top banner adv

گلسنود: نبود تقاضا و فعالیت در شبکه بیت کوین نشان از بازار نزولی طولانی تری دارد

گلسنود: نبود تقاضا و فعالیت در شبکه بیت کوین نشان از بازار نزولی طولانی تری دارد
0
بازدید : 10037

گلسنود، پلتفرم تحلیلی در حوزه بلاک چین معتقد است که با قرار داشتن بسیاری از شاخص های درون زنجیره ای در ناحیه نزولی، برای آن که روند بازگشتی بیت کوین ادامه دار باشد باید شاهد افزایش تقاضا و کارمزدهای پرداختی در شبکه بیت کوین باشیم. این پلتفرم روز گذشته در گزارشی به بررسی و ارزشیابی رشد بیت کوین و بازار در یک هفته اخیر پرداخت.

بیشتر بخوانید : بازارساز خودکار کوینکس چیست؟

در این گزارش، تحلیلگران به رشد تقاضای تراکنش‌ ها، باقی ماندن آدرس‌های فعال بیت‌ کوین در یک کانال نزولی مشخص و کارمزدهای پایین ‌تر در شبکه به عنوان دلایلی برای کاهش هیجان سرمایه‌ گذاران در مورد افزایش 15  درصدی قیمت بیت ‌کوین در هفته گذشته اشاره کردند.

بیشتر بخوانید : جهش سهم بازار USDT؛ وضعیت نامشخص اقتصادی به نفع تتر

توییت گلسنود

بیشتر بخوانید : به روز رسانی جدید اپلیکیشن ETF اسپات بیت کوین شرکت بلاک راک

گلسنود در گزارش خود به کاهش فعالیت های درون زنجیره ای و تغییر حالت سرمایه گذاران به هولدرهای بلند مدت به عنوان نشانه های بازار نزولی اشاره کرده است. در این گزارش آمده است که شرایط فعلی شبکه بیت کوین بیانگر آن است که همچنان در بازار نزولی قرار داریم.

آدرس های فعال بیت کوین
آدرس های فعال بیت کوین

گلسنود می‌گوید که کاهش فعالیت شبکه را می‌توان به‌ عنوان عدم وجود تقاضای جدید برای شبکه از سوی معامله‌گران نسبت به هولدرهای بلند مدت و سرمایه‌ گذارانی که اعتقاد زیادی به فناوری شبکه دارند، تفسیر کرد. این پلتفرم در ادامه گفت:

«به استثنای چند جهش در فعالیت شبکه در زمان مراحل بزرگ تسلیم شدن، فعالیت فعلی در شبکه نشان می‌دهد که هنوز تقاضای تازه ای برای شبکه بیت کوین وجود ندارد.»

برخلاف هفته گذشته که شاهد افزایش تقاضا با رسیدن قیمت به سطح 20000 دلاری و تشکیل کف قیمتی در آن ناحیه بودیم، تقاضای اضافی برای حفظ این سطح یا حرکت به سمت سطوح بالاتر را نمی‌توان در بازار مشاهده کرد. گلسنود دلیل چنین اتفاقی را حضور بازار نزولی می‌داند که از ماه دسامبر 2021 تاکنون ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید : سند راهبردی فضای مجازی، وزارت اقتصاد را متولی ارزهای دیجیتال کرد

مطلب مفید: بهترین ربات بیت کوین (Bitcoin Robot) کدام است؟

تراکنش های شبکه بیت کوین در ثانیه
تراکنش های شبکه بیت کوین در ثانیه

تحلیلگران شباهت هایی را بین الگوی تقاضای فعلی در شبکه و الگوی ایجاد شده در سال های 2018 و 2019 مشاهده کرده‌اند. مشابه چرخه قبلی، تقاضا در شبکه پس از رسیدن قیمت به اوج خود در آوریل 2021 کاهش یافته است. پس از آن دوباره شاهد بهبود تقاضا و فعالیت در شبکه بیت کوین بودیم که منجر به اوج قیمتی ماه نوامبر شد.

با این حال از ماه نوامبر تاکنون تقاضا برای شبکه در یک روند نزولی قرار داشته است و بیشترین میزان کاهش آن نیز در ماه مه و پس از فشار فروش بزرگ در بازار رخ داد. گلسنود معتقد است که شبکه بیت کوین در تسلط هولدرها است و تا به امروز تغییر و بازگشت قابل توجهی در میزان تقاضای جدید برای شبکه ایجاد نشده است.

در ادامه این پلتفرم تحلیلی افزود که تقاضای کم از سوی افرادی به جز علاقه مندان بیت کوین باعث شده تا کارمزدهای شبکه نیز وارد محدوده نزولی شود. در یک هفته گذشته، کارمزدهای روزانه بیت کوین به 13.4 BTC رسیده و این در حالی است که رقم آن برای ماه آوریل سال گذشته 200 بیت کوین بود.

گلسنود معتقد است که افزایش کارمزدها به معنای افزایش تقاضا در شبکه بیت کوین نیز خواهد بود که می‌تواند منجر به تغییر و ثبات ساختاری فعالیت در شبکه شود. هنوز شاهد روند صعودی در این شاخص نبوده‌ایم، اما زیرنظر گرفتن این شاخص می‌تواند سیگنال خوبی از بازگشت و تغییر اوضاع به علاقه مندان بیت کوین دهد.

بیشتر بخوانید : بلاکچین بیت کوین نزدیک به نیم ترابایت داده ذخیره کرده است

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x