قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال ؛ بررسی صفر تا صد عوامل تأثیرگذار بر آن

خانهمقالاتقیمت لحظه‌ای ارز...

آنچه می‌خوانید...

ارزهای دیجیتال یا رمزارزها امروزه بسیار پر سروصدا شده و حتماً در اطراف خود کسانی را می‌بینید که به دنبال آشنایی با انواع ارزهای دیجیتال و یادگرفتن نحوه تحلیل و قیمت لحظه‌ای آن‌ها هستند. در حقیقت ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ارزها در مقایسه با ارزهای فیات سبب شده تا مردم ایران و همه کشورهای جهان به معامله این‌گونه ارزها علاقه‌مند شوند. تعیین قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال به شناخت دقیق ماهیت این ارزها، نحوه معاملات و آشنایی با عواملی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر روی قیمت آن‌ها تأثیر دارند، بستگی داشته و در ادامه ما در فکت کوینز به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست؟

ارزهای دیجیتال نوعی ارز رمزنگاری‌شده هستند که امکان جعل یا دو بار خرج کردن آن‌ها وجود ندارد. فناوری بلاک چین به رمزارزها این قابلیت را می‌دهد تا تراکنش‌ها را درون یک شبکه در داخل یک دفتر کل ذخیره کرده و در رایانه‌های سراسر دنیا پخش کنند. شبکه سازمان‌دهی شده بلاک چین، تراکنش‌ها را در هر بلاک ذخیره کرده و صحت و اعتبار اطلاعات هر تراکنش در دنیای ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند.

- Advertisement -

ارزهای دیجیتال توسط دولت‌ها ایجاد نشده و بنابراین می‌توان گفت که دولت هیچ کشوری توانایی دست‌کاری ساختار آن‌ها را ندارد. ارز دیجیتال یا رمز ارز در کشور ما با نام‌های کریپتوکارنسی، ارز پایه و ارز مجازی نیز شناخته‌شده و به دلیل پتانسیل بالایی که در رشد قیمت داشته، به یکی از بازارهای پرطرفدار و پر ریسک تبدیل‌ شده است.

قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال

دلیل محبوبیت ارزهای دیجیتال در دنیا

سیستم بلاک چین به‌گونه‌ای طراحی‌ شده تا به‌صورت غیرمتمرکز عمل کند. این توزیع تراکنش‌ها و عملکرد غیرمتمرکز در مقایسه با سیستم‌های پرداخت سنتی فعلی شفاف‌تر بوده و ایمنی بالاتری نیز دارد. بررسی نمودارهای انواع ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که این ارزها نوسان قیمت زیادی را تجربه کرده‌اند اما از طرف دیگر نیز، رشد قیمتی چشمگیری نیز داشته اند و به همین دلیل محبوبیت زیادی را به دست آورده‌اند.

درنهایت اصلی‌ترین دلیل یا مهم‌ترین دلیلی که سبب دیده شدن ارزهای دیجیتال و تمایل و رغبت جهانی به آن‌ها شد، خاصیت ضد تورمی و عدم نظارت هیچ موسسه و سازمان دولتی بر آن‌ها است. همان‌طور که گفتیم دنیای رمزارزها به بانک مرکزی هیچ کشوری وابسته نبوده و همین موضوع باعث راحتی و ایمنی معامله در آن برای افرادی که در کشورهای تحریم شده‌ای مانند ایران زندگی می‌کنند، شده است.

عوامل مؤثر در تعیین قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال

تعیین قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال به عوامل مختلفی می‌تواند بستگی داشته باشد. هرکدام از این عوامل می‌توانند در برهه‌ای زمانی خاص بر قیمت بیت کوین و رمزارزهای دیگر تأثیر بگذارند و اغلب همگی آن‌ها در یک‌زمان، بر قیمت دوره‌ای و لحظه‌ای این ارزها تأثیر نمی‌گذارند. برای مثال در زمان‌های عرضه اولیه ارز دیجیتال عوامل مؤثر بر قیمت و ارزش خرید آن با زمانی که ارز مدت‌ها است که عرضه‌شده و تحت تأثیر نوسانات کلی بازار قرارگرفته، متفاوت خواهد بود. برای تعیین میزان دقیق قیمت لحظه‌ای انواع کریپتوکارنسی ها بهتر است به دنبال عوامل و دلایلی باشید که در لحظه و به‌طور مستقیم می‌توانند بازار رمزارزها یا ارز دیجیتال مورد نظر شما را تحت تأثیر قرار دهند.

مهم‌ترین عواملی که در قیمت لحظه‌ای و دوره‌ای ارزهای دیجیتال تأثیرگذار خواهند بود و در هنگام تحلیل قیمت باید در نظر گرفته شوند، عبارت‌اند از:

میزان عرضه و تقاضا در بازار

میزان عرضه و تقاضا در همه بازارها نقش مهمی در تعیین قیمت دارد. طبق یک اصل مشخص، هرچه میزان تقاضای یک رمز ارز به‌خصوص کمتر بوده و تقاضای زیادی برای خرید آن وجود داشته باشد، قیمت آن بالا خواهد رفت و برعکس آن هرچه میزان عرضه آن رمز ارز زیاد شده و تقاضای آن کم باشد، قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال کاهش خواهد یافت.

تأثیر اخبار و رسانه‌ها در قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال

بسیاری از اخباری که از طریق رسانه‌های مختلف می‌شنویم، تبدیل به شایعه و زمزمه‌ها شده و مستقیماً می‌تواند احساسات ما را درگیر کند. این احساسات می‌تواند بر تصمیمات عقلانی و مالی تأثیر گذاشته و منجر به معامله شود. برای مثال هرچه یک ارز دیجیتال تحت حمایت و مورد تعریف و تمجید رسانه‌ها باشد، قیمت آن می‌تواند به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: مهمترین فاکتور تحلیل فاندامنتال ؛ بررسی تیم توسعه دهنده

قیمت بیت کوین و نوسانات آن

بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال مانند یک لیدر عمل کرده و افزایش یا کاهش قیمت آن می‌تواند کل بازار رمزارزها را تحت تأثیر قرار دهد. افزایش قیمت بیت کوین و تقاضا برای آن می‌تواند اکثر ارزهای موجود را با افزایش تقاضا و محبوبیت مواجه کرده و موجب افزایش قیمت آن‌ها نیز شود، بنابراین شناخت عوامل مؤثر در قیمت بیت کوین و تحلیل روند قیمتی آن می‌تواند به درک کردن بهتر بازار و قیمت سایر ارزها کمک کند.

کلاه‌برداری و مخاطرات

خطرات و کلاه‌برداری‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال گاهی می‌تواند شامل تمامی رمز ارزها و گاهی شامل برخی از ارزهای دیجیتال به‌خصوص می‌شود. به وجود آمدن اولین خطرات و نشانه‌های کلاه‌برداری در یک رمز ارز به‌سرعت می‌تواند قیمت آن را در بازار کاهش دهد.

حجم معاملات

حجم معاملات ارزها در لحظه از زمان می‌تواند بر قیمت لحظه‌ای، کوتاه‌مدت و بلندمدت آن به‌نوعی تأثیرگذار باشد. برای تعیین قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال، باید حجم معاملات آن را از منابع معتبر مانند وب‌سایت coinmarketcap استخراج کرد و به کار برد.

قابلیت معامله در صرافی‌های معتبر

بهترین ارزهای دیجیتال با پتانسیل رشد بالا ارزهایی هستند که در صرافی‌های معتبرتر و بیشتری حضورداشته و قابل معامله باشند. برای داشتن عملکرد مطلوب در معاملات و پیش‌بینی قیمت و ارزشمندی رمز ارز، باید به این نکته مهم که نشان‌دهنده پتانسیل دیده شدن آن ارز است، توجه کرد.

پا گذاشتن رقبای جدید به دنیای رمزارزها

وجود رمزارزهای جدید و قوی می‌تواند یک تهدید برای رمزارزهای ضعیف یا همراه با خطر بالا باشد. حضور رقبای تازه و قوی معمولاً باعث کاهش اقبال در کوتاه‌مدت برای رمزارزهای دیگر می‌تواند شود. البته ارزهایی مانند ایاس هم هستند که به دلیل عرضه زیاد ارزهای دیگر، علیرغم پتانسیل بالایی که برای رشد دارند، مورد اقبال خوبی قرار نگرفته‌اند.

تأثیر مقیاس‌پذیری در قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال

مقیاس‌پذیری به زبان ساده همان سرعت انجام تراکنش‌ها در ساختار رمز ارز است. هرچه میزان مقیاس‌پذیری یا همان سرعت انجام تراکنش‌ها بیشتر باشد، تغییرات قیمتی بهتر نشان داده‌شده، نحوه معامله و سرعت آن بیشتر شده و درنهایت تمایل برای خریدوفروش آن ارز بالا خواهد رفت.

قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال

دلایل نوسان شدید قیمت ارزهای دیجیتال

گاهی اوقات در بازار ارزهای دیجیتال شاهد نوسانات زیادی هستیم که قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال را با سختی روبه‌رو می‌کند بنابراین باید با دلایل این نوسانات آشنا شد تا دید تا چه حد توانایی تأثیر بر قیمت لحظه‌ای و طولانی‌مدت ارز دیجیتال را خواهند داشت.

  • حمایت سلبریتی ها در کوتاه‌مدت از یک ارز
  • اخبار روز که می‌توانند مانند یک بمب انفجاری باعث نوسانات شدید و لحظه‌ای در بازار شوند.
  • فعالیت سودجویان در شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن بر روی میم کوین و شت کوین
  • فعالیت هولدرها یا سرمایه‌گذاران عمده یا همان نهنگ‌ها در بازار و جلب‌توجه آن‌ها
  • حملات و نفوذپذیری امنیتی به کریپتوکارنسی ها به‌خصوص بیت کوین

چگونه بهترین تحلیل قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال را انجام دهیم؟

زمان و دانش معامله در دنیای ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد. چه‌بسا افرادی که با سرمایه‌های زیاد و به طمع کسب سود بدون هیچ‌دانشی وارد این بازار شده و با یک تحلیل اشتباه و یک‌لحظه غفلت، کل سرمایه خود را ازدست‌داده‌اند.

فکت کوینز به‌عنوان یکی از بهترین و جامع‌ترین رسانه‌های ارز دیجیتال سعی کرده است تا برای جلوگیری از ضرر علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال، اقدام به تهیه دوره‌های آموزشی مطابق با نوین‌ترین شیوه‌های معامله و تحلیل قیمت در بازار مناسب برای افراد مبتدی و کسانی به دنبال موفقیت‌های بیشتر هستند، کرده است. دوره‌های فکت کوینز شما را با روش‌های معامله، محاسبه قیمت لحظه‌ای، کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت و هرآن چه که برای موفقیت نیاز دارید، آشنا خواهد کرد.

جمع‌بندی قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال

علاوه بر تمامی مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، عوامل دیگری مانند کنترل و مدیریت داخلی ارز دیجیتال، اعتبار آن، میزان سودمندی بازار، کاربردها و شرایط استخراج می‌توانند بر روی قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال تأثیر مستقیم بگذارند. محاسبه قیمت لحظه‌ای ارز بسیار اهمیت دارد زیرا همین تغییرات قیمت لحظه‌ای است که در طولانی‌مدت روند کلی تغییرات قیمت آن ارز را می‌تواند مشخص کند.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان