باگی در بلاکچین سولانا باعث قطعی 4 ساعته این شبکه شد

خانهاخبارباگی در بلاکچین...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: اوایل صبح امروز بلاکچین سولانا به دلیلی وجود یک باگ و ایجاد اختلال در عملکرد شبکه چهار ساعت قطع شد. ظاهرا دلیل این قطعی، وجود باگی در نحوه پردازش نوع خاصی از تراکنش‌ها بوده است که باعث شده تا بخشی از بلاک‌ها بی‌اعتبار شوند و اجماع شبکه از بین برود.

بنابر صحبت های آناتولی یاکوونکو، هم‌بنیانگذار شبکه سولانا و دیگر توسعه دهندگان این شبکه در توییتر، مشکل سولانا و علت از کار افتادن و اختلال در آن باگی در قابلیت نانس پایدار بوده است. یاکوونکو در توییتی گفت که این مشکل باعث شده تا شبکه بلاک را بی اعتبار محسوب کند و در نتیجه آن هیچ اجماعی صورت نگیرد.

اعتبارسنج ها با کمک یکدیگر و غیرفعال سازی قابلیت نانس شبکه را دوباره راه اندازی کردند و یاکوونکو در این باره گفت که در به روزرسانی بعدی این باگ رفع خواهد شد. صفحه سولانا پس از راه اندازی مجدد پلتفرم گفت که این شبکه به مدت 4 ساعت و 10 دقیقه از کار افتاده بوده است.

توییت درباره علت اختلال در سولانا

مطلب مفید: آموزش کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

سولانا یکی از رقبای اتریوم محسوب می‌شود و به پلتفرمی محبوب برای NFT ها، برنامه های غیر متمرکز و سرویس های دیفای تبدیل شده است. پاییز گذشته نیز توکن بومی شبکه سولانا SOL رشد بسیار خوبی را تجربه کرد اما در ماه های اخیر همراه با دیگر آلت کوین ها در یک روند نزولی قرار گرفته است. در حال حاضر قیمت این ارز نسبت به 24 ساعت اخیر ریزشی 11 درصدی را تجربه کرده است و در محدوده 40 دلاری قرار گرفته است.

در چند ماه گذشته شبکه سولانا دو بار شاهد از کار افتادن پلتفرم خود برای مدت زمان زیادی بود. سپتامبر گذشته این شبکه به مدت 18 ساعت و به دلیل ارسال تراکنش ها به یک پروتکل دیفای برای راه اندازی توکنی جدید قطع شد. اتفاقی که شرکت سولانا لبز در گزارشی آن را حمله DoS تلقی کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

1 نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان