زنگ خطر برای بایننس؛ BNB در هیچ صرافی بزرگ آمریکایی لیست نشده است

خانهاخبارزنگ خطر برای...

آنچه می‌خوانید...

صرافی بایننس، بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال، در هفته‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده است. به گزارش کوین دسک، در ابتدا به دنبال اتفاقات مربوط به صرافی FTX، بسیاری از مشتریان بایننس میلیاردها دلار دارایی خود را از این صرافی خارج کردند و در ادامه شرکت حسابرس بایننس همکاری خود را با این صرافی قطع کرد و گزارش‌هایی مبنی بر تحقیقات توسط مقامات آمریکایی بر این پلتفرم به گوش رسید. چنین اتفاقاتی بدون شک در روند نزولی اخیر بایننس کوین، توکن بومی صرافی نقش داشته است.

در ماه دسامبر، قیمت BNB با ریزش 17 درصدی همراه بوده و به 245 دلار رسید است. گفتنی است که قیمت این دارایی در اوج خود سطح 690 دلاری را نیز دیده بود. علاوه بر آن، ازش بازار این توکن نیز با سقوط همراه بوده و از 116 میلیارد دلار به 40 میلیارد دلار رسیده است.

- Advertisement -

در مرکز نگرانی‌ها این موضوع وجود دارد که آیا بایننس نیز به سرنوشت مشابه FTX در ماه نوامبر دچار خواهد شد یا خیر. نکته مشابه میان دو پلتفرم نیز آن است که اتفاقات مربوط به FTX زمانی آغاز شد که ارزش توکن بومی آن FTT با ریزش ناگهانی همراه شد.

بنابراین از آنجایی که تحلیلگران ارزهای دیجیتال به ارزیابی توکن BNB می‌پردازند، آنها در حال بررسی شباهت اتفاقات توکن FTT و بایننس برای یافتن هر گونه پرچم قرمز یا زردی هستند که در آینده ممکن است سرمایه گذاران را متوجه شکنندگی بازار کند. یکی دیگر از موارد مشابه میان دو توکن که باعث نگرانی تحلیلگران شده است نیز آن است که مانند FTT که موفق نشده بود در صرافی‌های بزرگ آمریکایی لیست شود، BNB نیز تنها در Binance.US لیست شده است.

برخی از تحلیلگران معتقدند که دلیل لیست نشدن این توکن در صرافی‌های آمریکایی ترس از تصمیمات قانون‌گذاران این کشور است. چرا که هرگونه مسئله قانونی می‌تواند ریسکی برای هولدرهای آن توکن نیز داشته باشد.

رئیس شرکت IntoTheBlock در مصاحبه‌ای با کوین دسک اشاره داشت که صرافی‌ها احتمالا به آن دلیل BNB را لیست نمی‌کنند که حس می‌کنند با توجه به مایت متمرکز بودن شبکه بایننس این توکن اوراق بهادار است. از نظر وی برای این صرافی‌ها ارزش ندارد که ریسک لیست کردن اوراق بهاداری که متعلق به رقیب است را به جان بخرند.

FTT به عنوان اوراق بهادار شناخته می‌شود

زمانی ریسک لیست کردن بایننس کوین افزایش یافت که در هفته گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به FTT برچسب اوراق بهادار بودن زد. در مدرک خود، کمیسیون بورس بهه برنامه خرید و توکن سوزی این ارز اشاره داشت و آن را نمونه‌ای برای تلاش توکن به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری اعلام کرد. چنین برنامه‌هایی با بازخرید سهام مقایسه می‌شوند که در آنها شرکت‌ها سهام خود را در بازار آزاد بازخرید می‌کنند تا عرضه را کاهش داده و ارزش سهام را افزایش دهند.

گفتنی است که بایننس نیز برنامه توکن سوزی خود را در اواخر سال 2021 و با عنوان BNB Burn راه‌اندازی کرد. در وبسایت این صرافی در رابطه با طرح مذکور آمده است که بایننس کوین یک ارز ضدتورمی است و در نتیجه باید ارزش ثابت خود را از طریق توکن سوزی در طول سال حفظ کند.

مطلب مفید: هرآنچه باید در مورد وام ارز دیجیتال بدانید!

بنابر صحبت‌های شان فارل، رئیس بخش استراتژی دارایی‌های دیجیتال شرکت فانداستارت، BNB در صرافی‌های آمریکایی لیست نشده چرا که احتمال اوراق بهادار بودن آن بسیار بالا است.

نظر صرافی‌ها درباره بایننس کوین

براساس داده‌های وبسایت بایننس، توکن BNB ارز دیجیتالی است که به اکوسیستم بی ان بی چین قدرت می‌بخشد. در ادامه توضیحات آمده است که این توکن بسیار کاربردی است و علاوه بر خرید و مبادله آن می‌توان در برنامه‌ها و موارد دیگر نیز از بایننس کوین بهره برد.

در زمینه کاربرد از BNB می‌توان برای خرید کالا و سرویس، پرداخت کارمزد در بایننس اسمارت چین شرکت در فروش‌های انحصار و … استفاده کرد. همچنین در وبسایت این صرافی گزینه‌ای وجود دارد که با ورود به آن و ثبت نام در پلتفرم می‌توانید به صوررت مستقیم در پلتفرم BNB خریداری کنید. باید اشاره داشت که این ارز در صرافی‌های بزرگی مانند کوکوین، هوبی و OKX لیست شده است.

در همین حین صرافی آمریکایی کراکن بیش از 120 ارز را لیست کرده اما بایننس کویین عضوی از آنها نیست. سخنگوی صرافی درباره این تصمیم اشاره داشت که کراکن یک بازیکن آگنوستیک در بازار ارزهای دیجیتال است و استاندارد محکمی برای انتخاب توکن‌ها در فرایند لیست شدن دارد و اطمینان حاصل می‌کند که دارایی تجزیه و تحلیل لازم شامل انطباق با قوانین و فرایند امنیتی را دریافت کند.

یک نماینده از کون بیس، صرافی که بایننس کوین در آن نیز لیست نشده اشاه داشت که اگر یک دارایی محبوب و معروف هنوز لیست نشده می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. در رابطه با دلایل نیز وی افزود که ممکن است دارایی با استانداردهای لیست همخوانی نداشته باشد، اطلاعات کافی درباره دارایی بدست نیامده باشد، ادغام فنی آن با مشکل مواجه باشد یا کوین بیس شبکه را برای اسناندارد توکن پشتیبانی نکند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان