برداشت اتریوم پس از به‌روزرسانی شانگهای چه مقدار زمان می‌برد؟

خانهاخباربرداشت اتریوم پس...

آنچه می‌خوانید...

شبکه اتریوم در ماه سپتامبر به مدل بهینه گواه سپرده‌گذاری تغییر حالت داد. با این حال هنوز یک به‌روزرسانی مهم دیگر برای شبکه وجود دارد که در پی آن کاربران قادر به برداشت اتریوم‌هایی خواهند بود که در شبکه استیک کرده‌اند. این به‌روزرسانی در هفته پیش رو صورت خواهد گرفت و پس از آن کاربران به دارایی‌های قفل شده دسترسی خواهند داشت. با این وجود باید به این نکته دقت داشت که فرایند برداشت اتریوم پس از به‌روزرسانی شانگهای ممکن است زمان‌بر باشد و هفته‌ها طول بکشد.

مدت زمان برداشت اتریوم‌های استیک شده پس از شانگهای

به نقل از دیکریپت، پس از به‌روزرسانی مرج، انتقال اتریوم به گواه سپرده با راه‌اندازی شانگهای در شبکه به اتمام خواهد رسید. همان‌طور که اشاره شد، به‌روزرسانی مذکور به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌عنوان اعتبارسنج‌های مستقل یا از طریق پلتفرم‌های استیکینگ مانند لیدو فایننس به برداشت اتریوم‌های استیک شده خود بپردازند.

- Advertisement -

اکنون یکی از تحلیلگران پلتفرم نانسن به نام اندرو تورمان گفته است که برداشت اتریوم برای کاربران ممکن است در لحظه صورت نگیرد و برای برخی مدت‌ها طول بکشد. وی اشاره داشت که اگر به بنیاد شبکه نگاه کنید متوجه می‌شوید که تأثیر برداشت‌ها پس از راه‌اندازی شانگهای هفته‌ها خواهد بود و نه چند روز.

گفتنی است که به‌روزرسانی اتریوم 2.0 کار خود را از دسامبر 2020 و با راه‌اندازی زنجیره بیکن آغاز کرد. زنجیره‌ای موازی با شبه اتریوم که مسئول مدیریت فرایند استیکینگ بود. اعتبارسنج‌ها به‌منظور اجرای نودهای خود و تضمین از موجودی بلاک‌ها در فرایند تراکنش‌ها باید 32 اتریوم را استیک می‌کردند.

با تقاضای بیشتر درزمینهٔ استیکینگ، پلتفرم‌های واسطه‌ای مانند لیدو فایننس نیز به کاربران اجازه دادند تا بدون نیاز به اعتبارسنجی نودها اتریوم استیک کنند. لازم به ذکر است که کاربران در عوض استیک در پلتفرم، توکن معادلی به نام stETH دریافت می‌کنند.

با نزدیک شدن به زمان راه‌اندازی شانگهای، تورمن معتقد است که ارزش پروژه‌هایی مانند لیدو دچار تغییرات کوچکی خواهد شد. وی افزود که قابلیت استفاده از توکن استیک شده به‌عنوان وثیقه در دیفای برای افرادی که به دنبال کسب سود هستند بسیار مهم است. درنتیجه از توکن پلتفرم‌هایی مانند لیدو استفاده می‌شود اما درنهایت با باز شدن قابلیت برداشت اتریوم‌های استیک شده، نقدینگی آن‌ها اهمیت کمتری پیدا خواهد کرد.

مطلب مفید: هر آنچه باید قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال بدانیم

قابل‌توجه است که تا به امروز بیش از 18 میلیون اتریوم به ارزش 33.6 میلیارد دلار استیک شده و در زنجیره بیکن میان 564 هزار اعتبارسنج قفل شده است. سود دوره‌ای فعلی برای اعتبارسنج‌ها نیز در محدوده 4.4 درصدی قرار دارد. تورمن سفر دوساله اتریوم به گواه سپرده را یک رویداد تاریخی برای نرم‌افزار منبع باز توصیف کرده است.

با باز شدن قابلیت برداشت اتریوم در هفته آینده سؤال مهم کاربران آن است که چه مقدار زمان می‌برد تا به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشند. بنا بر داده‌های بنیاد اتریوم، بیشترین میزان برداشت پردازش شده در یک بلاک 16 تراکنش است. بدین ترتیب در یک روز 115 هزار برداشت صورت می‌گیرد.

به‌صورت تئوری 5 روز زمان نیاز است تا تمام برداشت‌ها پردازش شوند. درخواست‌های تقاضا در این مدت به‌طور حتمی افزایش پیدا خواهند کرد. در همین حین برخی پلتفرم‌ها مانند لیدو و کوین بیس اعلام کرده‌اند که چندین هفته زمان برای درخواست‌های برداشت اتریوم‌ها نیاز دارند.

در همین رابطه، الکس اسین با 1.2 میلیارد دلار سرمایه استیک شده گفت که بسیاری از افراد استیک کننده آستانه تحمل زیادی دارند و منتظر لحظه بازگشایی برداشت از شبکه نیستند. اسین اضافه کرد که سپرده‌گذاران باید دورنمای برداشت را در برابر رشد مورد انتظار از اکوسیستم اتریوم و قدرت سال آینده این ارز و شبکه ارزیابی کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان