آموزش فیوچرز کوینکس (Coinex Futures) – قسمت اول

خانهآموزش هاآموزش فیوچرز کوینکس...

آنچه می‌خوانید...

معاملات فیوچرز کوینکس، یکی از گزینه‌های پیشرفته‌ ترید ارز دیجیتال است که این صرافی آن را ارائه می‌دهد. در این مطلب از فکت کوینز و در بخش اول از سری مطالب آموزش معاملات فیوچرز کوینکس، قصد داریم تا مفاهیم پایه مرتبط با این دسته از معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی کوینکس را مورد بررسی قرار دهیم.

مقدمه‌ای بر قراردادهای آتی خطی در معاملات فیوچرز کوینکس

قرارداد آتی خطی (Linear Futures Contracts) که اصطلاحاً به آنها قرارداد آتی USDT-M نیز گفته می‌شود( یعنی جفت ارز این معاملات USDT است)، این امکان را به تریدرها می‌دهند تا رمز ارزها را خریده (اخذ پوزیشن لانگ) یا بفروشند (اخذ پوزیشن شورت) و بر اساس پیش‌بینی قیمت‌ها، کسب سود کنند. از طرفی، قراردادهای آتی خطی، از هیچ‌گونه تاریخ انقضا یا تسویه برخوردار نبوده و تریدرها می‌توانند بسته به شرایط بازار، موقعیت خود را بسته یا آن را باز نگه دارند.

- Advertisement -
معاملات فیوچرز کوینکس

جهت درک بهتر قراردادهای آتی خطی، در ادامه می‌توانید جدول مربوط به مقایسه این قراردادهای فیوچرز با قراردادهای آتی معکوس (Inverse Futures Contracts) را مشاهده کنید:

قراردادهای آتی معکوسقراردادهای آتی خطینوع
رمز ارز معاملاتی (BTC و غیره)رمز ارز معاملاتی (USDT)حاشیه یا مارجین
تاریخ تسویه
اعطای اعتبار خودکار (ADL)، صندوق بیمه اعطای اعتبار خودکار (ADL)، صندوق بیمهمکانیزم ضرر قرارداد
شاخص قیمت معقولشاخص قیمت معقولقیمت لیکویید شدن
نرخ تامین مالی یا فاندینگ ریتنرخ تامین مالی یا فاندینگ ریتمکانیزم قیمت موجودی
جدول مربوط به مقایسه این قراردادهای فیوچرز با قراردادهای آتی معکوس؛
منبع: support.coinex

مکانیزم قراردادهای آتی خطی در معاملات فیوچرز کوینکس

در این بخش قصد داریم تا فاکتورهای مختلفی که در چندوچون مکانیزم قرارداد آتی خطی معاملات فیوچرز کوینکس دخیل هستند را موردبررسی قرار دهیم.

قیمت منصفانه

اساساً قرارداد خطی در معاملات فیوچرز کوینکس، از قابلیتی با نام انتخاب قیمت منصفانه (Fair Price Marking) استفاده می‌کند و به‌واسطه این قابلیت قادر است تا قیمت مربوط به سود یا زیان تحقق‌نیافته و همچنین قیمت لیکویید شدن یک پوزیشن را تعیین کند.

حاشیه یا مارجین اولیه (Initial Margin)

این شاخص بیانگر حداقل میزان مارجین برای یک پوزیشن باز است.

حداقل وجه تضمین (Maintenance Margin)

این شاخص بیانگر حداقل میزان مارجین جهت باز نگه داشتن پوزیشن یک تریدر است. اساساً مارجین نگهداری به محدودیت‌های مرتبط با ریسک تریدرها گره خورده است.

فاندینگ ریت (Funding Rate)

این شاخص درواقع مکانیزمی است جهت کسب اطمینان از نزدیک بودن قیمت یک رمز ارز در بازار فیوچرز به قیمت آن رمز ارز در بازار اسپات. در حقیقت در پرداخت‌های دوره‌ای بین خریداران و فروشنده‌ها که هر ۸ ساعت یکبار ردوبدل می‌شوند، اگر فاندینگ ریت مثبت باشد، یعنی لانگ‌ها پرداخت‌کننده بوده و شورت‌ها نرخ را دریافت می‌کنند و زمانی که نرخ منفی باشد نیز بالعکس خواهد بود. بااین‌وجود، این قانون تنها در خصوص پوزیشن هایی اعمال می‌شود که در زمانهای ۰:۰، ۸:۰، و ۱۶:۰ (UTC) باز هستند.

اهرم قرارداد (Contract Leverage)

معاملات Coinex futures از چندین اهرم قابل تنظیم از 3X تا 100X بهره می‌برند که تریدرها می‌توانند بسته به میزان ریسک‌پذیری خود، از اهرم مدنظر خود استفاده کنند.

اساساً زمانی که یک پوزیشن شما لیکویید شود، هیچ بخشی از موجودی حساب شما برای افزایش مارجین پوزیشنتان استفاده نخواهد شد. در حقیقت با جداسازی و استفاده از مارجین های مختلف برای هریک از پوزیشن ها، تریدرها می‌توانند در صورت شکست استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت خود، ضرر آن پوزیشن را به میزان مارجین اولیه خود محدود کنند.

قیمت شاخص (Index Price)

اساساً این قیمت به‌وسیله قیمت‌های وزنی قرارگرفته در مجموعه‌ای از صرافی‌های ارز دیجیتال شناخته‌شده، تعیین می‌شود. البته ممکن است که قیمت رمز ارزها در صرافی‌های مختلف متفاوت بوده و درنتیجه، وزن قیمت‌های شاخص قراردادهای مختلف نیز باهم متفاوت باشند. ازاین‌رو، در معاملات فیوچرز کوینکس، می‌توانید جهت مشاهده قیمت شاخص رمز ارزهای مختلف، با کلیک بر روی اینجا، به صفحه مربوط به قیمت شاخص ارزهای دیجیتال در این صرافی دسترسی پیدا کنید.

معاملات فیوچرز کوینکس

قوانین ترید در معاملات فیوچرز کوینکس

به‌طور کلی، پیش از اقدام به ترید کردن در بخش معاملات فیوچرز کوینکس، بایستی از قوانین کلی آن مطلع باشید. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم تا این قوانین را برای شما شرح دهیم.

  • ساعات معاملات: ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته، بدون محدودیت در تاریخ تسویه
  • نوع سفارشات: فروش/شورت (Short Sell)، خرید/لانگ (Long Buy)، بستن فروش/لانگ (Long Sell Close) و بستن فروش/شورت (Short Close).
  • پوزیشن خرید/لانگ (Long Buy): با فرض افزایش قیمت بازار در آینده، یک تریدر می‌تواند تعداد معینی از قراردادها را خریده و زمانی که قیمت بازار مجدداً افزایش یافت، با فروش آنها، مابه‌التفاوت را به‌عنوان سود خود کسب کند.
  • پوزیشن فروش/شورت (Short Sell): با فرض کاهش قیمت بازار در آینده، یک تریدر می‌تواند تعداد معینی از قراردادها را فروخته و زمانی که قیمت بازار مجدداً کاهش یافت، مابه‌التفاوت را به‌عنوان سود خود بخرد (پوزیشن خود را ببندد).
  • مکانیسم لیکویید شدن (Liquidation): در معاملات فیوچرز کوینکس و در صورت لیکویید شدن اجباری (forced liquidation) یک پوزیشن، گزینه‌هایی مثل لیکویید شدن جزئی (Partial liquidation)، تأمین مالی بیمه (insurance funding)، و اهرم‌زدایی خودکار (auto-deleveraging)، اتخاذ خواهند شد.
  • موقعیت یا پوزیشن (Position): در معاملات فیوچرز کوینکس، به‌طور همزمان تنها یک پوزیشن برای یک بازار قرارداد آتی در دسترس تریدرها خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، با فرض اینکه شما یک پوزیشن فروش را با موفقیت باز کرده باشید، دیگر نمی‌توانید به‌طور همزمان یک پوزیشن خرید را باز کنید.
    از طرفی، هر پوزیشن لانگ، موقعیت فروش فعلی شمارا کاهش می‌دهد. ازیک‌طرف، زمانی که تعداد قراردادهای لانگ شما از تعداد پوزیشن های فروش شما بیشتر شود، پوزیشن های فروش فعلی شما به پوزیشن خرید تبدیل می‌شوند. از سوی دیگر، پوزیشن های فروش فعلی شما نیز با اخذ پوزیشن فروش یا شورت، افزایش می‌یابد. در این صورت، نمی‌توانید همان قرارداد را به قراردادی لانگ یا شورت تبدیل کنید.

نرخ کارمزد قراردادهای خطی در معاملات فیوچرز کوینکس

اساساً کارمزد معاملات فیوچرز کوینکس در زمان انجام معاملات مربوط به قراردادهای آتی از تریدرها دریافت می‌شود. این در حالی است که این کارمزدها محاسبه شده و در PNL واقعی تریدرها لحاظ می‌شوند. از طرفی، قراردادهای خطی همواره استیبل کوین تتر (USDT) را به‌عنوان رمز ارز پایه در زمان تسویه (چه برای باز کردن پوزیشن و چه برای بستن آنها) در نظر می‌گیرند.

به‌طورکلی، فرمول محاسبه کارمزد معاملات فیوچرز کوینکس به شکل زیر است:

کارمزد معامله = قیمت اجراشده * مبلغ اجراشده * نرخ کارمزد

در ادامه، با ذکر یک مثال، قصد داریم تا نحوه محاسبه این فرمول را به‌طور کامل برای شما جا بیندازیم. فرض کنید وقتی‌که قیمت قرارداد خطی جفت ارز BTC/USDT، پنج هزار تتر بوده، یک تریدر که در سطح کاربری VIP0 قرار داشته، اقدام به باز کردن یک پوزیشن خرید ۰٫۲ بیت کوین کرده که تماماً به‌وسیله یک تیکر (Taker) اجرا شده است. در این شرایط، وقتی‌که قیمت افزایش پیدا کرد، تریدر تمامی پوزیشن ها را باقیمت میکر (Maker) در شش هزار تتر می‌بندد. در اینجا:

  • کارمزد باز کردن: ۰٫۲ * ۵۰۰۰ * ۰٫۰۵٪ = ۰٫۵ USDT
  • کارمزد بستن: ۰٫۲ * ۶۰۰۰ * ۰٫۰۳٪ = ۰٫۳۶ USDT

دقت داشته باشید که استفاده از توکن بومی خود صرافی کوینکس (CET) جهت پرداخت کارمزدها، در خصوص معاملات فیوچرز کوینکس امکان‌پذیر نیست. شما همچنین می‌توانید جهت مشاهده نرخ کارمزدهای معاملات فیوچرز کوینکس برای تمامی سطوح کاربری، بر روی اینجا کلیک کنید.

آموزش قراردادهای آتی CoinEX

مقدمه‌ای بر مفاهیم اهرم و مارجین در قراردادهای خطی معاملات فیوچرز کوینکس

صرافی CoinEx از یک سیستم حداقل تضمین (maintenance margin) جهت کنترل ریسک معاملات بهره می‌برد. به‌طورکلی، ممکن است برخی از تریدرها، پوزیشن های بزرگی باز کنند و درنهایت این پوزیشن ها به‌اجبار لیکویید شوند؛ درحالی‌که ممکن است تا برخی دیگر از تریدرها از قابلیت اهرم خودکار (ADL) استفاده کرده و درصد ریسک بالایی را وارد معاملات خود کنند. در این خصوص، سیستم تعیین سطح مارجین نگهداری یا حداقل وجه تضمین، از بروز چنین شرایطی جلوگیری می‌کند.

به بیان ساده، سیستم تعیین سطح مارجین نگهداری، برای تمامی حساب‌های معاملاتی با نسبت‌های مارجین نگهداری متفاوت و حداکثر اهرم بر اساس پوزیشن های مختلف طراحی شده است. درواقع هرچه پوزیشن بزرگ‌تر باشد، محدودیت حداکثر اهرم ارائه‌شده نیز کمتر خواهد بود و بالعکس. به‌این‌ترتیب، خطر لیکویید شدن اجباری پوزیشن تریدرها در معاملات فیوچرز کوینکس، به حداقل می‌رسد.

اهرم‌ها در قراردادهای خطی معاملات فیوچرز کوینکس

اساساً قراردادهای خطی معاملات فیوچرز کوینکس از چندین اهرم قابل تنظیم استفاده می‌کنند که این اهرم‌ها از 3X شروع می‌شوند تا 100X. به‌طورکلی، اهرم را می‌توان پس از باز شدن موفق پوزیشن تنظیم کرد. این در حالی است که اهرم را می‌توان در هر دو حالت Isolated و Cross Margin تنظیم کرد. بااین‌حال، زمانی که یک سفارش در بازار فعلی وجود داشته باشد، نه می‌توان حالت مارجین را تغییر داد و نه می‌توان اهرم را تنظیم کرد.

علاوه بر این، در زمان تنظیم اهرم، پوزیشن فعلی به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفته و مارجین پوزیشن فعلی، پس از تنظیم، مجدداً محاسبه خواهد شد. ازاین‌رو، نیاز است تا در زمان تعدیل یا تنظیم، به‌احتمال تغییر قیمت لیکویید شدن پوزیشن نیز توجه شود.

مارجین ها در قراردادهای خطی معاملات فیوچرز کوینکس

در بازار قراردادهای خطی معاملات فیوچرز کوینکس، تریدرها می‌توانند با پرداخت مبلغی ناچیز و با توجه به ارزش قرارداد مدنظرشان، به‌عنوان ضمانت مالی (همان مارجین قرارداد)، در خریدوفروش قراردادها شرکت کنند.

آموزش معاملات مارجین در کوینکس

بااین‌وجود، در این قراردادها مارجین ها انواع مختلفی دارند که عبارت‌اند از:

کراس مارجین (Cross Margin)

در کراس مارجین، تمامی موجودی حساب را می‌توان به‌عنوان مارجین پوزیشن فعلی استفاده کرد. درواقع زمانی که مارجین پوزیشن کمتر از مارجین نگهداری باشد، موجودی حساب به مارجین اولیه اضافه خواهد شد. البته اگر پس از استفاده از تمامی موجودی‌ها نتوان مارجین را تا سطح اولیه پر کرد، شاهد لیکویید شدن اجباری خواهیم بود.

مارجین ایزوله (Isolated Margin)

در مارجین ایزوله، از مارجین وارد شده توسط تریدر تنها برای مارجین پوزیشن فعلی استفاده شده و مارجین ها در صورت نیاز به‌طور خودکار از کیف پول تریدر اضافه نمیشوند و بایستی به‌صورت دستی و به‌سرعت اضافه شوند تا از لیکویید شدن اجباری جلوگیری شود.

نحوه محاسبه مارجین قراردادهای خطی در معاملات فیوچرز کوینکس

مارجین پوزیشن (Position Margin)

مارجین پوزیشن = مارجین اولیه + مارجین افزایش‌یافته – مارجین کاهش‌یافته + PNL تحقق‌نیافته (محاسبه‌شده با مارک پرایس)

مارجین منجمد (Frozen Margin)

در معاملات فیوچرز کوینکس، این مارجین اساساً به مارجین اولیه منجمد شده و کارمزدهای معاملاتی مربوط به شرایطی که دستور فعلی را نمی‌توان فوراً اجرا کرد، اشاره دارد.

مارجین اولیه (Initial Margin)

این مارجین به حداقل میزان مارجین برای یک پوزیشن باز اشاره دارد و از فرمول زیر محاسبه می‌شود:

مارجین اولیه = ارزش باز کردن * نرخ مارجین اولیه

این در حالی است که نرخ مارجین اولیه از فرمول زیر محاسبه می‌شود:

نرخ مارجین اولیه = ۱ تقسیم‌بر اهرم * ۱۰۰٪

مارجین نگهداری (Maintenance Margin)

مارجین نگهداری به حداقل میزان مارجین موردنیاز برای باز نگه داشتن یک پوزیشن گفته می‌شود و از فرمول زیر محاسبه می‌شود:

مارجین نگهداری = ارزش باز کردن تجمعی * نرخ مارجین نگهداری

مارجین موجود (Available Margin)

این مارجین به دارایی‌های موجود برای یک پوزیشن یا مارجین جدید اطلاق شده و از فرمول زیر محاسبه می‌شود:

مارجین موجود = مبلغ انتقال به (Transfer-in Amount) – مبلغ انتقال از (Transfer-out Amount) + PNL تحقق‌یافته + PNL محقق نشده – مارجین پوزیشن – مارجین ثابت

نحوه محاسبه مارجین

نحوه محاسبه ایکوئیتی و PNL قرارداد خطی در معاملات فیوچرز کوینکس

اساساً ایکوئیتی (Equity) به خالص دارایی‌های واقعی که در حساب قرار دارد اشاره می‌کند. به‌بیان‌دیگر، اکوئیتی به مقدار موجودی حساب به اضافه سود و زیان‌های حاصل از پوزیشین‌های باز گفته شده و از طریق فرمول زیر محاسبه می‌شود:

ایکوئیتی = مبلغ انتقال به – مبلغ انتقال از + PNL تحقق‌یافته + PNL تحقق‌نیافته

از طرفی، PNL قرارداد خطی را نیز برای چند حالت مختلف در نظر گرفته می‌شود:

1. PNL تجمعی (Cumulative PNL)

PNL تجمعی نوعی از PNL است که از زمان باز کردن پوزیشن به حساب می‌آید و از طریق قیمت نشان یا مارک پرایس (Mark Price) یا آخرین قیمت (Latest Price)، تخمین زده شده و از فرمول زیر محاسبه می‌شود:

PNL تجمعی = PNL تحقق‌یافته + PNL تحقق‌نیافته

2. PNL تحقق‌نیافته

PNL تحقق‌نیافته بر اساس تفاوت بین میانگین قیمت ورودی و مارک پرایس (یا آخرین قیمت) است و بیانگر سود تخمینی تعداد موقعیت‌های باز تریدر خواهد بود. به‌طورکلی، PNL محقق نشده پس از باز کردن موفق پوزیشن در اطلاعات پوزیشن شما نشان داده شده و همان مقدار تخمینی PNL تریدر است. این PNL را می‌توان در پوزیشن های لانگ و شورت به شکل زیر محاسبه کرد:

پوزیشن لانگ: PNL تحقق‌نیافته = مقدار پوزیشن * (مارک پرایس – قیمت باز شدن)

پوزیشن شورت: PNL محقق نشده = مبلغ پوزیشن * (قیمت باز شدن – مارک پرایس)

دقت داشته باشید که این PNL تحقق‌یافته است که بر سود و زیان نهایی تریدرها تأثیر می‌گذارد، نه PNL تحقق‌نیافته.

3. PNL تحقق‌یافته

PNL تحقق‌یافته شامل کارمزدهای تأمین مالی، کارمزدهای معاملات و PNL تسویه شده پوزیشن های کاهش‌یافته یا بسته شدن می‌شود.

مارجین تریدینگ

کارمزد تأمین مالی

کارمزد تأمین مالی، مکانیزمی است جهت کسب اطمینان از نزدیک بودن قیمت بازار آتی، به قیمت بازار اسپات.

کارمزد معاملات

این کارمزد معاملات در زمان خرید یا فروش قراردادها دریافت شده و PNL واقعی نیز پس از تکمیل پرداخت این کارمزد انجام می‌شود.

تسویه کاهش/بستن پوزیشن

بر اساس 2 فرمول زیر، زمانی که تمامی پوزیشن های تریدر کاهش‌یافته یا بسته می‌شوند، PNL واقعی این پوزیشن ها، با توجه به قیمت بسته شدن و میانگین قیمت ورودی، تسویه می‌شود.

پوزیشن لانگ: PNL تحقق‌یافته = مبلغ پوزیشن * (قیمت پایانی – قیمت ورودی)

پوزیشن شورت: PNL تحقق‌یافته = مبلغ پوزیشن * (قیمت ورودی – قیمت پایانی)

نرخ سود و زیان (PNL٪)

درصد PNL فعلی قراردادهای باز تریدر، از طریق فرمول زیر و بر اساس مارک پرایس یا آخرین قیمت، تخمین زده می‌شود:

درصد PNL = PNL تحقق‌نیافته/مارجین اولیه

نحوه محاسبه قیمت لیکویید شدن قراردادهای آتی خطی

در معاملات فیوچرز کوینکس، درصدی از مقدار (ارزش) یک پوزیشن بایستی رزرو شده تا پوزیشن های شما باز بماند؛ درواقع به این درصد رزرو شده، حاشیه یا وجه تضمین (Maintenance Margin) گفته می‌شود. درواقع اگر موفق نشوید تا الزامات تضمین خود را برآورده کنید، پوزیشن شما لیکویید خواهد شد.

قیمت لیکویید شدن (Liquidation Price)

قیمت لیکویید شدن به قیمت ابتدایی اشاره دارد که پوزیشن در آن قیمت بایستی حتماً نقد شود. در حقیقت در معاملات فیوچرز کوینکس، علامت‌گذاری قیمت منصفانه در بازارهایی با عدم نقدینگی کافی یا در بازارهایی که در آن شاهد دست‌کاری هستیم و برای جلوگیری از لیکویید شدن اتخاذ می‌شود. در حقیقت لیکویید شدن تنها زمانی رخ می‌دهد که قیمت منصفانه برای مدت‌زمانی طولانی، زیر قیمت لیکویید شدن قرار داشته یا برای مدت‌زمانی کوتاه بیشتر از آن باشد.

محاسبه قیمت لیکویید شدن

اساساً برای محاسبه قیمت لیکویید شدن، در پوزیشن های مختلف می‌توان از فرمول‌های زیر استفاده کرد:

قیمت لیکویید شدن پوزیشن لانگ = میانگین قیمت باز شدن * (۱ – نرخ مارجین + نرخ مارجین نگهداری)

قیمت لیکویید شدن پوزیشن شورت = میانگین قیمت باز شدن * (1 + نرخ مارجین – نرخ مارجین نگهداری)

نرخ کراس مارجین = (موجودی حساب + مارجین پوزیشن – PNL محقق نشده) / میانگین قیمت باز شدن

نرخ مارجین ایزوله PriceIsolated = (مارجین پوزیشن – PNL محقق نشده) / میانگین قیمت باز شدن

جدا از این، زمانی که هر یک از شرایط زیر رخ دهد، بالاجبار بایستی قیمت لیکویید شدن را مجدداً محاسبه کرد:

  • کراس: اضافه کردن پوزیشن، بستن پوزیشن، سفارش جدید برای افزودن پوزیشن (زیرا موجودی حساب را کاهش می‌دهد)
  • ایزوله: اضافه کردن پوزیشن، بستن پوزیشن، مارجین کال (margin call)، کاهش مارجین، تنظیم اهرم
مارجین کال

نحوه محاسبه مارجین در زمان ثبت سفارشات قرارداد خطی

زمانی که یک سفارش قرارداد خطی انجام می‌شود، مارجین برآوردی موردنیاز (مارجین اولیه و کارمزد موردنیاز برای حفظ پوزیشن) به‌طور سیستماتیک محاسبه می‌شود. از طرفی، زمانی که سفارش فعلی قادر نباشد تا بلافاصله اجرا شود، مارجین اولیه و کارمزد معاملات، مسدود شده و از طریق قیمت واقعی اجراشده محاسبه خواهند شد.

بااین‌وجود، برای محاسبه مارجین در پوزیشن های خریدوفروش، می‌توان از فرمول‌های زیر استفاده کرد:

خرید

مارجین اولیه = مبلغ خرید * قیمت خرید * نرخ مارجین اولیه

کارمزد خرید = مبلغ خرید * قیمت خرید * نرخ کارمزد معامله

فروش

مارجین اولیه = مبلغ فروش * قیمت فروش * نرخ مارجین اولیه

کارمزد فروش = مبلغ فروش * قیمت فروش * نرخ کارمزد معامله

این فرمول‌ها در حالی  است که:

  • نرخ مارجین اولیه = ۱ تقسیم‌بر (اهرم * ۱۰۰%)
  • کارمزد معامله: کارمزد میکر، کارمزد تیکر

از طرفی، در قراردادهای خطی معاملات فیوچرز کوینکس، استیبل کوین تتر (USDT) به‌عنوان مارجین و واحد قیمت‌گذاری تریدها در نظر گرفته می‌شود.

تا به اینجا از سری مطالب آموزش معاملات فیوچرز کوینکس در فکت کوینز، سعی داشتیم تا مفاهیم پایه مرتبط با این دسته از معاملات ارزهای دیجیتال در این صرافی ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. در بخش بعدی از این سری آموزش، قصد داریم تا به طور کامل به نحوه انجام این معاملات در کوینکس پرداخته و تمامی فرایند و مراحل این معاملات را به طور کامل آموزش دهیم. توصیه میکنیم بخش دوم معاملات فیوچرز کوینکس را از دست ندهید.

مقدار اهرم موجود در فیوچرز صرافی کوینکس چقدر است؟

اهرم صرافی کوینکس از 3X تا 100X در دسترس است.

کارمزد معاملات در صرافی کوینکس چگونه محاسبه میشود ؟

کارمزد معامله = قیمت اجراشده * مبلغ اجراشده * نرخ کارمزد

تفاوت مارجین کراس و مارجین ایزوله در چیست ؟

در مارجین ایزوله، از مارجین وارد شده توسط تریدر، تنها برای مارجین پوزیشن فعلی استفاده شده و مارجین ها در صورت نیاز به‌طور خودکار از کیف پول تریدر اضافه نمیشوند و بایستی به‌صورت دستی و به‌سرعت اضافه شوند تا از لیکویید شدن اجباری جلوگیری شود. در صورتی که در مارجین کراس در صورت تمام شدن مارجین پوریشن ، صرافی به صورت خودکار از کیف پول فیوچرز تریدر به حجم مارجین اضافه میکند.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان