متا فعالیت کیف پول نووی (Novi) را متوقف می‌کند؛ پایانی بر پروژه پرسروصدای دیم

خانهاخبارمتا فعالیت کیف...

آنچه می‌خوانید...

متا در حال تعطیل کردن کیف پول ارز دیجیتال خود، نووی (Novi) است تا بدین ترتیب به آخرین بخش های پروژه دردسر ساز دیم (Diem) پایان دهد. در وبسایت نووی، متا نوشته است که در تاریخ 1 سپتامبر 2022 شاهد تعطیل شدن این پروژه خواهیم بود و از کاربران خواسته تا سرمایه های خود را هرچه سریع تر برداشت کنند.

در ماه سپتامبر، کاربران دسترسی خود به نووی را از دست خواهند داد و از 21 جولای نیز دیگر قادر نخواهند بود سرمایه ای را به این کیف پول اضافه کنند. در صورتی که فردی فراموش کند دارایی های خود را برداشت کند، متا تلاش خواهد کرد تا آن مبلغ را به حساب بانکی و یا کارت اعتباری تعریف شده توسط کاربر در سرویس انتقال دهد.

متا، کیف پول نووی را به صورت منطقه ای و برای کاربران آمریکا و گواتمالا در اکتبر گذشته راه اندازی کرد. این کیف پول طراحی شده بود تا از تراکنش های سریع و رایگان ارز دیجیتال بومی متا یعنی دیم پشتیبانی کند.

با این حال، پروژه دیم با مخالفت های زیادی از سمت قانون گذاران مواجه شد و متا در عوض تصمیم به همکاری با کوین بیس و استیبل کوین پاکسوس گرفت. در حالی که متا ادعا می‌کرد در سال 2022 حتما دیم را راه اندازی خواهد کرد، در اواخر 2021 و ابتدای 2022 مشکلات زیادی برای این پروژه به وجود آمد و راه اندازی اش منتفی شد.

قبل از آن که شرکت فیسبوک به متا تغییر نام دهد، ارز دیجیتال دیم نیز لیبرا نام داشت. با این حال و به دلیل وجود وابستگی میان پروژه و فیسبوک شاهد انتقادات زیادی از آن بودیم به طوریکه تیم توسعه لیبرا برای فاصله گرفتن از این فضای مجازی نام پروژه را به دیم تغییر داد.

گفتنی است که اعضای مجلس سنا آمریکا در ماه اکتبر 2021 از متا خواستند تا پروژه نووی را تعطیل کند. از نظر آنها این شرکت برای مدیریت یک ارز دیجیتال قابل اعتماد نیست. پس از این درخواست ها و تلاش سنا برای تعطیلی نووی، دیوید مارکوس، مدیر پروژه های رمز ارزی متا یک ماه بعد از سمت خود کناره گیری کرد. در اوایل امسال نیز همانطور که پوشش دادیم، دیم تمام دارایی های خود را به ارزش 200 میلیون دلار به فروش رساند تا شاهد پایان کار آن باشیم.

مطلب مفید: اپلیکیشن سوییت کوین (Sweatcoin) چیست؟ کسب درآمد از طریق پیاده‌روی

باید توجه داشت که پایان کار دیم و نووی به معنای آن نیست که متا از ایده ورود به حوزه دیجیتال و راه اندازی کیف پول و دارایی های دیجیتالی دست کشیده است. لارن دیکسون، سخنگوی متا در این باره به وبسایت خبری ورج (Verge) گفت که شرکت از تکنولوژی این پروژه ها برای راه اندازی محصولات تازه دیگر و مسیر به سمت متاورس استفاده خواهد کرد.

متا در حال حاضر آزمایش NFT ها در اینستاگرام را آغاز کرده است و به تازگی پشتیبانی از این دارایی های دیجیتال را در فیسبوک نیز ایجاد کرده است. علاوه بر آن، متا در حال کار روی ارز دیجیتالی به نام زاک باکس (Zuck Buks) است که مبتنی بر بلاک چین نیست.

همچنین ماه گذشته مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اشاره هایی به راه اندازی یک کیف پول دیجیتال کرد که کاربران به وسیله آن می‌توانند ویدیوها، موزیک، تجارب دیجیتالی، لباس های دیجیتالی و … را ذخیره کنند. این کیف پول سازگاری زیادی با متاورس های مختلف دارد و منعکس کننده هدف متاورسی شرکت متا و شرکت هایی است که با این مجموعه همکاری می‌کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان