مجموعه NFT پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins)؛ بامزه اما پرحاشیه!

خانهآموزش هامجموعه NFT پنگوئن‌های...

آنچه می‌خوانید...

یکی از مجموعه NFTهای بامزه و پرطرفدار در دنیای NFTها، پاجی پنگوئن‌ها یا پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins) هستند. این موجودات به‌سرعت در بازار NFT سال ۲۰۲۱ به شهرت رسیدند. این پنگوئن‌ها آنقدر جذاب بودند که در کمتر از 20 دقیقه به فروش رفتند و قیمت ‌آنها در چند روز اول عرضه بیش از 200٪ افزایش یافت.

متأسفانه این شوق، زیاد دوام نیاورد و بال پرواز این پرندگان دوست‌داشتنی، چیده شد. در ماه‌های بعد، قیمت کف مجموعه به‌شدت سقوط کرد و نزدیک به 600٪ از سقف خود کاهش یافت. در آن زمان همه چیز برای این پنگوئن‌های دیجیتالی بسیار بد به نظر می‌رسید. موجوداتی که حتی نگاه کردن به آنها لبخند روی لب ما می‌آورد، روزهای خوبی را نمی‌گذراندند.

- Advertisement -

اما ورق برگشت و در یک تحول مهم، پروژه تحت رهبری جدید قرار گرفت و قیمت کف مجموعه بار دیگر افزایش یافت. چندی پیش، یک پنگوئن تپل کمیاب 400 اتر (حدود 600 هزار دلار) در بازار اوپن‌سی (OpenSea) معامله شد. در این مقاله از فکت کوینز، قصد داریم با داستان پنگوئن‌های تپل بیشتر آشنا شویم و مسائلی که طی این مدت با آن درگیر بودند و آینده پیش روی آنها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

مجموعه NFT پاجی پنگوئن‌ها (Pudgy Penguins) یا پنگوئن‌های تپل چیست؟

پاجی پنگوئن‌ها مجموعه‌ NFT مبتنی بر اتریوم هستند از 8888 پنگوئن جذاب که همه به‌صورت مجزا طراحی شده‌اند ساخته شده‌اند. هدف از طراحی آنها، انتشار احساسات خوب در سراسر متاورس است. این NFTها، «PFP» هستند یعنی ویژه تصاویر پروفایل ساخته شده‌اند. هر PFP با ترکیب پنج ویژگی ممکن؛ پس‌زمینه، بدن، صورت، سر و پوست، جذابیت خاص خود را دارد.

پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguin)

پنگوئن‌های تپل در بخش‌های سرد و یخی فضای متاورس و وب۳ زندگی می‌کنند. به گفته طراحان این مجموعه، همه پنگوئن‌ها در مناطق منجمد زندگی می‌کنند چراکه دوست دارند به‌عنوان یک جامعه در کنار هم احساس آرامش کنند. طراحی آن‌ها به گونه‌ای انجام شده است که فضای سرد و یخبندان را نشان دهد و در عین حال با طراحی زیبای هر پنگوئن سعی می‌کنند قلب شما را گرم کنند. در واقع، این تمام هدف پروژه بوده است.

هدف اصلی پنگوئن‌های تپل، ایجاد شادی برای همه کسانی است که چالش‌های روزمره زندگی را تجربه می‌کنند. طراحان و توسعه‌دهندگان این مجموعه معتقدند که این برند می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر احساسات جامعه NFT داشته باشد. همچنین این پروژه  قصد دارد به تلاش برای پیروزی وب 3 ادامه دهد.

اگرچه طراحی دستی پنگوئن‌ها ساده به‌نظر می‌رسد، اما زیبایی اصلی کار آنها،  نمایش اتحاد جامعه‌ است. این پروژه، تلاش می‌کند تا هدف خود را با جمع شدن پنگوئن‌ها در کنار هم و با لبخندهای بزرگ بر روی صورتشان به اجرا بگذارد.

بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری در وب 3.0 را بیاموزید!

خالقان و توسعه‌دهندگان پروژه پنگوئن‌های تپل چه کسانی هستند؟

این پروژه برای اولین بار در ژوئیه 2021 راه اندازی شد و در ژانویه 2022، پروژه توسط یک تیم مدیریت جدید برعهده گرفته شد. خالقان اصلی پروژه عبارتند از کلیتون پترسون (با نام مستعار mrtubby)، میکیج (Mickyj)، جوناه (Jonah) و کل ویلمین (Cole Villemain) (معروف به ColeTherium) که بیشتر آنها دانشجو هستند. یکی از دلایل اصلی موفقیت اولیه پروژه، وعده‌های زیادی بود که تیم موسس داده بود. از یک توکن بومی گرفته تا یک کتاب کودکان و یک بازی متاورس، نقشه راه بسیار وسوسه‌انگیزی بود.

توسعه‌دهندگان پروژه پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins)

اما در حال حاضر، لوکا نتز (Luca Netz)، مدیرعامل و کارآفرین مستقر در لس آنجلس،پاجی پنگوئن‌ها را اداره می‌کند. همچنین 6 عضو اصلی دیگر از جمله CTO، CCO، CMO، CLO، یک رئیس عملیات و یک مشاور ارشد نیز در این تیم وجود دارد. این تیم، مالکیت فعلی حقوق پنگوئن‌های تپل را به مبلغ 750 ETH (2 میلیون دلار در آن زمان) خریداری کرد که شامل حق امتیاز آنها نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید:‌ کیف پول NFT و هر آنچه باید راجع به آن بدانید

NFT لیل پاجیز (Lil Pudgys) یا فسقلی‌های تپلی

لیل پاجی‌ها مجموعه‌ای از 22222 پنگوئن NFT است که به‌طور تصادفی تولید شده‌اند و به‌عنوان متحد پنگوئن‌های تپل برای نبرد با خرس‌های شیطانی هستند. همانطور که از نام آنها پیداست، جوجه‌های کوچکی هستند که شبیه بچه‌پنگوئن‌های تپل هستند. آنها 9 ویژگی مختلف دارند و هر یک از آنها کاملاً منحصربه‌فرد هستند.

NFT لیل پاجیز (Lil Pudgys)

تیم پروژه، فسقلی‌های تپل را به عنوان یک مجموعه دوم راه اندازی کرده است. به این معنی که صاحبان آن می‌توانند از مزایای مشابه مجموعه اول برخوردار شوند، اما نه در همان سطح. علاوه بر این، آنها واقعاً زیبا و بامزه به نظر می‌رسند. در نهایت، لیل پاجی‌ها به دو صورت توزیع شدند: 13,334 در یک فروش عمومی توزیع شدند و 8,888 فسقلی تپل به‌طور رایگان برای همه دارندگان پاجی پنگوئن‌ها قابل مطالبه است. اگرچه فروش عمومی به پایان رسیده است، اما مالکان نسل اول این پنگوئن‌ها می‌توانند لیل پاجی‌های خود را در وب سایت رسمی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین بازارهای NFT در سال 2022

حواشی پروژه پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins)

تیم اصلی که گفتیم عمدتاً از دانشجویان تشکیل می‌شد، چند وعده بزرگ برای آینده این پروژه دادند. از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی توکن‌های بومی، یک کتاب کودکان، یک بازی متاورس با حضور پنگوئن‌ها و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

همان طور که احتمالاً حدس می‌زنید، این وعده‌ها به واقعیت تبدیل نشدند و با شکست در ارائه این برنامه‌ها، اعتماد جامعه شروع به از دست رفتن کرد. بنابراین، این مجموعه NFT شاهد کاهش شدید ارزش و آمار فروش خود شد.
همچنین در اواخر سال گذشته، کسب و کار قبلی یکی از بنیان‌گذاران بازخوردهای منفی متعددی در مورد عدم دریافت سفارشات، بازپرداخت وجه و حتی ارائه پاسخ به شکایات مشتریان دریافت کرده بود.

راگ پول پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins)

با بالا گرفتن این اوضاع، کول اعتراف کرد که برای انجام یک پروژه NFT در توییتر پول دریافت کرده است، که طبیعتاً برای جامعه پنگوئن‌های تپل خوشایند نبود. اما چیزی که واقعاً باعث شد جامعه تیم پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins) را زیر سوال ببرد، ناتوانی آنها در انجام آنچه وعده‌هایشان بود.

تیم به جای به ثمر رساندن وعده‌ها، مدت کوتاهی پس از شروع پروژه برای دارندگان تخم‌های رایگان پنگوئن فرستاده بود که مثلاً حاوی یک شگفتی بود و قرار بود در شب کریسمس از تخم بیرون بیاید. به گفته یکی از صاحبان پنگوئن؛ خوان آنجلوس، پس از مدت‌ها انتظار، تنها چیزی که از تخم پنگوئن‌ها به دست آوردند، یک چوب ماهیگیری بود که روی آن “Rog” نوشته شده بود.

بیشتر بخوانید: قوانین اپل برای خرید NFTها؛ کمیسیون 30 درصدی و محدودیت جغرافیایی صرافی‌ها

رهبری جدید پروژه پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins)

در آوریل 2022، تیم این پروژه، فروش را بسته و رهبری پروژه را واگذار کرد. خریدار که بود؟ لوکا اشنتزلر (Luca Schnetzler) که پس از مدت‌ها طرفداری از پروژه و جامعه آن، مجموعه را به قیمت 750 ETH یا تقریباً 2.5 میلیون دلار آمریکا خریداری کرد. اشنتزلر به در یک مصاحبه گفت:

پنگوئن‌های تپل اولین PFP NFT من بود و وقتی برای اولین بار آن را خریدم می‌دانستم که بالاترین امتیاز را در مورد پتانسیل برند دارد. وقتی دیدم افراد دیگری برای خرید این مجموعه درخواست خرید می‌دهند، می‌دانستم که باید وارد عمل شوم. من در 5 سال گذشته چندین برند را ایجاد کرده‌ام و احساس می‌کردم مجموعه مهارت‌های من برای موفقیت در این کار، برگ برنده است.

چیزی که در ادامه این اتفاق رخ داد، این بود که برخی از اعضای جامعه توکن‌های غیرمثلی، آن را «بزرگترین داستان بازگشت یک پروژه» که تاکنون در این فضا اتفاق افتاده است، می‌دانند. رهبری جدید پروژه تمام تلاش خود را برای بازگشت اعتماد به پنگوئن‌های تپل انجام داده است. چه در رسانه باشد و چه در معاملات، تیم مدیریت جدید به سختی کار کرده است تا راه‌های جدیدی را برای نشان دادن حمایت خود از پروژه به جامعه ارائه دهد. علاوه بر آن راه‌هایی برای ورود کاربران جدید به جامعه در حال رشد سریع از طریق یک رسانه اجتماعی قوی پیدا کرده است.

علاوه بر این، رهبری جدید مفهوم عمیقی از جذابیت این پنگوئن‌ها نشان داد و آن را «یک برند با احساس خوب» نامید. در حقیقت با این بازگشت پرقدرت، طرفداران پروژه‌های NFT که در حال حاضر مشکل دارند ممکن است دلایل جدیدی برای امیدواری به بازگشت پروژه‌ها داشته باشند. امیدواریم در آینده، پروژه‌های واقعاً «مرده» به استثناء تبدیل شوند و به مرحله فروپاشی نرسند.

آیا هنوز از پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins) برای خرید مانده است؟

گفتیم که کلاً 8888 NFT وجود دارد و NFTهای اولیه مدت‌هاست که فروخته شده است. اما خوشبختانه، بازار ثانویه در بازارهای NFT مانند اوپن سی (OpenSea) کاملاً فعال است. حمایت جامعه پس از راه‌اندازی این پروژه آن‌چنان قوی بود که NFT که در تصویر زیر می‌بینید، حتی در سپتامبر 2021 نیز به قیمت 225 ETH فروخته شد. یعنی مبلغی به ارزش نزدیک به 1 میلیون دلار در آن زمان.

PUDGY PENGUIN #6873 — گران‌ترین پاجی پنگوئنی که تاکنون فروخته شده است.

بیشتر بخوانید: کریستیانو رونالدو به زودی مجموعه NFT خود را منتشر می‌کند

نقشه راه پروژه پاجی پنگوئن‌ها

از زمانی که این تیم نقشه مرموز قطب جنوب را منتشر کرد، گمانه‌زنی‌هایی در میان جامعه پنگوئن‌های تپل ایجاد شد. در حالی که تئوری‌های قابل‌قبول متعددی وجود دارد، اما بسیاری فکر می‌کنند که نقشه شبیه یک متاورس در حال ساخت به نظر می‌رسد، به طور دقیق، یک متاورس بازی!

جدای از آن، این تیم به ساخت پلتفرم آموزشی خود ادامه خواهد داد و به پروژه‌ها و افراد داخل و خارج از فضای NFT امکانات خاصی ارائه خواهد داد. همچنین، فعالیت‌های اجتماعی مختلف مانند بازی‌های گروهی، کلاس‌های آموزشی و گروه‌های توییتری نیز وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بازی برای مرگ (Play To Die)؛ سبک جدید بازی‌ در دنیای متاورس

آینده پروژه پنگوئن‌های تپل

در ماه سپتامبر، پنگوئن‌های تپل شراکت خود را با سازنده اسباب‌بازی‌های کودکان PMI Toys برای انتشار نسخه‌های فیزیکی فسقلی‌ها تپل (Lil Pudgys) اعلام کرد. چند هفته قبل، این پروژه مجموعه اسباب بازی‌های فیزیکی خود را به نام Pudgy Plushies معرفی کرده بود. قابل ذکر است که تمامی اسباب بازی های فیزیکی دارای مجوز رسمی جامعه پروژه هستند.

نقشه راه پنگوئن های تپل

پنگوئن‌های تپل در آن زمان در توییتی نوشت:

این کلکسیون‌ها، در کنار مخملی‌های تپل ما، تنها نگاهی گذرا از سری متنوع اسباب‌بازی‌های موجود در مجموعه ما هستند. در حالی که ما به زنده کردن پنگوئن‌های تپل ادامه می‌دهیم، خوشحالیم که در صف اول استفاده از وب ۳.۰ قرار داریم.

علاوه بر این، امکانات اخیر این پروژه شامل میم‌ساز پنگوئن‌های تپل می‌شود. این راهی آسان برای هر کسی است که علاقمند است میم‌های خنده‌دار پنگوئن‌های تپل را بسازد.

با تمرکز بر نوآوری‌ها، ابتکارات برای اتصال دنیای وب۲ و وب۳ و ایجاد جامعه دیجیتالی، NFT پنگوئن‌های تپل مطمئناً از بحران بیرون آمده است. پس از چند ماه سخت، آینده برای این آواتارهای کارتونی شایان ستایش روشن به نظر می‌رسد. در کنار همه اینها، پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins) یک درس امیدوارکننده به پروژه‌های NFT که در تلاش برای موفقیت در این فضا هستند، دادند.

سخن پایانی

داستان پنگوئن‌های تپل در تاریخ دنیای NFT ثبت خواهد شد. امیدواریم که این یک تجربه خوب برای همه ما باشد. به خصوص اکنون که پروژه‌های متعدد NFT در بازار در دسترس هستند و هر روز پروژه‌های جدید شروع به کار می‌کنند.

بنابراین، اگر به دنبال یک NFT جدید برای سرمایه‌گذاری هستید، برای ارزیابی پروژه‌ها وقت بگذارید. به تیم موسس و توانایی آنها در اجرا و ارائه آنچه در نقشه راه وعده داده شده است توجه کنید. علاوه بر این، اهمیت جامعه را نادیده نگیرید. این افراد همگی به یک هدف اعتقاد دارند و در صورت لزوم آماده‌اند تا برای آن اقدام کنند. بنابراین مطمئن شوید که جامعه یک پروژه، مناسب شماست و پروژه مورد علاقه‌تان را احاطه کرده است.

در نهایت مجدد یادآوری می‌کنم که همیشه هنگام سرمایه‌گذاری‌های خود احتیاط کنید. حتی زمانی که با پروژه‌های بسیار تحسین‌شده و پرهیجان سر و کار دارید، آماده باشید که اوضاع در یک لحظه بدتر شود. آنچه برای پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins) رخ داد، بهترین حالت فروپاشی یک پروژه و سپس بازسازی آن بود. اما تضمینی وجود ندارد که همه پروژه‌های پرخطر چنین پایان شیرینی داشته باشند.

سوالات متداول

مجموعه پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins) چیست؟

پاجی پنگوئن‌ها مجموعه‌ NFT مبتنی بر اتریوم هستند از 8888 پنگوئن جذاب که همه به‌صورت مجزا طراحی شده‌اند ساخته شده‌اند. هدف از طراحی آنها، انتشار احساسات خوب در سراسر متاورس است.

آینده پروژه پنگوئن‌های تپل چه می‌شود؟

در ماه سپتامبر، پنگوئن‌های تپل شراکت خود را با سازنده اسباب‌بازی‌های کودکان PMI Toys برای انتشار نسخه‌های فیزیکی فسقلی‌ها تپل (Lil Pudgys) اعلام کرد. با تمرکز بر نوآوری‌ها، ابتکارات برای اتصال دنیای وب۲ و وب۳ و ایجاد جامعه دیجیتالی، NFT پنگوئن‌های تپل مطمئناً از بحران بیرون آمده است و می‌توان به آینده آن امیدوار بود.

3 نظرات

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان