ماجرای جمع آوری آی‌پی‌ها توسط کیف پول متامسک چه بود؟

خانهاخبارماجرای جمع آوری...

آنچه می‌خوانید...

شرکت کانسنسیس (ConsenSys)، توسعه‌دهنده کیف پول محبوب متامسک روز 23 نوامبر (2 آذر) بی سروصدا سیاست‌های حفظ حریم خصوصی خود را تغییر داد. در به‌روزرسانی سیاست‌های جدید، بندی وجود دارد که به اینفورا اجازه می‌دهد داده‌های بیشتری را از تراکنش‌های اتریوم جمع‌آوری کند.

به گزارش بی‌این کریپتو و فورکاست نیوز، اینفورا مجموعه ابزاری برای توسعه برنامه‌هایی متعامل با شبکه اتریوم است و شرکت کانسنسیس، هر دوی اینفرا و متامسک را پشتیبانی می‌کند.

به دنبال این تغییرات در سیاست‌های حفظ حریم خصوصی کانسنسیس، در زمان استفاده از اینفورا، ارائه‌دهنده پیش‌فرض RPC در متامسک، آدرس آی‌پی و داده‌های کیف پول اتریوم شما را هنگام انجام تراکنش‌ها جمع‌آوری می‌کند. اتفاقی که مورد انتقاد کاربران و بسیاری از افراد معروف فضای رمزارزها قرار گرفت.

کالین وو، تحلیلگر مطرح چینی در واکنش به این اتفاق در توییتی نوشت:

کانسنسیس در تاریخ 23 نوامبر در خط مشی حفظ حریم خصوصی خود تغییراتی اعمال کرد. بر این اساس، زمانی که از اینفورا به عنوان RPC در کیف پول متامسک استفاده می‌کنید، اینفورا آدرس آی‌پی و آدرس کیف پول اتریوم شما را هنگام انجام تراکنش جمع‌آوری می‌کند.

کانسنسیس: هیچ تغییری برای جمع‌آوری آی‌پی کاربران متامسک ایجاد نشده است

در واکنش به این اتفاقات، شرکت کانسنسیس در بیانیه‌ای اعلام کرد در به‌روزرسانی اخیر تغییری در داده‌هایی که متامسک از کاربران خود جمع‌آوری می‌کند ایجاد نکرده و صرفا جمله‌بندی را در قسمت سیاست‌های حفظ حریم خصوصی خود تغییر داده است.

حساب کاربری کیف پول متامسک در توییتر نیز روز جمعه به این انتقادات واکنش نشان داد و در توییتی در این رابطه نوشت:

زبان و جملاتی که در بخش سیاست‌های حفظ حریم خصوصی ما وجود دارد در تاریخ 23 نوامبر به‌روزشد. هیچ‌چیزی در رابطه با نحوه عملکرد متامسک و اینفورا تغییر نکرده است.

البته دن فینلی، هم‌بنیانگذار کیف پول متامسک ذخیره موقت آی‌پی‌ها توسط این کیف پول را تایید کرده است. وی در این رابطه اظهار داشت:

ما از آی‌پی‌ها اگرچه به صورت موقت ذخیره می‌شوند، استفاده نمی‌کنیم.

فینلی مدعی است هیچ کار اشتباهی با آی‌پی‌هایی که حتی به صورت موقت ذخیره می‌شوند انجام نمی‌شود. همچنین، وی تایید کرد در صورت استفاده از RPC دیگر، می‌توان از جمع‌آوری موقت آی‌پی‌ها جلوگیری کرد.

در چند وقت اخیر و به دنبال فروپاشی صرافی FTX، اعتماد سرمایه‌گذاران و جامعه رمزارزها به شدت نسبت به پلتفرم‌ها و شرکت‌های این حوزه کاهش یافته و آنها به جای استفاده از کیف پول‌های آنلاین و صرافی‌ها، سرمایه خود را به کیف پول‌های سخت‌افزاری منتقل کرده‌اند.

توصیه می‌کنیم در صورتی که میزان زیادی از سرمایه‌گذاری شما را رمزارزها تشکیل می‌دهند، حتما نسبت به خرید یک کیف پول سخت‌افزاری اقدام نمایید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان