جزئیات استیکینگ اتریوم در شبکه های لایه 2 آربیتروم و آپتیمیزم اعلام شد

خانهاخبارجزئیات استیکینگ اتریوم...

آنچه می‌خوانید...

پلتفرم استیکینگ و نقدینگی لیدو فایننس در حوزه کریپتو روز گذشته اولین گام ها و جزئیات فنی گسترش stETH در اکوسیستم لایه 2 دیفای را اعلام کرد. در فاز ابتدایی راه اندازی، استیکینگ اتریوم به راهکارهای لایه 2 آربیتروم و آپتیمیزم وارد خواهد شد. اتریوم برای مقیاس پذیری از رول آپ های لایه 2 دانش صفر بهره می‌برد و به وسیله چنین قابلیتی لیدو می‌تواند با آوردن stETH در لایه 2 این شبکه از آن حمایت کند.

بیشتر بخوانید : معرفی برترین کوین های استیکینگ

لیدو جزئیات گسترش stETH در لایه 2 اتریوم را اعلام کرد

لیدو فایننس، پلتفرم فراهم آورنده استیکینگ اتریوم قصد دارد دارایی های بسیار نقد پذیر استیکینگی بسازد که در برنامه های مختلف سراسر دیفای گسترش یابند. این پلتفرم در یک پست تویتری خبر از به روزرسانی برای گسترش برنامه های لایه 2 خود داد و جزئیاتی را نیز درباره فاز آغازین و دستورالعمل های فنی آن ارائه داد.

در گام ابتدایی شاهد ورود استیکینگ مشتقه اتریوم به راهکارهای لایه 2 آربیتروم و آپتیمیزم خواهیم بود که از طریق رپد stETH اتفاق خواهد افتاد. چنین موضوعی به لیدو اجازه خواهد داد تا در آینده استیکنیگ اتریوم در لایه 2 را ایجاد کند. گفتنی است که تیم توسعه این مجموعه پل قراردادی لازم برای هر دو راهکار لایه 2 را ساخته است. این پل با موفقیت بازبینی های امنیتی را پشت سر گذاشته و تمامی قراردادهای هوشمند با موفقیت اجرایی شده‌اند.

لیدو فایننس از قراردادهای پل زدن حاکمیتی آوی برای حاکمیت لایه 1 و لایه 2 استفاده کرده است. چنین حرکتی باعث می‌شود تا به جای قابلیت چند امضایی، قابلیت عملکرد مدیریت فعال شود که توسط دائو لیدو محافظت و اجرایی می‌شود. علاوه بر آن، قابلیت ترمز اضطراری چند امضایی در شبکه اصلی اتریوم، آپتیمیزم و آربیتروم برای بهبود امنیت در دسترس خواهد بود.

مطلب مفید: zkEVM شبکه پالیگان چیست؟ همه چیز در مورد zkEVM

پس  از آن و بعد از موفقیت بازبینی امنیتی عمومی قراردادهای پل زدن حاکمیتی برای دو شبکه لایه 2، یک رای گیری سریع برای پذیرش دائو در زمینه نقشه های مربوط به این پل ها راه اندازی خواهد شد. گفتنی است که برنامه گسترش و ورود به لایه 2 با این ایده صورت گرفته است که شاهد کارمزد کمتری برای استیک کنندگان اتریوم باشیم و همچنین از طریق برنامه های دیفای در لایه 2 سود بیشتری نیز به این افراد اختصاص یابد.

غول دیفای بازار استیک اتریوم را در اختیار گرفته‌ است

لیدو با داشتن 31 % از سهم بازار در زمینه استیکنگ اتریوم ، بیشترین سهم را در بازار دارد. بر اساس وبسایت این پلتفرم، بیش از 4.28 میلیون اتریوم در لیدو استیک شده که ارزشی معادل 8.04 میلیون دلار دارد. با این حال باید توجه داشت که دامیننس لیدو در استیکینگ اتریوم با توجه به ریسک های متمرکز بودن پلتفرم همیشه در معرض خط قرار دارد.

علاوه بر آن، کاهش ارزش stETH و بی ثباتی آن نسبت به اتریوم در زمان بحران نقدینگی که پس از سقوط ترا ایجاد شد نیز می‌تواند دلیل دیگری برای در خطر قرار داشتن لیدو باشد. گفتنی است که ورود به شبکه های لایه 2 می‌تواند دامیننس این پلتفرم را بیش از پیش کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان