NFT ها در بلاک چین قرار ندارند؛ هم‌بنیانگذار رریبل می‌گوید

خانهاخبارNFT ها در...

آنچه می‌خوانید...

NFT ها به عنوان تکنولوژی های مبتنی بر بلاک چین تبلیغ می‌شوند اما اکنون بر اساس صحبت های دو کارشناس این حوزه سوء تفاهم هایی درباره نحوه ذخیره شدن این توکن ها وجود دارد. این دو معتقدند که فضای ذخیره NFT ها به صورت فنی در بلاک چین نیست و این توکن ها در جای دیگری ذخیره می‌شوند.

جاناتان ویکتور، مدیر بخش  وب 3 شرکت پروتکل لبز و الکس سالینکوف، هم‌بنیانگذار رریبل، در مصاحبه ای با کوین تلگراف به صحبت درباره فضای ذخیره ای غیرمتمرکز، آینده NFT ها و همچنین سرمایه گذاری در این توکن ها پرداختند. بر اساس صحبت های ویکتور، زنجیره های اصلی بسیار سایز محدودی دارند و ذخیره داده در بلاک چین می‌تواند بسیار گران باشد. به دلیل حجم بالای دارایی ها راهکارهای ذخیره در خارج از زنجیره معرفی شده است. بنابر صحبت های وی، داده های NFT ها می‌توانند در هر جایی از یک نود میزبان گرفته تا شبکه های فضای ذخیره ای غیرمتمرکز زندگی کنند.

- Advertisement -

سالینکوف نیز در این خصوص گفت که NFT ها یک مفهوم جدید هستند و ممکن است درباره چگونکی عملکرد فضای ذخیره ای آنها سوء تفاهم های زیادی به وجود بیاید. وی گفت که یک تراکنش توسط بلاک چین تایید می‌شود اما فایل در حقیقت جای دیگری قرار دارد. وی افزود:

«باید به این نکته مهم دقت داشت که NFT موجود در کیف پول کاربران تنها به نمایندگی از فایل اصلی آنجا قرار دارد و فایل اصلی که با نام متا داده های NFT نیز شناخته می‌شود، در حقیقت جای دیگری ذخیره شده است.»

علیرغم این موضوع، ویکتور و سالینکوف اشاره داشتند که فضای ذخیره ای NFT ها را همچنان می‌توان غیرمتمرکز در نظر گرفت. ویکتور توضیح داد که پروژه آنها با نام ذخیره NFT (NFT.Storage) این کار را با استفاده از شبکه فضای ذخیره غیرمتمرکزی مانند فایل کوین و سیستم توزیع فایل همتا به همتا (IPFS) انجام می‌دهد. بدین ترتیب آنها قادر خواهند بود NFT ها را مانند کالاهای دیگر و مشابه آرشیو اینترنت ذخیره کنند. وی در این باره گفت:

«زمانی که به غیرمتمرکز سازی فکر می‌کنیم، دوست دارم به چهارچوبی فکر کتم که آیا در آن امکان شکست در یک مقطع وجود دارد یا خیر. باید دقت داشت که ذخیره داده ها خارج زنجیره الزاما به معنای متمرکز سازی نیست. پس تا زمانی که به درستی مشغول انجام آن باشیم، مشکلی پیش نخواهد آمد.»

مطلب مفید: BNB چیست و چه کاربردی دارد؟ پیش بینی قیمت بایننس کوین

سالینکوف نیز گفت که در بازار NFT های رریبل، آنها این توکن ها را با استفاده از IPFS ذخیره می‌کنند. با این حال، به منظور بهبود ادغام داده ها، وی گفت که پلتفرم آنها با پروژه NFT.Storage همکاری کرده تا فضای ذخیره ای را هم در فایل کوین و هم در IPFS داشته باشد.

زمانی که از آنها درباره آینده NFT ها سوال شد، ویکتور گفت که از نظرش در آینده شاهد کالاهای دیجیتال بیشتری خواهیم بود که در NFT ها نمود پیدا خواهند کرد و موارد کاربردی بیشتری نیز برای آنها ایجاد خواهد شد. وی همچنین معتقد است که به روزرسانی مرج اتریوم باعث رشد قیمت این توکن ها خواهد شد. از سویی دیگر سالینکوف دیدگاه مولتی چین از این فضا را پیش بینی کرد و گفت که به همین دلیل است که آنها در تلاش هستند تا فضای ذخیره ای و دسترسی به NFT ها را به صورت دموکراسی درآورند.

پس از آن درباره زمان سرمایه گذاری در NFT ها از آنها سوال شد و دو کارشناس این حوزه توصیه های خود را به اشتراک گذاشتند. ویکتور از سرمایه گذازان خواست تا احتیاط کنند و خود را در موقعیتی قرار ندهند که بعدا مجبور به فروش شوند. وی گفت که این توکن ها معمولا نقدینگی کمتری دارند و برای همین است که کاربران نباید خود را در موقعیت فروش اجباری قرار دهند.

در همین حین سالینکوف گفت که باید تصویر بزرگ تر را در نظر گرفت چرا که نوسانات قیمتی همیشه در بازار وجود خواهند داشت اما از نظر وی و در دیدگاهی کلی تر، ارزش NFT ها در مسیر صعودی به کار خود ادامه می‌دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان