مایک مک‌گلون: یکی از بزرگ‌ترین بازارهای صعودی تاریخ در انتظار بیت کوین است

خانهتحلیل ارز دیجیتالمایک مک‌گلون: یکی...

آنچه می‌خوانید...

مایک مک‌گلون تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence) می‌گوید عملکرد بلند مدت بیت کوین ممکن است بسیار صعودی‌تر از روندهای کوتاه‌مدت آن باشد. با نزدیک شدن به قیمت پایانی (کلوز) کندل هفتگی و ماهانه، بیت کوین (BTC) در تاریخ 31 ژوئیه (9 مرداد) به بالاترین سطح خود در شش هفته اخیر رسید.

نمودار یک ساعته BTC/USD. منبع: TradingView

شکل ‌گیری الگوی بارت سیمپسون در نمودار

نمودار BTC/USD نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال سودهای به دست آمده خود از 30 ژوئیه (8 مرداد) را به طور کامل از دست داده و در طی چند ساعت از 24,670 دلار به 23,555 دلار کاهش یافته است.

روند شکل گرفته در نمودار یک ساعته بیت کوین موجب شکل‌گیری الگویی معروف به بارت سیمپسون شده است، این الگو به دلیل شباهت آن به کله شخصیت کارتونی سیمپسون‌ها این‌طور نام‌گذاری شده است.

با این وجود، حجم نابودی سرمایه (لیکویید) در سطح صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال پایین بود و بر اساس داده‌های منبع تحلیلی کوین گلس (Coinglass)، مجموعاً 150 میلیون دلار در طی 24 ساعت (که نسبت به روزهای قبل کمتر بود) لیکویید شد.

نمودار لیکویید در بازار ارز دیجیتال. منبع: Coinglass

معامله‌گر و تحلیل‌گر معروف بازار رکت کپیتال (Rekt Capital)، گفته است که قیمت پایانی کندل هفتگی تائید خواهد کرد که بیت‌کوین بعد از هفته‌ها ناکامی، میانگین محرک 200 هفته‌ای خود را به عنوان سطح حمایت کلیدی خود پس خواهد گرفت.

با این حال، یک سری از تحلیلگران معتقدند که روند صعودی فعلی بازار زیاد دوام نخواهد داشت.

متریال ساینتیست (Material Scientist)، خالق پلتفرم تحلیل آن‌چین متریال اندیکاتورز (Material Indicators) در توییتر نوشت: «مثبت شدن کارمزد فاندینگ ریت (Funding Rate) در صرافی‌های مشتقات ارز دیجیتال نشان می‌دهد اجماع بسیار قوی وجود دارد مبنی بر اینکه قیمت‌ها ممکن است بدون کنترل افزایش یابد.»

وی افزود: «فاندینگ ریت به طور کامل در حال برگشت است، درست مانند اواخر ماه مارس. حتی ممکن است به زودی شاهد فاندینگ ریت مثبت در برخی آلت‌کوین‌ها باشیم.»

«فکر می‌کنم قبل از اینکه رالی صعودی بازار به اتمام برسد، یک ریزش نهایی در بازار خواهیم داشت».

با این وجود، بیت کوین همچنان در مسیر ثبت سود تقریباً 19 درصدی در ماه ژوئیه قرار دارد که کاملاً در تضاد با دیگر ماه‌های سال 2022 است. طبق داده‌های کوین گلس (Coinglass)، بازده ماه ژوئیه حتی بیشترین بازده بیت کوین از زمان رسیدن به رکورد قیمت خود در سال 2021 به شمار می‌رود.

نمودار بازده ماهانه بیت کوین. منبع: Coinglass

یکی از «بزرگ‌ترین بازارهای گاوی» در انتظار بیت کوین

همان‌طور که با هم مرور خواهیم کرد، سایر تحلیلگران اعتقاد چندانی به یک اصلاح قیمت جدید در کوتاه‌مدت ندارند.

مایک مک گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کامودیتی در بلومبرگ اینتلیجنس، با استناد به عملکرد قوی بیت کوین در نیمه دوم سال 2022، تردید چندانی در مورد روند آتی این ارز دیجیتال باقی نگذاشته است.

او در شبکه‌های اجتماعی گفت: «با توجه به افزایش جلسه به جلسه نرخ بهره توسط فدرال رزرو (طبق گفته جروم پاول در این هفته) بیت کوین می‌تواند به قدرت‌نمایی خود در مقابل دیگر دارایی‌ها ادامه دهد و روند صعودی خود را از سر بگیرد.»

او در مورد خط روند میانگین متحرک 200 هفته‌ای اظهار داشت: «ماه ژوئیه شاهد شدیدترین کاهش قیمت بیت کوین تا میانگین متحرک 100 و 200 هفته‌ای آن در تاریخچه نمودار این ارز دیجیتال بود.»

«از دیدگاه من، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای گاوی تاریخ در انتظار بیت کوین است.»

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان