طرح حاکمیتی شبکه تون برای مسدودسازی ۲۰ درصد از موجودی تون کوین

خانهاخبارطرح حاکمیتی شبکه...

آنچه می‌خوانید...

اعتبارسنج‌های بلاک چین اپن نتورک یا همان شبکه تون (TON) در حال آماده‌سازی خود برای طرح حاکمیتی هستند که بر اساس آن اقتصاد توکنی و عرضه پروژه را تغییر دهند. اعتبارسنج‌های شبکه تون امروز در رأی‌گیری این حاکمیتی شرکت خواهند کرد تا موجودی در گردش تون کوین را مشخص کنند. در صورت پذیرش این طرح، موجودی تون کوین در پی مسدودسازی حدود 20% از توکن‌ها به مدت 48 ماه، کاهش پیدا خواهد کرد.

به نقل از بین‌کریپتو، این طرح پیشنهادی می‌تواند ارزش بازار تون کون را تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر آن، تصمیم اشاره شده می‌تواند باعث افزایش شفافیت اقتصاد توکنی شبکه تون برای اعضای جامعه شود که شامل کاربران، توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و دیگر پروژه‌ها می‌شود. گفتنی است که تون یک شبکه لایه 1 با گنجایش بسیار بالا است که توسط برداران دوروف، سازنده تلگرام توسعه‌یافته است.

- Advertisement -

هدف شبکه تون برای غیرمتمرکز سازی کامل

روز 14 فوریه، طرح پیشنهادی دیگری توسط اعضای جامعه شبکه تون مطرح شد که بر اساس آن حساب‌های غیرفعال ماینرهای اولیه شبکه مسدود شوند. باید اشاره داشت که این حساب‌ها حدود 1 میلیارد کوین یا به عبارتی 20% از کل موجودی تون کوین را در اختیار دارند.

در صورت تأیید این طرح، موجودی کل این ارز دیجیتال به 4 میلیارد کوین کاهش خواهد یافت. همچنین باید اشاره داشت که کوین‌های مسدود شده به آرامی و در طول زمان رها خواهند شد. در حال حاضر، 1.47 میلیارد تون کوین در گردش است.

توییت تون استارتر

هدف از این طرح حاکمیتی، کاهش کنترل کیف پول نهنگ‌ها بر پروژه و افزایش غیرمتمرکز سازی شبکه تون است. هفته گذشته تیم این پروژه توضیح داد که گروه فعال ماینرهای ابتدایی این شبکه می‌توانند با تعداد تون کوینی که در اختیار دارند، در 48 ماه شبکه‌ای آر اعتبارسنج‌ها را بسازند و حتی کوین‌های بیشتری به دست آورند.

مطلب مفید: ارز دیجیتال تورمی (Inflationary) و ضدتورمی (Deflationary)؛ تفاوت در چیست؟

با این حال باید اشاره داشت که تنها نهنگ‌هایی می‌توانند تبدیل به اعتبارسنج شبکه شوند که دارایی آنها بیش از 300 هزار کوین باشد. قابل‌توجه است که برای هولدرهایی که موجودی آنها کمتر از حد اشاره شده است، استخرهایی وجود دارد که می‌توانند تون کوین‌های خود را در آنها استیک کنند.

تیم شبکه تون در رابطه با عواقب مسدودسازی چنین حجمی از دارایی‌ها اشاره داشت که کاهش نقدینگی می‌تواند سرمایه‌گذاران جدیدی را جذب کند اما از سویی کنترل متمرکز آدرس‌های مسدود شده می‌تواند باعث ترس سرمایه‌گذاران شود که شاید آدرس‌های آنها نیز روزی مسدود شوند.

چشم انداز قیمت TON

توکن بومی شبکه تون روز گذشته با رشد قیمتی 1 درصدی خود موفق شد به محدوده 2.35 دلاری برسد. با این وجود باید اشاره داشت که تون کوین در یک ماه گذشته رشد زیادی را تجربه نکرده و برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال، از ابتدای سال تاکنون تنها 8.3% افزایش قیمت داشته است.

نمودار تون کوین

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان