بازار NFT متاپلکس، توکن بومی خود را برای سازندگان NFT های شبکه سولانا ایردراپ می‌کند

خانهاخباربازار NFT متاپلکس،...

آنچه می‌خوانید...

به لطف پروژه هایی مانند Yoots و ABC، توکن های NFT ساخته شده بر بستر سولانا باری دیگر در روندی رو به رشد قرار گرفته‌اند. در همین حین و همزمان با بازار داغ این حوزه در شبکه سولانا، متاپلکس (Metaplex)، پروتکل و بازار NFT های این شبکه اعلام کرده است که قصد دارد توکن بومی راه اندازی کند و با راه اندازی یک دائو حاکمیت خود را نیز غیرمتمرکز کند.

توکن MPLX متاپلکس در روزهای ابتدایی هفته معرفی شد و قرار است که امروز به کاربران واجد شرایط برسد. گفتنی است که سازندگان NFT ها که از پروتکل سولانا استفاده می‌کرده‌اند واجد شرایط دریافت توکن ها هستند. با این حال هنوز مشخص نیست که به هر کاربر چه تعداد توکن اختصاص خواهد یافت. نکته قابل توجه ایردراپ متاپلکس آن است که با توجه به نگرانی های پیرامون قانون گذاری، شهروندان آمریکا واجد شرایط برای دریافت توکن ها نیستند.

- Advertisement -

متاپلکس قصد دارد که وبسایت خود برای عرضه توکن ها را امروز بازگشایی کند و کیف پول های واجد شرایط می‌توانند توکن های MPLX خود را دریافت کنند. این توکن برای راه اندازی دائو پلتفرم استفاده خواهد شد. هولدرهای این توکن می‌توانند در رای گیری های حاکمیتی مربوط به طرح های پیشنهادی این پروتکل NFT شرکت کنند.

این پروتکل امروز و در پستی توییتری اشاره داشت که هولدرهای MPLX با استفاده از توکن های خود و از طریق دائو این مجموعه می‌توانند مسیر حرکتی متاپلکس را مشخص کنند. بنابر داده های بنیاد این پروتکل، تا به امروز از متاپلکس برای مینت کردن 20 میلیون NFT سولانا استفاده شده است که سود حاصل از فروش آنها در بازارهای اولیه و ثانویه به 3.5 میلیارد دلار می‌رسد. این پروتکل اعلام کرده است که بیش از 2.4 میلیون سازنده با آن تعامل داشته‌اند. با این حال مشخص نیست که چه تعداد از آنها واجد شرایط دریافت MPLX هستند.

مطلب مفید: آشنایی با کلید عمومی و کلید خصوصی ؛ نحوه عملکرد آنها چگونه است ؟

توییت متاپلکس

متاپلکس روز 24 اوت و در یک پست توییتری اشاره داشت که تنها کاربرانی که از طریق پروتکل NFT ساخته‌اند واجد شرایط برای دریافت توکن های MPLX خواهند بود. این پروتکل همچنین اعلام کرد سازندگانی راگ پول در نظر گرفته شده باشند، سازندگانی که پول را از کاربران گرفته اما غیبشان زده و یا بر اساس تعهدات خود عمل نکرده‌اند از فرایند ایردراپ کنار گذاشته خواهند شد. این بازار به منظور یافت چنین پروژه هایی و حذف آنها از همکاری با شرکت TRM Labs خبر داده است.

باید توجه داشت که عبارت راگ پول می‌تواند برای خریداران مختلف NFT ها معانی متفاوتی داشته باشد و هنوز معیارها و شاخصه های این ایردراپ نیز مشخص نشده است. زمانی که از نماینده متاپلکس درباره معیارهای ایردراپ سوال شد وی توضیحی در این باره نداد اما گفت که این پروتکل در حال حاضر صدها کیف پولی را که به نظر متعلق به کلاهبرداران بوده را حذف کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان