ماینر چیست و چه استفاده‌ای از آن می‌شود؟

آنچه می‌خوانید...

همه چیز درباره ماینر و ماینینگ بیت کوین

در این مقاله قصد داریم بدانیم که ماینر چیست و نحوه کار آن به چه صورت است. استخراج ارزهای دیجیتال یکی از سریع‌ترین فناوری‌های در حال رشد در جهان است. در این روش از رایانه‌های مخصوص برای حل مسائل و الگوریتم‌های پیچیده محاسباتی به منظور احراز هویت و محافظت از تراکنش‌های دیجیتال و کسب حق استفاده از یک ارز دیجیتال استفاده می‌شود. شما می‌توانید وارد وب سایت فکت کوینز شده و دوره‌های آموزشی ما را استفاده کنید تا همه چیز را درباره بیت کوین و استخراج آن بدانید.

اما به‌طور خلاصه، فرآیند ماینینگ برای ارز دیجیتال، عملکردیست که به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد. این قدرت محاسباتی عمدتاً توسط واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) ارائه می‌شود که تراشه‌های مخصوصی هستند و برای پردازش سریع بسیاری از داده‌ها طراحی شده‌اند.

- Advertisement -

ماینر چیست؟

فرآیند استخراج یک ارز دیجیتال بسیار شبیه به استخراج فلزات معمولی است. ماینرهای ارزهای دیجیتال مسئول حل مسائل و ارقام پیچیده در بلاک چین هستند تا بلاک‌های جدیدی را به زنجیره اضافه کنند و با کوین‌های جدیدی که تازه ایجاد میشوند، به آنها پاداش پرداخت شود. این امر با حل مجموعه پیچیده‌ای از الگوریتم‌ها و محاسبات توسط یک رایانه انجام می‌شود. راه ‌اندازی یک کامپیوتر پیشرفته برای استخراج ارزهای دیجیتال، اولین گام برای تبدیل شدن به یک ماینر ارز دیجیتال است.

سپس باید نرم افزار خاصی را برای کمک به استخراج ارز دیجیتالی که برگزیده‌اید تهیه کنید. این نرم افزار از رایانه برای مقابله با مشکلات پیچیده ریاضی مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال انتخابی مانند بیت کوین، اتریوم یا سایر کوین‌ها استفاده می‌کند. اکنون که می‌دانید دستگاه ماینر چیست باید این را بگوییم که فرآیند ماینینگ به اندازه کافی چالش برانگیز است و فقط می‌تواند توسط ماشینی تکمیل شود که تنها برای این کار ساخته شده باشد. البته یک ماشین حساب سود استخراج نیز می‌تواند به شما کمک کند تا از هزینه سخت افزار و سایر جزئیات آن مطلع شوید.

نحوه کار ماینر چگونه است؟

اکثر مردم، ماینینگ کریپتو را تنها راهی برای ایجاد کوین‌های جدید می‌دانند. اما علاوه بر این، استخراج رمزارز شامل اعتبارسنجی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در شبکه بلاک چین و افزودن آن‌ها به دفتر کل بلاک چین هم می‌شود. مهم‌تر از همه این‌ که استخراج کریپتو از خرج مضاعف ارز دیجیتال در یک شبکه بلاک چین جلوگیری می‌کند.

درست مانند ارزهای فیزیکی، زمانی ‌که یکی از اعضا بخواهد ارز دیجیتال را خرج کند دفتر کل توزیع شده باید با برداشتن یک حساب و اعتبار دادن به حساب دیگر به روز شود. با این حال، چالش یک ارز دیجیتال این است که پلتفرم‌های دیجیتال به راحتی دستکاری می‌شوند. بنابراین دفتر کل بلاک چین بیت کوین تنها به ماینرهای تایید شده اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های دفتر کل دیجیتال را به روز کنند. این امر به ماینرها این امکان را می‌دهد که دیگر مجبور به پرداخت هزینه مضاعفی برای استخراج بیت کوین نباشند.

ماینر چیست
دستگاه ماینر چیست

در همین حال کوین‌های جدیدی تولید می‌شوند تا به ماینرها برای کارشان در تامین امنیت شبکه پاداش دهند. از آن‌جایی‌که بلاک چین، توسط یک مرجع مرکزی کنترل و مدیریت نمی‌شود فرآیند استخراج برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها بسیار مهم است. اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه ماینرها اجازه استخراج بیت کوین را دارند و رمز کار ماینر چیست . در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ماینرها با مشارکت در فرآیند اعتبارسنجی تراکنش که شانس آن‌ها را برای برنده شدن کوین‌های جدید افزایش می‌دهد تشویق می‌شوند تا شبکه را ایمن کنند.

به منظور اطمینان از اینکه تنها ماینرهای ارز دیجیتال تایید شده می‌توانند ماینینگ و اعتبارسنجی تراکنش‌ها را انجام دهند یک پروتکل اجماع اثبات کار (PoW) ایجاد شده است. PoW باعث ایجاد امنیت در شبکه شده و از حملات خارجی جلوگیری می‌کند.

اقتصاد استخراج بیت کوین با ماینر چیست؟

استخراج بیت کوین یک سرمایه‌گذاری تجاری است. سود حاصل از خروجی بیت کوین به سرمایه‌ گذاری انجام شده روی ماینرهای آن بستگی دارد.

به‌طور کلی سه نوع هزینه برای ماینینگ وجود دارد:

  • هزینه برق

این نیرویی است که باعث می‌شود سیستم‌های ماینینگ شما به‌ صورت ۲۴ ساعته کار کنند. وقتی در نظر بگیرید که این فرآیند در تمام کشورها برق مصرف می‌کند می‌توانید متوجه شوید که هزینه‌های آن ممکن است بسیار زیاد باشد.

  • سیستم‌های استخراج (ماینرها)

لازم به ذکر است که رایانه‌های رومیزی و سیستم‌های بازی معمولی برای استخراج بیت‌ کوین مناسب یا کارآمد نیستند. این فرآیند می‌تواند چنین سیستم‌هایی را شدیدا گرم کند و باعث ایجاد مشکلات پهنای باند در یک شبکه خانگی شود. سیستم‌های استخراج بیت کوین که ماشین‌های سفارشی‌ سازی شده برای استخراج بیت‌ کوین بوده به‌عنوان سرمایه‌ گذاری اصلی برای استخراج ‌کنندگان بیت‌ کوین هستند. محدوده قیمت برای چنین ماشین‌هایی می‌تواند از ۴۰۰۰ دلار تا ۱۲۰۰۰ دلار متغیر باشد.

حتی با چنین هزینه‌های بالایی، یک سیستم مجهز به ASIC کمتر از یک بیت کوین تولید می‌کند. ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که سیستم ASIC در ماینر چیست . ماینرهای بیت کوین هزاران سیستم ASIC را در استخرهای ماینینگ سازماندهی می‌کنند که به ‌صورت ۲۴ ساعته کار می‌کنند تا عدد ۶۴ رقمی هگزادسیمال مورد نیاز برای حل یک پازل هش را تولید کنند.

  • زیرساخت شبکه

سرعت شبکه تفاوت قابل توجهی در فرآیند استخراج بیت کوین ایجاد نمی‌کند. با این حال داشتن یک اتصال اینترنتی که ۲۴ ساعته و بدون وقفه در دسترس باشد بسیار مهم است. البته آفلاین بودن لزوماً روند همگام ‌سازی تراکنش‌ها را متوقف نمی‌کند. اما می‌تواند فرآیند را زمان‌بر کرده و احتمالاً پس از اتصال دوباره آن را مستعد خطا کند.

آیا استخراج بیت کوین برای ماینرهای شخصی، سودآور است؟

در روزهای اولیه ظهور این حوزه و به ویژه بیت کوین، زمانی‌که بیت کوین با استفاده از CPU استخراج می‌شد و سطوح دشواری الگوریتم آن آسان بود، افزایش قیمت این ارز دیجیتال تضمین می‌کرد که استخراج بیت کوین برای استخراج کنندگان فردی، سودآور است. اما افزایش سطح دشواری الگوریتم این ارز دیجیتال، هزینه‌های برق را برای عملیات ماینینگ افزایش داده و این فعالیت را برای ماینرهای شخصی، غیراقتصادی کرده است.

ماینر چیست
دستگاه ماینر ASIC

چگونه ارزهای دیجیتال را استخراج کنیم؟

تقریبا در یک دهه پیش،‌ هرکسی که یک رایانه خانگی توانمند داشت می‌توانست ارزهای دیجیتال را استخراج کند. اما همان‌طور که بلاک چین رشد کرد، قدرت پردازش لازم برای ادامه کار نیز افزایش یافت. در نتیجه، تقریباً تمام ماینینگ‌ها در حال حاضر توسط شرکت‌های تخصصی یا گروه‌هایی از مردم انجام می‌شود که منابع قدرتمند خود را با هم ترکیب می‌کنند.

اکنون ممکن است با خود بگویید که پس چگونه می‌توان ارز دیجیتال را استخراج کرد و لازمه داشتن یک ماینر چیست؟ از آن‌جا که محاسبات مورد نیاز برای تایید و ثبت هر تراکنش جدید ارز دیجیتال و همچنین ایمن‌سازی امنیت بلاک چین توسط کامپیوترهای تخصصی انجام می‌شود بلاک چین برای اعتبار سنجی به نیروی کامپیوتر زیادی نیاز دارد. شرکت‌ها تجهیزات معدن را خریداری می‌کنند و برای برقی که باعث کارکرد آن‌ها می‌شود هزینه‌ای پرداخت می‌کنند. بدیهی است که ارزش کوین‌های استخراج شده باید بیشتر از هزینه استخراج آن کوین‌ها باشد تا این کار سودآور باشد.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماینینگ

زمانی‌ که قصد فعالیت در زمینه بیت کوین و خرید، فروش و حتی خرید ماینر را دارید بهتر است که اطلاعات مهم در این زمینه را از طریق آموزش‌های مربوطه، کسب کنید و دریابید که ماینر چیست و چگونه کار می‌کند. وب سایت فکت کوینز یک مرجع آموزشی بوده که در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال فعالیت دارد.

این وب سایت، دوره‌های آموزشی مختلف را برای شما تهیه کرده است تا بتوانید با استفاده از آن‌ها تمام اطلاعاتی که برای خرید، فروش و حتی استخراج بیت کوین نیاز دارید را به دست آورید. تنها در این صورت است که می‌توانید به یک فرد ماهر در این زمینه تبدیل شوید و بتوانید از طریق مبادله ارزهای دیجیتال، سود زیادی کسب کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم همین الان وارد این سایت شوید و از دوره‌های آموزشی مفید آن استفاده کنید.

ماینر چیست؟

ماینر یک رایانه متشکل از یک پردازنده قوی است که توان محاسباتی و قدرت پردازش بالایی دارد و می‌تواند مسائل ریاضی مورد نیاز برای استخراج ارزهای دیجیتال را حل کند. ماینر به سخت‌افزارهایی گفته می‌شود که به صورت اختصاصی برای استخراج ارز دیجیتال، مثل بیت کوین، طراحی شده‌اند.

عمر مفید دستگاه‌های ماینینگ چقدر است؟

عمر مفید بهترین دستگاه‌های ماینینگ حدود ۳ سال است. پس بهتر است ماینری خریداری کنید که آن‌قدر توان پردازش داشته باشد که بتواند در کمتر از این مدت به سوددهی برسد.

آسیک ماینر چیست؟

آسیک (ASIC)  در واقع تجهیزات ماینینگ با کاربرد خاص هستند. هر کدام از دستگاه‌های اسیک قابلیت حل کردن الگوریتم خاصی را دارند و به منظور استخراج یک رمز ارز خاص یا رمزارزهایی که از یک الگوریتم یکسان استفاده می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان