به‌روزرسانی مرج در شبکه آزمایشی راپستن اتریوم با موفقیت انجام شد

خانهاخباربه‌روزرسانی مرج در...

آنچه می‌خوانید...

شب گذشته بالاخره به‌روزرسانی مورد انتظار مرج در شبکه آزمایشی راپستن (Ropsten) اتریوم انجام شد. با این به‌روزرسانی، بیکن چین مبتنی بر اجماع اثبات سهام با لایه اجرایی اثبات کار شبکه راپستن ادغام شد. این، یکی از مهم‌ترین گام‌ها به سمت مرج نهایی اتریوم است.

شبکه آزمایشی راپستن معماری مشابهی با شبکه اصلی اتریوم دارد و قدیمی‌ترین تست‌نت این شبکه محسوب می‌شود، به همین خاطر، توسعه‌دهندگان اهمیت ویژه‌ای برای آزمایشات در بستر این شبکه قائل هستند. در صورتی که همه چیز به خوبی پیش رود، اتریوم نیز چند ماه بعد همین فرآیند را طی خواهد کرد و بالاخره الگوریتم اجماع خود را به اثبات سهام تغییر خواهد داد.

- Advertisement -

در حال حاضر ماینرها کنترل شبکه اتریوم را در اختیار دارند و با صرف انرژی به کشف بلاک‌های جدید می‌پردازند و آنها را به شبکه اضافه می‌کنند. در ازای این کار، آنها اترهای تازه استخراج‌شده و بخشی از کارمزدها را دریافت می‌کنند. با گذار نهایی به اجماع اثبات سهام، دیگر ماینرها در شبکه اتریوم فعالیت نخواهند کرد و جای خود را به ولیدیتورها خواهند داد. در نهایت، ولیدیتورهایی که حداقل 32 واحد اتریوم خود را در شبکه استیک (سپرده‌گذاری) کرده‌اند، وظیفه ماینرها را برعهده خواهند داشت.

گذار به اجماع اثبات سهام شبکه اتریوم را به یکی از شبکه‌های سازگار با محیط زیست تبدیل می‌کند و میزان انرژی مصرفی آن را تا بیش از 97% کاهش می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین گام‌های توسعه‌دهندگان اتریوم در حرکت به سمت اجماع اثبات سهام و اتریوم 2.0، توسعه بیکن چین بود. بیکن چین، شبکه‌ای مبتنی بر اثبات سهام است که به موازات شبکه اصلی فعالیت می‌کند و ولیدیتورهایی دارد که بلاک‌های جدید را همزمان با بلاک‌های شبکه اصلی اتریوم، اعتبارسنجی می‌کنند. در نهایت قرار است پس از آزمایش‌های فراوان و حصول اطمینان از امنیت، بیکن چین با زنجیره اصلی اتریوم ادغام شود و شبکه واحدی با الگوریتم اجماع اثبات سهام حاصل گردد.

از آنجایی که مرج شبکه اصلی اتریوم نیازمند تغییرات زیادی در کد این بلاکچین است، نمی‌توان آن را به سرعت انجام داد و نیازمند آزمایش بسیار است. نتایج مرج در شبکه راپستن بدون شک به مرج نهایی کمک خواهد کرد. ویتالیک بوترین، خالق اتریوم در واکنش به مرج راپستن خاطرنشان کرد اگر این فرآیند برای ساعاتی بدون مشکل کار کند هم نمی‌توان موفقیت آن را تضمین کرد و ممکن است شاهد مشکلات طولانی‌مدتی باشیم.

انتظار می‌رود مرج در شبکه‌های آزمایشی سئلیا و گرلی نیز طی ماه‌های آتی انجام شود. چندی پیش، پرستون فن لون، توسعه‌دهنده اتریوم خاطرنشان کرد اگر همه چیز به خوبی پیش برود، انتقال شبکه به اثبات سهام به احتمال زیاد در ماه آگوست (مرداد) اتفاق خواهد افتاد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان