top banner adv

ماجرای صرافی FTX و بایننس و سقوط بازار ارز دیجیتال چه بود؟

ماجرای صرافی FTX و بایننس و سقوط بازار ارز دیجیتال چه بود؟
1
بازدید : 17458

روز گذشته ماجرای بین صرافی‌ ارز دیجیتال بایننس و FTX به سرعت سبب ایجاد هیاهو در بازار شد و باعث سقوط شدید بازار ارز دیجیتال شد، در این مقاله از فکت کوینز خلاصه‌ای از تمامی اتفاقات از بدو شروع این هیاهو تا این لحظه را بررسی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که رویداد‌ها به ترتیب عکس و از آخرین اتفاق به ترتیب تا اولین آن نوشته شده است.

رویدادهای ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان ۱۴۰۱) صرافی اف‌تی‌ایکس و بایننس

  • 11 نوامبر – شایعه دستگیری مدیرعامل صرافی FTX واکنش کاربران را برانگیخت

جامعه کریپتو همچنان با شایعات و توطئه‌ها در پنجمین روز سقوط صرافی FTX بمباران می‌شود. برجسته ترین آنها مربوط به 11 نوامبر است که طبق آن سم بنکمن -فریاد (SBF) مدیر عامل این صرافی در فرودگاه باهاما دستگیر شده است.

صرافی FTX

بنیان‌گذار پروژه ان اف تی Not Larva Labs اولین کسی بود که پستی از صفحه Flightradar24 را ری‌توییت کرد که در آن گزارش شده بود یک جت خصوصی برای حدود 40 دقیقه در مسیر میامی از ناسائو – پایتخت کشور باهاما که دفتر مرکزی FTX است زمین گیر شده است.

  • 11 نوامبر؛ شروع تحقیقات رگولاتورهای کالیفرنیا روی سقوط صرافی اف تی اکس

وزارت حفاظت مالی و نوآوری (DFPI) در ایالت کالیفرنیا در 10 نوامبر اعلام کرد که در حال بررسی سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX است.

DFPI تمام افراد در این ایالت که تحت تأثیر حادثه FTX بوده‌اند را تشویق کرد تا با یک خط تلفن اختصاصی با آنها تماس بگیرند. DFPI به فهرست بلند بالای رگلاتورهای امریکا که به تحقیقات علیه سقوط صرافی FTX ملحق شدند، پیوسته است.

  • 11 نوامبر؛ آزاد شدن برداشت توسط حساب باهامای صرافی FTX

FTX مجدداً در 10 نوامبر برداشت‌های کاربران را آزاد کرد، اما فقط برای کاربران باهاما. گزارش شده است که برای کمک به کاربران ساکنان مختلف، یک حساب باهامایی با فروش NFT در بازار ان اف تی FTX، وجوه را برای دیگران برداشت می‌کند.

حساب باهاما یک NFT ایجاد می‌کند، سپس کاربری که برداشتش قفل شده NFT را با موجودی کامل خود خریداری می‌کند. سپس حساب باهاما پولی را که پرداخت کرده‌اند به یک آدرس کیف پول غیرمتمرکز به انتخاب خریدار ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید: آینده ارز دیجیتال چه خواهد شد؟

رویدادهای ۱۰ نوامبر (۱۹آبان ۱۴۰۱) صرافی اف‌تی‌ایکس و بایننس

  • 10 نوامبر؛ دارایی‌های FTX توسط رگلاتوری اوراق بهادار باهاما مسدود شد

رگولاتور اوراق بهادار باهاما – کمیسیون اوراق بهادار باهاما (SCB) – دارایی‌های نهاد محلی FTX، FTX Digital Markets (FDM) و «شرکت‌های مرتبط» را در 10 نوامبر مسدود کرد و ثبت FTX در این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

این سازمان به «بیانیه‌های عمومی مبنی بر سوء استفاده از دارایی‌های مشتریان» عنوان دلیل مسدود کردن اینها اشاره کرد و تعیین کرد که «این اقدام محتاطانه» برای تصفیه موقت دارایی‌های صرافی FTX بوده است. دادگاه عالی باهاما یک مسئول تصفیه حساب موقت منصوب کرد و دارایی‌های FTX بدون تایید کتبی آنها قابل جابه جایی نیست.

  • 10 نوامبر؛ FTX US اعلام کرد که ممکن است طی چند روز معاملات خود را در پلتفرم خود متوقف کند

بیشتر بخوانید : رپد توکن (Wrapped Token) چیست؟

طبق یک پست جدید در بالای وب سایت FTX US، «ممکن است طی چند روز معاملات در FTX US متوقف شود.» در این اطلاعیه از کاربران صرافی خواسته شده است که «لطفاً هر موقعیتی را که ممکن است بخواهید ببندید» و در عین حال به کاربران خود اطمینان داد که «برداشت آزاد هستند و باز خواهند ماند».

  • 10 نوامبر؛ FTX US از شورای کریپتو برای نوآوری استعفا داد

شیلا وارن، مدیر عامل CCI، در بیانیه‌ای در 10 نوامبر گفت که شورا استعفای FTX US را به عنوان یکی از اعضای وابسته این گروه پذیرفته است. وارن گفت: «ما متعهد به کار در جهت ایجاد مقرراتی هستیم که از کاربران و نوآوری حمایت می‌کند تا تغییر واقعی ایجاد شود.» «خبر این هفته تکان دهنده بود، اما همچنین شاهد متحد شدن کاربران بودیم. ما یک فرصت تاریخی برای درست کردن سیاست‌ها داریم.»

ماجرای صرافی FTX
  • 10 نوامبر؛ قانون‌گذار جمهوری‌خواه مدعی شد که گری جنسلر، رئیس SEC، با FTX «برای به دست آوردن انحصار رگلاتوری» هماهنگی می‌کرد.

در توییتی در 10 نوامبر، ایمر از جنسلر به دلیل «اظهار نظر در رسانه‌ها» در میان مشکلات نقدینگی FTX که باعث موج‌ ریزشی در سراسر بازار کریپتو شده است، انتقاد کرد. به گفته این قانون‌گذار جمهوری خواه، تیم او در حال بررسی همکاری ادعایی رئیس SEC با بنکمن-فراید و FTX بود، اما تنها به گزارش هایی که به دفتر وی ارائه شده است بدون ارائه جزئیات به عنوان مدرک اشاره کرد.

  • 10 نوامبر؛ مدیر عامل بایننس با رئیس جمهور السالوادور صحبت کرده و تأیید می‌کند که این کشور در معرض وضعیت FTX قرار نگرفته است.

مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، در حساب توییتر خود شایعات مربوط به قرار گرفتن السالوادور در معرض وضعیت FTX را پنهان کرد و به اعلام کرد که «میزان اطلاعات نادرست دیوانه کننده است.» او در ادامه توضیح داد که «چند لحظه پیش پیام‌هایی با رئیس جمهور نایب بوکله رد و بدل کرده است» و رئیس جمهور بوکله به او گفته است: «ما هیچ بیت کوینی در FTX نداریم و هرگز با آنها کاری نداشتیم. خدا را شکر!«

  • 10 نوامبر؛ ماکسین واترز با استناد به FTX درباره «عواقب بزرگ» برای کاربران شرکت‌های کریپتوی غیرقانونی هشدار داد.

رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده برای نظارت بیشتر دولت بر پلتفرم های معاملات ارزهای دیجیتال و حمایت از مصرف کننده فشار آورد.

در بیانیه 10 نوامبر، واترز از مشکلات FTX به عنوان آخرین نمونه از حوادث «شامل فروپاشی شرکت‌های ارزهای دیجیتال» و اینکه چگونه چنین رویدادهایی می‌تواند به طور بالقوه بر مصرف کنندگان در ایالات متحده تأثیر بگذارد، اشاره کرد. رئیس کمیته برای ایجاد چارچوبی برای دارایی‌های کریپتو فشار آورد و تلاش‌های خود را با پاتریک مک‌هنری، عضو کمیته خدمات مالی در لایحه‌ای با هدف قانون گذاری استیبل کوین‌ها برجسته کرد.

  • 10 نوامبر؛ داده‌های بلاک چین نشان می‌دهد که FTX ممکن است برداشت ها را از سر گرفته باشد

آدرس کیف پول گرم صرافی FTX که پس از اعلامیه این شرکت در 8 نوامبر مبنی بر توقف تمام برداشت‌های کاربران، غیر فعال باقی مانده است، از ساعت 3:50 بعد از ظهر UTC فعالیت خود را از سر گرفته است. داده‌های بلاک چین نشان می‌دهد که چندین نوع توکن و مبالغ هنگفتی از تراکنش‌ها از آن زمان کیف پول گرم این صرافی را ترک کرده‌اند، کیف پولی که در زمان انتشار این مقاله ۴۶۹ میلیون دلار موجودی دارد.

بیشتر بخوانید : ربات Smart Rebalance والکس؛ راه اندازی تا کاربردها!

  • 10 نوامبر؛ رگلاتور مالی ژاپن از FTX Japan درخواست توقف عملیات کرد

در اطلاعیه‌ای در 10 نوامبر، FSA گفت که اقدامات اداری را علیه FTX Japan پس از تعلیق برداشت کاربران «بدون توضیح واضح دلایل برای سرمایه گذاران» انجام داده است. این رگولاتور مالی گفت که دستورات تعلیق را مطابق با قانون خدمات پرداخت ژاپن و قانون ابزارهای مالی و مبادله صادر کرده است.

  • 10 نوامبر؛ سم بنکمن-فراید بابت بحران نقدینگی FTX عذرخواهی کرد: «من دو بار گند زدم»

در یکی از اولین اظهارات عمومی خود پس از شایعات و نگرانی‌ها در مورد ورشکستگی FTX مدیر عامل شرکت سم بنکمن-فراید یا SBF، گفت: «متأسفم». او در یک توییت در 10 نوامبر، به سرمایه گذاران گفت کرد که «باید در ارائه شفافیت در مورد وضعیت FTX بهتر عمل می‌کرد.

  • 10 نوامبر؛ سکوایا کپیتال کل سهام 214 میلیون دلاری FTX را به صفر رساند

شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر Sequoia Capital نامه ای را در 10 نوامبر به شرکای خود ارسال کرد که نشان می‌داد این شرکت سرمایه گذاری 213.5 میلیون دلاری خود در FTX و FTX US را به 0 دلار کاهش داده است و ادعا می‌کند که آنها در ضرر کامل هستند.

بیشتر بخوانید: برد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، برد بیت کوین است!

بیشتر بخوانید : ترید ارز دیجیتال در صرافی بیتمکس (BitMex)

رویدادهای ۹ نوامبر (۱۸ آبان ۱۴۰۱) صرافی اف‌تی‌ایکس و بایننس

  • 9 نوامبر؛ وب سایت FTX اعلام کرد قادر به پردازش برداشت‌های کاربران نیست.

وب‌سایت FTX در تاریخ 9 نوامبر حدود دو ساعت از کار افتاد و وقتی دوباره آنلاین شد، یک هشدار صادر کرد و اکیداً توصیه ‌کرد که کاربران از واریز خودداری کنند و صرافی قادر به پردازش برداشت‌ها نیست.

این هشدار در یک پست پین شده در کانال رسمی تلگرام FTX تأیید شد و ادمین این کانال گفت که برداشت‌های ارز دیجیتال و پول فیات دچار مشکل شده و آنها «اطلاعی نداشتند» چه زمانی وضعیت دوباره به حالت عادی برخواهد گشت و افزود که «در این مورد اطلاعات کافی نیز ندارند.»

  • 9 نوامبر؛ سم بنکمن فراید مدیر عامل این صرافی به سرمایه‌گذاران گفته که به 8 میلیارد دلار بودجه اضطراری نیاز دارد

گزارش‌هایی در 9 نوامبر منتشر شد مبنی بر اینکه سم بنکمن فراید (Bankman-Fried) از سرمایه‌گذاران درخواست کرده بود تا 8 میلیارد دلار بودجه اضطراری را برای جبران «کمبود نقدینگی» ناشی از برداشت‌های کاربران در چند روز گذشته به آنها بپردازند.

گزارش شده است که بنکمن-فراید به دنبال جمع آوری 4 میلیارد دلار از سرمایه گذاران بوده و باقی مانده آن را با تامین از محل بدهی و حتی دارایی شخصی خود پوشش دهد تا مشتریان را راضی کند.

  • 9 نوامبر؛ بازار ارز دیجیتال در دریای خون

بازار کریپتو به این خبر واکنش شدید نشان داد و سرمایه‌گذاران دچار ترس شدید شده و قیمت بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح چند ساله خود یعنی 15600 دلار رسید، تحلیلگران انتظار افت بیشتر قیمت را داشتند و می‌گفتند بیت‌کوین می‌تواند تا حدود 12000 دلار سقوط کند.

بیشتر بخوانید : آموزش سایت بایننس (معاملات مارجین)

  • 9 نوامبر؛ بایننس رسماً از توافق خارج شد

کمتر از 48 ساعت پس از اعلامیه اولیه ژائو مبنی بر اینکه بایننس می‌تواند برای خرید FTX اقدام کند، بایننس در 9 نوامبر اعلام کرد که به دنبال خرید FTX نخواهد بود.

در نتیجه بررسی‌ها و همچنین بنا به آخرین گزارش‌های خبری در مورد سو مدیریت وجوه مشتریان و تحقیقات ادعایی آژانس ایالات متحده، تصمیم گرفته‌ایم که این خرید احتمالی را پیگیری نکنیم.

این صرافی به گزارش ادعایی «سو مدیریت وجوه مشتریان» و تحقیقات ادعایی آژانس ایالات متحده» اشاره کرد و افزود: «مشکلات خارج از کنترل یا توانایی ما برای کمک است».

بیشتر بخوانید: آموزش صرافی بایننس (Binance) و برجسته‌ترین نکات آن برای تازه‌کارها

رویدادهای ۸ نوامبر (۱۷آبان ۱۴۰۱) صرافی FTX و بایننس

FTX‌و بایننس
  • 8-9 نوامبر؛ بنکمن فراید توئیت قبلی خود «وضعیت دارایی‌ها اوکی است» را حذف می‌کند و سپس وب سایت FTX تعطیل می‌شود.

در اواخر روز 8 نوامبر، چند ساعت پس از اعلام معامله با بایننس، بنکمن فراید توئیت خود را که در آن ادعا کرده بود وضعیت FTX و دارایی‌های آن خوب است را حذف کرد. در 9 نوامبر، وب‌سایت‌های شرکت سرمایه‌گذاری ریسک پذیر FTX FTX Ventures و آلامدا (Alameda) که شاخه‌های صرافی FTX هستند، از کار افتادند، در همین حال گزارش‌های تایید نشده مبنی بر استعفای کارکنان بخش حقوقی و مقرراتی FTX نیز منتشر شد و در 9 نوامبر نیز خبر خروج بایننس از توافق با این شرکت پخش شد.

  • 8 نوامبر – FTX با «مشکل کمبود نقدینگی» مواجه شد و اقدام به فروش این صرافی به بایننس کرد.

در یک اعلامیه شوکه کننده، بنکمن فراید در 8 نوامبر گفت که FTX برای کمک به پوشش کمبود نقدینگی، با بایننس «در مورد یک معامله استراتژیک» به توافق رسیده است. او اضافه کرد که «تمام دارایی‌ها با نسبت یک به یک تحت پوشش قرار می‌گیرند» و این را دلیل اصلی درخواست FTX بایننس برای ورود به این حوزه عنوان کرد.

ژائو مدت کوتاهی پس از آن گفت که بایننس یک نامه غیرالزام آور برای خرید این صرافی را امضا کرده است، اما خاطرنشان کرد که آنها این حق را برای خود محفوظ می‌دانند که «در هر زمانی از معامله خارج شوند.»

  • 8 نوامبر – قیمت توکن FTT و بازار ارزهای دیجیتال شروع به افت کردند

برخی از تحلیلگران در 7 نوامبر شروع به هشدار درباره کاهش قابل توجه قیمت FTT به دلیل از اعلامیه‌های منتشر شده کردند و در اوایل 8 نوامبر، قیمت FTT از 22 دلار در عرض چند ساعت به حدود 15.40 دلار رسید و دچار یک افت 30 درصدی شد. قیمت بیت کوین نیز به 16 هزار و 747 دلار سقوط کرد.

بیشتر بخوانید:آموزش مرحله به مرحله برداشت ارز دیجیتال در صرافی بایننس +ویدئو

رویدادهای ۷ نوامبر (۱۶ آبان ۱۴۰۱) صرافی FTX و بایننس

  • 7 نوامبر – ژائو معامله آلامدا (Alameda) را رد کرد

ژائو در پاسخ به یک سؤال در توییتر، بی‌علاقگی خود را برای انجام معامله‌ای که قبلاً توسط الیسون برای خرید دارایی‌های FTT بایننس به ازای هر توکن ۲۲ دلار آماده شده بود، نشان داد و گفت: «فکر می‌کنم در بازار آزاد باقی بمانیم».

من این را نگفتم. این یک سؤال بود نه تعهد. فکر می‌کنم در بازار آزاد بمانیم.

ما هنوز LUNA (اکنون LUNC) را در پلتفرم خود ارائه می‌دهیم.

  • 7 نوامبر؛ بنکمن فراید می‌گوید «وضعیت دارایی‌ها اوکی است» و از ژائو درخواست می‌کند که گرد هم بیاییم.

مدت کوتاهی پس از اینکه صرافی به نگرانی‌های کاربران رسیدگی کرد، بنکمن فراید از توییت‌هایی را منتشر کرد و گفت که یک رقیب «در تلاش است با شایعات نادرست ما را تخریب کند» و اضافه کرد که «وضعیت FTX خوب است. دارایی‌ها اوکی هستند.»

او ادعا کرد که این صرافی «به اندازه کافی برای پوشش تمام دارایی‌های مشتریان» سرمایه دارد و «دارایی‌های مشتریان را سرمایه‌گذاری نمی‌کند» و «تمام برداشت‌ها را پردازش کرده و ادامه خواهد داد». او افزود که FTX یک میلیارد دلار پول نقد مازاد دارد و از ژائو خواسته است تا با هم برای اکوسیستم کار کنند.

  • 7 نوامبر – ورشکستگی صرافی FTX آغاز شد، صرافی به کندی برداشت‌ها اذعان کرد

با چرخش گزارش‌ها و شایعات، کاربران FTX از ترس ورشکستگی شروع به برداشت وجوه خود از صرافی کردند و تحلیلگران از کسانی که رمزارزهای خود را از FTX خارج نکرده بودند درخواست کردند این کار را انجام دهند.

سرمایه خود را از FTX خارج کنید. این از طرف یک مشاوره مالی است.

— ران نوینر (@cryptomanran) 6 نوامبر 2022

داده‌های گزارش‌شده از Nansen در 7 نوامبر نشان داد که جریان خروجی استیبل‌کوین‌ها از FTX به 451 میلیون دلار در طول هفت روز رسیده است و کاربران شروع به گزارش برداشت‌های کند در FTX کردند، در حالی که صرافی به شکایات برداشت رسیدگی می‌کند و به کاربران اطمینان می‌دهد که همه چیز به خوبی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: ارزش کل قفل شده شبکه سولانا سقوط کرد؛ علت چه بود؟

رویدادهای ۶ نوامبر (۱۵ آبان ۱۴۰۱) صرافی FTX و بایننس

  • 6 نوامبر؛ مدیرعاملِ آلامدا پیشنهاد خرید توکن‌های FTT صرافی بایننس را می‌دهد

مدت کوتاهی پس از اعلامیه 6 نوامبر ژائو مبنی بر فروش دارایی‌های FTT بایننس، الیسون در توییتی به ژائو گفت که Alameda با خوشحالی همه آن توکن‌ها را به قیمت 22 دلار به ازای هر سهم خریداری خواهد کرد.

@cz_binance اگر به دنبال به حداقل رساندن تأثیر فروش FTT بر بازار خود هستید، آلامدا با خوشحالی امروز همه آن را با قیمت 22 دلار از شما خریداری خواهد کرد!

— کارولین (@carolinecapital) 6 نوامبر 2022

  • 6 نوامبر؛ بایننس در پی افشاگری‌های اخیر به فروش دارایی‌های FTT خود اقدام می‌کند

 در 6 نوامبر، ژائو مدیر عامل بایننس، با استناد به «افشاگری‌های اخیری که گمان می‌رود مربوط به ترازنامه شرکت Alameda باشد، گفت صرافی او کل دارایی‌های FTT خود را به فروش خواهد رساند. ژائو گفت که بایننس معادل 2.1 میلیارد دلار FTT در اختیار داشت (به دلیل واگذاری صرافی FTX در سال گذشته). اما در مورد اندوخته کنونی FTT خود توضیحی نداد.

او اضافه کرد که توکن‌ها را به گونه‌ای می‌فروشد که «تاثیر آن بر بازار را به حداقل برساند»، انتظار می‌رود که فروش توکن FTT «چند ماه طول بکشد تا تکمیل شود».

به عنوان بخشی از خروج بایننس از سهام FTX در سال گذشته، بایننس تقریباً 2.1 میلیارد دلار معادل نقدی (BUSD و FTT) دریافت کرد. با توجه به افشاگری‌های اخیر، ما تصمیم گرفته‌ایم هر گونه FTT باقی‌مانده در خزانه‌مان را حذف کنیم. 1/4

 (@cz_binance) 6 نوامبر 2022

بیشتر بخوانید:‌ شرکت متا 11 هزار کارمند خود را اخراج خواهد کرد

او همچنین تایید کرد که انتقال نزدیک به 23 میلیون FTT در 5 نوامبر بخشی از اقدام بایننس برای فروش سهم FTT بوده است.

ژائو بعداً اضافه کرد که این حرکت فقط «مدیریت ریسک پس از خروج از FTT» بود و به درس‌هایی که از فروپاشی ترا (LUNC) گرفتند و تأثیر آن بر بازار اشاره کرد.

  • 6 نوامبر؛ مدیر عامل آلامدا در مورد ترازنامه خود توضیح می‌دهد

کارولین الیسون، مدیر عامل آلامدا، در توییتی در 6 نوامبر تلاش کرد تا وحشت کاربران را از بین ببرد و گفت که ترازنامه فاش شده منعکس کننده کل داستان نیست و خاطرنشان کرد که ترازنامه، به ویژه، فقط برای «زیرمجموعه‌ای از نهادهای شرکت ما» و سایر دارایی‌ها است و ارزش 10 میلیارد دلاری «در آن منعکس نمی‌شود.»

– ترازنامه تعدادی از بزرگترین موقعیت‌های خرید ما را نشان می‌دهد. بدیهی است که ما سرمایه‌هایی داریم که فهرست نشده‌اند.

– با توجه به سخت‌تر شدن فضای اعتباری کریپتو در سال جاری، ما بیشتر وام‌های خود را تاکنون تسویه کرده‌ایم.

— کارولین (@carolinecapital) 6 نوامبر 2022

بیشتر بخوانید : آموزش تنظیم حد ضرر شناور در بایننس +ویدئو

بیشتر بخوانید:لیر زیرو (LayerZero) چیست؟ ۵,۰۰۰ دلار رایگان به ‌دست آورید!

رویدادهای ۵ نوامبر (۱۴ آبان ۱۴۰۱) صرافی اف‌تی‌ایکس و بایننس

  • 5 نوامبر – ردیاب‌ها جابجایی حجم قابل توجهی از ارز دیجیتال FTT به بایننس را رصد کردند

در 5 نوامبر، حساب توییتری ویل الرت (Whale Alert) که جابجایی‌های قابل توجه ارزهای دیجیتال را روی بلاک چین دنبال می‌کند، به کاربران خود اطلاع داد که نزدیک به 23 میلیون FTT به ارزش بیش از 584.5 میلیون دلار به بایننس منتقل شده است.

22,999,999 FTT از کیف پول ناشناخته به #Binance منتقل شد.

— هشدار ویل الرت (@whale_alert) 5 نوامبر 2022

در آن زمان، این مقدار حدود 17 درصد از عرضه در گردش توکن FTT بود.

  • 2 نوامبر؛ شرکت تاسیس شده توسط بنکمن فراید مقادیر قابل توجهی FTT در اختیار دارد

آتش ماجرا در تاریخ 2 نوامبر پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ترازنامه فاش شده شرکت بازرگانی Alameda Research (تاسیس شده توسط بنکمن فراید( نشان می‌دهد این شرکت دارای مقدار قابل توجهی توکن FTX بوده، شعله‌ورتر شد.

یک شرکت معاملاتی بزرگ که تعداد زیادی از یک دارایی را در اختیار دارد، جامعه ارز دیجیتال را نگران کرده و سوالاتی را در مورد رابطه بین Alameda و FTX پیش آورد. باید دید جریان هیاهوی FTX و بایننس به کجا ختم خواهد شد؟

6
1
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    رضا
    1 سال ago

    👍👍👌👌🙌
    خیلی ممنون

    محل تبلیغ
    ramzarzy
    1
    0
    نظر خود را بنویسید !x