top banner adv

ارائه‌دهندگان نقدینگی در یونی سواپ مورد حمله فیشینگ هکرها قرار گرفتند

ارائه‌دهندگان نقدینگی در یونی سواپ مورد حمله فیشینگ هکرها قرار گرفتند
0
بازدید : 9544

به تازگی فیشینگ گسترده‌ای ارائه‌دهندگان نقدینگی در نسخه سوم پروتکل یونی سواپ را هدف قرار داده است. ظاهرا مهاجمان به کیف پول این کاربران توکنی مخرب ارسال کرده‌اند و در ادامه با سو استفاده از سهل‌انگاری آنها، حدود 8 میلیون دلار به جیب زده‌اند. گزارشات مختلفی وجود دارد که ممکن است مبلغ مسروقه حتی بیش از این رقم باشد.

روز گذشته، هری دنلی، محقق امنیتی متامسک در توییتی اعلام کرد توکن مخرب ERC-20ای به 73399 آدرس ارسال شده است. به گفته این محقق، کلاهبرداران این توکن‌ را به عنوان ایردراپ یونی سواپ به پاس ارائه‌ نقدینگی به نسخه سوم پروتکل این صرافی غیرمتمرکز ساخته‌اند.

کمی بعد، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس در توییتی اعلام کرد طی این حمله فیشینگ گسترده‌، حداقل 8 میلیون دلار اتریوم به سرقت رفته است. با این حال، گزارشات مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد این رقم ممکن است بسیار بالاتر از این باشد. کاربر توییتری با نام 0xSisyphus در همین رابطه اعلام کرد یک ارائه‌دهنده نقدینگی بزرگ نیز مورد حمله قرار گرفته است و ممکن است چیزی حدود 17.5 میلیون دلار اتریوم از وی به سرقت رفته باشد.

توییت هری دنلی
توییت هری دنلی در رابطه با فیشینگ گسترده ارائه‌دهندگان نقدینگی یونی سواپ

بیشتر بخوانید : کوین بیس: روند انباشت کاردانو در این پلتفرم از دیگر ارزهای دیجیتال قدرتمندتر است

حمله فیشینگ به ارائه‌دهندگان نقدینگی یونی سواپ چگونه صورت گرفته است؟

به گفته دنلی، این حمله فیشینگ با ارسال یک توکن مخرب با نام UniswapLP به عنوان ایردراپ یونی سواپ در ازای ارائه نقدینگی (Uniswap V3: Positions NFT) به کاربران انجام شده و هکرها با دستکاری قسمت From در کاوشگر تراکنش‌های بلاکچین اتریوم، اقدام به این حمله کرده‌اند.

کاربران کنجکاو زمانی که اطلاعات این توکن مخرب را چک می‌کنند، به وب سایتی هدایت می‌شوند که در آن می‌توانند توکن‌های دریافتی خود را با توکن بومی یونی سواپ مبادله کنند. با این حال، وب سایت مذکور در عوض آدرس کاربران و اطلاعات کلاینت مرورگر آنها را به هکرها ارسال می‌کنند و آنها از این طریق، برای به سرقت بردن دارایی‌های ارز دیجیتال کاربران استفاده می‌نمایند.

بیشتر بخوانید : قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود از نوامبر 2021 رسید!

بر اساس پستی در شبکه اجتماعی ردیت، مهاجمان، توکن‌های بومی اتریوم و NFT های (نشان‌دهنده میزان نقدینگی تامین‌شده در یونی سواپ) آنها را به سرقت برده‌اند.

UNISWAP همچنان امن است

بیشتر بخوانید : در رویداد NFTFi کوینکس شرکت کنید؛ 5000 دلار منتظر شما است!

در واکنش به این حمله گسترده، ژائو، مدیرعامل بایننس در ابتدا خاطرنشان کرد ممکن است وجود آسیب‌پذیری امنیتی در صرافی یونی سواپ به این سرقت گسترده منجر شده باشد. با این حال، وی کمی بعد در توییت دیگری خاطرنشان کرد طی صحبتی که با تیم توسعه یونی سواپ داشته است، این حمله بخشی از یک فیشینگ گسترده بوده و پروتکل این صرافی غیرمتمرکز، مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید : کودتای OpenAI با شکست مواجه شد: بازگشت سم آلتمن به اوپن ای آی

توییت چانگ پنگ ژائو
توییت چانگ پنگ ژائو در رابطه با اتفاقات مرتبط با یونی سواپ

توییت نخست ژائو به کاهش قیمت شدید یونی سواپ منجر شد و آن را به 5.34 دلار رساند. البته پس از توییت دوم، قیمت کمی بهبود یافت و به 5.48 دلار رسید. شایان ذکر است قیمت UNI در حال حاضر، بیش از 87% از اوج خود فاصله گرفته است.

نظر شما در رابطه با حمله فیشینگ کاربران یونی سواپ چیست؟

بیشتر بخوانید : گزارش جدید سنتیمنت: کاردانو در ۳۰ روز اخیر بیشترین میزان توسعه را داشته است

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x