فیوچرز صرافی BingX؛ از صفر تا صد!

خانهویدئوهاآموزشیفیوچرز صرافی BingX؛...

آنچه می‌خوانید...

راه‌های زیادی برای فعالیت در بازار رمزارزها وجود دارد؛ با این حال معاملات فیوچرز محبوب‌ترین نوع معاملات در میان بازاریان است. همین محبوبیت است که وجود معاملات فیوچرز در صرافی‌ها را تا به این اندازه مهم کرده است. به همین علت است که قصد داریم فیوچرز صرافی BingX در این مقاله فکت کوینز بررسی کنیم. البته قبل از بررسی این بخش صرافی BingX معاملات فیوچرز را بررسی می‌کنیم. دقت کنید که معاملات فیوچرز ریسک بالایی دارند اما به همان اندازه فرصت درآمدزایی بالایی برای معامله‌گران به ارمغان می‌آورند.

نحوه کار معاملات فیوچرز

نحوه کار معاملات فیوچرز

اگر با معاملات معمول سر و کار داشته باشید، می‌دانید که شما با خرید یک ارز دیجیتال در قیمت پایین و فروش آن در قیمتیی بالاتر سود می‌کنید. در معاملات فیوچرز ماجرا کمی متفاوت است؛ با وجود اینکه اصل خرید و فروش در این معاملات نیز وجود دارد، شما می‌توانید از بازار نزولی نیز سود کسب کنید. در واقع شما می‌توانید با باز کردن پوزیشن‌های لانگ و شورت از معاملات فیوچرز کسب درآمد کنید.

- Advertisement -

نکته دیگری که معاملات فیوچرز را از معاملات اسپات یا در لحظه متمایز می‌کند، وجود گزینه مارجین و اهرم‌های بالا است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد از دارایی‌های صرافی برای معاملات خود استفاده کنند و با سرمایه اولیه کمتر سود بیشتری کشب کنند.

انواع معاملات فیوچرز

معاملات فیوچرز انواع مختلفی دارند؛ با این حال دو نوع استاندارد و دائمی این معاملات محبوبیت بسیار زیادی دارند. در ادامه به سراغ این دو نوع معامله می‌رویم و هر کدام از آنها را بررسی کنیم.

قراردادهای آتی استاندارد

شاید جالب باشد بدانید که روی کار آمدن معاملات فیوچرز استاندارد باعث افزایش قیمت عجیب و غریب بیت کوین در سال 2020 شد. قراردادهای آتی استاندارد در بازار رمزارزها تمام ویژگی‌‌های عموزاده‌های خود در بازارهای سنتی را دارند. معاملات فیوچرز صرافی BingX نیز مانند معاملات فیوچرز استاندارد در دیگر صرافی‌ها تاریخ انقضا دارند. این بدان معنا است که این معاملات در یک بازه زمانی مشخص باز هستند و بعد از اتمام این بازه، بسته می‌شوند.

قراردادهای دائمی

قراردادهای دائمی نوع دیگری از معاملات فیوچرز هستند؛ با این تفاوت که این معاملات تاریخ انقضا ندارند. معاملات فیوچرز نیز با ورود به دنیای رمزارزها به سرعت محبوب شدند و سر و کله‌شان در صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال جهان پیدا شد.

مسئله بسیار مهمی که باید در رابطه با این معاملات بدانید، ریسک و پتانسیل درآمدزایی بالای آنها است. قراردادهای دائمی به لطف عدم وجود تاریخ انقضا شرایط بسیار بهتری برای کاربران به وجود می‌آورند. البته همیشه پیشنهاد می‌شود افراد تازه کار به سراغ این معاملات نروند.

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی فیوچرز؛ 7 نکته مهم که هر تریدر موفق معاملات آتی باید بداند!

مزایای معاملات فیوچرز

در ابتدای مقاله نیز به این مسئله اشاره کردیم که معاملات فیوچرز محبوب‌ترین نوع معاملات در بازار رمزارزها هستند. این معاملات سه مزیت بسیار بزرگ دارند؛ اولین و بزرگترین مزیت آنها قابلیت کنترل ریسک در این معاملات است. دومین مزیت این معاملات قابلیت کسب درآمد از بازارهای نزولی است. سومین مزیت، وجود اهرم در این معاملات است؛ چرا که معامله‌گران می‌توانند بیشتر از دارایی خود در بازار سرمایه گذاری کنند.

مزایای معاملات فیوچرز

نحوه کار با معاملات فیوچرز صرافی BingX

حالا که با مفاهیم مربوط به معاملات فیوچرز آشنا شدیم، می‌توانیم به سراغ بخش معاملات فیوچرز صرافی BingX برویم. اگر تا به این لحظه در این صرافی ثبت نام نکرده‌اید می‌توانید به سراغ مقاله ثبت نام ما بروید. بعد از ثبت نام در این صرافی کافی است به بخش Derivatives در منوی بالایی صرافی بروید. بعد از انتخاب، به دو گزینه Perpetual features و Standard futures دسترسی خواهید داشت.

Standard فیوچرز صرافی BingX

بخش معاملات آتی استاندارد BingX به شما اجازه می‌دهد موقعیت‌های لانگ یا شورت باز کنید. البته همانطور که گفتیم این معاملات تاریخ انقضا دارند و بعد از اتمام بازه زمانی، بسته می‌شوند. با ورود به بخش استاندارد، متوجه می‌شوید که قادر به باز کردن موقعیت نیستید. ابتدا باید روی کلید Activate Features کلیک کنید و بعد از تایید پذیرش ریسک‌ها، باید به چند سوال پاسخ دهید تا صرافی مطمئن شود از ریسک‌های معاملات فیوچرز آگاه هستید.

بعد از فعال کردن این بخش می‌توانید به صفحه معاملات استاندارد فیوچرز برگردید و از خدمات این بخش استفاده کنید. ابتدا باید تصمیم بگیرید می‌خواهید موقعیت فروش باز کنید یا موقعیت خرید. بعد از این مرحله با توجه به گزینه‌ای که انتخاب کرده‌اید یکی از دو گزینه Buy یا Sell را انتخاب کنید.

حالا در این مرحله باید در بخش بالایی صفحه، یکی از گزینه‌های Isolated یا Cross Margin را برای سیستم معاملات فیوچرز خود انتخاب کنید. صرافی برای کاهش حداکثری ریسک شما، حساب معاملات فیوچرز را از حساب اصلی شما جدا کرده است. به همین دلیل براس استفاده از این بخش باید بخشی از دارایی‌های خود را به کیف پول فیوچرز خود انتقال دهید. بعد از انتقال بخشی از دارایی‌هایتان به کیف پول فیوچرز، می‌توانید استفاده از این قسمت را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت معاملات مارجین (Margin) و فیوچرز (Futures) در چیست؟

Perpetual فیوچرز صرافی BingX

بخش معاملات دائمی صرافی BingX نیز مانند بخش استاندارد کار می‌کند. البته با این تفاوت که موقعیت‌های شما در این بخش تاریخ انقضا ندارند. در واقع تا زمانی که پوزیشن شما به نتیجه نرسد و Liquid نشوید، پوزیشن شما باز می‌ماند. در این بخش یک صفحه به عنوان Close و Open دارید که برای باز کردن و بستن معاملات است.

کلام آخر

در این مقاله با معاملات فیوچرز آشنا شدیم و بخش فیوچرز BingX را بررسی کردیم. BingX دائما در تلاش است رابط کاربری خود را بروزرسانی کند و ویژگی‌های جدیدی به صرافی خود اضافه کند. به لطف همین بروزرذسانی دائمی می‌توان انتظار تغییراتی در بخش فیوچرز این صرافی را نیز داشت. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم این مقاله را بروز نگه داریم. با این حال اگر متوجه تغییراتی در بخش فیوچرز شدید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید تجربه استفاده از بخش فیوچرز را با دیگر کاربران فکت کوینز به اشتراک بگذارید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان