قیمت سولانا در فاصله 85 درصدی نسبت به اوج تاریخی؛ آیا زمان خرید فرا رسیده است؟

خانهاخبارقیمت سولانا در...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: قیمت سولانا روزهای گذشته با کاهش همراه بود و اکنون در فاصله 85 درصدی نسبت به اوج قیمتی 260 دلاری قرار دارد که هفت ماه پیش موفق به ثبت آن شد. روز گذشته به تنهایی سولانا با ریزش 6.5 درصدی همراه بود و پس از عدم موفقیت در واکنش مثبت به کف های قیمتی 10 ماهه خود به 35.6 دلار نیز رسید.

در حال حاضر قیمت سولانا روی یک سطح حمایتی بسیار قدرتمند قرار دارد و ممکن است در روزهای آتی با یک حرکت صعودی به سمت اهداف 40 و 45 دلاری حرکت کند. به منظور انجام چنین حرکتی، قیمت سولانا باید رشدی 25 درصدی را تجربه کند.

آیا سقوط 60 درصدی SOL در راه است؟

علیرغم وجود سطح حمایتی مذکور هنوز به صورت قطعی نمی‌توان یک حرکت صعودی را برای سولانا تضمین کرد چرا که باید همبستگی میان این ارز و بیت کوین را نیز در نظر گرفت. به صورت کلی حرکات بیت کوین تاثیرات بسزایی بر آلت کوین ها دارد و باعث رشد یا سقوط قیمتی آنها می‌شود. نکته قابل توجه برای سولانا و بیت کوین نیز همبستگی 0.92 آنها در روز گذشته است.

همبستگی با بیت کوین

در این صورت اگر بیت کوین در حفظ سطح روانی 30000 دلاری ناموفق عمل کند و فاصله بیشتری با این سطح بگیرد، احتمال فراوان قیمت سولانا نیز سقوط بیشتری را تجربه کند. در همین حین فدرال رزرو به صورت جدی در تلاش است تا نرخ بهره را افزایش و ترازنامه مالی خود را کاهش دهد. در نتیجه این سیاست، دارایی های ریسکی مانند بیت کوین و آلت کوین هایی مانند سولانا فضای کمی برای رشد خواهند داشت و بیشتر سناریوهای صعودی این ارزها با مشکل همراه خواهند شد.

شکست سطح حمایتی 35 دلاری برای سولانا شانس سقوط به محدوده 18.25 دلاری را افزایش می‌دهد. گفتنی است که این محدوده در ماه های مارس و جولای سال گذشته نقش حمایتی خوبی را ایفا کرد و از این ناحیه بود که رالی صعودی 1200 درصدی قیمت سولانا آغاز شد.

مطلب مفید: کامپیوتر کوانتومی؛ رابطه آن با دنیای رمزارزها چیست؟

نمودار هفتگی سولانا

اختلال های فراوان شبکه سولانا

این دیدگاه نزولی برای قیمت پس از آن قوت بیشتری گرفته است که بلاک چین سولانا همواره با اختلال در شبکه خود همراه بوده است و بدین ترتیب شبکه را برای برخی از برنامه های غیرمتمرکز مانند سولند و صرافی سروم و بخ مدت چندین ساعت غیر قابل استفاده کرده است.

آخرین مشکل و اختلال در شبکه سولانا همانطور که پوشش دادیم، روز 1 ژوئن رخ داد و شبکه به مدت 4.5 ساعت با قطعی و اختلال همراه شد. با این حال بزرگ ترین قطعی سولانا به ماه ژانویه و از کار افتادگی شبکه برای 18 ساعت باز می‌گردد.

توییت solana status

ریسک قطعی و اختلال های مجدد در شبکه باعث شده است تا سرمایه گذاران به رقبای سولانا روی بیاورند و سرمایه های خود را در دیگر بلاک چین ها قرار دهند. مایلز داچر، یکی از تحلیلگران بازار کریپتو، معتقد است که پس از فاجعه ترا کاربران و سرمایه گذاران حوزه کریپتو به شدت محتاط شده‌اند.

وی همچنین می‌گوید که در طول زمان و با بالغ شدن شبکه سولانا، اختلال های این بلاک چین نیز کاهش می‌یابد. با این حال از نظرش عدم رفع این مشکلات در آینده منجر به پیشی گرفتن دیگر شبکه ها از سولانا خواهد شد.

توییت داچر

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان