top banner adv

معرفی و آموزش نحوه‌ی اتصال ماینر M21 به استخر ViaBTC

معرفی و آموزش نحوه‌ی اتصال ماینر M21  به استخر ViaBTC
0
بازدید : 13139

در این مقاله قصد داریم شما را با ماینر m۲۱ شرکت واتس ماینر و اتصال آن به استخر ViaBTC آشنا کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

شرکت واتس ماینر یکی از بهترین شرکت های تولید کننده ماینر در جهان می باشد و دستگاه های این شرکت در رده های مختلف مورد توجه و اقبال عمومی قرار گرفته است و در کشور عزیزمان ایران نیز بسیاری از افراد فعال در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال از دستگاه های این شرکت برای ماینینگ استفاده می کنند.

سری ام ۲۱ یکی از پرفروشترین ماینرهای بالارده در ایران است که در ۵ ورژن V1, V1.2, V2, V2.2 و V7 تولید شده و به فروش میرسد هر کدام از این ورژن ها به ترتیب در قدرت های پردازشی زیر موجود میباشد:

  • V1 و V1.2: ۵۲، ۵۴، ۵۶،۵۸ تراهش
  • V2 و V2.2: ۵۴، ۵۶، ۵۸ تراهش

و ورژن  V7 در قدرت های ۵۸، ۶۰، ۶۲ و ۶۴ تراهش موجود است. هر کدام از این ورژن ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند که در ادامه به هر کدام از آنها می پردازیم:

ورژن ۱ و ۲ ضعف در پاور دارند که این ضعف در ورژن ١ پررنگ تر است و این ورژن پاور سوزی بیشتری دارد. اما سری ۷ به علت جایگزینی پاور مدل P21 E,D و یا مدل بهینه شده P21 به جای مدل قدیمی P21 به شدت بهینه شده و پاور سوزی خیلی کمتری نسبت به سایر ورژن ها دارد اما متاسفانه دچار ضعف در کنترل برد شده است. در رابطه با ورژن ۱ و ۲ میتوان این موارد را عنوان کرد که ورژن ۲ میزان گرما و صدای تولیدی بیشتری نسبت به ورژن ۱ تولید میکند.

در صورتی که قصد خرید دستگاه های شرکت واتس ماینر را دارید لازم است ابتدا از میزان ولتاژ ورودی خود مطلع باشید چرا که این دستگاهها به نوسان ولتاژ بسیار حساس بوده و شما می بایست حداقل ولتاژ ۲۱۰ ولت را به صورت مستمر داشته باشید تا ماینرتان دچار مشکل نشود و همچنین می بایست نکات امنیتی را در رابطه با اتصال برق خود بررسی کنید و حتما از وجود سیم ارت اطمینان حاصل کنید.

حال که با ورژن های مختلف ماینر M21 آشنا شدیم، به بررسی نحوه‌ی اتصال و راه اندازی این ماینر در استخر استخراج ViaBTC که نه تنها سومین استخر استخراج بزرگ در دنیاست، بلکه تنها استخر استخراجی است که به طور رسمی اعلام کرده که با افتخار، پذیرای استخراج کنندگان رمزارز ها در کشور عزیزمان ایران است، می‌پردازیم.

برای این کار ابتدا سایت www.viabtc.com را باز می‌کنیم و بر روی گزینه‌ی signup کلیک میکنیم:

استخر ViaBTC

بیشتر بخوانید : آموزش خرید ارز دیجیتال با احراز هویت آنی در صرافی

سپس ایمیل خود را وارد کرده و بر روی دکمه‌ی getCode که به رنگ نارنجی مشخص شده کلیک میکنیم در مرحله‌ی بعدی کدی را که از طریق ایمیل برای ما ارسال شده را در قسمت خالی وارد میکنیم:

استخر ViaBTC

سپس با کلیک کردن بر روی تیک پذیرش شرایط ثبت نام در استخر و فشردن دکمه‌ی signup مرحله‌ی اولیه‌ی ثبت نام خود را کامل می‌کنیم:

بیشتر بخوانید : موبو ارز؛ نقد و بررسی سایت مجله ارز دیجیتال Mobo Arz

در مرحله‌ی بعدی یک نام کاربری انتخاب میکنم که می‌تواند شامل حروف و اعداد باشد همچنین در این مرحله با انتخاب یک رمز و وارد کردن آن در قسمت پسورد و تایید آن بر روی دکمه‌ی آبی Confirm کلیک میکنیم، به شما تبریک میگم شما ثبت نام خودتون در استخر استخراج استخر ViaBTC تکمیل کردید.

استخر ViaBTC

حال به سراغ تکمیل موارد امنیتی میرویم، برای شروع ابتدا از سمت راست بر روی bind google authenticator کلیک میکنیم سپس از طریق اپستور اپل یا گوگل پلی و یا بازار، این برنامه را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و بر روی next کلیک میکنیم در این مرحله میتوانیم با اسکن کردن کد و یا وارد کردن ترکیب اعداد و حروفی که به صورت ۱۶ کاراکتر است در نرم افزار، این قابلیت را فعال کنیم و سپس با وارد کردن کد ۶ رقمی که هر چند ثانیه در نرم افزار در حال تغییر است بر روی next کلیک میکنیم.

(لازم به ذکر است بدانید که باید از ترکیب کاراکتری ۱۶ رقمی این مرحله حتما به صورت اسکرین شات و یادداشت برداری، پشتیبان گیری کنید چرا که در صورت بروز هرگونه مشکل امنیتی در آینده میتوانید از طریق این عبارت اکانت خود در استخر را بازیابی کرده و دسترسی دوباره به دارایی های خود در استخر را پیدا کنید)

استخر ViaBTC

تبریک میگم! در این مرحله ثبت نام شما در استخر به صورت کامل انجام شده و دیگر لازم نیست کاری انجام دهید.

استخر ViaBTC

حالا تنها کاری که برای شروع استخراج اولین ساتوشی باید انجام دهیم، تنظیم کردن ماینرمان برای شروع ماینینگ هست که به اصطلاح به این فرآیند کانفیگ کردن گفته میشود.

برای این کار لازم است با یک دستگاه (کامپیوتر یا موبایل) که به همان اینترتی که ماینر به آن متصل است، اتصال دارد، یک نرم افزار پیدا کننده‌ی آی پی یا IP Finder نصب کنیم تا بتوانیم آی پی ماینرمان را برای کانفیگ کردن به دست آوریم.

در اینجا ما از نرم افزار IP Scanner استفاده میکنیم،

همانگونه که مشاهده میکنید آی پی ماینر ما 192.168.0.100 است. با وارد کردن این آی پی در مرورگر میتوانیم به پنل تنظیمات ماینر خود دسترسی پیدا کنیم.

استخر ViaBTC

 برای انجام این کار لازم است مراحل زیر را طبق تصاویر طی کنید.

استخر ViaBTC

در صورتی که با صفحه‌ی زیر روبرو نشدید دو مرحله‌ی بعدی را پشت سر بگذارید.

استخر ViaBTC

در اینجا بر روی گزینه‌ی Show Details کلیک کنید. تا با صفحه‌ی زیر مواجه شوید.

استخر ViaBTC

سپس بر روی Visit Website کلیک کنید:

بیشتر بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت

استخر ViaBTC

در این مرحله شما ابتدا با این صفحه:

استخر ViaBTC

و سپس با صفحه‌ی زیر مواجه میشوید.

استخر ViaBTC

در این بخش لازم است تا با توجه به شرکت سازنده‌ی ماینر خود، مثلا در اینجا واتس ماینر(Whatsminer) ، نام کاربری و کلمه‌ی عبور را وارد کنید که ما در این بخش میبایست admin و admin را قرار دهیم.

استخر ViaBTC

در این مرحله شما با تصویری شبیه به این روبرو میشوید. حال باید دستگاه خود را برای استخر استخراج ویا بی تی سی، تنظیم یا به اصطلاح کانفیگ کنید.

استخر ViaBTC

برای این کار کافی است از قسمت Pool در وبسایت رسمی استخر به آدرس www.ViaBTC.com آدرس های سرورهای استخر را کپی کرده و آنها را مطابق تصویر زیر در تنظیمات ماینر وارد کنید.

استخر ViaBTC

برای دستیابی به این بخش لازم است از قسمت تنظیمات استخر وارد زیرمنوی Configuration شده و در قسمت‌های Pool 1, Pool 2 و Pool 3 سه آدرس زیر را به ترتیب وارد کنید:

stratum+tcp://btc.viabtc.io:3333

stratum+tcp://btc.viabtc.io:25

stratum+tcp://btc.viabtc.io:443

سپس بر روی گزینه‌ی Save & Apply کلیک کنید و کمی منتظر بمانید.

بیشتر بخوانید : اسپانسری مسابقات راگبی توسط کوینکس

ماینر شما الان آماده‌ی کار است و میتوانید آن را در پنل استخر ویا بی تی سی به صورت زیر مشاهده کنید.

استخر ViaBTC

به شما تبریک میگویم، در این مقاله شما با ورژن های مختلف ماینر M۲۱ و تمام مراحل ثبت نام در استخر ویا بی تی سی و نحوه‌ی اتصال کامل آن به استخر ViaBTC آشنا شدید. امیدواریم که از این مقاله استفاده‌ی کافی را برده باشید. همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار و آموزش‌های ماینینگ می‌توانید صفحات رسمی استخر در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید.

2
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x