top banner adv

ایمیل ۷۰۰۰ کاربر متامسک لو رفت؛ مراقب حملات فیشینگ احتمالی باشید

ایمیل ۷۰۰۰ کاربر متامسک لو رفت؛ مراقب حملات فیشینگ احتمالی باشید
0
بازدید : 6608

روز گذشته کانسیسنیس، شرکت توسعه‌دهنده کیف پول متامسک در بیانیه‌ای اعلام کرد که آدرس ایمیل برخی از کاربران این کیف پول در پی فاش شدن داده‌ها، لو رفته است. این شرکت اعلام کرد که اتفاق رخ داده تنها بخش کوچکی از کاربران را درگیر کرده که در فاصله میان ماه اوت 2021 تا فوریه 2023 تیکت در بخش پشتیبانی ارسال کرده بودند.

به نقل از کریپتواسلیت، بر اساس داده‌های کانسیسنیس، چیزی حدود 7000 کاربر این کیف پول در پی لو رفتن داده‌ها، شاهد فاش شدن ایمیل‌های خود بوده‌اند. باید اشاره داشت که فرم‌های پشتیبانی آلوده تنها آدرس ایمیل کاربران را می‌گرفته و این موضوع نشان می‌دهد که تنها همین بخش از اطلاعات کاربران متامسک لو رفته است. علیرغم این موضوع، کانسیسنیس توضیح داد که ممکن است کاربران در دیگر بخش‌های فرم درخواستی اطلاعات مهم دیگری را نیز وارد کرده باشند.

این شرکت در ادامه توضیحات خود افزود که دسترسی غیرمجاز به این فرم‌های پشتیبانی از بین رفته و خاطرنشان کرد که خطری دیگر کاربران را تهدید نمی‌کند. کانسیسنیس، اتفاق رخ داده را به مقامات و پلیس گزارش کرده و به همکاری با کارشناسان و ارائه‌کننده پشتیبانی آسیب‌پذیر ادامه می‌دهد تا تحقیقات خود در این زمینه را تکمیل کند. قابل‌توجه است که شرکت نام این ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی را فاش نکرد.

لو رفتن آدرس ایمیل‌ها و حملات فیشینگ بسیار رایج هستند

باید اشاره داشت که در سال‌های اخیر، شرکت‌های رمز ارزی زیادی لو رفتن آدرس ایمیل کاربران خود در پی فاش شدن داده‌ها را تجربه کرده‌اند. برای مثال، در سال 2019 و پیش از متامسک، صرافی بیتمکس شاهد اتفاقی مشابه و لو رفتن 30 هزار آدرس ایمیل بود. از دیگر پلتفرم‌های مهم که شاهد چنین اتفاقی بودند می‌توان به سلسیوس و اپن سی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : وعده انتخاباتی رابرت اف کندی: پشتیبانی از دلار آمریکا با بیت کوین

مطلب مفید: بلاک چین Base چیست؟ آشنایی با بلاک چین لایه ۲ صرافی کوین بیس

بیشتر بخوانید : صرافی یونی سواپ بر بستر شبکه بوبا (Boba Network) عرضه می شود

بیشتر بخوانید : چرا بیت کوین حال و روز خوشی ندارد؟ ویل کلمنت پاسخ می‌دهد

باید اشاره داشت که لو رفتن آدرس ایمیل نمی‌تواند راهی مستقیم برای مهاجمان ایجاد کند تا کیف پول‌های رمز ارزی را هدف قرار دهند. با این حال، می‌توان از این ایمیل‌ها در حملات و کلاهبرداری فیشینگ استفاده کرد و با فریب کاربران دارایی‌های کیف پولی آن‌ها را به سرقت برد.

گفتنی است که کاربران متامسک از اهداف معمول و همیشگی حملات فیشینگ به شمار می‌روند. از ابتدای سال تاکنون، این کیف پول با یک حمله قطعی و هشداری برای یک حمله فیشینگ احتمالی دست و پنجه نرم کرده است. در پی اتفاق رخ داده، کاربران این کیف باید مراقب ایمیل‌های دریافتی خود در هفته‌های آینده باشند.

بیشتر بخوانید : واکنش گری گنسلر به نتیجه دادگاه: تصمیم قاضی ناامید کننده بود

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : چانگ پنگ ژائو: ارزهای فیات از بین نخواهند رفت

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x