top banner adv

فلکس کوین (FLEX Coin) چیست؟ آشنایی با FLEX و FLEXUSD

فلکس کوین (FLEX Coin) چیست؟ آشنایی با FLEX و FLEXUSD
0
بازدید : 13888

فلکس کوین (FLEX Coin) توکن بومی صرافی ارز دیجیتال کوین فلکس (CoinFLEX) است. دارندگان این توکن از تخفیف در کارمزد معاملات بهره‌مند می‌شوند و می‌توانند از طریق FLEXDAO در رای‌گیری‌های حاکمیتی صرافی شرکت کنند. این پلتفرم طیف وسیعی از گزینه‌های معاملاتی را در اختیار کاربران آمریکایی می‌گذارد. در این مقاله از فکت کوینز به سراغ این صرافی خواهیم رفت و آن را بررسی کنیم.

CoinFLEX رویکرد جدیدی نسبت به مقررات ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده است تا بتواند نظر معامله‌گران آمریکایی را به خود جلب کند. البته صرافی کوینفلکس پس از توقف فرآیندهای برداشت مشتریان در سال 2022، زیر ذره بین رفت. همین باعث شد تا از آن زمان تا به امروز به دنبال تغییر استراتژی‌های خود و ایجاد فضایی امن در جهان ناامن کریپتو باشد. در این مقاله همراه فکت کوینز باشید تا اکوسیستم فلکس کوین را به صورت دقیق و جامع بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید : رمزنگاری متقارن چیست؟

CoinFLEX چیست؟

قبل از پاسخ به این سوال که فلکس کوین (FLEX Coin) چیست باید پلتفرم آن یعنی CoinFLEX را بشناسیم. کوینفلکس صرافی ارز دیجیتالی است که قصد دارد به موازات فراهم کردن گزینه‌های معاملاتی متنوع، شکاف بین امور مالی متمرکز (CeFi) و امور مالی غیر متمرکز (DeFi) را پر کند. این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد تا به معامله توکن‌های مختلف بپردازند و با استفاده از قراردادهای هوشمند و کیف پولی مانند MetaMask، با کمترین ریسک این معاملات را انجام دهند. علاوه بر این، کارمزد معاملات در این صرافی کاهش پیدا کرده و کاربران می‌توانند بر تمام دارایی‌های خود کنترل کامل داشته باشند.

از طرفی، برخی از کاستی‌هایی که در صرافی‌های متمرکز مانند استفاده از سرمایه مشتری، بسته شدن حساب، فرآیند کند ثبت نام و رویه‌های سخت‌گیرانه وام دهی در این صرافی برطرف شده‌اند. در واقع کوینفلکس محیط اجرایی قابل اعتمادی را در یک شبکه چند امضایی ترکیب کرده است تا بتواند به بهترین روش ممکن دارایی‌های کاربر را مدیریت کند. به لطف استفاده از اثبات دانش صفر (Zero-Knowledge Proof)، صرافی CoinFLEX می‌تواند حجم دارایی و موقعیت‌های مختلف در معاملات را با حفظ کامل حریم شخصی تایید کند. سپرده‌های کاربران در این صرافی نیز در شبکه‌ای از نودها ذخیره می‌شوند که توسط هیچ شخصی قابل دستکاری نیستند.

بیشتر بخوانید:اثبات دانش صفر (ZKP) چیست؟ قسمت اول

چطور با فلکس کوین (FLEX Coin) کار کنیم؟

کاربران صرافی CoinFLEX می‌توانند با کیف پول‌های غیرمتمرکز خود وارد این صرافی شوند و به طیف وسیعی از گزینه‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشند. کوینفکلس به کاربران خود اجازه می‌دهد به معاملات اسپات، فیوچرز دائمی و فیوچرز سه ماهه دسترسی داشته باشند. بازار مشتقات این صرافی نیز مخصوص ساکنان ایالات متحده است.

معاملات کوینفلکس

صرافی CoinFLEX گزینه‌های مختلفی برای معاملات ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند به معاملات لحظه‌ای، آتی کلاسیک و دائمی دسترسی داشته باشند. به علاوه، این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد به بازار Spread و Rep دسترسی داشته باشند. معاملات اسپات این صرافی نیز به کاربران اجازه می‌دهد سفارشات محدود یا سفارشات بازار ثبت کنند.

معاملات کوینفلکس

همه این موارد در کنار قراردادها آتی کلاسیک و دائمی CoinFLEX برای موقعیت‌های خرید و فروش امکان تحویل فیزیکی فراهم کرده است. بازار اسپرد تا 250 برابر اسپرد بیشتر در معاملات اهرمی ارائه می‌دهد؛ بازار رپو نیز به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند روی پروژه‌های شکست خورده دنیای ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند.

AMM+ فلکس کوین (FLEX Coin)

AMM+ یا همان بازارساز خودکار ویژه صرافی CoinFLEX، نسل جدیدی از بازارسازهای خودکار غیر متمرکز است که به تسهیل فرآیند معاملات آتی کمک می‌کند. این بخش از صرافی کوینفلکس از DEXهای پیشرویی مانند Uniswap الهام گرفته و هدف آن دموکراتیک کردن تمامی فرایندها در AMM+است.

AMM+ فلکس کوین (FLEX Coin)

AMM+ اصول معاملات اسپات غیرمتمرکز را روی بازارهای فیوچرز اعمال می‌کند. در واقع کاربران می‌توانند در AMM+ استراتژی‌های معاملاتی خود را سفارشی سازی کنند یا از استراتژی‌های آماده پلتفرم استفاده کنند. قابلیت اهرم یا همان Leverage ده برابر و قابلیت انتخاب وثیقه از دیگر ویژگی‌های بسیار مهمی است که در اختیار کاربران کوینفلکس قرار دارد. به زبان ساده‌تر، کاربران CoinFLEX به بازاری بزرگتر و کم نوسان‌تر دسترسی دارند که نقدینگی بیشتری دارد.

AMM+ علاوه بر همه موارد و ویژگی‌هایی که در دسترس کاربران قرار می‌دهد، دموکراتیک ساختن بازار و افزایش دسترسی برای همه کاربران را دنبال می‌کند. این صرافی با استفاده از یک دفتر سفارش متمرکز با مکانیزم AMM غیرمتمرکز، بخش‌های مختلف DeFi و CeFi را با یکدیگر ترکیب می‌کند و نقدینگی بیشتری را به سمت اکوسیستم CoinFLEX جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: بازار ساز خودکار (AMM) چیست و چگونه کار می کند؟

مقررات ارز دیجیتال در ایالات متحده

پس از سقوط و ورشکستگی عجیب و غریب FTX، قانون گذاران بیش از پیش مصمم شدند تا با تدوین استراتژی‌های جدیدی، از سو استفاده یا از بین رفتن دارایی‌های مشتریان صرافی جلوگیری کنند. مقررات فعلی دنیای رمزارزها دارای سوراخ سُنبه‌هایی است که صرافی‌ها اجازه می‌دهد خارج از حوزه قضایی، به فعالیت‌های خود ادامه دهند. بسیاری از افراد فعال در حوزه رمزارزها نیز با توجه به رخدادهای اخیر پیش بینی می‌کنند قوانین ایالات متحده در رابطه با رمزارزها بسیار سختگیرانه‌تر شود. به همین علت، صرافی کوینکس قصد دارد به قانون گذاران ثابت کند قرار نیست از سپرده‌های مشتریان سو استفاده کند.

علاوه بر این موارد، صرافی CoinFLEX به مشتریان خود در ایالات متحده اجازه می‌دهد بدون نیاز به DCO در این صرافی فعالیت کنند. در واقع، این پلتفرم الزامات تعیین شده توسط کمیسیون معاملات کالا CFTC برای صرافی‌های مستقر در ایالات متحده را دور می‌زند تا به عنوان DCO مجوز دریافت کند. همین باعث می‌شود تا بتواند معاملات آتی را 28 روز پس از افتتاح به صورت فیزیکی به کاربران ارائه کند.

فلکس کوین (FLEX Coin) چیست؟

حالا که اطلاعات اولیه را داریم می‌توانیم به سراغ این سوال برویم که FLEX Coin چیست؟ FLEX Coin (FLEX) ارز دیجیتال بومی صرافی CoinFLEX و اکوسیستم گسترده FLEX است. دارندگان توکن FLEX از مزایای انحصاری این پلتفرم بهره‌مند می‌شوند. از جمله این مزایا می‌توان به تخفیف کارمزد تراکنش‌ها و جوایز دیگر اشاره کرد. در این سیستم هر چه توکن FLEX بیشتری داشته باشید تخفیف بیشتری برای کارمزد تراکنش‌ها دریافت کنید. علاوه بر این، کاربران این صرافی می‌توانند با FLEX در رای گیری‌های FLEXDAO شرکت کنند.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که 10 درصد از درآمد و سود CoinFLEX سوزانده می‌شود و 10 درصد دیگر به عنوان مشوق اجتماعی برای فعالیت‌های حاکمیتی بین کاربران تقسیم می‌شود. طبق گفته CoinGecko، در زمان نگارش این مقاله، قیمت توکن FLEX چیزی حدود 1.26 دلار است و ارزش بازار آن به 122.7 میلیون دلار می‌رسد. 98.6 میلیون از ظرفیت 100 میلیونی این توکن نیز در بازار در گردش است.

FLEXDAO چیست؟

FLEXDAO سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) اکوسیستم فلکس کوین (FLEX Coin) است. این سازمان مستقل چارچوبی جامعه محور برای اداره اجتماع کاربران و تعیین جوایز مختلف سیستم است. دارندگان توکن FLEX می‌توانند توکن‌های خود را برای مشارکت در اداره این اجتماع سپرده گذاری کنند و در رای گیری‌های مختلف در مورد نحوه عملکرد اکوسیستم Coin FLEX شرکت کنند. نکته بسیار مثبت درباره FLEXDAO این است که به کاربرانی که حداقل یک FLEX داشته باشند اجازه می‌دهد در رای گیری‌ها شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: DAO چیست؟ “ترند بزرگ بعدی” در بازار کریپتو

FLEXDAO چیست؟ فلکس کوین

همه اعضای FLEXDAO ده درصد از درآمد و سود صرافی CoinFLEX را دریافت می‌کنند. این سازوکار مدیریت جامعه، افراد را به شرکت در مدیریت اجتماع و تمرکززدایی تشویق می‌کند. سپرده گذاری برای مدت طولانی‌تر به شرکت کنندگان اجازه می‌دهد جوایز بیشتری دریافت کنند. کاربرانی که هم که توکن‌های FLEX خود را در اختیار شبکه می‌گذارند، به همان اندازه veFLEX دریافت کنند. veFLEX موجودی غیر قابل انتقالی است که در کیف پول باقی می‌ماند. از veFLEX می‌توان برای کسب درآمد از پلتفرم‌های DeFi استفاده کرد.

حقیقت این است که عملکرد FLEXDAO مشابه یک DAO سنتی است؛ با این حال نه کاملا غیرمتمرکز است نه مستقل! البته این مسئله باعث نمی‌شود بگوییم FLEXDAO محیط عادلانه‌ای برای کاربران فراهم نکرده است. اتفاقا کاربران می‌توانند در این اکوسیستم به صورت کاملا عادلانه در جهت آینده پروژه‌های پلتفرم تصمیم بگیرند.

با SmartBCH آشنا شوید!

بیشتر بخوانید : گس (Gas) در اتریوم چیست؟

SmartBCH یکی از ماشین‌های مجازی اتریوم است که با بیت کوین کش و قراردادهای هوشمند سازگاری دارد. این ماشین مجازی از بیت کوین، اتریوم و بیت کوین کش الهام گرفته شده است. فریمورک SmartBCH مبتنی بر ساختار بلاک چین‌های قدیمی است و الگوریتم بیت کوین کش یعنی dSHA256 را به صورت کاملا سازگار با اتریوم ترکیب می‌کند. در واقع، توسعه دهندگان اتریوم می‌توانند با استفاده از ابزارهایی که تا به اینجا از آنها استفاده می‌کردند، قراردادهای هوشمند خود را روی SmartBCH ساخته و مستقر کنند. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که SmartBCH سخت افزار را با استفاده از مکانیزم پردازش موازی و چند رشته‌ای بهینه می‌کند.

با SmartBCH آشنا شوید!

شبکه فریمورک SmartBCH برای تایید تراکنش‌ها به مکانیزم گواه کار (PoW) متکی است. با این همه، انجام تراکنش‌ها در این شبکه با سرعت بسیار بیشتری نسبت به زنجیره‌های پیشرو جهان که از همین مکانیزم استفاده می‌کنند، انجام می‌شود. در حال حاضر، هر بلوک این شبکه در حداکثر زمان 6 ثانیه تایید می‌شود. این مورد را نیز نباید فراموش کرد که هزینه انجام تراکنش‌ها در SmartBCH کمتر از یک سنت است!

FLEXUSD چیست؟

FLEXUSD استیبل کوینی بر روی شبکه SmartBCH است. این رمزارز صرافی کوینفلکس از استاندارد SEP20 شبکه SmartBCH استفاده می‌کند و هدف آن تبدیل شدن به اولین استیبل کوین این شبکه است. علاوه بر این، FLEXUSD به طور کامل توسط USDC پشتیبانی می‌شود. در واقع دارندگان این توکن‌ها می‌توانند هر زمان که نیاز داشته باشند، FLEXUSD خود را با USDC تعویض کنند.

تنها راه برای دریافت FLEXUSD، واریز USDC به قرارداد هوشمند FLEXUSD است. این سپرده‌ها در بازار Repo به نقدینگی تبدیل می‌شوند و سایر کاربران صرافی می‌توانند به پشتوانه آن وام دریافت کنند. نهایتا دریافت کنندگان وام بابت وام به تامین کنندگان نقدینگی سود می‌پردازند. این سودها هر 8 ساعت یک بار به کیف پول دیجیتال تامین کنندگان وام واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید:استیبل کوین USDC چیست؟ تفاوت آن با BUSD و USDT چیست؟

فلکس کوین (FLEX Coin) و مشکلات نقدینگی

سپتامبر سال 2022، صرافی CoinFLEX درخواست خود برای تجدید ساختار در Seychelles را ثبت کرد. همین مسئله باعث شد تا این پلتفرم با مشکلات نقدینگی رو به رو شود و جامعه آن به تغییر برخی فعالیت‌های پلتفرم رای دهند. طبق این سیستم جدید، 15 درصد از سهام شرکت به اعضای تیم و 65 درصد به اعتبارسنج‌ها اختصاص پیدا کرد. قرار بر این شد تا اعتبارسنج‌ها علاوه بر این 65 درصد سهام، رمزارز rvUSD و USDC نیز دریافت کنند.

فلکس کوین (FLEX Coin) و مشکلات نقدینگی

چندی بعد، Mark Lamb و Sudhu Arumugam که هر دو از بنیانگذاران CoinFlex هستند به همراه بنیانگذارن Three Arrows Capital یعنی Su Zhu و Kyle Davies پروژه Open Exchange را استارت زدند. 3AC در سال 2022 اعلام ورشکستگی کرد اما پروژه Open Exchange موفق شد 25 میلیون سرمایه اولیه جذب کند.

کلام آخر؛ فلکس کوین (FLEX Coin)

بیشتر بخوانید : نهنگ ارز دیجیتال چیست؟ بزرگترین نهنگ بازار ارز دیجیتال کیست؟

فلکس کوین (FLEX Coin) رمزارز بومی صرافی CoinFLEX است. صرافی که قصد دارد شکاف بین CeFi و DeFi را پر کند و مزایای معاملات انحصاری را برای معامله‌گران حفظ کند. با اینکه CoinFLEX در ماه‌های اخیر به دلیل نقدینگی ضعیف مورد انتقاد قرار گرفته است، همچنان به دنبال موقعیت‌های بهتر برای جلب اعتماد کاربران است.

بیشتر بخوانید : چگونه از حجم کل معاملات بیت کوین هر روز با خبر شویم؟ Bitcoins Days Destroyed (BDD) چیست؟

CoinFLEX دارای طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف برای معاملات فیوچرز و معاملات اسپات است. این سرویس راه‌اندازی توکن را نیز در اختیار کاربران قرار داده است تا ضرب رمزارز برای پروژه‌های جدید به کاری آسان بدل شود. با همه اینها، مشکلات اخیر مربوط به نقدینگی شرکت‌ها بر اعتماد سرمایه‌گذاران تأثیر منفی گذاشته است. علاوه بر این، باید دید این پلتفرم چگونه از تلاطم اخیر جان سالم به در خواهد برد.

سوالات متداول

بیشتر بخوانید : هش (Hash) در رمزنگاری چیست؟

کوین فلکس چیست؟

کوینفلکس صرافی ارز دیجیتالی است که قصد دارد به موازات فراهم کردن گزینه‌های معاملاتی متنوع، شکاف بین امور مالی متمرکز (CeFi) و امور مالی غیر متمرکز (DeFi) را پر کند. این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد تا به معامله توکن‌های مختلف بپردازند و با استفاده از قراردادهای هوشمند و کیف پولی مانند MetaMask، با کمترین ریسک این معاملات را انجام دهند.

فلکس کوین چیست؟

FLEX Coin (FLEX) ارز دیجیتال بومی صرافی CoinFLEX و اکوسیستم گسترده FLEX است. دارندگان توکن FLEX از مزایای انحصاری این پلتفرم بهره‌مند می‌شوند.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x