ارزش قراردادهای باز اتریوم برای اولین بار در تاریخ از بیت کوین فراتر رفت

خانهاخبارارزش قراردادهای باز...

آنچه می‌خوانید...

به روزرسانی ها و پیشرفت های روز افزون شبکه اتریوم باعث شده تا برخی تحیلگران از احتمال تصاحب جایگاه بیت کوین توسط دومین ارز دیجیتال برتر بازار صحبت کنند. این احتمال زمانی قوت بیشتری گرفت که اتریوم در بازار آپشن برای اولین بار در تاریخ از بیت کوین پیشی گرفت.

بر اساس داده های پلتفرم گلسنود، روز گذشته، قراردادهای باز اتریوم با ارزش 5.6 میلیارد دلاری از قراردادهای بیت کوین با ارزش 4.3 میلیارد دلار در تمامی صرافی ها پیشی گرفت. در زمان نگارش این مطلب، بیشتر قراردادهای آپشن اتریوم را معاملات خرید تشکیل می‌دهد و نرح معاملات خرید و فروش در محدوده 0.26 قرار گرفته است. داده ها حاکی از آن است که دوره معاملات خرید آپشن برای 30 سپتامبر و 30 دسامبر به ترتیب 1.2 میلیارد و 1.8 میلیارد است.

معاملات آپشن اتریوم و بیت کوین
معاملات آپشن اتریوم و بیت کوین

در صرافی دریبیت، برزرگ ترین صرافی معاملات آپشن در زمینه حجم معاملات و معاملات باز، یک قرارداد آپشن اتریوم معادل یک ETH است. در معاملات آپشن فروش، خریداران حق و نه تعهدی دارند که دارایی پایه را در قیمتی از پیش تعیین شده و یا قبل از تاریخ مشخص  شده به فروش برسانند. در حقیقت خریداران معاملات فروش دیدگاهی نزولی به بازار دارند و برعکس آن تریدرهای معاملات خرید آپشن دیدگاهی صعودی دارند.

رشد اتریوم قبل از به روزرسانی مرج

پیشروی اتریوم در برابر بیت کوین در پی رشد کلی شبکه به دلیل به روزرسانی مرج صورت گرفته است. بیشتر سرمایه گذاران معتقدند که مرج باعث کاهش صدور ETH خواهد شد و آن را تبدیل به یک دارایی با ارزش و ابزاری برای سرمایه گذاری می‌کند. علاوه بر آن، مرج اتریوم را از اثبات کار به اثبات سهام و زنجیره بیکن منتقل خواهد کرد. بنابر نظر تحلیلگران چنین انتقالی بسیار برای اتریوم صعودی خواهد بود.

مطلب مفید: بهترین ربات بیت کوین (Bitcoin Robot) کدام است؟

به صورت کلی، سرمایه گذاران و کارشناسان بازار با توجه به شرایط و محیط تورمی فعلی به آینده اتریوم امیدوار هستند. باید دقت داشت که به احتمال فراوان، پس از مرج اتریوم به یک دارایی ضدتورمی تبدیل خواهد شد. با این وجود مشخص نیست که چه مدت زمان خواهد برد تا شبکه بتواند تاثیر به روزرسانی را هضم کند. همچنین پس از به روزرسانی با این حجم ممکن است چندین ماه طول بکشد تا تاثیر آن را در بازار ببینیم.

به طور کلی، دومین ارز برتر بازار کریپتو همچنان در تلاش برای حفظ روند صعودی اخیر است که به طور قابل توجهی بر کل بازار تأثیر گذاشته است. علاوه بر آن، اتر موفق شد تا از دومین عملکرد بد خود که در ماه ژوئن رخ داد با بازگشت همراه شود. در زمان نگارش این خبر، قیمت اتریوم در محدوده 1650 دلاری قرار گرفته و در 9 روز اخیر با رشدی 9 درصدی همراه بوده است.

انتظار می‌رود که در صورت موفقیت آمیز بودن مرج، اتر با رشدی پیوسته همراه شود. با این حال باید به این نکته نیز توجه داشت که علیرغم حرکات خوب قیمتی در چند وقت اخیر و صحبت هایی مبنی بر تصاحب جایگاه بیت کوین در آینده، ارزش بازار اتریوم همچنان فاصله ای  50 درصدی با بیت کوین دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان