالی خود دروغ گفته باشد. چنین چیزی باعث می‌شود به این نتیجه برسیم که کیف پول مذکور متعلق به مایکرواستراتژی نیست.

پس از جارویس لبز، کی یونگ جو، مدیرعامل کریپتوکوانت نیز به شایعات چند روز اخیر درباره فروش این سرمایه گذار سازمانی بزرگ واکنش نشان داد. وی گفت که تمامی جزئیات این انتقال ها نشان می‌دهد که فروش کوین ها یک انتقال داخلی بوده و نه از یک کاربر خارجی به صرافی صورت گرفته باشد. وی همچنین فکر می‌کند که آدرس کیف پول متعلق به مایکرواستراتژی یا کوین بیس نیست، بلکه به جمینای تعلق دارد.

توییت کی یونگ جو

حتی اگر این انتقال از طرف یک کاربر خارجی به صرافی باشد، مدیرعامل کریپتوکوانت می‌گوید نمی‌توان فرض کامل را بر فروش بیت کوین ها گذاشت. گفتنی است که وی در اوایل این ماه توییت های زیادی درباره ورود کوین به صرافی های مانند کوین بیس منتشر کرده بود. وی می‌گوید بسیاری از نهنگ ها در حال استفاده کردن از بیت کوین های خود به عنوان وثیقه ای برای معاملات فیوچرز هستند. چنین چیزی می‌تواند نشانه ای از اشباع فروش بیت کوین و نزدیک شدن به کف قیمتی باشد.

گفتنی است که در میان این ترس و اضطراب ها در جامعه از فروش کوین توسط مایکرواستراتژی، مایکل سیلور، مدیرعامل این شرکت روز 29 ژوئن در پستی توییتری خبر از خرید 10 میلیون دلار بیت کوین توسط شرکت داد تا پاسخ محکمی در برابر شایعات باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان