لجر نانو اس پلاس (Nano S Plus) چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

خانهآموزش هالجر نانو اس...

آنچه می‌خوانید...

نانو اس پلاس (Nano S Plus)

لجر نانو اس پلاس (Nano S Plus) نسخه به‌ روز شده کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس با طراحی ظاهری و داخلی ارتقا یافته است. نسخه قبلی این گجت در سال ۲۰۲۰ از رده خارج شده و هم اکنون لجر نانو اس پلاس مدل پایه این رده از محصولات است. اس پلاس از نظر قیمت دلاری با ۷۹ دلار، از لجر نانو اکس (۱۱۹ دلار) ارزانتر است و قیمت بیشتری نسبت به مدل نانو اس (۵۹ دلار) دارد. در ادامه با فکت کوینز همراه باشید تا لجر نانو اس پلاس را با هم بررسی کنیم.

طراحی و ساخت

اگر قبلا از کیف ‌پول‌های لجر نانو استفاده کرده باشید، ظاهر لجر نانو اس پلاس برای شما جدید نخواهد بود. این کیف پول شبیه به یک USB بزرگ است و با یک روکش آلومینیومی محافظت می‌شود‌. روکش آلومینیومی می‌تواند روی یک محور بچرخد تا بخش داخلی دستگاه در دسترس کاربر قرار بگیرد. این دستگاه در رنگ‌های سیاه، سفید، قرمز، آبی و شفاف تولید شده است. با وجود این که ظاهر دستگاه فوق‌العاده نیست، اما می‌توان گفت از بسیاری از رقبای خود در بازار طراحی بهتر و تمیزتری دارد.

- Advertisement -
لجر نانو اس پلاس
لجر نانو اس پلاس

از تغییرات ظاهری جزئی لجر نانو اس پلاس نسبت به نسخه قبلی خود می‌توان به تغییر لوگو و ایجاد دکمه‌هایی با حاشیه گرد اشاره کرد‌. همچنین در این نسخه همانند نانو اس، یک پورت USB-C در مکان قبلی micro-USB وجود دارد.

شاید بتوان گفت مهم‌ترین تغییر این دستگاه نسبت به نسخه پایه نانو اس اندازه صفحه آن است. این صفحه نمایش بزرگتر شده است و از  همان صفحه بکار رفته در نانو ایکس با اندازه ۱۲۸ × ۶۴ پیکسلی استفاده می‌کند. در واقع ارتفاع آن نسبت به نسخه نانو اس (۱۲۸ × ۳۲) دو برابر شده است. با وجود این صفحه بزرگ، دیگر برای ارسال کریپتو نیاز به اسکرول کردن آدرس کیف پول در میان پنجره‌های مختلف ندارید.

بیشتر بخوانید: کیف پول سخت‌افزاری لجر پشتیبانی از 100 توکن مبتنی بر شبکه کاردانو را آغاز کرد

همچنین کاربران قبلی نانو اس به محض استفاده از لجر نانو اس پلاس متوجه کیفیت و وضوح بیشتر تصاویر و بکارگیری نوشتار و گرافیک سیاه‌ و سفید به جای سفید و آبی در آن خواهند شد.

برنامه Leger Live

برای آغاز به کار با لجر نانو اس پلاس می‌بایست ابتدا با کمپیوتر خود به وب‌سایت لجر (Leger) بروید و اپلیکیشن Leger Live را دانلود، نصب و پس از آن رمزی را برای آن تعیین کنید. پس از انجام این کار باید لجر خود را به کامپیوتر متصل کنید. بیشتر مراحل نصب به صورت خودکار روی دستگاه انجام می‌شوند. بااینحال اپلیکیشن دانلود‌شده دارای یک راهنمای کاربردی برای استفاده افرادی است که به تازگی از دستگاه استفاده می‌کنند.

لجر نانو اس پلاس
لجر لایو

توجه کنید که قبل از تعیین PIN، برنامه از شما خواهد خواست که بین گزینه نصب یک دستگاه جدید یا بازیابی اطلاعات قبلی با استفاده از recovery phrase (مجموعه حروفی که در زمان نصب برای بازیابی حساب خود تعیین کرده‌اید) یکی را انتخاب کنید.

اگر لجر نانو اس پلاس را به عنوان یک دستگاه جدید ثبت کنید، از شما خواسته می‌شود که ۲۴ لغت را به عنوان recovery phrase انتخاب و سپس همان لغات را تایید کنید. شاید به نظر سخت برسد اما این کار لازم است. این ۲۴ کلمه در واقع خود حساب هستند و دستگاه لجر فقط سبب دسترسی به حساب می‌شود. این مجموعه از لغات را می‌بایست به صورت امن نگهداری کنید و به خاطر بسپارید.

بیشتر بخوانید : آیا استفاده از لجر کارکرده یا دست دوم امن است؟

چرا که در صورت گم کردن لغات بازیابی، شما دسترسی به اطلاعات کیف پول را از دست خواهید داد. کمپانی تولید‌کننده به صورت مداوم به کاربران تاکید می‌کند که در صورت گم کردن این رمز امکان هیچگونه کمکی از طرف لجر وجود نخواهد داشت. به همین دلایل به هیج عنوان نمی‌بایست رمز بازیابی خود را در هیچ وب‌سایت یا اپلیکیشنی وارد کنید. همچنین از آن عکس نگیرید و یا روی فضای ابری ذخیره نکنید. هر کسی که به این ۲۴ لغت دسترسی داشته باشد، می‌تواند کیف پول شما و تمام مبالغ آن را کنترل کند.

لجر نانو اس پلاس
عبارات ورودی

شروع به کار با لجر نانو اس پلاس

پس از شروع به کار با دستگاه، می‌توانید آن را به Ledger Live متصل و سپس تایید کنید که برنامه به دستگاه واقعی لجر نانو اس پلاس متصل شده است. از این پس، این اپلیکیشن اصلی‌ترین راه شما برای برقراری ارتباط با دستگاه خواهد بود.

برخلاف نانو اکس و همانند نانو اس، لجر نانو اس پلاس دارای باتری نیست و امکان برقراری ارتباط بلوتوثی را ندارد و تنها می‌توانید با استفاده از USB-C آن را به کامپیوتر متصل کنید. این پورت نسبت به micro-USB موجود در نانو اس ظاهر بهتری دارد ولی نسبت به آن کوتاه‌تر و بیشتر مناسب اتصال به لب‌تاپ‌ها است. می‌توانید کیت OTG لجر یا یک کابل مناسب را نیز خریداری کنید و لجر نانو اس پلاس را با کمک Ledger Live app به گوشی خود متصل کنید. متاسفانه این امکان فقط برای گوشی‌های با سیستم عامل اندروید وجود دارد و گوشی‌های iOS نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

برای اضافه‌ کردن اپلیکیشن‌ها به لجر خود می‌بایست روی گزینه Manager روی نوار سمت چپ در Ledger Live کلیک کنید. سپس از شما خواسته خوهد شد گزینه Allow Ledger Manager را روی دستگاه کیف پول تایید کنید.

نصب کردن یک اپلیکیشن سبب اضافه شدن یک حساب می‌شود. حسابی که در قسمت portfolio در Ledger Live ظاهر می‌شود. اپلیکیشن‌‌های نصب شده ارزهای دیجیتال مثل بیتکوین و اتریوم را ارائه می‌دهند. پس از نصب برنامه نیز‌ می‌توانید به صورت مستقیم از طریق گزینه buy/sell در اپلیکیشن Ledger Live کریپتو را خرید و فروش کنید.

برای دریافت و ارسال کریپتو نیاز است که شما آدرس دریافت‌کننده و فرستنده را روی دستگاه لجر نانو اس پلاس خود تایید کنید. با وجود صفحه بزرگتر، این کار باز هم مقداری دشوار است. ولی دیگر لازم نیست مثل نسخه‌ قبلی برای دیدن یک آدرس کامل میان چندین پنجره مختلف جابجا شوید.

ویژگی‌های لجر نانو اس پلاس

در کنار Ledger Live شما می‌توانید نانو اس پلاس را به همراه بیش از ۵ کیف پول اینترنتی دیگر مثل MetaMask، MyEtherWallet و MyCrypto به کار ببرید.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع اضافه کردن شبکه بایننس اسمارت چین به لجرلایو

همچنین نانو اس پلاس از طریق Ledger Live از بیش از ۵۵۰۰ سکه و توکن پشتیبانی می‌کند‌. این تعداد ارز قبلا در لجر نانو اس و اکس هم پشتیبانی می‌شدند. لیست زیر فقط بخشی از ارزهای پشتیبانی‌شده هستند:

  • Bitcoin (BTC)
  • Ethereum (ETH) and ERC-20 tokens
  • Dogecoin (DOGE)
  • XRP
  • BNB Chain
  • Cardano (ADA)
  • Polygon (MATIC)
  • Litecoin (LTC)
  • Tron (TRX)
  • Bitcoin Cash (BCH)
  • Algorand (ALGO)
  • Stellar (XLM)
  • Zcash (ZEC)
  • Cosmos (ATOM)

نسخه اصلی نانو اس در هر زمان فقط می‌توانست به صورت همزمان سه اپلیکیشن را در دستگاه ذخیره کند (البته این تعداد با توجه به تعداد محدود ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۶ قابل قبول بوده است). امروزه هزاران ارز دیجیتال مختلف در جهان وجود دارد. به همین دلیل لجر نانو اس پلاس با کمک ظرفیت حافظه 1.5MB می‌تواند چندین اپلیکیشن را روی دستگاه به صورت همزمان ذخیره کند (البته هم اکنون فقط 1.28MB در دسترس اپلیکیشن‌ها است).

امنیت

لجر نانو اس پلاس از ویژگی‌های امنیتی مشابه به دستگاه‌های هم‌خانواده خود استفاده می‌کند. این دستگاه دارای گواهی +CC EAL 5 است که به معنی این است که این دستگاه دارای همان درجه از امنیتی است که در کارت‌های اعتباری، پاسپورت‌ها و سیم‌کارت‌ها وجود دارد. این  امنیت توسط یک موسسه ثالث گواهی شده است. +EAL5 نیز به عنوان بالاترین درجه از امنیت در برابر تست‌های نفوذ شناخته می‌شود.

همچنین Nano S Plus و سایر دستگاه‌های هم خانواده آن جز تنها دستگاه‌هایی هستند که گواهی CSPN (گواهی درجه اول امنیت) را از ANSSI (یک آژانس رمز ارز در فرانسه) دریافت کرده اند.

لجر نانو اس پلاس
گواهی CSPN

دستگاه‌های لجر از یک سیستم عامل مخصوص به نام BOLOS استفاده می‌کنند که نیاز دارد تا کاربر تبادل را روی دستگاه کیف پول تایید کند‌. این ویژگی این اطمینان را می‌دهد که حتی اگر کامپیوتر شما در معرض حمله و خطر قرار گرفته باشد، دستگاه لجر باز هم اطلاعات انتقال درست را نشان دهد.

برای بهبود امنیت این سخت افزار، این کمپانی دارای مسابقاتی است که افراد با پیدا کردن نقاط ضعف سیستم، برنده جایزه‌های نقدی خواهند شد.

کلام آخر

به‌روزرسانی سخت‌افزار کیف پول لجر مدتی به طول انجامید ولی در نهایت لجر نانو اس پلاس توانست میان بخش‌های قدیمی و بخش‌های پر زرق و برق (حتی نه چندان لازم) نسخه نانو اکس پریمیوم تعادل را برقرار کند.

برای بیشتر کاربران این مدل بهترین راه برای ذخیره پرتفوی دارایی‌های دیجیتال است و در میان بهترین کیف‌ پول‌های دیجیتالی در بازار جای می‌گیرد. بنابراین اگر واقعا نیازمند بهره‌مندی از راحتی اتصال بلوتوثی و یا استفاده از لجر به همراه دستگاه‌های iOS نیستید، لجر نانو اس پلاس بهترین دستگاه ممکن برای شما خواهد بود.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان