متاورس یکی از سه نامزد نهایی واژه سال آکسفورد شد

خانهاخبارمتاورس یکی از...

آنچه می‌خوانید...

کلمه متاورس یکی از سه کاندیدی است که در رقابت به عنوان واژه سال که توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد (OUP)، ناشر فرهنگ لغت انگلیسی برگزار می‌شود، قرار گرفته است. به نقل از کوین تلگراف، انتشارات این دانشگاه روز گذشته به صورت رسمی سه کلمه نهایی خود را برای سال 2022 انتخاب کرد و همچنین این اولین باری است که عموم مردم می‌توانند در رای گیری برای کلمه سال آکسفورد شرکت کنند. رقبای متاورس در این نظرسنجی IStandWith و Goblin Mode هستند.

توییت دانشگاه آکسفورد

متاورس کاندید واژه سال دانشگاه آکسفورد

انتشارات دانشگاه آکسفورد در ویدیو توضیحی درباره متاورس، این حوزه را دنیای واقعیت مجازی فرضی معرفی کرد که کاربران به صورت شخصیت‌های آواتاری و مجازی با یکدیگر در تعامل هستند. در این ویدیو همچنین آمده است که منشاء عبارت متاورس به دهه 90 و سال 1992 باز می‌گردد که این لغت در فرهنگ لغت آکسفورد ثبت شد.

- Advertisement -

این ویدیو توضیح داد که استفاده از متاورس در اکتبر 2022 نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است. باید اشاره داشت که فعالیت‌های کاری و روش‌های زندگی بیشتری در دنیای واقعیت مجازی ایجاد شده و باعث شده است تا شاهد صحبت‌های زیادی درباره اخلاقیات و امکان یک آینده کاملا آنلاین به وجود بیاید.

در رابطه با دو کلمه دیگر نیز، عبارت IStandwith بیشتر در فعالیت‌های سیاسی مورد استفاده است و Goblin Mode نیز پس از دوران قرنطینه بیماری کرونا ایجاد شده که حاکی از آن است که آن فرد به زندگی  قبلی خود دیگر بازنخواهد گشت و در عوض هر کاری دلش بخواهد انجام خواهد داد.

مطلب مفید: هکر مانگو مارکت با استفاده از توکن CRV به پلتفرم آوی حمله کرد

در رابطه با نحوه انتخاب این سه عبارت، انتشارات دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که برای رسیدن به سه کاندید نهایی از تحلیل روی سیستم داده‌های زبانی استفاده کرده‌اند. کاربران برای انتخاب متاورس یا دو گزینه مدنظر دیگرشان باید در وبسایت Oxford Languages رای خود را ثبت کنند. گفتنی است که تاکنون 237 هزار رای ثبت شده و زمان پایان آن نیز دوم دسامبر خواهد بود. همچنین آکسفورد هنوز مشخص نکرده چه زمانی عبارت برنده را اعلام خواهد کرد.

بر اساس نظرسنجی این دانشگاه در توییتر به نظر می‌رسد که عبارت Goblin Mode با 63% آرا میان 939 رای دهنده در رتبه نخست و پس از آن متاورس با 22% در رتبه دوم قرار دارد. عبارت IStandWith نیز 15% آرا را در توییتر به خود اختصاص داده است.

صرف نظر از نتیجه رای گیری آکسفورد، متاورس به نظر صنعت مهمی در آینده باشد. در همین راتسا شرکت بین المللی مک کینزی پیش بینی کرده که تا سال 2030، ارزش این حوزه به 5 تریلیون دلار برسد. بانک سرمایه گذاری سیتی نیز با پیش بینی مشابه اعلام کرده که در ارزش آن بین 8 تا 13 تریلیون دلار خواهد بود.

درک متاورس به طور قابل توجهی تحت تأثیر صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتال، همراه با تغییر نام تجاری فیس بوک به متا توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در اکتبر 2021 و پیشرفت های اخیر آن در محصولات متاورسی از طریق کسب و کار Reality Labs قرار گرفته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان