آموزش فیوچرز کوین لوکالی (Coinlocally Futures)

خانهآموزش هاآموزش فیوچرز کوین...

آنچه می‌خوانید...

فیوچرز کوین لوکالی (Coinlocally)، درواقع نقش یکی از بازوهای معاملات مشتقه این صرافی ارز دیجیتال را ایفا می‌کند. ازاین‌رو، در این مطلب از فکت کوینز، قصد داریم تا به آموزش انجام معاملات فیوچرز در این صرافی ارز دیجیتال بپردازیم. قبل از شروع به مطالعه این مطلب پیشنهاد میکنیم مقاله آیا صرافی کوین لوکالی برای کاربران ایرانی مناسب است را مطالعه نمایید. چرا که اگر شک و شبه ای در استفاده از این صرافی داشته باشید رفع خواهد شد.

آشنایی با فیوچرز کوین لوکالی

معاملات فیوچرز کوین لوکالی، درواقع نقش یکی از بازوهای معاملات مشتقه این صرافی ارز دیجیتال را ایفا می‌کند. اساساً صرافی Coinlocally، جزء پیشرفته‌ترین و پیشروترین بازارهای معاملاتی به‌حساب می‌آید که معاملات مشتقه در آن انجام می‌گیرد. در حقیقت از زمان راه‌اندازی این صرافی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، کوین لوکالی سریع‌ترین صرافی در حال رشدی بوده که اقدام به ارائه معاملات آتی در حوزه رمز ارزها کرده است.

از طرفی، فیوچرز کوین لوکالی به دلیل تلاش‌های مستمر جهت معرفی محصولات نوآورانه، ارتقای تجربه کاربران و درعین‌حال تضمین ارائه عملکردی یکپارچه و پایدار که کاربران بتوانند در هر شرایطی به آن تکیه کنند، به‌سرعت به مکان مناسبی برای کاربران خرد بازار رمز ارزها تبدیل شده است.

بااین‌وجود، فیوچرز کوین لوکالی به علت برخورداری از یک رابط کاربری ساده، به‌شدت برای تریدرهای مبتدی گزینه عالی به‌حساب می‌آید. همچنین پیمایش در پلتفرم معاملاتی فیوچرز این صرافی ارز دیجیتال نیز فوق‌العاده آسان بوده و برای معامله گران پیشرفته و تازه‌کار مناسب خواهد بود.

جدا از این، Coinlocally میتواند انتخاب مناسبی برای آن دسته از تریدرهایی است که به دنبال یافتن جذاب‌ترین معاملات بازارهای آتی ارزهای دیجیتال هستند، باشد. چراکه این صرافی از گسترده‌ترین طیف آلت کوین‌ها پشتیبانی می‌کند. درواقع با طیف گسترده‌ای از قراردادهای آتی کریپتو که در بخش Coinlocally Futures ارائه می‌شود، این صرافی راه‌های متعددی را برای ورود به بازار در اختیار سرمایه‌گذاران و معامله گران قرار می‌دهد.

همچنین این صرافی تأکید زیادی بر مقوله امنیت دارد و ازاین‌رو، بروزترین قابلیت‌های احراز هویت دو مرحله و ضد فیشینگ را به کاربران خود ارائه می‌دهد. علاوه بر این، احراز هویتی (KYC) که کوین لوکالی ارائه می‌دهد، یک لایه حفاظتی دیگر را نیز به کاربران این صرافی اضافه می‌کند. ضمناً معاملات فیوچرز کوین لوکالی، از چندین صندوق بیمه اختصاصی برخوردار بوده تا بدین ترتیب از کاربران خود در برابر خطرات مرتبط با نوسانات شدید بازار محافظت کند.

در آخر نیز لازم است اشاره داشته باشیم که این صرافی ارز دیجیتال با ادغام بازارهای اسپات (Spot) و فیوچرز (Futures)، توانسته تا اکوسیستمی کامل و یکپارچه را برای استفاده کامل از رمز ارزهای مختلف و مدیریت ریسک در سبد ارزهای دیجیتال، به کاربران خود ارائه دهد.

آموزش فیوچرز کوین لوکالی (Coinlocally futures)

در حال حاضر معاملات فیوچرز کوین لوکالی، جزء محبوب‌ترین بازارهای مرتبط با معاملات آتی رمز ارزها به‌حساب می‌آید. در حقیقت علت این موضوع این است که حجم بالای معاملاتی که در این صرافی وجود دارد باعث شده تا تریدرها قادر باشند تا در کوین لوکالی، معاملات باکیفیتی را تجربه کنند.

بااین‌وجود، جهت استفاده از قابلیت Coinlocally Futures ، در ابتدا بایستی وارد وب‌سایت رسمی این صرافی ارز دیجیتال به نشانی زیر شوید:

https://coinlocally.com/

فیوچرز کوین لوکالی

حال بایستی از نواری که در بالای صفحه وجود دارد، نشان‌گر ماوس خود را بر روی گزینه ترید (Trade) نگه‌داشته تا یک زیر منو برای شما باز شود. پس‌ازآن می‌توانید از بین دو گزینه اسپات (Spot) و فیوچرز (Futures)، گزینه مدنظر که در اینجا گزینه دوم است را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که با کلیک بر روی گزینه فیوچرز، یک پیغام مثل تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد. درواقع جهت اینکه بتوانید از معاملات فیوچرز کوین لوکالی استفاده کنید، بایستی اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های تلفن همراه (اندروید و IOS) این صرافی را دانلود و نصب کنید.

فیوچرز کوین لوکالی

حال پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، بایستی وارد حساب کاربری خود شده و از نواری که در بخش پایین صفحه قرار دارد، بر روی گزینه فیوچرز (Futures) کلیک کرده تا بتوانید معاملات فیوچرز خود را شروع کنید. دقت داشته باشید که درست مثل دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال، زمانی که قصد استفاده از معاملات فیوچرز را داشته باشیم، بایستی موجودی خود را، از حساب اسپات به حساب فیوچرز منتقل کنیم.

در اینجا نیز برای انجام این کار، بایستی بر روی گزینه انتقال (Transfer) کلیک کنیم.

فیوچرز کوین لوکالی

حال در مرحله بعد، مشابه با تصویر زیر، وارد صفحه مربوط به انتقال دارایی‌ها از اسپات به فیوچرز خواهیم شد.

فیوچرز کوین لوکالی

در اینجا فرض کنید که قصد داریم تا در بخش مقدار (Amount)، ۳۰ دلار را برای جابجایی به حساب فیوچرز خود انتخاب کنیم. حال بلافاصله مشاهده می‌کنیم که در نوار نشانگری که در پشت عدد ۳۰ قرار دارد، عدد زردرنگی مشاهده می‌شود. این نوار در حقیقت نشان‌دهنده رقم انتخاب‌شده برحسب موجودی کیف پول شما است.

فیوچرز کوین لوکالی

از طرفی شما می‌توانید از بین گزینه‌های موجود (۲۵%، ۵۰%، ۷۵% و ۱۰۰%)، این درصدها از میزان موجودی خود را جهت انتقال انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال اگر ۵۰% را انتخاب کنید، به‌طور خودکار، نیمی از موجودی کیف پول ما (در اینجا ۷۵٫۱ دلار) جهت انتقال انتخاب خواهد شد.

فیوچرز کوین لوکالی

در این آموزش فیوچرز کوین لوکالی، ما قصد داریم تا ۵۰ دلار را برای جابجایی به حساب فیوچرز خود انتخاب کنیم. پس از انتخاب رقم ۵۰ و گزینه تأیید انتقال (Confirm Transfer)، با یک صفحه تأییدیه مشابه با تصویر زیر روبرو خواهیم شد

فیوچرز کوین لوکالی

حال از طریق نمودار موجود می‌توانیم مشاهده کنیم که چه میزان از دارایی‌های ما در حساب اسپات و چه میزان در حساب فیوچرز کوین لوکالی قرار دارند.

فیوچرز کوین لوکالی

نکته مهم در خصوص انتقال دارایی‌ها از حساب اسپات به فیوچرز در کوین لوکالی این است که این انتقال مشمول هیچ‌گونه کارمزدی نبوده و به‌طور رایگان انجام می‌شود.

حال جهت ادامه مسیر خود، گزینه فیوچرز را از موارد موجود در بخش پایینی اپلیکیشن انتخاب کرده و وارد صفحه فیوچرز کوین لوکالی می‌شویم.

فیوچرز کوین لوکالی

حال پیش از شروع به معامله، بایستی برخی تنظیمات موجود را شخصی‌سازی کنیم. به‌عنوان‌مثال، در قدم بایستی جفت ارز معاملاتی مدنظر خود را انتخاب کنیم. در اینجا، پیش‌فرض بر روی جفت ارز معاملاتی بیت کوین/دلار آمریکا (BTCUSDT) قرار دارد. ما با کلیک بر روی این جفت ارز که در بالا و سمت چپ اپلیکیشن قابل رؤیت است، می‌توانیم به بخش تغییر جفت ارز معاملاتی مدنظر خود شده و با تصویری مثل تصویر زیر روبرو شویم.

فیوچرز کوین لوکالی

در این صفحه می‌توانیم هر جفت ارزی که مدنظر ما قرار دارد را پیداکرده و برای معاملات خود از آن استفاده کنیم. در این آموزش ما قصد داریم تا از همان جفت ارز BTCUSDT استفاده کنیم. از طرفی، بایستی نوع پوزیشن مدنظر خود را نیز انتخاب کنیم. برای این کار می‌توانیم از بخش بالا و سمت چپ اپلیکیشن، از بین گزینه‌های کراس (Cross) و آیزولیت (Isolate)، یکی از پوزیشن های مدنظر خود را انتخاب کنیم.

دقت داشته باشید که در اینجا و در حالت کراس، حتی اگر اهرم یا مارجین (Margin) خود را بر روی ۱۰% هم قرار دهیم، بازهم این امکان وجود دارد که تمامی دارایی ما (در اینجا 50 دلار) لیکوئید شود. اما در حالت آیزولیت، اگر به‌عنوان‌مثال ۱۰ دلار را انتخاب کنیم، در صورت رسیدن به حد لیکوئید شدن، تنها ۱۰ دلار خود را از دست خواهیم داد و نه کل موجودی حساب خود را. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم که از گزینه‌ای با ریسک پایین‌تر، یعنی گزینه Isolate استفاده کنید. اینجا نیز ما در این آموزش از گزینه آیزولیت استفاده می‌کنیم.

فیوچرز کوین لوکالی

و اما گزینه بعدی که بایستی آن را تنظیم کنیم، گزینه مربوط به اهرم‌ها است. این گزینه درست در کنار و سمت راست گزینه مربوط به پوزیشن آیزولیت قرار دارد و با انتخاب آن، منویی در پایین اپلیکیشن باز خواهد شد تا بتوانیم اهرم مدنظر خود را انتخاب کنیم.

فیوچرز کوین لوکالی

در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که بازار فیوچرز کوین لوکالی ، برای معاملات بیت کوین و دلار، اهرام‌هایی در بازه ۱ تا ۱۲۵ را ارائه می‌کند و این بازه برای ارزهای مختلف، متفاوت خواهد بود. در اینجا، ما لوریج پنج برابر را انتخاب می‌کنیم.

حال در صفحه فیوچرز کوین لوکالی ، می‌توانیم دفتر سفارشات (Order Book) معاملات جفت مدنظر خود را مشاهده کنیم. در اینجا ما ۲ گزینه پیش روی خود داریم که عبارت‌اند از خرید (Buy) و فروش (Sell). به‌طور کلی، انتخاب گزینه خرید یا اخذ پوزیشن لاینگ (Long) به این معنی است که ما قصد داریم تا بیت کوین را در کف قیمتی خریداری کرده و با افزایش قیمت بیت کوین، اقدام به فروش این رمز ارز کرده و از این اختلاف قیمت ایجادشده، کسب سود کنیم.

این در حالی است که حالت فروش یا اخذ پوزیشن شورت (Short) به این معنا خواهد بود که ما در سقف قیمتی اقدام به فروش کرده و با کاهش قیمت بیت کوین، اقدام به خرید کرده و از این اختلاف قیمت ایجادشده، کسب سود می‌کنیم.

اما گزینه بعدی که بایستی آن را تنظیم کنیم، نوع تعیین قیمت برای پوزیشن های ورود و خروج به معاملات است. درواقع می‌توانیم از قسمتی که در پایین بخش Buy/Sell قرار دارد، از بین گزینه‌هایی مثل Limit، Post Only، Market، Stop Limit، Stop Market و Trailing Stop، یکی را به‌دلخواه انتخاب کنیم.

فیوچرز کوین لوکالی

در ادامه برای هرکدام از این گزینه‌ها، فرایند خرید را توضیح خواهیم داد.

گزینه لیمیت (Limit)

گزینه لیمیت به این معنی است که فقط یک قیمت بخصوص را انتخاب کرده و با توجه به این قیمت وارد پوزیشن مدنظر خود می‌شویم. به‌عنوان‌مثال، وقتی‌که قیمت بیت کوین ۲۱۰۸۶ دلار باشد و ما قصد داشته باشیم تا باقیمت ۲۱۰۱۵ دلار وارد پوزیشن شویم. در اینجا چند حالت برای تعیین مارجین اخذ پوزیشن لانگ یا خرید (Long) وجود دارد که هرکدام را توضیح خواهیم داد:

حالت اول این است که با توجه به اینکه در اینجا ما ۵۰ دلار در کیف پول فیوچرز خود داریم، اگر قصد داشته باشیم تا با ۱۰ دلار وارد پوزیشن شویم، بایستی مارجین خود را بر روی ۲۰ درصد قرار دهیم. خب! در این حالت و با توجه به قیمت لحظه‌ای بیت کوین (در اینجا ۲۱۰۸۶)، معامله ما ارزشی معادل 0.002 BTC دارد.

فیوچرز کوین لوکالی

از طرفی، حالت دیگر این است که محاسبه کنیم که چه میزان BTC قصد داریم معامله کنیم و رقم مدنظر خود را در کادر مربوط به مقدار BTC وارد کنیم تا فیوچرز کوین لوکالی به‌طور خودکار، میزان اهرم موردنیاز برای این رقم از بیت کوین را برای معامله ما در نظر بگیرد.

فیوچرز کوین لوکالی

یک حالت دیگر هم این است که با توجه به لوریجی که تعیین می‌کنیم، اندازه مارجین خود را تعیین کنیم و عدد به‌دست‌آمده معادل رقم مدنظر ما شود. به‌عنوان‌مثال در اینجا فرض می‌کنیم که در اینجا قصد داشته باشیم تا با ۱۰۰ دلار مارجین وارد پوزیشن شویم. مشاهده می‌کنیم که خود اپلیکیشن این مقدار را برای ما محاسبه کرده که رقمی معادل ۰٫۰۴ BTC خواهد بود.

فیوچرز کوین لوکالی

در چنین حالتی، اگر BTC تا ۲۱۰۱۵ دلار کاهش داشته باشد، فیوچرز کوین لوکالی برای ما خرید را انجام خواهد داد.

فیوچرز کوین لوکالی

نکته مهمی که در اینجا بایستی به آن دقت داشته باشیم این است که، مثل تصویر زیر، ما یک سفارش باز (Open Order) داریم و تعداد پوزیشن (Position) ما هنوز صفر است. این یعنی اینکه هنوز خریدی برای ما انجام نشده است. در اینجا مثل تصویر زیر می‌توانیم اطلاعات کلی مربوط به سفارش خود را مشاهده کنیم.

فیوچرز کوین لوکالی

اما برای پوزیشن شورت یا فروش (Short) نیز تمامی مراحل مثل پوزیشن لانگ یا خرید است.

گزینه پست انلی (Post Only)

این گزینه به این معنی است که ما فقط یک قیمت را در نظر گرفته و وارد صف سفارشات (چه خرید و چه فروش) می‌شویم. درواقع ما اینجا با این رقمی که تعیین کردیم در صف قرار می‌گیریم و قرار نیست کار دیگری انجام دهیم.

فیوچرز کوین لوکالی

گزینه مارکت (Market)

این گزینه به این معنی است که هر عددی که در اینجا به‌عنوان قیمت مارکت برای ما نشان داده می‌شود (در این مثال ۲۱۱۲۶ دلار)، ما با همین رقم وارد پوزیشن (Buy/Sell) خواهیم شد.

فیوچرز کوین لوکالی

گزینه استاپ لیمیت (Stop Limit)

این گزینه به این معنا است که قیمتی را به‌عنوان لیمیت خود تعیین کرده و صرافی در این قیمت خرید را برای ما انجام خواهد داد (چه در پوزیشن خرید و چه در فروش).

از طرفی در این گزینه، دو بخش دیگر وجود دارد به نام‌های مارکت (Mark) و لست (Last). در حقیقت در گزینه مارکت، در زمان خرید و وقتی‌که رقم به عدد تعیین‌شده در لیمیت ما برسد، صرافی قیمت را بر اساس قیمت مارکت حساب کرده و کارمزد بیشتری را برای این معامله از ما دریافت می‌کند. اما در گزینه لست، صرافی از آخرین قیمت ثبت‌شده در دفترچه سفارشات بازار قیمت لیمیت ما را انتخاب خواهد کرد و طبعاً کارمزد نسبتاً کمتری را دریافت می‌کند. بااین‌حال، انتخاب قیمت مارکت، گزینه معقول‌تری خواهد بود؛ چراکه در این گزینه قطعاً پوزیشن ما تکمیل‌شده و معامله انجام می‌شود.

در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که قسمت‌هایی با عنوان تریگر پرایس (Trigger Price) و پرایس (Price) وجود دارند.

فیوچرز کوین لوکالی

حال با ذکر یک مثال این حالت را کامل‌تر توضیح خواهیم داد. فرض کنید در حالت پوزیشن خرید، تصور ما بر این است که قیمت صعودی خواهد بود. ما در اینجا به‌عنوان‌مثال تریگر پرایس را بر روی ۲۱۰۱۲ و پرایس را بر روی ۲۰۹۸۰ دلار قرار می‌دهیم. این یعنی اگر قیمت BTC به ۲۱۰۱۲ دلار رسید، صرافی برای ما بر روی ۲۰۹۸۰ دلار خرید را انجام دهد.

فیوچرز کوین لوکالی

بالعکس، در زمان پوزیشن فروش و وقتی‌که فرض ما بر این است که قیمت نزولی خواهد بود، بایستی جای دو رقم تریگر پرایس و پرایس در بالا را عوض کنیم. مثلاً تریگر پرایس را روی ۲۱۲۰۰ و پرایس را روی ۲۱۱۷۵ قرار می‌دهیم. این یعنی اگر قیمت به ۲۱۲۰۰ دلار رسید، برای ما بر روی ۲۱۱۷۵ دلار خرید کند.

فیوچرز کوین لوکالی

گزینه استاپ مارکت (Stop Market)

این گزینه دقیقاً مشابه با گزینه استاپ لیمیت است، با این تفاوت که لیمیت ما در اینجا، عددی نیست که خودمان مشخص کنیم و رقم موجود در مارکت است.

به‌بیان‌دیگر، ما در این گزینه نمی‌توانیم تعیین کنیم که فیوچرز کوین لوکالی بر روی چه رقمی برای ما خرید یا فروش کند و به‌محض اینکه به رقم مارکت برسد برای ما خرید یا فروش را انجام دهد.

فیوچرز کوین لوکالی

گزینه تریلینگ استاپ (Trailing Stop)

با استفاده از این گزینه، می‌توانیم به‌راحتی کسب سود کنیم. به‌عنوان نمونه، فرض کنید که در یک گزینه خرید هستیم. در اینجا مثلاً قیمت BTC  در سطح A قرار دارد و بر اساس تحلیلی که انجام داده‌ایم، به قیمت B خواهد رسید. پس ما بایستی تعیین کنیم که در قیمت B، پوزیشن ما ثبت شود.

اما با توجه به نوسانات شدیدی که بازار رمز ارزها دارد، این امکان وجود دارد که قیمت به سطح B نرسد و مثلاً به ۶۰% از سطح این قیمت برسد. در حقیقت با استفاده از این گزینه، ما می‌توانیم مشخص کنیم که حتی اگر قیمت به سطح B نرسید و پس از طی کردن یک روند صعودی ۶۰ درصدی، روند نزولی را پیش گرفت، در همان سطح ۶۰% صعودی، برای ما سیو سود کند.

فیوچرز کوین لوکالی

حال که با تمامی گزینه‌های فیوچرز کوین لوکالی آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم تا فرایند اخذ پوزیشن در این صرافی را به‌طور کامل و قدم‌به‌قدم باهم طی کنیم.

فیوچرز کوین لوکالی؛ آموزش اخذ پوزیشن در حالت مارکت (Market)

در اینجا ما قصد داریم تا در حالت مارکت، وارد یک پوزیشن شویم. در این مثال، تحلیل ما بر این اساس است که قیمت نزولی خواهد بود. ازاین‌رو باید گزینه فروش (Sell) را انتخاب کنیم. از طرفی همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، انتخاب گزینه مارکت نیز به این معنا خواهد بود که بر اساس قیمت بازار، معامله برای ما انجام شود.

فیوچرز کوین لوکالی

با توجه به مبلغی که در کیف پول فیوچرز کوین لوکالی خود داشتیم (در اینجا ۵۰ دلار)، ما مقدار ۰٫۰۲ بیت کوین یا ۱۰ دلار را انتخاب می‌کنیم. یعنی ۵۰ دلار در کیف پول خود داریم و مارجین خود را ۱۰ دلار انتخاب می‌کنیم و درنهایت در صورت لیکویید شدن، تنها ۱۰ دلار از دست خواهیم داد.

حال مشاهده می‌کنیم که سفارش ما از حالت Open Order وارد Position  می‌شود.

در تصویر بالا، قسمتی که بارنگ زرد مشخص کرده‌ایم، میزان درصد سودی است که پوزیشن ما در آن قرار دارد. از طرفی، ازجمله دیگر اطلاعاتی که برای ما در اینجا قابل‌مشاهده است می‌توانیم به سایز معامله (Size)،  قیمت بازار (Market Price)، مارجین لحظه‌ای (Margin)، رقم لیکویید (Liq. Price)، رقم ورود به پوزیشن (Entry Price) اشاره داشته باشیم.

فیوچرز کوین لوکالی

لیکویید پرایس در اینجا به این معنا است که اگر روند بیت کوین برخلاف پیش‌بینی ما عمل کرده (صعودی شود) و به رقم لیکویید (در این مثال رقم ۲۵۲۴۹ دلار) برسد، به میزان مارجین لحظه‌ای خود (در اینجا ۸٫۴۵ دلار) لیکویید خواهیم شد.

حال بایستی حد سود و ضرر خود را مشخص کنیم. در اینجا بایستی بر روی گزینه Stop Profit/Loss کلیک کرده و با تصویری مثل زیر روبرو خواهیم شد.

فیوچرز کوین لوکالی

حال بایستی وارد بخش Position TP/SL  شده و از طریق گزینه‌های Take Profit و Stop Loss، ارقامی که قصد داریم در آنها سیو سود یا جلوگیری از ضرر کنیم را مشخص کنیم. همچنین می‌توانیم نوع تریگر مدنظر خود را نیز با کلیک بر روی آن و انتخاب از بین گزینه‌های مارک یا مارکت (Mark) و لست (Last) انتخاب کنیم.

در این مثال، ما تعیین می‌کنیم که اگر قیمت به ۲۰۵۰۰ دلار رسید، ما را از پوزیشن خارج کند. در اینجا به‌طور خودکار برای ما نمایش داده می‌شود که با توجه به مبلغ معامله و لوریج انتخابی ما، اگر قیمت به این رقم برسد، ما معادل ۱٫۲۶ سنت سود خواهیم کرد.

فیوچرز کوین لوکالی

همچنین برای حد ضرر نیز تعیین می‌کنیم که اگر به ۲۰۰۰ دلار رسید، ما را از معامله خارج کند. در اینجا نیز فیوچرز کوین لوکالی به‌طور خودکار محاسبه می‌کند که اگر قیمت به این رقم برسد و ما با این رقم از معامله خارج شویم، ضرر ما حدود ۱٫۷ دلار خواهد بود.

فیوچرز کوین لوکالی

حال بایستی بر روی گزینه تأیید (Confirm) کلیک کنیم و سپس با صفحه‌ای مشابه با صفحه زیر روبرو خواهیم شد.

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنیم، ۲ عدد سفارش باز داریم که یکی برای Take Profit بوده و دیگری نیز مربوط است به Stop Loss. درواقع ممکن است که تریگر هرکدام از این سفارشات ما فعال شده و پوزیشن ما یا با سود و یا با ضرر بسته شود.        

از طرفی، یک گزینه دیگر که در اینجا وجود دارد، گزینه بستن پوزیشن (Close Position) است. درواقع اگر در یک لحظه تصمیم بگیریم که پوزیشن خود را ببندیم، می‌توانیم از این گزینه استفاده کنیم. در اینجا ما اگر این گزینه را انتخاب کنیم، سود لحظه‌ای ما (در اینجا ۴ سنت) محاسبه‌شده و پوزیشن ما بسته می‌شود.

فیوچرز کوین لوکالی

حال با توجه به پوزیشن بازی که داریم، قصد داریم تا سیو سود خود را نیز تنظیم کنیم. برای این کار بایستی گزینه مربوط به تریلینگ استاپ (Trailing Stop) را انتخاب کنیم.

فیوچرز کوین لوکالی

نکته مهمی که در اینجا بایستی به آن دقت داشته باشیم این است که زمانی که یک پوزیشن فروش (Sell) بازکرده‌ایم، تریلینگ استاپ خود را بایستی در حالت خرید (Buy) قرار دهیم و بالعکس.

حال بایستی تعیین کنیم که در چه منطقه‌ای قصد داریم سود خود را دریافت کنیم. با توجه به اینکه در اینجا ما Take Profit خود را بر روی رقم ۲۰۵۰۰ دلار تعیین کرده‌ایم و ازآنجاکه قصد ریسک بالا نداشته و می‌خواهیم از طریق گزینه Trailing Stop، در قیمت‌های پایین‌تر هم سود دریافت کنیم، می‌توانیم بازه تغییرات خود را بین ۱ الی ۵ درصد مشخص کنیم.

فیوچرز کوین لوکالی

به بیان ساده‌تر، در اینجا اگر قیمت بازار به ۲۱۰۰۰ دلار برسد، با یک بازه ۲ درصدی از نوسان قیمتی، سیو سود برای ما صورت خواهد گرفت. یعنی اگر به نسبت قیمت ۲۱۰۰۰ دلار، شاهد نوسان ۲ درصدی باشیم، خرید ما به‌طور خودکار انجام خواهد شد و سیو سود خواهیم داشت.

فیوچرز کوین لوکالی

همچنین بایستی از طریق نواری در قسمت پایین‌تر قرار دارد، مشخص کنیم که قصد داریم تا چه میزان یا چه درصدی از سود خود را دریافت کنیم. در اینجا ما این مقدار را بر روی ۵۰ درصد قرار می‌دهیم.

فیوچرز کوین لوکالی

و اما نکته آخر این است که حتماً بایستی گزینه Reduce Only را فعال کنیم؛ درواقع این گزینه به این معنی است که حتماً برداشت برای ما انجام شود. درواقع اگر ما در پوزیشن شورت باشیم و فراموش کرده باشیم که در Trailing Stop، پوزیشن لانگ را انتخاب کنیم، فیوچرز کوین لوکالی به‌طور خودکار این کار را برای ما انجام خواهد داد.

سخن پایانی

در این مطلب از سری آموزش‌های فکت کوینز، تلاش کردیم تا فرایند ترید در بازار فیوچرز صرافی ارز دیجیتال CoinLocally  را به‌طور کامل به شما آموزش دهیم. دقت داشته باشید که این صرافی، یکی از شرکای تجاری اصلی بایننس به‌حساب می‌آید؛ ازاین‌رو، شما می‌توانید در کوین لوکالی، نزدیک تجربه کاربری ممکن را نسبت به Binance تجربه کنید.

نکته مهم دیگر این است که هم‌اکنون احراز هویت در این صرافی ارز دیجیتال اجباری نبوده و همین موضوع نکته مثبتی به‌حساب می‌آید. از طرفی دقت کنید که حتماً با نرم‌افزارهای تحریم گذر مثل VPN یا VPS از این صرافی ارز دیجیتال استفاده کنید.

فیوچرز چیست؟

معاملات فیوچرز به پوزیشن های لانگ و شورتی گفته میشود که کاربر افزایش یا کاهش قیمت یک ارز را پیش بینی می‌کند .

آیا صرافی کوین لوکالی برای ترید فیوچرز نسخه دسکتاپ دارد؟

خیر کاربران برای ترید باید از نسخه نرم افزار اپ کوین لوکالی بر روی تلفن همراه خود استفاده کنند.

آیا کارمزد ترید در صرافی کوین لوکالی کمتر از مابقی صرافی هاست؟

کارمزد معاملات صرافی کوین لوکالی دقیقا شبیه به صرافی بایننس است.

آیا احراز هویت در صرافی کوین لوکالی برای کاربران ضروریست؟

خیر تا زمان انتشار این مقاله یعنی مرداد ماه 1401 احراز هویت ضروری نیست.

آیا صرافی کوین لوکالی برای کاربران ایرانی مناسب است؟

مجموعه فکت کوینز هیچ پیشنهادی مبنی بر استفاده کاربران از این پلتفرم را ارائه نمیدهد. از نظر ما فعالیت در مابقی صرافی ها بسیار امن تر از صرافی کوین لوکالیست.

10 نظرات

  1. آقا در آپدیت جدید اجازه همزمان گذاشتن استاپ لاس و پرافیت رو نمیده باید صبر کنیم اوردر باز بشه بعد بیاییم حد ضرر رو بذاریم کدام قسمتش میتونیم فعال کنیم در اپلیکشن اندروید

  2. یک نکته را اشاره نکردید ، فرض کنیم در یک روند نزولی هستیم و قیمت ۲۱۰۰۰ است ، حال ما میخواهیم در قیمت ۲۰۰۰۰ اوردر بگذاریم برای لانگ و احتمال این وجود دارد که قیمت از آن نقطه لانگ نشد و به پایین آمد و میخواهم در ۱۹۵۰۰ استاپ بگذارم ، حال چگونه میتوانیم همزمان از قبل هم اوردر بگذاریم و هم استاپ ؟ در صرافی بایبیت میتوان این کار را انجام داد ، اما در کوین لوکالی ندیدم .

  3. سلام
    تازه توی کوین لوکالی حساب باز کردم ،و مشکلم اینه که هنگام گرفتن پوزیشن بای یا سل میگه که (you should enter a position numbr)میشه لطفا بگید این پوزیشن نامبر که میخواد چیه و باید چطور واردش کنم تا پوزیشن مد نظرم رو بتونم باز کنم ؟

    • سلام دوست عزیز.
      لطفاً مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما به درستی کار می‌کند و با توجه به ورود شما از کشورهایی مانند ایران که در مناطق محدود قرار دارند، باید آدرس IP خود را تغییر دهید و سعی کنید دوباره وارد شوید.
      این ارور با تغییر آی پی رفع خواهد شد.
      ممنون از همراهیتون.

  4. با سلام من در ۸اسفند آپ کوین لوکالی را که قبلاً باهاش کار میکردم با آپ یا جدید روبرو شدم و آپدیت کردم ،بعد از بروز رسانی کلی فرق کرده اپلیکیشن ،اصلا هیچ شباهتی به اون کوین لوکالی ماقبل آپدیت نداره و چند روزه نمیتونم پرید کنم ، اگه امکانش هست نحوه کارکرد با آپ یا جدید را هم بارگذاری کنید خیلی خیلی سپاسگزارم موفق باشید

  5. سلام نمیدونم چرا قسمت فیوچرز یه معامله باز دارم اما نمیتونم دسترسی به معامله داشته باشم وبرام ارور میزنه ایا مشکل همه هست یا فقط برای من اینجور هست؟

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان