top banner adv

قیمت دوج (Dogecoin) ؛ آخرین تغییرات قیمتی دوج کوین

قیمت دوج (Dogecoin) ؛ آخرین تغییرات قیمتی دوج کوین
0
بازدید : 10988

در این مقاله به بررسی داده‌های اخیر قیمت دوج و ارزش فعلی این کوین می‌پردازیم. دوج یکی از پرطرفدارترین کوین های موجود در بازار ارز دیجیتال است.

قیمت دوج کوین (DOGE)

در زمان انتشار این مقاله ( 18 تیرماه 1401) بهای قیمتی دوج ‌کوین معادل 0.06953 دلار در هرجفت ارز (DOGE / USD) و ارزش فعلی بازار این کوین حدودا 9.34 میلیارد دلار است. حجم معاملات در بیست و چهار ساعت گذشته مساوی با 454.20 میلیون دلار است. این اطلاعات پیرامون قیمت دوج به USD در زمان واقعی به روز می‌شود. دوج‌ کوین در بیست و چهار ساعت گذشته 2.71٪ رشد داشته است و عرضه در گردش آن برابر با 132.67 میلیارد دلار است.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال ارز های دیجیتال + ویدئو

عملکرد قیمت DOGE بر اساس USD

تغییرات

مقدار

درصد

امروز

0.0019071 $

2.71%+

30 روز

-0.0086395 $

12.27٪-

60 روز

-0.0294687 $

41.86٪ –

90 روز

-0.0358327 $

50.90٪-

اطلاعات قیمت دوج

طی بیست و چهار ساعت اخیر بازه کمترین و بیشترین قیمت دوج کوین به صورت زیر است:

  • پایین ترین قیمت: 0.0683731 دلار
  • بالاترین قیمت: 0.0730085 دلار

طبق آمار تغییر قیمت دوج در یک ساعت گذشته با -0.38% افت و در بیست و چهار ساعت گذشته با +2.71% رشد همراه بوده است، همچنین تعییر قیمت این کوین در هفت روز گذشته با +5.95% رشد همراه بوده است.

قیمت دوج
اطلاعات قیمت دوج

اطلاعات بازار DOGE

از لحاظ محبوبیت، دوج در بین ارزهای دیجیتال در رتبه دهم قرار دارد. ارزش بازار این کوین برابر با 9.34 میلیارد دلار و حجم معاملاتی آن در بیست و چهار ساعت گذشته برابر با 454.20 میلیون دلار است. گردش سرمایه این کوین محبوب نیز معادل 132.67 میلیارد دلار است.

بیشتر بخوانید : پیش بینی و تحلیل بیت کوین (31 خرداد 1401)

درباره دوج کوین (Dogecoin)

دوج کوین در سال 2013 توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس توسعه یافت. آن‌‌ها تصمیم گرفتند به عنوان یک شوخی ساده از آلت‌ کوین‌ها، دوج را ایجاد کنند که در آن زمان به طور پیوسته در بین سفته ‌بازان ارزهای دیجیتال محبوبیت پیدا می‌کرد.

پيش از ارزش پيدا كردن و بالارفتن قیمت دوج بايد بدانيم كه چه اتفاقاتي بر سر اين ارز افتاده است. دوج کوین به عنوان یک “میم کوین” آغاز شد و توانست با سر و صدای زیادی آلت ‌کوین‌های جدید بازار را به وجد آورد. دوج کوین در ابتدا ارزش کمی داشت و به عنوان مکانیزم انعام برای تشکر از کاربران در رسانه‌های اجتماعی و انجمن‌های آنلاینی مانند ردیت (Reddit) استفاده می‌شد.

الگوريتم اثبات كار

یکی از جنبه‌های قابل توجه دوج کوین این بود که الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) لاکی‌کوین (Luckycoin) را مورد استفاده قرار داد. البته لاكی كوين ديگر منسوخ شده است و وجود ندارد، همچنين dogecoin بسیاری از فناوری خود را از لايت كوين (Litecoin) قرض گرفته است.

بیشتر بخوانید : تثبیت قیمت BTC در کانال ۲۶۰۰۰ دلاری؛ تحلیل بیت کوین (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲)

مکانیسم‌ اثبات كار يا PoW با استفاده از شبکه‌ای از رایانه‌هایی که نرم ‌افزار را اجرا می‌کنند، اجماع را ایجاد می‌کنند. این كار به هر کسی که یک دستگاه محاسباتی معتبر و متصل به اینترنت دارد، اجازه می‌دهد تا منابع محاسباتی را به اعتبارسنجی شبکه دوج كوين اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید : تحلیل بیت کوین ۴ آبان ۱۴۰۲؛ تلاش خریداران برای حفظ روند صعودی

در ازای اين كار، اعتبارسنج ها پاداش‌های استخراج را در قالب دوج کوین دریافت می‌کنند. به علاوه، مکانیسم PoW تضمین می‌کند که دوج كوين تراکنش‌های سریع و کارمزدهای پایینی ارائه ‌دهد. اين امر به بالا رفتن قیمت دوج و پذیرش اين كريپتو از طرف علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال کمک شايانی کرد.

بیشتر بخوانید : تله خرسی و جهش ۸ درصدی قیمت SUI ؛ آیا وقت ورود است؟

دوج كوين امروز

امروزه جامعه دوج كوين شهرت زيادی دارد. اعضای اين جامعه خود را به عنوان شيبز (Shibes) می‌نامند. امروزه از دوج كوين هنوز هم برای انعام و تشكر از سازندگان آنلاین استفاده می‌شود. اگرچه گاهی و به ندرت، اين کوین برای مقاصد تجارت الکترونیک نيز استفاده می‌شود زیرا کاربران می‌توانند کالاها و خدمات خود را با استفاده از دوج كوين در فروشگاه‌های منتخب خریداری کنند.

دوج كوين (Dogecoin) با حداکثر عرضه 100 میلیارد واحد راه ‌اندازی شد، اگر چه همان زمان، سقف این تعداد برداشته شد و در حال حاضر تعداد آن به عرضه نامحدود تغییر پیدا کرد.

تبليغ دوج كوين توسط ايلان ماسك

ایلان ماسک راه جدیدی برای تبلیغ دوج كوين پیدا کرده است كه به افزايش قیمت دوج می‌انجامد. شرکت حمل و نقل زیرزمینی ماسک بورينگ، پرداخت هزینه سواری در حلقه لاس وگاس خود را با اين ارز دیجیتال می‌پذیرد. اين حلقه شبکه‌ای از تونل هاست که در زیر مرکز همایش لاس وگاس واقع شده و افراد را با استفاده از وسایل نقلیه تسلا که با سرعت بالا حرکت می‌کنند، جابجا می‌کند.

در پروژه‌هاي بعدی، شرکت ماسک بورینگ قصد دارد تونل های زیرزمینی در تگزاس بسازد و پیشنهادی برای یک حلقه در میامی ارائه کرده است. اين ارز که با شوخی دو مهندس در سال 2013 راه‌ اندازی شد، شاهد افزایش قیمت كم‌تر از يك سنت به بیش از هفتاد سنت در ماه می 2021 بود که تا حدی تبلیغ ماسک در توییتر نيز به اين افزايش قيمت کمک کرد. البته مشخص نیست که ماسک چقدر در دوج كوين سرمایه‌ گذاری کرده است.

سوالات متدوال پيرامون دوج‌ كوين و قیمت دوج

مردم سوالات ديگري هم درباره دوج كوين می‌پرسند كه در ذيل به آن‌ها اشاره شده است.

چه زماني دوج كوين ایجاد شد؟

دوج كوين و توكن (DOGE) در سال 2013 با فناوری مبتنی بر Luckycoin و Litecoin ایجاد شد. به دليل ادغامي كه در عمليات استخراج بود، در سال 2014 به ماينرها اين امکان داده شد تا بين دو ارز ادغام‌ شده به انتخاب خود يكي از دو ارز دوج كوين (Dogecoin) و يا لايت كوين (Litecoin) را استخراج کنند.

آیا دوج كوين هنوز هم ارزش خرید دارد؟

وقتی دوج کوین را با ارزهای دیجیتال ديگری مثل بیت کوین مقایسه می‌کنید، ارزش دوج کوین تنها کسری از ارزش بیت کوین است. با این حال، اگر از دیدگاه تاریخی به دوج كوين نگاهی بیندازید، مي‌بينيد كه اين توكن به لطف پیروان وفادارش، در طول زمان رشد کرده است. هزینه پایین دوج كويت باعث می‌شود که نسبت به سایر ارزهای دیجیتال گران‌تر، در دسترس‌تر باشد. همیشه مطمئن شوید که قبل از خرید ارزهای دیجیتال، تحقیقات خود را به طور كامل انجام داده‌ايد.

قیمت دوج
آیا دوج كوين هنوز هم ارزش خرید دارد؟

چرا قیمت دوج كوين در حال افزایش است؟

دوج كوين یکی از قوی‌ترین و اختصاصی‌ترین انجمن‌ها را دارد. به این ترتیب، از سوی چهره‌های عمومی که یا خودشان ارز دیجیتال را خریده‌اند یا فقط آن را از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر تأیید کرده‌اند، تبلیغات زيادي دریافت کرده است. این امواج تبلیغاتی نیروی محرکه رشد دوج كوين بوده است، زیرا قیمت آن هر زمان که در رسانه‌های اجتماعی و خبری قرار می‌گیرد، مستعد نوسان است.

دوج كوين چگونه کار می کند؟

دوج كوين دارای بلاکچین و یک سیستم استخراج مشابه با لايت كوين است. این بدان معنی است که دوج را می‌توان یک اسپین آف لایت کوین در نظر گرفت، که آن هم به خودی خود یک اسپین آف از بیت کوین است. البته، دوج خود را از دو توکن رمزنگاری دیگر از چندین جهت متمایز می کند.

برخلاف بیت کوین که برای کمیاب و مقاوم بودن در برابر تورم طراحی شده است، دوج كوين برای فراوانی ایجاد شد. حدود 130 میلیارد DOGE در گردش است و ماینرها در هر دقیقه 10000 توكن دیگر نيز، تولید می‌کنند. شایان ذکر است که توسعه دهندگان دوج كوين از سال 2015 ميلادي تا كنون، هیچ تغییر عمده‌ای در این سکه ایجاد نکرده‌اند.

وضعيت قیمت دوج چگونه است؟

در این هفته (هفته دوم تیرماه 1401) توكن دوج در حال افزایش قیمت بوده است. قيمت دوج كوين (Dogecoin) در هفت روز گذشته 4.76 درصد افزایش یافته است. قیمت اين ارز در بيست و چهار ساعت گذشته 1.73 درصد افزایش یافته است. تنها در یک ساعت گذشته، قیمت دوج 1.28 درصد کاهش یافت. قیمت فعلی اين توكن، 0.0691 یورو برای هر DOGE است.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x