پایان سرویس‌دهی شرکت خدمات ابری Hetzner به نودهای اتریوم؛ آیا شبکه اتریوم متمرکز خواهد شد؟

خانهاخبارپایان سرویس‌دهی شرکت...

آنچه می‌خوانید...

شبکه اتریوم تنها چند هفته با انتقال به اثبات سهام و تکمیل شدن به روزرسانی مرج فاصله دارد. مرج اتریوم قرار است در تاریخ 15 سپتامبر راه اندازی شود اما در همین حین و با نزدیک بودن زمان آن، نگرانی هایی پیرامون مبحث متمرکز بودن نودها در شبکه اتریوم به وجود آمده است. در همین حال، مسئولان شرکت خدمات ابری هتزنر (Hetzner) اعلام کردند که از این پس ارائه خدمات مرتبط با ماینینگ به کاربران متوقف خواهد شد.

تصمیم شرکت هتزنر درحالی اعلام می‌شود که حدود 16% از نودهای اتریوم، از این شرکت خدمات ابری استفاده می‌کنند.

- Advertisement -

در حال حاضر بسیاری از 4653 نودهای فعال در اتریوم از طریق پلتفرم های متمرکزی مانند سرویس وب آمازون اجرا می‌شوند و کارشناسان معتقدند که چنین چیزی باعث شکست شبکه پس از مرج خواهد شد.

مگی لاو، هم‌بنیانگذار شرکت زیرساخت وب 3 با نام W3BCloud نیز در این باره ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که متمرکز بودن نودها در شبکه اثبات سهام اتریوم یک مشکل بزرگ است که به نظر کسی به آن توجه نمی‌کند.

پیتر سیلاگی، توسعه دهنده ارشد اتریوم نیز به این نگرانی ها اشاره داشت و ادعا کرد که آنها از زمان کنفرانس توسعه دهندگان به بعد هدف خود را روی هرس کردن پایگاه داده گذاشته‌اند. منظور از هرس کردن، کاهش سایز بلاک چین به حدی است که توسعه دهندگان بتوانند یک رجیستری قابل اعتماد و با سایز مشخص ایجاد کنند.

توییت سیلاگی

سیلاگی در ادامه افزود که این ایده در آن زمان با مخالفت های زیادی همراه شد و متمرکز بودن نودها که در حال حاضر شاهد هستیم، نتیجه آن اتفاق است. وی در این باره گفت که اتریوم حالت باید سایز ثابتی داشته باشد تا افراد بتوانند نودهای خود را در آن اجرا کنند.

مطلب مفید: راه ‌های شناسایی ارز دیجیتال آینده دار ؛ بهترین ارزها برای سرمایه گذاری کدامند ؟

منظور از اتریوم حالت، ساختار داده بسیار بزرگی است که در آن نه تنها حساب ها و موجودی ها نگه داری می‌شود بلکه یک ماشین را نیز در خود جای می‌دهد که می‌تواند بر اساس قوانین از پیش تعیین شده از بلاکی به بلاک دیگر تغییر کند. سیلاگی افزود:

«حالت اتریوم باید در زمینه اندازه ثابت باشد تا همیشه در حال اجرا باشد. این ثبات می‌تواند در صورت نیاز و مانند هزینه کارمزدها افزایش یابد اما نباید از حد خود خارج شود. تا زمانی که این موضوع حل نشود، هیچ امیدی نیست.»

وی همچنین اشاره داشت که افراد زیادی در تلاش هستند تا این مشکل را رفع کنند. با این وجود نباید جامعه را به خاطر نخواستن حفظ یک زیرساخت بسیار بزرگ برای اجرای نودها سرزنش کرد و مقصر دانست. اکنون هزینه اجرایی کردن یک نود مستقل بسیار بالا است و به دلیل بالا بودن هزینه های چنین زیرساخت هایی، مردم معمولا به زیرساخت های ابری مانند سرویس وب آمازون روی می‌آورند و باید توجه داشت که متمرکز بودن نودها می‌تواند در آینده باعث آسیب پذیری شبکه شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان