گزارش بلومبرگ: استیبل کوین BUSD بایننس همیشه پشتوانه کاملی نداشته است

خانهاخبارگزارش بلومبرگ: استیبل...

آنچه می‌خوانید...

صرافی بایننس، بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی در حوزه ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات به‌تازگی اشاره داشته است که در گذشته نقص‌هایی در مدیریت پشتوانه و ذخایر BUSD، استیبل کوین بومی خود داشته است. بر اساس تحلیل‌های تازه، این نقص مدیریت منجر به گم شدن و از دست رفتن حدود 1 میلیارد دلار از وثیقه‌های این استیبل کوین شده است.

اشتباه بایننس در مدیریت ذخایر استیبل کوین BUSD

به نقل از بلومبرگ، این توکن، Binance-peg BUSD، دارای ارزش ثابت 1 دلاری است که توسط ذخایر BUSD، یک استیبل کوین دیگر پشتیبانی می‌شود که توسط بایننس نام‌گذاری شده است اما توسط شرکت جداگانه به نام Paxos Trust صادر و مدیریت می‌شود. صرافی بایننس اشاره داشت که پگ (peg) به معنای توکن‌های BUSD قفل شده برای وثیقه استیبل کوین در گذشته از دست رفته اما اکنون این مشکل رفع شده و مقدار پشتوانه این ارز ثابت است.

مطلب مفید: مینت ارز دیجیتال (Mint) چیست؟ چه تفاوتی با استخراج یا ماین (Mine) دارد؟

- Advertisement -

صرافی اشاره داشته است که این توکن همیشه دارای پشتوانه نبوده و در سال 2020 و 2021 برای مدتی بدون پشتوانه عمل کرده است. در همین راستا، سخنگوی بایننس اشاره داشت که وابستگی قیمت و حفظ ثبات دارایی به تیم‌های زیادی بستگی دارد و همیشه همه چیز بدون مشکل و نقص نیست.

نتیجه این اتفاق را نیز در تاخیر عملیات‌های پلتفرم در گذشته دیده‌ایم. اکنون اما فرایند بسیار بهبود یافته و تلاش شده تا با بررسی‌های لازم نسبت 1 به 1 میان دارایی و ذخایر آن حفظ شود. وی در ادامه افزود که فروش BUSD توسط کاربران هیچگاه مشکلی در این باره ایجاد نکرده اما اشاره نکرد که این ارز برای چه مدتی بدون پشتوانه بوده است.

انعطاف پذیری استیبل کوینها و اینکه آیا آنها توسط پول قابل اعتماد پشتیبانی میشوند یا خیر، موضوع بحث برانگیزی در صنعت ارزهای دیجیتال است. استیبل کوینها باید وابستگی خود با دارایی دیگر که اغلب دلار آمریکا است را حفظ کنند. اکنون باید دید که آیا تصدیق بایننس درباره مدیریت اشتباه ذخایر این استیبل کوین در گذشته و از دست رفتن 1 میلیارد دلار چه تاثیری بر دامیننس این ارز و حتی قیمت بایننس کوین، ارز دیجیتال بومی صرافی خواهد گذاشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان