وزارت خزانه‌داری آمریکا شرایط معافیت‌ کاربران ایرانی را از تحریم‌های اینترنت اعلام کرد

خانهاخباروزارت خزانه‌داری آمریکا...

آنچه می‌خوانید...

یکی از دفاتر فرعی وزارت خزانه‌داری آمریکا، تغییراتی را در معافیت‌ کاربران ایرانی از تحریم‌های ایالات متحده در بخش‌های مختلف مربوط به اینترنت وضع و اعلام کرد.

به گزارش شفقنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا موسوم به «افک» تغییراتی کلیدی را در مجوزهای دولتی پیشین موسوم به مجوز عمومی شماره یک ایران که با هدف کمک به کاربران ایرانی در جهت دسترسی به گردش آزاد اطلاعات و پنهان ماندن از رصد اعمال شده بود، انجام داده است. این نسخه به‌روز شده مجوز عمومی شماره یک است که در اوایل مهرماه صادر شده بود. این مجوزها در حقیقت به روزرسانی تحریم‌های اینترنتی اعمال شده در بهمن سال 1392 علیه ایران است.

- Advertisement -

طبق این مجوزهای تازه، دسترسی کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای ارتباطی، نرم‌افزارهای تماس ویدیویی، خدمات ابری، نقشه‌های آنلاین و مبتنی بر وب، بازی‌های رایانه‌ای، پلتفرم‌های آموزشی، ابزارهای ترجمه و احراز هویت، ابزارهای تغییر آی‌پی، آنتی‌ویروس‌‌ها، ابزارهای رصد اینترنتی، تلفن‌های هوشمند و سیستم عامل آن‌ها، تلفن‌های ماهواره‌ای، ابزارهای دیجیتال، سیم‌کارت، روتر، مودم، رایانه‌های شخصی و همچنین ارائه خدمات شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار مانند گوگل، متا، اپل و دیگر شرکت‌های مشابه به ایرانیان قانونی خواهد بود.

همچنین مجوزهای مربوط به صادرات و یا صادرات دوباره ابزار و خدمات غیرتجاری موثر در آزادی اینترنت مانند میزبانی نرم‌افزارهای ضد نظارت که توسط کاربران ایرانی ایجاد، توسعه یا به‌روزرسانی شده‌اند نیز صادر شده است. برای توسعه‌دهندگان و فعالان ایرانی که در پی ساخت برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف ضد رصد برای گوشی تلفن همراه یا رایانه هستند نیز مجوزهایی در نظر گرفته شده است.

یکی از کلیدی‌ترین تغییرات در مجوز عمومی شماره دو به تاریخ 21 دی‌ماه امسال، حذف شرط استفاده شخصی از ابزار و امکانات است. بنابراین از این پس نه تنها کاربران، بلکه شرکت‌های ایرانی هم می‌توانند به صورت قانونی از معافیت‌های اینترنتی اعلام شده استفاده کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان