معرفی هش فلو (HashFlow)؛ صرافی ارز دیجیتال بدون کارمزد

خانهآموزش هاصرافیمعرفی هش فلو...

آنچه می‌خوانید...

معامله ارزهای دیجیتال در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) ممکن است برای برخی از افراد پیچیده، هزینه‌بر و البته ناکارآمد باشد. با توجه به زنجیره‌ها و توکن‌های فراوانی که در این صرافی‌ها وجود دارد، انجام این کار می‌تواند سخت و گیج‌کننده باشد. اینکه صرافی‌های غیرمتمرکز نمی‌توانند هیچ قیمتی را تضمین کنند، معامله کردن را پیچیده‌تر می‌کند. دلیل آن هم این است که قیمت ارزهای دیجیتال اغلب قبل از اجرای معاملات تغییر می‌کنند. اما هش فلو (Hashflow) آمده تا این بازی را عوض کند.

با این حال، در صرافی غیرمتمرکز هش فلو (Hashflow) شما می‌توانید تنها با اتصال کیف پول خود هر دارایی را در هر بلاکچینی در بازار ثانویه و تنها در عرض چند ثانیه معامله کنید. در این مقاله فکت کوینز با ما باشید تا به بررسی این صرفی بپردازیم.

- Advertisement -

صرافی هش فلو (Hash flow) چیست؟

اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز از بازارسازهای خودکار (AMM ها) برای خریدوفروش دارایی‌های مختلف استفاده می‌کنند. این بازارسازها اهمیت زیادی دارند، اما چندان کامل و بی‌نقص نیستند. بازارسازهای خودکار کارایی سرمایه لازم را ندارند و معمولاً با ریسک‌هایی مثل ضررهای ناگهانی مواجه می‌شوند و نمی‌توانند به‌طور مؤثر و کارآمد قیمت دارایی‌های دیجیتال را در بازارهایی به‌جز بازار آنی تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: بازار ساز خودکار (AMM) چیست و چگونه کار می کند؟

معرفی صرافی هش فلو (Hashflow)

با این حال، Hashflow از مدل درخواست برای پیشنهاد قیمت (RFQ) استفاده می‌کند و به کاربرانش اجازه مي‌دهد تا قیمت نهایی دارایی‌ها را مستقیماً از بازارسازها بگیرند. در نتیجه، آن‌ها می‌توانند معاملات خود را بدون هیچ اختلاف قیمتی و با اتخاذ حداکثر ارزش قابل استخراج (MEV) انجام دهند.

مدل RFQ هش فلو دارایی‌های دیجیتال را به‌صورت درون‌زنجیره‌ای قیمت‌گذاری نمی‌کند و فقط تسویه حساب‌ها و مبادلات را به‌صورت درون‌زنجیره‌ای انجام می‌دهد. از طرفی، این مدل به بازارسازها اجازه می‌دهد تا دارایی‌های مختلف را به‌صورت برون‌زنجیره‌ای قیمت‌گذاری کنند.

هش فلو (Hashflow) صرافی غیرمتمرکزی است که برای ایجاد قابلیت همکاری، اختلاف قیمتی صفر و معاملات محافظت‌شده با MEV طراحی شده. تمام معاملات این صرافی بدون کارمزد انجام می‌شوند و تمام قیمت‌های نهایی با قیمت‌های نمایش‌داده‌شده هماهنگ هستند. علاوه بر این، Hashflow به کاربرانش اجازه می‌دهد تا معاملات مبین‌زنجیره‌ای خود را بدون استفاده از هیچ پل یا دارایی‌ مصنوعی انجام دهند.

حجم کل معاملات هش‌ فلو از زمان راه‌اندازی آن در اوت ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده است و تعداد کاربران یکتای آن هم‌ به بیش از ۱۷۰,۰۰۰ عدد می‌رسد.

Hashflow از زمان راه‌اندازی خود توانسته به موفقیت‌های زیر دست یابد:

  • کل حجم معاملات آن به بیش از ۱۱ میلیارد دلار می‌رسد.
  • بیش از ۱۷۰,۰۰۰ کاربر منحصربه‌فرد و فعال دارد.
  • حجم کل معاملات روزانه آن به‌طور میانگین ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار است.
  • تعداد کاربران روزانه و فعال آن به ۱,۸۰۰ نفر می‌رسد.
  • بیش از ۱ میلیارد دلار از کل حجم معاملات پالیگان و اولنچ (در ۶ ماه) متعلق به هش‌ فلو بوده است.

علاوه بر این، هش فلو توانست در سه دور تأمین سرمایه خود ۲۸.۲ میلیون دلار جمع‌آوری کند. درگن‌فلای کپیتال (Dragonfly Capital)، الکتریک کپیتال (Electric Capital)، گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، جامپ کریپتو (Jump Crypto)، وینترمیوت (Wintermute) و جی‌اس‌آر (GSR) از جمله شرکت‌هایی هستند که در تأمین سرمایه این صرافی شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: تحلیل تاثیر اقتصاد کلان بر ارز دیجیتال در سال 2023

هش‌ فلو چگونه کار می کند؟

Hashflow به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به پل‌های بلاک چینی ارزهای دیجیتال را تنها در عرض چند دقیقه و به‌صورت یکپارچه مبادله کنند.

از تمام معاملاتی که در صرافی هش‌ فلو انجام می‌شود، در برابر لغزش قیمت و سوءاستفاده‌ها از MEV محافظت می‌گردد. حال ممکن است این معاملات در یک یا چند زنجیره انجام شوند.

صرافی هش فلو (Hashflow) از یک موتور RFQ ترکیبی آنچین/آفچین استفاده می‌کند تا بتواند قیمت‌های نهایی را به‌صورت آفچین (خارج از زنجیره) از بازارسازهایی دریافت کند که نقدینگی موجود در استخرهای آنچین (داخل بلاک چین) را مدیریت می‌کنند. قراردادهای هوشمند از بازارسازها می‌خواهند که قیمت‌های نهایی را به‌صورت رمزنگاری‌شده امضا کنند؛ قیمت‌هایی که در مدت معاملات هرگز تغییر نمی‌کنند. به همین خاطر است که هش فلو می‌تواند قیمت‌های خود را تضمین کند و به ربات‌های MEV اجازه نمی‌دهد از آربیتراژ استفاده کنند یا با استفاده از اطلاعاتی خاص ثبات قیمت‌ها را از بین ببرند.

هش ‌فلو از معامله‌گران در برابر انحراف قیمت ناشی از MEV بین‌زنجیره‌ای محافظت می‌کند. این انحراف قیمت در مدت زمانی رخ می‌دهد که اعتبارسنجی تراکنش‌ها می‌بایست در زنجیره مبدأ انجام شود و سپس، داده‌های اصلی مربوط به آن‌ها به زنجیره مقصد انتقال یابد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین پل‌های بلاک چین (Blockchain Bridges) و نحوه کار آنها

توکن هش‌ فلو (HFT) چیست؟

ارز دیجیتال هش فلو با نماد اختصاری «HFT» توکن بومی پروتکل Hashflow و هش‌ ورس (Hashverse) است. هش‌ ورس پلتفرم حاکمیتی پلتفرم هش‌ فلو در بخش گیم‌فای است. کاربران می‌توانند توکن HFT را سپرده‌گذاری کنند و در بخش‌هایی مثل موارد زیر شرکت نمایند:

توکن هش فلو

۱. تصمیمات حاکمیتی

تصمیمات حاکمیتی پروتکل Hashflow با استفاده از توکن بومی آن اتخاذ می‌شود. کاربران بر اساس توکن‌های HFT سپرده‌گذاری‌شده و مدت زمان قفل شدن آن‌ها می‌توانند حق رأی موردنیاز برای شرکت در تصمیمات و رأی‌گیری‌های مذکور را به دست بیاورند. سپرده‌گذاری توکن‌های HFT به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا به پیشنهادات موجود در این پروتکل رأی بدهند و در مدیریت آینده آن سهیم باشند.

۲. پاداش‌دهی و تضمین عملکرد هش ورس

هش ورس اولین پلتفرم غیرمتمرکز و دائو داستان‌محوری است که در صنعت گیم‌فای به وجود آمده است. توکن‌های سپرده‌گذاری‌شده عملکرد کاربران را در این پلتفرم تضمین می‌کنند. کاربران می‌توانند مقدار و مدت زمان توکن‌های سپرده‌گذاری‌شده خود را در هر زمانی تعیین کنند. این پروتکل به فعال‌ترین اعضای جامعه خود پاداش مي‌دهد و چگونگی حضور آن‌ها در هش‌ ورس نقش مهمی در نقد کردن این پاداش‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: متاورس اپل (Apple Metaverse) چیست؟ لاکچری در دنیای دیجیتال!

پلتفرم هش فلو چه مزیت هایی دارد؟

احتمالاً شما هم در انتخاب بهترین صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال سردرگم می‌شوید. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزیت‌های هش‌ فلو را بررسی خواهیم کرد تا با این پلتفرم بیشتر آشنا شوید.

مبادلات میان زنجیره ای بدون استفاده از پل های بلاک چینی

هش‌ فلو به کاربرانش اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به پل‌های بلاک چینی و خارجی مبادلات خود را تنها در چند دقیقه انجام دهند. از تمام معاملاتی که در صرافی هش‌ فلو انجام می‌شود، در برابر انحراف قیمت و سوءاستفاده‌های MEV محافظت می‌گردد. حال ممکن است این معاملات در یک یا چند زنجیره انجام شوند.

اختلاف قیمتی صفر

قیمت‌های نهایی و قیمت‌های نمایش‌داده‌شده در پلتفرم هش‌ فلو هماهنگ هستند.

محافظت از معاملات در برابر MEV

امضاهای رمزنگاری‌شده باعث می‌شوند تا هیچ ربات یا کاربری نتواند با به دست آوردن اطلاعاتی خاص معاملات را دستکاری کند.

هش ورس چیست؟

هش ورس اولین پلتفرم غیرمتمرکز و دائوی (DAO) داستان محوری است که در صنعت گیم‌فای به وجود آمده است. در هش‌ ورس هولدرهایی فعالیت می‌کنند که درباره آینده پروتکل هش‌ فلو تصمیم‌گیری می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: گیم فای (GameFi) چیست و چه ارتباطی به دیفای دارد؟

آینده هش فلو چگونه خواهد بود؟

هش‌ فلو‌ قصد دارد در آینده دائوی هش ورس (Hashverse DAO) را راه‌اندازی کند و با زنجیره‌هایی مثل سولانا، آپتوس و سویی ادغام شود. علاوه بر این، این پلتفرم به‌زودی فناوری‌های جدیدی مثل مسیربابی هوشمند سفارشات و لیمیت اوردرها (Limit Orders) را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

کلام آخر

مدل RFQ هش فلو (HashFlow) با کشف قیمت ارزهای دیجیتال و عدم نیاز به پل‌های میان‌زنجیره‌ای، صرافی هش فلو را از دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز موجود متمایز کرده است. این مدل به کاربران هم اجازه می‌دهد تا تجربه معاملاتی بسیار خوب و یکپارچه‌ای به دست آورند. هش فلو (HashFlow) با پشتوانه قوی و محصولات و اکوسیستم روبه‌رشد خود، موقعیت خوبی دارد و همچنان در تلاش است تا بهترین تجربه معاملاتی را برای کاربرانش در بخش دیفای فراهم کند.

سوالات متداول

هش فلو (Hash Flow) چیست؟

Hashflow یک صرافی غیرمتمرکز است که برای قابلیت همکاری، لغزش (Slippage) صفر و معاملات محافظت شده با MEV طراحی شده است. این صرافی به شما امکان می‌دهد تا با اتصال کیف پول خود، هر دارایی را در هر بلاک چینی در عرض چند ثانیه معامله کنید.

آیا هش فلو توکن دارد؟

HFT توکن حاکمیتی ERC-20 پروتکل Hashflow؛ یک صرافی غیرمتمرکز است که از مبادله توکن‌ها بین زنجیره‌ای بدون نیاز به پل و محافظت شده با MEV؛ با لغزش صفر پشتیبانی می‌کند.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان