top banner adv

آموزش معاملات آپشن بیت کوین (Option)؛ خرید ارز دیجیتال با قیمت کمتر!

آموزش معاملات آپشن بیت کوین (Option)؛ خرید ارز دیجیتال با قیمت کمتر!
0
بازدید : 10058

در این مقاله آموزشی فکت کوینز با روش انجام معاملات آپشن بیت کوین یا اختیار معامله برای خرید شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال جهان با قیمتی کمتر آشنا می‌شوید. در جهان سرمایه‌گذاری، موفقیت عمدتاً با به حداکثر رساندن سود مشخص می‌شود. هر ساله نوآوری‌های متعددی در جهان ظاهر می‌شود تا به سرمایه‌گذاران برای کسب سود در هر ظرفیت و هر زمینه‌ای که فرصتی پیش روی خود می‌بینند، کمک کند.

یکی از این گزینه‌های سرمایه‌گذاری مالی برای کسب سود، معاملات آپشن بیت کوین (Bitcoin options Trading) است. در این مقاله قرار است همه چیزهایی را که باید در خصوص گزینه‌های یک نوع خاص از ارزهای رمزنگاری شده لازم است، بدانید. در این مقاله قصد داریم معاملات آپشن بیت کوین را بررسی کنیم.

معاملات آپشن (Option) یا اختیار معامله چیست؟

معاملات آپشن گرچه اخیراً بیشتر رایج شده است، اما اصل مفهوم آن به قرن هفدهم بازمی‌گردد. این مفهوم بر اساس یک نظریه مالی بنا شده است که مجوزهای خاصی را می‌دهد و حقوق خاصی را در نظر می‌گیرد. این آپشن‌ها یا گزینه‌ها، در اصل قراردادهایی هستند که به سرمایه‌گذار یا تاجری که دارای اختیار خرید است، حق (و نه تعهد) خرید یا فروش دارایی را با قیمت و تاریخ از پیش تعیین شده می‌دهند.

آپشن‌ها متعلق به دسته مالی مشتقات (derivatives) هستند و یکی از ویژگی‌های کلیدی دارایی‌هایی که در این طبقه قرار می‌گیرند، وابستگی است. یعنی ارزش آپشن‌ها در معامله، از ارزش دیگر ابزارها مانند وجه نقد، اوراق قرضه و… مشتق شده است.

آپشن‌ها دارایی‌های اساسی را دنبال و ارزش مورد معامله را منعکس می‌کنند. در سراسر تجارت‌های دنیا ثابت شده است که آپشن‌ها در ایجاد درآمد، محافظت در برابر تغییرات قیمت و کسب سود از معاملات سوداگرانه بسیار مفید هستند. با شما موافق هستیم؛ این مفهوم تا اینجا بسیار فنی و نسبتا گیج‌کننده به نظر می‌آید. اما از یک چیز مطمئن باشید: آپشن‌ها ابزار سودآوری هستند که قطعا می‌توانند بهترین دوست یک سرمایه‌گذار باشند.

در این مقاله قرار است همه چیزهایی را که باید در خصوص گزینه‌های یک نوع خاص از ارزهای رمزنگاری شده لازم است، بدانید. در این مقاله می‌خواهیم به بحث در خصوص معاملات آپشن بیت کوین بپردازیم.

بیشتر بخوانید: قرارداد آتی (Futures) چیست؟ – آشنایی با بیت‌کوین فیوچرز

تاریخچه کوتاهی از بیت کوین

در چند سال گذشته، بیت کوین به یک نام آشنا تبدیل شده است که طیف وسیعی از احساسات را در میان مخاطبانش برمی‌انگیزد: کنجکاوی، امید، ترس، شک و تردید.

بیت کوین پدیده‌ای بود که رشد آن در طول 12 سال اخیر جهان را غافلگیر کرد. ساتوشی ناکاموتو به عنوان یک برنامه‌نویس (یا جمعی از برنامه نویس‌ها)، نام و مفهوم بیت کوین را برای نخستین بار در اکتبر 2008 در یک وایت پیپر معرفی کرد و سپس به موسسه‌های مالی متمرکز در سراسر جهان این امکان را داد تا در ازای پول خود، بیت کوین به دست آورند.

مفهوم بیت کوین که از میل به اصلاح عیوب و سوء استفاده‌های سیستم‌های مالی موجود نشات گرفته بود، به عنوان راه حلی برای طبقات متوسط اقتصادی و مقررات مالی ناعادلانه به وجود آمد. بیت کوین از ارزش 1 دلار در سال 2011 تا رسیدن به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی 68 هزار دلار در نوامبر 2021، رشد دیوانه کننده‌ای را تجربه کرده است.

بیت کوین از اولین مورد استفاده خود (به عنوان وسیله خرید پیتزا) در سال 2011، به عامل استفاده میلیون‌ها کاربر و شرکت در سراسر جهان سرایت پیدا کرده و حالا افراد زیادی از این ارز دیجیتال در تراکنش‌های روزانه خود استفاده می‌کنند. این رمزارز در سپتامبر 2021 به طور رسمی در کشور السالوادور به یک واحد پول قانونی تبدیل شد و حالا کشورهای بیشتری به دنبال پیروی از این رمزارز محبوب و همه‌پسند هستند.

در شرایطی که بیت کوین هنوز به بلوغ کامل نرسیده است، در همین مدت مسیری طولانی را پیموده و زنجیره جدیدی از رویدادها و اتفاقات را در سیستم‌های مالی جهان آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: ساتوشی ناکاموتو کیست؟

آیا امکان انجام معاملات آپشن در بیت کوین وجود دارد؟

بله. مفهومی به نام معاملات آپشن در بیت کوین هم وجود دارد و همچون معاملات فیوچرز بیت کوین، این نوع معاملات هم نوعی از مشتقات هستند. این معاملات را می‌توان به عنوان قراردادهایی تعریف کرد که به سرمایه‌گذار یا معامله‌گر، حق خرید یا فروش بیت کوین (اما نه تعهد آن را) در یک قیمت معین توافقی (strike price) و یک تاریخ خاص (تاریخ انقضا) می‌دهد.

معاملات آپشن بیت کوین به خرید بیت کوین اولویت دارد، زیرا هزینه‌ای که برای خرید یک قرارداد آپشن (پریمیوم) صرف می‌شود، کمتر از ارزش واقعی آن دارایی است. برخلاف خرید و نگهداری بیت کوین، آپشن‌های بیت کوین به شما این قدرت را می‌دهند که از موقعیت‌های خوب خرید و فروش (به عنوان مثال شرایط صعودی یا نزولی) در جهت قیمت بیت کوین خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت معاملات مارجین (Margin) و فیوچرز (Futures) در چیست؟

با توجه به نوسان‌هایی که دارایی‌های ارز دیجیتال دارند، معاملات آپشن بیت کوین مفهوم زیباتری پیدا می‌کنند. این آپشن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که از قیمت نزولی بازار سود ببرید، بدون اینکه واقعا از دست دادن خود ارز دیجیتالتان را متحمل شوید. آپشن‌های بیت کوین همچنین به شما این امکان را می‌دهند که از افزایش قیمت سود ببرید، گویی که یک سکه واقعی را در اختیار دارید.

علاوه بر همه این‌ها، آپشن‌های بیت کوین یک انتخاب عالی برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گرانی است که از نحوه عملکرد آن (یعنی معاملات آپشن) اطلاع دارند. جدا از نوسانات زیاد در بازار بیت کوین که حاشیه سود گسترده‌ای ایجاد می‌کند، ضرر فقط به حق پریمیوم پرداخت شده برای باز کردن پوزیشن‌ها محدود می‌شود. این پتانسیل سود بدون محدودیت و ضررهای اندک، از بهترین ویژگی‌های معاملات آپشن بیت کوین محسوب می‌شوند که این معاملات را جذاب و پر تقاضا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز فیوچرز ؛ کدام ارزها را در فیوچرز ترید کنیم؟

کال آپشن (Call Option) یا اختیار خرید بیت کوین چیست؟

اختیار خرید یا کال آپشن (call option) در بیت کوین، توافقی است که به صاحب کال آپشن اجازه می‌دهد تا مقدار توافق شده بیت کوین را با قیمتی خاص (که به عنوان «قیمت توافقی یا strike price » نیز شناخته می‌شود. در یک مدت زمان خاص (با تاریخ انقضا یا زمان سررسید) خریداری کند.

این سناریوی فرضی را در نظر بگیرید:

فرض کنید شما معتقدید که قیمت یک قطعه زمین طی یک تا دو ماه آینده افزایش می‌یابد. شما متوجه می‌شوید که می‌توانید با فروشنده به توافقی برسید که طی آن به شما امکان می‌دهد زمین را با قیمتی خاص بخرید و فروشنده را موظف کنید آن را به شما بفروشد… همه این‌ها فقط با پرداخت کمی کارمزد. آیا این پیشنهاد را می‌پذیرید؟ شاید. همین امر در مورد معاملات کال آپشن بیت کوین نیز صدق می‌کند.

برای روشن‌تر شدن ماجرا بگوییم که این قرارداد صرفا به شما «گزینه یا option» خرید زمین در آن زمان را می‌دهد و اجباری برای انجام آن نیست. اگر در آن زمان بودجه لازم برای بستن معامله را ندارید، تنها کاری که باید انجام بدهید این است که از آن صرف نظر کنید و هزینه یا فی پرداخت شده را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید: معاملات آپشن (options contracts) در اپ موبایل بایننس +ویدئو

بیشتر بخوانید : DAO چیست؟ “ترند بزرگ بعدی” در بازار کریپتو

پوت آپشن (Put Option) یا اختیار فروش بیت کوین چیست؟

این امکان به صاحب قرارداد اجازه می‌دهد تا بیت کوین را بعدا با قیمت توافقی بفروشد. به زبان ساده، گزینه فروش یا آپشن پوت بیت کوین (put option) به شما این امتیاز را می‌دهد که «سهام یا stock » خود را بفروشید. این اتفاق معمولا از شیب قیمتی رو به پایین پیروی می‌کند؛ یعنی زمانی که سرمایه‌گذار احساس می‌کند قیمت بیت کوین به سرعت کاهش می‌یابد یا مجبور است در یک بازه زمانی معین این کار را انجام بدهد، به سراغ گزینه اختیار فروش بیت کوین خود می‌رود.

چرا باید از پوت آپشن بیت کوین استفاده کنیم؟

برای اینکه به فهم بهتر این موضوع کمک کنیم، در اینجا یک مثال می‌آوریم: فرض کنید آقای استون یک میوه‌فروش است که متوجه می‌شود افراد کمتری در یک زمان خاص از سال میوه بیشتری می‌خرند و همین امر باعث کاهش قیمت میوه‌ها می‌شود. در طول این مدت، کسب و کار او به طور مداوم با ضرر مواجه می‌شود، زیرا او مجبور است محصولات خود را با قیمتی کمتر از آنچه که خریده، بفروشد.

یک روز آقای استون می‌شنود که یک شرکت می‌خواهد میوه‌هایش را با قیمتی از پیش تعیین شده بخرد، حتی اگر این قیمت کمتر از نرخ بازار باشد. این فرصت به او این امکان را می‌دهد که کالاهای خود را با آن قیمت به آن‌ها بفروشد و در مقابل کاهش قیمت از خودش محافظت کند، حتی زمانی که دیگر میوه‌فروشان چاره‌ای ندارند جز اینکه به نرخ‌های فروش کمتر از ایده‌آلشان بسنده کنند.

آقای استون و آن شرکت قراردادی منعقد می‌کنند که شرکت را موظف می‌کند میوه‌های او را با قیمت از پیش تعیین شده در آن مدت خریداری کند. این قرارداد با پیش‌پرداخت یا فی منعقد می‌شود. اگر شرکت از عمل به قرارداد خودداری کند، آقای استون پیش‌پرداخت یا کارمزد (Fee) پرداخت شده را برای خودش برمی‌دارد.

این نکته لازم به تذکر است که آقای استون بر اساس تقاضای موجود بازار برای میوه‌هایش در آن زمان، مبلغ فی پرداختی را تعیین می‌کند. همین منطق در مورد آپشن‌های پوت یا حق فروش بیت کوین نیز صدق می‌کند.

هولدینگ (Holding) و رایتینگ (Writing) در معاملات آپشن بیت کوین

در معاملات آپشن، «هولدینگ و رایتینگ» (Holding and Writing) روش دیگری برای اشاره به عمل خرید و فروش است. همچون عمل خرید و فروش، در معاملات آپشن هم دو طرف وجود دارد؛ در یک طرف «دارنده یا خریدار و در طرف دیگر رایتر یا فروشنده. این مفهوم دو طرفه، هر دو گزینه put و call را پوشش می‌دهد، به این معنی که می‌توانید در هر دو حالت و با هر دو طرف، معاملات لانگ یا شورت را انجام بدهید.

بیشتر بخوانید : توکن دسترسی به پروتکل ( Access Token ) چیست ؟

ارتباط بین هولدر و رایتر، در مبلغ پرداختی آن‌هاست. وقتی سرمایه‌گذار تصمیم می‌گیرد یک آپشن را «هولد» کند، موظف به پرداخت مبلغ یا هزینه پریمیومی است که به او حق خرید یا فروش بیت‌کوین را می‌دهد.

بیشتر بخوانید : کوین جوین (Coinjoin)؛ پروتکلی برای بهبود حریم خصوصی در بیت کوین

عکس این قضیه، در مورد «رایتینگ» هم صادق است. وقتی سرمایه‌گذار تصمیم می‌گیرد «رایت» کند، در واقع حق تصمیم‌گیری خود را به دارنده یا هولدر می‌فروشد. اگر هولدر تصمیم به عمل به قرارداد آپشن داشته باشد، فروشنده باید به قول خود عمل کرده و از حق خود صرف نظر کند. او در این صورت فقط حق فی را دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: داده های تازه: هولدرهای بلند مدت بیت کوین سختی های بیشتری را در پیش دارند

اصطلاحات یونانی معاملات آپشن

اصطلاحات و نمادهای خاصی برای درک عوامل تاثیرگذار در قیمت آپشن، در معاملات آپشن بیت کوین وجود دارد. به این اصطلاحات، اعداد و حروف یونانی (Greeks) گفته می‌شود. این اصطلاحات مشخص می‌کنند که برای افتتاح یک قرارداد معامله آپشن، به عنوان دارنده چقدر پول بپردازید یا به عنوان رایتر چقدر از فروش یک آپشن دریافت می‌کنید.

در این بخش گرچه قرار است اصطلاحاتی همچون دلتا و تتا را بشنوید، اما لطفا نترسید. ما به کلاس ریاضی دوران مدرسه‌تان برنمی‌گردیم. این‌ها پنج مفهوم یونانی هستند که در اینجا با آن‌ها سر و کار داریم:

  • دلتا (Delta) نشان می‌دهد که قیمت یک قرارداد آپشن چقدر نسبت به حرکت قیمت بیت‌کوین در بازار اسپات واکنش‌پذیر است.
  • گاما (Gamma) حرکات دلتای آپشن بیت کوین را علامت‌گذاری و مشخص می‌کند، آن هم به ازای هر حرکت نقطه‌ای که در دامنه قیمت پایه بیت کوین باشد.
  • تتا (Theta) نرخ انقضای یک آپشن بیت کوین را در طول زمان نشان می‌دهد. هرچه میزان تتا کمتر باشد، از تاریخ انقضا دورتر است و هرچه میزان تتا بیشتر باشد، به تاریخ انقضا نزدیک‌تر است.
  • وگا (Vega) در خصوص حساسیت یک آپشن نسبت به نوسانات ضمنی قیمت بیت کوین اطلاعات می‌دهد. وگا همچنین نرخ تغییر حق پریمیوم یک آپشن را با یک درصد تغییر در نوسان، اندازه‌گیری می‌کند. از آنجایی که بیت کوین یک دارایی فرار است، بنابراین وگا تاثیرگذاری بیشتری در تعیین قیمت آپشن دارد.
  • رو (Rho) واکنش قیمت یک آپشن را به تغییرات در نرخ بهره نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید : سواپ (Swap) ارز دیجیتال یا تعویض توکن چیست؟

تفاوت بیت کوین با آپشن‌های بیت کوین

رابطه بین آپشن‌های بیت کوین و خود بیت کوین را می‌توانیم به رابطه بین مادر و فرزندش تشبیه کنیم. در حالی که هر دو دی‌ان‌ای یکسان و شباهت‌های فیزیکی و بیولوژیکی مشترکی دارند، اما از یک بدن نیستند، هرچند کودک دنباله‌رو و تابع مادرش است. به همین ترتیب، آپشن‌های بیت کوین را هم می‌توان به عنوان دنباله‌رو و تابع بیت کوین در نظر گرفت.

ما از قبل می‌دانیم که چرا بیت کوین فروخته می‌شود و در حال حاضر بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است؛ که این یعنی تقاضای بالایی هم دارد. با این حال، آپشن‌های بیت کوین (و دیگر مشتقات آن) به این دلیل فروخته می‌شوند که اهداف خاصی را دنبال می‌کنند. در زیر به تفصیل این دلایل و اهداف را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، پیروزی بیت کوین است!

هج کردن (Hedging)

هج کردن یا پوشش ریسک، یکی از رایج‌ترین دلایل انتخاب معاملات آتی (فیوچرز) یا معاملات آپشن است.

برای درک مفهوم هج کردن، باغی را در نزدیک یک رودخانه یا مسیر آبی تصور کنید. می‌توان حدس زد که چنین قطعه زمینی دیر یا زود توسط جریان آب از بین خواهد رفت. در چنین شرایطی، صاحب زمین برای محافظت از آن در برابر فرسایش، حصار یا پرچینی در اطراف آن ایجاد می‌کند.

این مثال، یک توضیح نمادین، نزدیک و البته ساده، از پوشش ریسک در بازارهای مالی است. سرمایه‌گذاران (و ماینرهای بیت‌کوین) دارایی‌هایی را در اختیار دارند که ارزش آن ممکن است توسط عوامل گوناگون عرضه و تقاضا فرسوده شده یا از بین برود. یک قرارداد آپشن، از ارزش دارایی پایه (در این مورد، بیت کوین) از طریق قفل کردن ارزش آن، یعنی قیمتی که بیت کوین می‌تواند در ازای پول معامله شود، محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید:آموزش ساخت بهترین و سودآورترین برنامه سرمایه گذاری

پوت آپشن (Put Option) چیست؟

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران، از قراردادهای مشابه قراردادهای آپشن برای بیان پیش‌بینی کوتاه‌مدت خود (صعودی یا گاوی یا نزولی یا خرسی) در مورد یک دارایی استفاده می‌کنند.

برای درک بهتر این موضوع، به یاد داشته باشید که وقتی یک دارایی خریداری می‌شود، معمولاً این باور وجود دارد که آن دارایی در آینده ارزشمندتر خواهد بود. هنگامی که دارایی افزایش قابل توجهی را در ارزش خود ثبت می‌کند، می‌توانید با فروش مقداری از آن سود کسب کنید.

با این حال وقتی احساس می‌کنید در ماه‌های آینده یک حرکت نزولی قریب‌الوقوع در پیش است، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگرچه ممکن است قیمت پایه دارایی پس از مدتی بازگردد، با خرید گزینه فروش (پوت آپشن/ put option)، شانس خود را برای کسب سود به حداکثر می‌رسانید.

بیشتر بخوانید: بازار گاوی و خرسی به چه معناست؟

تاریخ انقضا یا مهلت سررسید قرارداد آپشن

تاریخ انقضا به تاریخ توافق شده‌ای اشاره دارد که در آن قرارداد آپشن خرید یا فروش باید اعمال شود. توجه داشته باشید که هر قرارداد آپشن بیت کوین تنها در تاریخ انقضای آن قابل اجرا نیست. در واقع برخی از آن‌ها ممکن است پیش از تاریخ انقضا اعمال شوند.

در زیر به دو روش اجرای قرارداد می‌پردازیم:

قرارداد آپشن به سبک اروپایی

قراردادهای اختیار معامله یا آپشن به سبک اروپایی، دارنده را موظف می‌کنند که فقط شرایط مورد توافق را در تاریخ انقضا انجام دهد. حتی اگر یک قرارداد پولی (ITM) باشد، دارنده نمی‌تواند تا تاریخ تعیین شده از اختیار خود استفاده کند، هرچند ممکن است شرایط قرارداد معکوس شده باشد.

قرارداد به سبک اروپایی دقت بالاتری در حدس و گمان نسبت به همتای آمریکایی خود دارد. در زمان نگارش این مقاله، پلتفرم‌های اصلی معاملات آپشن بیت کوین فقط قراردادهایی به سبک اروپایی را ارائه می‌دهند.

قراردادهای آپشن به سبک آمریکایی

قراردادهای اختیار معامله که به این شیوه تنظیم شده‌اند، به دارنده این امتیاز را می‌دهند که قرارداد را قبل از تاریخ انقضا اجرا کند. اگر قرارداد پولی یا ITM باشد، دارنده می‌تواند تصمیم بگیرد که از اختیار معامله خود استفاده کرده و از این طریق سود کسب کند.

بیشتر بخوانید : اکوسیستم ترالونا چگونه کار می‌کند؟

در روش آمریکایی، دقت بسیار پایین‌تری در حدس و گمان مورد نیاز است. در این روش کسب سود مستلزم آن است که قرارداد در هر زمان ITM باشد: بین تاریخ وارد شده و تاریخ انقضا.

بیشتر بخوانید: انقضای معاملات آپشن پیش رو چه تاثیری در روند BTC دارد؟

چطور قرارداد آپشن بیت کوین را منعقد کنیم؟

معاملات آپشن بیت کوین در صرافی‌های مختلفی ارائه می‌شود و هر کدام روش‌های مختلفی برای تخصیص قراردادها دارند. برای مثال، در یک صرافی ارز دیجیتال، قرارداد آپشن مستقیما بین مشتری و صرافی منعقد می‌شود.

برای افتتاح قرارداد آپشن، کاربر مقدار بیت کوینی را که می‌خواهد قرارداد معامله آپشن را روی آن لحاظ کند، انتخاب می‌کند. همچنین میزان فی یا پریمیوم هم در این مرحله مشخص می‌شود. از آنجایی که معامله بین کاربر و صرافی (با استفاده از یک برنامه رایانه‌ای) انجام می‌شود، اگر ارزش از دست رفته توسط کاربر از آستانه‌اش عبور کند، حساب کاربر برای جلوگیری از ضرر بیشتر منحل می‌شود و تنها پولی که از دست می‌رود، همان مبلغ پریمیوم است.

در برخی صرافی‌های دیگر، کاربر قراردادی را می‌نویسد و منتظر می‌ماند تا قراردادش با قرارداد دیگری مطابقت داده شود که شرایط مشابهی دارد. سپس صرافی این معامله را تنظیم می‌کند و برای اطمینان از صحت معامله، هزینه دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش فیوچرز صرافی کوینکس (CoinEx)، نسخه موبایل

آیا معاملات آپشن بیت کوین انتخاب خوبی است؟

برای ماینرهای بیت‌کوین، معاملات آپشن می‌توانند در صورت اجرای صحیح، میزان سود معقولی داشته باشند. برای کسی که در حوزه بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند، معاملات آپشن بیت کوین راه خوبی برای پیش‌بینی صعود یا سقوط قیمت بیت کوین هستند. در چنین معاملاتی حتی اگر کل بازار بیت کوین سقوط کرده باشد، شما همچنان می‌توانید همچون یک تریدر واقعی پول دربیاورید.

برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهد بدون تجربه قبلی با بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال حضور در بازار را حس کنند، باید بگوییم نگران نباشید: برای شما یک گزینه در قالب قراردهای معاملات آپشن بیت کوین وجود دارد. (فقط لطفا اطمینان حاصل کنید که از ریسک‌های مربوطه آگاهی دارید. فقط در صورتی که حاضرید ریسک را تحمل کنید، سراغ معاملات آپشن بروید.)

بیشتر بخوانید: معرفی جدیدترین پلت فرم معاملات آپشن Opyn

نتیجه‌گیری

هدف هر تریدر و سرمایه‌گذاری کسب سود است. هیچ‌کس دوست ندارد سرمایه‌اش را از دست بدهد و با توجه به ماهیت پیچیده سیستم‌های اقتصادی، این هدف اکنون بیش از هر زمان دیگری قابل دستیابی شده است. با رشد ارزهای دیجیتال، معاملات آپشن بیت کوین در سال های اخیر محبوبیت پیدا کرده‌اند.

از طرف دیگر، وجود راه‌های بیشتر برای کسب درآمد، به معنای وجود راه‌های بیشتر برای از دست دادن پول است. آپشن‌های دنیای ارزهای دیجیتال نیازمند احتیاط هستند و (در حالت ایده‌آل) برای «سریع پولدار شدن» مناسب نیستند. به منظور به حداکثر رساندن سود خود در این نوع از معاملات، به صبر و شکیبایی فراوان و همچنین توانایی تشخیص فرصت‌ها و عمل کردن سریع در خصوص آن‌ها نیاز دارید.

امیدواریم این مقاله به شما در درک اصول معاملات آپشن بیت کوین کمک کرده باشد. چنانچه تجربه‌ای در زمینه این گونه معاملات دارید، خوشحال می‌شویم با ما و دیگر خوانندگان فکت کوینز به اشتراک بگذارید.

قرارداد آپشن (Option) چیست؟

قرارداد آپشن نوعی قرار داد است که در آن قیمت یک ارز یا سهام برای فروش در یک تاریخ مشخص از قبل مشخص شده است؛

مزایای قرارداد آپشن چیست؟

از انجایی که قیمت‌ها در قرارداد آپشن از قبل تعیین شده خریداران یا فروشندگان می‌توانند معاملات خود را با ریسک کم‌تری انجام دهند و با طراحی یک برنامه مناسب کالای مورد نظر خود را قبل از گران شدن بخرند یا قبل از ارزان شدن بفروشند.

9
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x