شرکت متا روز ۲۲ فروردین به پشتیبانی از NFTها پایان می‌دهد

خانهاخبارشرکت متا روز...

آنچه می‌خوانید...

شرکت متا، غول حوزه فناوری اعلام کرده است که از 11 آوریل (22 فروردین) پشتیبانی از NFTها در پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام را قطع می‌کند. این برنامه که در ماه مه 2022 راه‌اندازی شد، به‌عنوان روشی برای ورود مجموعه‌های دیجیتال به پلتفرم‌های مختلف در نظر گرفته شده بود. با این حال به نظر می‌رسد متا قصد دارد تمرکز خود را معطوف حوزه‌های دیگر مانند متاورس و هوش مصنوعی کند و به همین دلیل اعلام قطع پشتیبانی از NFTها را کرده است.

به نقل از بین‌کریپتو، کاربران با استفاده از قابلیت NFTها می‌توانستند کیف پول رمز ارزی خود را به پلتفرم مدنظر متصل کنند و سپس NFT سازگار با برنامه را به‌عنوان یک پست به اشتراک بگذارند. این قابلیت شامل یک جلوه درخشنده خفیف می‌شود و به‌طور خودکار مالک و خالق هر مورد دیجیتال را برچسب‌گذاری می‌کند.

اکنون بر اساس آخرین گزارش‌ها، با قطع پشتیبانی متا از NFTها پست‌هایی که بدین شکل در فیسبوک و اینستاگرام منتشر شده بودند به حالت عادی بازخواهند گشت. همچنین متا دیگر اجازه اتصال به کیف پول‌های واسطه را در این پلتفرم‌ها نخواهد داد.

NFTها در اینستاگرام

برای  بسیاری شوکه کننده بوده است که متا کمتر از یک سال پس از راه‌اندازی این قابلیت تصمیم به اتمام و قطع پشتیبانی از NFTها گرفته است. این شرکت در ماه نوامبر سال گذشته و تنها چند ماه پیش، ادغام کیف پول‌های سولانا را نیز در پلتفرم‌های خود انجام داده بود تا به تعهد سازگاری NFTها ادامه دهد. با این حال به نظر می‌رسد، علاقه اولیه متا به این فضا از بین برفته است.

دیگر پلتفرم‌ها مسیر متا را دنبال می‌کنند

قابل‌توجه است که متا تنها شرکتی نیست که دست به چنین اقدامی زده است. در پی موجی از تبلیغات که قبلاً به این فضا جهت می‌بخشید، در ژوئیه 2022، استودیو Mojang متعلق به مایکروسافت اعلام کرد که از سازگاری NFC در بازی ماینکرفت پشتیبانی نمی‌کند. این استودیو در یک حرکت ارتباط با پلتفرم‌هایی مانند NFC Worlds را قطع کرد. گفتنی است که NFC Worlds پروژه‌ای است که متاورس، توکن و زمین‌های خود را بر سرورهای ماینکرفت ساخته بود.

مطلب مفید: قابلیت همکاری بلاک چین (interoprability) به چه معناست؟

در همین حین، بسیاری از شرکت‌هایی که در ابتدا اعلام حمایت و پشتیبانی از NFTها کرده بودند تصمیم به قطع همکاری با پروژه‌های NFT و کنار گذاشتن این فضا گرفتند. برای مثال، CNN در ماه اکتبر اعلام کرد که بازار NFT خود با نام Vault را تعطیل می‌کند. این پروژه در سال 2021 راه‌اندازی شد و به کاربران اجازه می‌داد توکن‌های دیجیتالی با نام Moments (لحظه‌ها) را خرید و فروش کنند. این توکن‌ها در حقیقت پوشش اخبار مهم این رسانه بودند.

برخلاف متا و بسیاری از شرکت‌ها که ابتدا پروژه‌های خود را راه‌اندازی کردند و سپس اعلام قطع پشتیبانی از NFTها را اعلام کردند، پروژه‌هایی نیز وجود دارند که حتی به روز راه‌اندازی نرسیدند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها پروژه NFTهای ضرابخانه سلطنتی انگلستان است.

این پروژه که قرار بود در هفته‌های اخیر راه‌اندازی شود، از طرف وزیر اقتصاد انگلستان لغو شد. وی اشاره داشت که در حال حاضر دولت انگلستان هیچ پروژه NFT نخواهد داشت اما آن را برای آینده در نظر خواهد داشت.

باید اشاره داشت که فضای NFTها هنوز جوان است و مانند دیگر حوزه‌ها در فضای کریپتو باید به بلوغ برسد. در این راه مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر، آن دسته‌ای باقی خواهند ماند که دارای ارزش ذاتی باشند و مورد توجه کاربران قرار گیرند. باید اشاره داشت که در این مسیر بسیاری از پروژه‌های فعلی از بین خواهند رفت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان