مصاحبه اختصاصی فکت کوینز با مدیر عامل استخر ViaBTC

خانهاخبارمصاحبه اختصاصی فکت...

آنچه می‌خوانید...

برای سرمایه گذاری و کسب درآمد از حوزه ارزهای دیجیتال، مطالعه و جمع آوری اطلاعات به روز از مهمترین اقداماتیست که هر کاربر پیش از شروع فعالیت باید در رابطه با آن فکر کند . استخراج هم به عنوان یکی از راه های کسب درآمد از این حوزه مستلزم جمع آوری اطلاعات است، نه تنها داده های مربوط به دستگاه های به روز بلکه اطلاعاتی در مورد استخرهای استخراج هم نیاز هر کاربر فعال در حوزه است. در ادامه مصاحبه اختصاصی فکت کوینز با مدیر عامل استخر ViaBTC یکی از معروفترین و البته قابل اعتمادترین استخرهای استخراج را مطالعه می‌کنید. ما در این مصاحبه سعی کردیم به پر تکرارترین سوالات کاربران عزیز پاسخ دهیم.

بهترین استخرهای ماینینگ چه ویژگی‌هایی دارند؟

هدف اساسی هر استخر استخراج، کمک به ماینرها برای مدیریت موثرتر هش ریت، دریافت سود پایدار و هرچه بیشتر از استخراج ارزهای دیجیتال است. به این ترتیب، یک استخر خوب باید امنیت مناسب و توانایی فنی قابل اعتمادی داشته باشد. استخرهای استخراج پروژه‌هایی پیشرفته ای هستند که به ثبات بالا و عملکرد قدرتمندی نیاز دارند و یک شبکه ناپایدار، مستقیما بر درآمد ماینرها تاثیر می‌گذارد. بنابراین، اساسی‌ترین عملکرد یک استخر،‌ احتمال بسیار کم در تولید بلاک یتیم، ارائه یک شبکه استخراج پایدار، نرخ کارمزد پایین و محافظت از سود ماینرها است.

علاوه بر این، یک استخر نیز باید برای توزیع شفاف درآمد ماینر تلاش کند. این موضوع به ماینرها این امکان را می‌دهد که از درآمد واقعی مطابق با نرخ هش‌های آن‌ها کاملا آگاه باشند. درنتیجه از منافع آن‌ها بهتر محافظت خواهد شد.

در همین حال، با افزایش تعداد ماینرها و کلا حوزه ارزهای دیجیتال،‌ تقاضای ماینرها به طور فزاینده‌ای متنوع می‌شود. به این ترتیب، ضمن اطمینان از امنیت و شفاف بودن استخرها باید محصولات کاربر پسند را هم توسعه دهند. همچنین عملکرد خود را برای پاسخگویی به نیازهای کاربران برای مدیریت هش ریت، مدیریت دارایی‌های دیجیتال و ارزش آن‌ها بالاتر ببرد.

چرا کاربران باید استخر ViaBTC را انتخاب کنند؟ منظور ما این است مزیتViaBTC چیست که باعث برتری آن می‌شود؟

مزایای اصلی استخر ViaBTC در ثبات فنی و محصولات و خدمات نهفته است. با تکامل استخرهای استخراج در سال‌های اخیر ، ما شاهد تغییرات زیادی در چشم انداز استخرهای برتر بوده‌ایم. بسیاری از استخرهای جدید، تلاش کردند تا بازار را تصاحب کنند اما در نهایت شکست خوردند زیرا وقتی صحبت از استخراج به میان می‌آید، ثبات بر هر چیز دیگری برتری دارد.

اگر نتوان هیچ بلاکی استخراج کرد، تمام تلاش‌ها بیهوده خواهد بود. بنابراین ثبات تضمین شده، عملکرد برتر، همگام سازی سریع بلاک‌ها  و نرخ پایین اورفن (احتمال بسیار کم در تولید بلاک یتیم) کلید جلب اعتماد ماینرها است. استخر ViaBTC با ضمانت‌های فنی قدرتمند، شبکه استخراجی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که به طور پایدار و بیست و چهار ساعته در حال فعالیت است.

در عین حال کمترین نرخ اورفن (احتمال بسیار کم در تولید بلاک یتیم) را در این صنعت به دست آورده است. جدای از آن، در مواقعی که هش ریت ماینرها در حال نوسان است، ViaBTC خیلی سریع این جریان را اطلاع رسانی می‌کند که همین موضوع به پایدار نگه داشتن درآمدها کمک شایانی خواهد کرد. محصولات و خدمات ارئه شده در استخر هم از اهمیت ویژه ای برخوردارند. ViaBTC بسیاری از خدمات اولیه این صنعت از جمله +PPS و Transaction Accelerator را برای کاربران خود فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: ViaBTC ؛خاطرات ویا بی تی سی خود را به اشتراک بگذارید و از جوایز بزرگ ششمین سالگرد ViaBTC بهره‌مند شوید

علاوه بر این، ViaBTC با ارائه آمار استخراج که از طریق تصاویر مختلف قابل دستیابی بوده، همیشه روی شفافیت اصرار دارد. این استخر، Auto Conversion را برای اطمینان از درآمد استخراج در طول نوسانات بازار معرفی کرد. خدمات پوشش ریسک و وام‌های رمزنگاری را برای کمک به ماینرها در پیشبرد سود و اطمینان از گردش وجوه ارائه داد.
استخر ViaBTC با تمرکز روی علایق استخراج کنندگان، تلاش می‌کند تا محصولات و خدمات کاربردی‌تر و موثرتری را ارائه دهد.

شرکت ViaBTC
استخرهای ماینینگ

جدیدترین ویژگی ViaBTC که اسمارت ماینینگ نام دارد، چیست؟

استخراج هوشمند قابلیت جدیدی در ViaBTC بوده که به ماینرها کمک می‌کند تا به راحتی بین ارزهای مختلف جابجا شوند. این شامل دو حالت استخراج مختلف است: سوئیچ با یک کلیک و استخراج هوشمند.

سوئیچ با یک کلیک؛ به ماینرها اجازه می‌دهد تا به صورت دستی بین ارزهای دیجیتال مختلف جابجا شوند یعنی ارز منتخبشان برای استخراج را اتخاب کنند. این تابع برای استخر بیت کوین (BTC, BCH) و برای استخر زی کش (ZEC, ZEN) در دسترس است. با یک کلیک سوئیچ، ماینرها می‌توانند به سرعت اولویت استخراج خود را بدون تنظیمات پیچیده تغییر دهند. بنابراین این مکانیزم، سودآوری را برای ماینرها به حداکثر می‌رساند.

استخراج هوشمند با استفاده از یک الگوریتم خاص مکانیزم سودآوری را برای تغییر سریع اولویت‌های استخراج با بازده بالاتر فراهم می‌کند. اسمارت ماینینگ برای استخر بیت کوین (BTC, BCH) در دسترس است. در مقایسه با سوئیچ با یک کلیک، انعطاف پذیرتر و تنظیم آن آسان‌تر است.

روش‌های پرداخت ViaBTC چیست؟

 استخرهای شرکت ViaBTC اکنون از سه روش پرداخت پشتیبانی می‌کند:

  • PPS+
  • PPLNS
  • SOLO

روش پرداخت PPS+ ( پرداخت به ازای هر سهم) برای اولین بار توسط استخرViaBTC ایجاد شد. با استفاده از روش PPS، ماینرها در ازای اثبات کار خود حقالزحمه دریافت می‌کنند. طبق چنین مدلی، ماینرها مانند کارمندان استخر هستند و با توجه به هش ریتی که ارائه کرده‌اند؛ پاداش‌های بلاک را دریافت می‌کنند. از طرف دیگر PPS+ هزینه استخراج کننده را براساس PPS اضافه می‌کند.(بر اساس آخرین سهم N)

در روش PPLNS, وقتی استخر کارمزد استخراج را دریافت می‌کند؛ همان ‌کارمزد را بین ماینرها توزیع می‌کند. این کار را هم با توجه به نرخ هش براساس N difficulty Cycles/ last N shares (به ماینر ها بر اساس درصد سهمی که در آن مشارکت کرده اند در مقایسه با کل سهم ها پرداختی می دهد)  انجام می‌دهد. پرداخت به ازای آخرین N سهم، هربار که استخر یک بلاک معتبر پیدا می‌کند، پاداش بلاک و هزینه استخراج کننده بر اساس نسبت هش آن‌ها در آخرین چرخه سختی N / آخرین N‌ سهم بین ماینرها توزیع می‌شود.

در این مدل ، درآمد ماینرها به خروجی بلاک استخر گره خورده است و درآمد استخراج کمتر از آنچه ماینرها می‌توانند تحت PPS+ کسب کنند، پایدار است. اگر SOLO‌ به عنوان روش پرداخت انتخاب شود،‌ تمام سود به استخراج کننده‌ای که بلاک را تولید کرده تعلق می‌گیرد و سایر ماینرها پولی دریافت نمی‌کنند.

شرکت ViaBTC
روش‌های پرداخت

شرایط امنیتی استخر ViaBTC به منظور برآورده کردن الزامات چیست؟

شرکت ViaBTC بسیار قدرتمند و با ثبات است. در طول شش سالی که از تاسیس آن می‌گذرد، این استخر هرگز دچار مشکلات فنی نشده است. اولا، یک کمیته امنیت داخلی تشکیل داده شده که به روز رسانی‌ها را با رعایت دقیق رویه‌ها و مشخصات امنیتی انجام می‌دهد. به علاوه این کمیته به طور منظم ممیزی‌های امنیتی و بهینه سازی جامعی را انجام می‌دهد که روی سیستم ViaBTC تمرکز دارد.

در ViaBTC آزمایش‌ها و تست‌های نفوذ هم هر چند وقت یکبار انجام می‌شود و آسیب پذیری‌های امنیتی به سرعت بررسی می‌شوند تا سیستم، عملیات و کیف پول ها ایمن باقی بمانند. علاوه بر این، ViaBTC روش‌هایی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) را برای محافظت از برداشت دارایی‌ها اتخاذ کرده است که حفاظت امنیتی بیشتری را به سرمایه‌های کاربران اضافه می‌کند. در همین حال، زمانی که تغییرات غیرعادی شناسایی شود، ViaBTC یک سیستم امینیتی کامل را برای حفاظت از دارایی‌ها فعال می‌کند.

ViaBTC همیشه به خاطر کارمزدهای بالا مورد انتقاد قرار می‌گیرد، آیا این انتقاد قابل قبول است؟ میانگین درصد کارمزدها چقدر است؟

پیش از هرچیز اگر بگوییم شرکت ViaBTC کارمزدهای بالایی را دریافت می‌کند، گزاره اشتباهی است. استاندارد هزینه‌های دریافت شده توسط استخر به روش‌های پرداخت خاصی بستگی دارد. به عنوان مثال، تحت PPS+؛ ماینرها هیچ خطری را متحمل نمی‌شوند و ریسک شانس و بلاک‌های اورفن یا یتیم به طول کامل برعهده استخر است. به همین دلیل هم کارمزدهای بیشتری دریافت می‌شود.

اگر روش SOLO به عنوان روش پرداخت انتخاب شود، درآمد استخراج عمدتا به خروجی بلاک بستگی دارد. بنابراین هزینه دریافت شده توسط استخر برای SOLO، حداقل کارمزد است.

اگرچه کارمزدی که تحت PPLNS دریافت می‌شود کمتر از PPS+ است، درآمد استخراج شده تحت مدل قبلی کاملا به درآمد واقعی روزانه استخر بستگی دارد. اگر استخر در طول یک روز کامل هیچ بلاکی تولید نکند،‌ استخراج کنندگان در آن روز درآمد صفر خواهند داشت. در این شرایط است که PPLNS نسبت به سایر روش‌های پرداخت، ریسک بیشتری دارد.

استخرViaBTC متنوع‌ترین روش‌های پرداخت در بازار را دارد. به این ترتیب، برای پاسخگویی به نیازهای مختلف، هزینه‌های متنوعی هم دریافت می‌شود. ماینرها در انتخاب یا تغییر مناسب‌ترین روش پرداخت براساس نیازهای خود آزاد هستند. استخراج کنندگانی که نرخ‌های پایین‌تر را ترجیح می‌دهند می‌توانند از PPLNS یا SOLO استفاده کنند و کسانی که به دنبال سود پایدارتری هستند می‌توانند PPS+ را انتخاب کنند.

علاوه بر این، استخر ViaBTC مدام میزبان رویدادها و کمپین های متنوعی در این حوزه است؛ به عنوان مثال جوایز ارز دیجیتال برای استخراج، کمپین های استخراج بدون پرداخت کارمزد، کمپین های دعوت از دوستان و غیره. این استخر هدایای باورنکردنی را به کاربران می‌دهد. به عنوان مثال مراسم ششمین سالگردی که اخیرا برگزار شد، جایزه بزرگ 50 هزار USDT و همچنین هزاران کوپن تخفیف بود.

حداقل و حداکثر مبلغ برداشت چقدر است؟

شرکت ViaBTC طیف وسیعی از رمز ارزها را پشتیبانی می‌کند و محدودیت‌های برداشت برای رمزارزهای متفاوت شبیه به هم نیست . به عنوان مثال، حداقل مقدار برداشت برای بیت کوین 0.0001 BTC اما برای لایت کوین 0.001 LTC است. البته حداکثر مقدار برداشت هر 24 ساعت مشخص میشود. به عنوان مثال حداکثر مقدار برداشت بیت کوین هر 24 ساعت به 5 بیت کوین محدود شده است و میزان برداشت لایت کوین برابر با 100 لایت کوین است که برای اکثر ماینرها کافی است.

علاوه بر این، ViaBTC برای ارائه خدمات متنوع‌تر به ماینرها، Auto Withdraw را نیز معرفی کرد. پس از فعال شدن این قابلیت، اگر سود ماینر از حداقل مبلغ که توسط ماینر مشخصص شده بیشتر شود، سیستم به طور خودکار سود را به صورت روزانه به آدرس برداشت از پیش تعیین شده‌ای منتقل می‌کند بدون اینکه هیچ هزینه‌ای دریافت کند.

استخر از چه کوین‌ها و توکن‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر، ViaBTC از 13 رمز ارز پشتیبانی می‌کند :

  1. BTC
  2. BCH
  3. XEC
  4. DCR
  5. LTC
  6. ETH
  7. ETC
  8. ZEC
  9. ZEN
  10. DASH
  11. CKB
  12. LBC
  13. HNS

همچنین استخر ترکیبی DOGE, NMC, SYS, EMC,  و  EL. در مجموع 18 نوع رمز ارز در ViaBTC در دسترس بوده و تنظیمات بیشتری با توجه به درخواست‌های ماینرها در آینده انجام خواهد شد.

محل دقیق سرورها کجا است؟

 استخر ViaBTC همیشه متعهد به ارائه خدمات ماینینگ ایمن و قابل اعتماد برای ماینرها در سراسر جهان است. نود‌های ماینینگ را در سرتاسر جهان مستقر کرده تا ماینرها را با نزدیک‌ترین نود مطابقت دهد. در نتیجه تاخیر به حداقل رسیده و به طور موثر نرخ اوفن را کاهش می‌دهد. همچنین این استخر، پایین‌ترین نرخ اورفن (احتمال بسیار کم در تولید بلاک یتیم) را در کل صنعت ماینینگ حفظ می‌کند. تا به امروز خدمات استخراج به بیش از یک میلیون کاربر در بیش از 130 کشور و منطقه ارائه شده و بیش از میلیاردها دلار سود خروجی آن بوده است.

شرکت ViaBTC
سرورها

همانطور که می‌دانید شفافیت در عملکرد استخرهای ماینینگ بسیار مهم است. VIABTC برای دستیابی به این مهم چه اقداماتی انجام داده است؟

قبل از هرچیز گفتنیست که شرکت ViaBTC یکی از معدود استخرهایی بوده که به ماینرها به صورت ساعتی پرداخت می‌کند. علاوه بر این، چه درآمد ماینر در استخر تسویه شود یا به حساب‌های کوینکس ماینرها منتقل شود، پرداخت‌ها در زمان واقعی انجام می‌شود و کارمزدس هم دریافت نمی‌شود. پس توزیع به موقع و سریع درآمد ماینرها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

علاوه بر این، فرآیند استخراج مشترک رفته رفته بیشتر در بین مردم جا افتاده است. بنابراین، استخرها هم باید زمان بیشتری را صرف محاسبه درآمد قبل از انتقال آن به شرکای خود کنند. در این میان، شرکا نیز به صحت درآمد و همچنین شفافیت و اعتبار سود روزانه ارائه شده توسط ماینرها، توجه بیشتری دارند.

برای برآورده کردن چنین نیازهایی، استخر ViaBTC اشتراک درآمد (Revenue Sharing) را راه اندازی کرد. با استفاده از این عملکرد، ماینرها می‌توانند نسبتی از درآمد را به صاحب فارم یا شرکای ماینینگ به شیوه‌ای کارآمد، خودکار و شفاف تخصیص دهند که کارایی استخراج مشترک را بهبود می‌بخشد.

Revenue Sharing همچنین از اشتراک درآمد با چند حساب و تسویه خودکار پشتیبانی می‌کند. اعلان‌های سریع در مورد هرگونه تغییر در تنظیمات اشتراک گذاری ارسال می‌شود و شفافیت داده‌ها و تطبیق راحت را تضمین می‌کند؛ که امکان استخراج مشارکتی کارآمد و آسان را فراهم می‌کند.

معرفی Revenue Sharing همچنین نشان می‌دهد که ViaBTC قصد دارد تمام اطلاعات مربوط به درآمد را شفاف نگه دارد . در استخرViaBTC ماینرها می‌توانند به راحتی درآمد خود را در هر زمان و هر مکان در حین استخراج بدون هیچ نگرانی بررسی کنند.

پس از مطالعه این مقاله، در صورتی که هر سوالس در رابطه ی=با استخرهای استخراج و مخصوصا استخر ViaBTC داشتید با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

2 نظرات

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان