شخصی به اشتباه یک NFT از مجموعه میمون های کسل را با قیمت 200 دلار فروخت

خانهاخبارشخصی به اشتباه...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: دنیای معاملات بلاکچین دنیای عجیبی است و یک تراکنش اشتباه ممکن است کل دارایی شما را از چنگتان در بیاورد. متاسفانه هر از گاهی این اتفاقات تکرار می‌شوند و یکی از جدیدترین موارد آن، فروش توکن غیرقابل تعویض شماره #6462 مجموعه میمون های کسل با قیمت 200 یو‌اس‌دی‌سی (USDC) است. ظاهرا یک سرمایه‌گذار به اشتباه توکن NFT گران قیمتی را با قیمتی بسیار پایین‌تر از بهای واقعی به فروش رسانده است.

جریان فروش NFT شماره 6462 مجموعه میمون های کسل چه بود؟

روز یکشنبه یک اکانت توییتری به نام Boredapebot که خبرهای مربوط به فروش مجموعه NFT میمون های کسل را منتشر می‌کند، اعلام کرد که دارنده NFT شماره #6462 دارایی‌اش را در ازای یک مقدار جزئی (200 واحد USDC معادل با 200 دلار) فروخته است. مجموعه NFTهای BAYC (بورد ایپ یات کلاب) یکی از گرانترین مجموعه‌های بازار NFT است که در حال حاضر کف قیمت آن برابر با 101.75 اتر (معادل 206 هزار دلار) است.

از آنجا که NFT شماره #6462 ویژگی‌های کمیابی (یک گردنبند استخوانی، کلاه پلیس موتورسوار و یک اسلایس پیتزا) دارد به احتمال زیاد اشتباهی در حین فروش رخ داده است. احتمالا مالک در هنگام فروش 200 واحد USDC را  اشتباها به جای 200 واحد اتریوم پذیرفته و این یعنی این NFT کمیاب حدود 99.9 درصد پایین تر از کف قیمت به فروش رفته است.

مطلب مفید: فروش NFT های بازی متاورسی بورد ایپ با نام Otherside از فردا آغاز می‌شود

آیا با فرار مالیاتی رو به رو هستیم؟

گرچه تعدادی از کاربران با این فروشنده ابراز همدردی کردند اما برخی دیگر معتقدند که مسئله فرار مالیاتی در میان بوده است. تاریخچه معاملات Opensea نشان می‌دهد حدود یک سال پیش مورد مشابهی اتفاق افتاده و این NFT با قیمتی کمتر از 2 اتر (7000 دلار) فروخته شده است. همچنین، اطلاعات مربوطه حاکی از آن است که توکن مذکور حداقل پنج بار میان کیف پول‌های مختلف جابه‌جا شده است. نکته قابل توجه دیگر این است که اکانت خریدار در همین ماه ایجاد شده و تنها چند دقیقه پس از پیشنهاد فروش، خریدار پیشنهاد را پذیرفته است.

NFT میمون کسل

نظرات کاربران در مورد این ماجرا متفاوت است. یکی از کاربران این خرید را به یک هولدر ثروتمند NFTها نسبت داده و دیگری احتمال خودی بودن خریدار را مطرح کرده است. به هر حال، این نخستین بار نیست که یکی از دارندگان NFTهای مجموعه میمون های کسل دارایی‌اش را زیر قیمت می‌فروشد. در ماه دسامبر گذشته صاحب NFT شماره 3457 اشتباها به جای 300000 دلار توکن NFT اش را در ازای 3000 دلار فروخت.  

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان