قطعی 4 ساعته شبکه هلیوم به پایان رسید؛ جریان چه بود؟

خانهاخبارقطعی 4 ساعته...

آنچه می‌خوانید...

شبکه بلاکچینی هلیوم روز دوشنبه به دلیل وقوع مشکلاتی در به‌روزرسانی نرم‌افزاری ولیدیتورها، دچار قطعی شد و در تایید تراکنش‌ها تاخیر به وجود آمد. این قطعی پس از 4 ساعت و با تلاش توسعه‌دهندگان شبکه هلیوم، به پایان رسید.

در طول اختلال پیش آمده، دستگاه‌هایی که داده‌ها را در شبکه منتقل می‌کنند تحت تاثیر قرار نگرفتند. با این حال، پاداش استخراج هلیوم و همچنین، توکن‌های منتقل‌شده به مدت 4 ساعت به حالت تعلیق درآمد. در ادامه، توسعه‌دهندگان با رد یک بلاک رو به جلو، عملکرد شبکه را از سر گرفتند و مشکل را برطرف کردند.

ظاهرا در ساعت 10:20 صبح به وقت EST، مشکلی در گروه اجماع شبکه بلاکچینی هلیوم در بلاک 1435692 به وجود آمد که باعث شد بلاک جدیدی تولید نشود و در انتقال توکن‌ها اختلال ایجاد شود.

قطعی 4 ساعته شبکه هلیوم

هلیوم، یک شبکه مبتنی بر اینترنت اشیا است که از هات اسپات‌های رادیویی برای اتصال کاربران به دستگاه‌های خود استفاده می‌کند. در این شبکه، یک گروه اجماع، متشکل از 43 نود ولیدیتور است که به طور تصادفی در فواصل زمانی ثابت انتخاب شده و اجماع شبکه را فراهم می‌کنند.

پس از پایان قطعی 4 ساعته هلیوم، تیم توسعه دو دلیل را برای اختلال در اجماع شبکه بیان کردند. دلیل اول، به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که اخیرا برای کمک به ولیدیتورها منتشر شده است. به‌روزرسانی نسخه 1.12.3 شبکه هلیوم برای سابنتورک‌های فایو جی (5G) و همچنین توکن MOBILE طراحی شده بود.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان خاطرنشان کردند قطع شبکه محلی نیز در این اختلال نقش داشته است. به گفته ادمین دیسکورد پروژه هلیوم، تعداد زیادی از ولیدیتورهایی که در آن بازه زمانی، برای اجماع شبکه بلاکچینی انتخاب شدند، از شبکه وب سرویس آمازون (AWS) استفاده می‌کردند که در آن زمان، با مشکلات فنی مواجه بوده است.

AWS یک سرویس جهانی محاسبات ابری و ذخیره‌سازی داده است که می‌تواند برای تقویت شبکه‌های کامپیوتری مانند هلیوم استفاده شود.

قطعی شبکه هلیوم به دلیل نقص در AWS
قطعی شبکه هلیوم به دلیل نقص در AWS

اما شبکه هلیوم به نحوی طراحی شده تا اگر ولیدیتورهایی که به عنوان گروه اجماع انتخاب می‌شوند، با مشکلی مواجه شوند، با قابلیت پرش خودکار (auto-skip) گروه جدیدی را انتخاب کند. با این حال، به گفته توسعه‌دهندگان، مشکل شناخته‌شده‌ای، مانع از این کار شده است و از توضیح بیشتر خودداری کردند.

البته، اگرچه شبکه نتوانست به صورت خودکار گروه اجماع دیگری را انتخاب کند، اما با توجه به اعلامیه بعدی تیم توسعه هلیوم، با رد کردن یک بلاک رو به جلو مشکل برطرف شده است و روند تولید بلاک جدید با شماره 1435693در ساعت 1:45 دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی از سر گرفته شد. توسعه‌دهندگان همچنین اعلام کردند برای اطمینان از همگام‌سازی درست، به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را منتشر کرده و با اپراتورهای ولیدیتور، ارتباط برقرار کرده است.

قیمت HNT، توکن اصلی شبکه هلیوم در واکنش به این اتفاقات در 24 ساعت گذشته، حدود 4.1% کاهش یافت و به 8.76 دلار رسید. شایان ذکر است این توکن با اوج قیمت خود، حدود 84% فاصله دارد.

نظر شما در رابطه با قطعی 4 ساعته شبکه هلیوم چیست؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان