معرفی 10 ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

خانهمقالاتمعرفی 10 ارز...

آنچه می‌خوانید...

ارز دیجیتال دارایی نسبتاً جدیدی است که علاقه‌مندان زیادی دارد، اما از آن فقط برای معاملات معمولی که همه ما می‌شناسیم استفاده نمی‌شود. دیجیتالی‌سازی مالکیت طلا یک زمینۀ پرطرفدار است که در سال‌های اخیر رایج شده است. در این مقالۀ فکت کوینز برخی از بهترین انواع ارز دیجیتال با پشتوانه طلا و مزایا و نقص‌های هر یک از رمز ارزهای با پشتوانه طلا را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا مشتق‌هایی از دارایی دیجیتال هستند که ارزششان بر اساس قیمت طلا تعیین می‌شود. هر یک از این ارزهای دیجیتال دارای ارزشی برابر با یک اندازۀ معین طلا هستند، خواه اندازه بر اساس گرم باشد یا اونس تروا (Troy ounces).

این یعنی شرکت یا متولی امین شرکت باید در خزانه یا ذخایرش به همین میزان طلا داشته باشد که نقش دارایی از جنس پشتوانه فیزیکی را دارد. در برخی توکن‌ها حتی امکان بازخرید مجدد با طلا هم وجود دارد. برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال، آن‌ها به یک دارایی ملموس پیوند خورده‌اند که در برابر نوسان شدید قیمت محافظتشان می‌کند.

بیشتر بخوانید: افزایش همبستگی بیت کوین و طلا؛ آیا BTC به یک دارایی بدون ریسک تبدیل می‌شود؟

آیا بیت کوین یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا است؟

بیت کوین با طلا، فلزات گران‌بها یا حتی ارز فیات پشتیبانی نمی‌شود. در عوض ارزشش را از خصوصیات متعددی ازجمله ماهیت غیرمتمرکز، کاربردپذیری، تقاضا و ارزش تکنولوژیکی خود می‌گیرد.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا
ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا چطور کار می‌کنند؟

درست مانند یک ETF طلا که یک صادرکننده دارد و برای ذخیرۀ طلای فیزیکی به متولی مورداطمینان نیازمند است، ارز دیجیتال طلا را هم یک صادرکننده متمرکز اداره می‌کند. این متولی می‌تواند به شکل شمش طلا، سکه‌های طلا، گواهینامه‌های طلا یا حتی اوراق بهادار مرتبط با طلا و نیز هر شکلی از شمش طلای بزرگ (gold bullion) باشد.

برخی از ارزهای دیجیتال مرتبط با طلا با قیمت طلا پیوند خورده‌اند، درحالی‌که سایر کوین‌ها یا توکن‌های با پشتوانه طلا امکان بازخرید با طلای فیزیکی را دارند. فرض کنید که توکن یا کوین به مالک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا امکان دهد ارز دیجیتال خود را در ازای مقداری معین از طلا و با ارائۀ توکن‌های طلا به یک صادرکننده بازخرید کند. متأسفانه در این صورت، ریسک طرف مقابل وجود (Counterparty Risk) خواهد داشت.

شما باید بتوانید توکن خود را به یک انبار ذخیره‌سازی یا متولی تحویل داده و طلای فیزیکی از آن بگیرید. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، در اینجا یک نگرانی واقعی وجود دارد. از لحاظ تئوری، پس از بازخرید (تبدیل و فروش) یک ارز دیجیتال دارای پشتوانه طلا، ارز سوخته شده و از گردش خارج می‌شود.

اکثر ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا به‌صورت توکن در یک بلاک چین عمومی وجود دارند و از طریق استاندارد توکن ERC-20 با اتریوم سروکار دارند. درهرحال، سایر توکن‌های این ارزهای دیجیتال در بلاک چین‌های مختلفی مانند آلگوراند قرار دارند.

بیشتر بخوانید:ERC20: استانداردی برای صدور توکن در شبکه اتریوم

مقایسه ارز دیجیتال معمولی و ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

اکثر ارزهای دیجیتال هیچ پشتوانه‌ای ندارند. به همین دلیل، همه سرمایه‌گذاران به آن‌ها اطمینان ندارند. یکی از بزرگ‌ترین بحث‌ها بر ضد بیت کوین آن است که ارزشش ناملموس است و هیچ پشتوانه دارای ارزش فیزیکی ندارد. این همان جایی است که ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا به دلیل ارتباطشان با طلای فیزیکی وارد میدان می‌شوند.

برخی از سرمایه‌گذاران به دلیل این ارتباط با طلای فیزیکی، با خیالی راحت‌تر در ارز دیجیتال با پشتوانه طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند. هر چه باشد، طلا در مقایسه با ارز دیجیتال مدت طولانی‌تری به‌عنوان ذخیرۀ ارزش استفاده می‌شد و به همین دلیل درک نوسان‌های قیمت را آسان‌تر می‌کرد.

درحالی‌که پیروی از اصول زیربنایی کاری ساده‌تر است، توجه داشته باشید که ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا درنهایت مسیر قیمت طلا را پی خواهند گرفت. تا زمانی که قیمت طلا سر به فلک نکشد، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که این ارز‌ها هم چنین وضعی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:آیا ارز دیجیتال بی پشتوانه است؟ پشتوانه ارز دیجیتال چیست؟

10 ارز دیجیتال برتر با پشتوانه طلا

ازآنجاکه ایده این نوع ارزهای دیجیتال در حال محبوب شدن است، زمان آن رسیده است که برخی از این کوین‌ها/توکن‌ها را بهتر بررسی کنیم. در بخش زیر 10 مورد از برجسته‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

تتر گلد (XAUt)

تتر گلد (Tether Gold) یکی از انواع ارز دیجیتال با پشتوانه طلا است و به سرمایه‌گذار امکان می‌دهد تا در طلا سرمایه‌گذاری کند و به طلای فیزیکی دسترسی مستقیم داشته باشد. این مورد برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروش کوچک‌تر عالی است، چون اندازه‌اش را می‌توان مطابق با نیازهای افراد تنظیم کرد. تتر گلد همان شرکتی است که استیبل کوین تتر را برایتان به ارمغان می‌آورد، اما به‌جای دلار با طلا مرتبط است.

ارز دیجیتال تتر گلد
ارز دیجیتال تتر گلد

مالکان توکن حقوق مالکیت طلا بر روی شمش‌های طلای خاص خواهد داشت. طلای اختصاص داده‌شده با توجه به شماره سریال، میزان خلوص و وزن شناسایی می‌شود. مالکان توکن با استفاده از یک وب‌سایت می‌توانند در هر زمانی شمش‌های طلای خود و اونس‌های طلای موجود در هر شمش را بررسی کنند.

ویژگی‌ها

  • کاربران باید در app.tether.to حساب باز کرده و برای خریدن توکن‌ها آن را تأیید کنند. تمام خریدها با دلار انجام می‌شوند.
  • 1 توکن XAUt برابر است با 1 اونس اصل تروا (Troy fine ounce) طلا در یک شمش گود دلیوری لندن (London Good Delivery).
  • توکن‌ها را می‌توان از یک کیف پول تتر آنچیند (unchained) به کیف پول دیگر انتقال داد.
  • این توکن در توکن ERC-20 قرار دارد که در کیف پول مبتنی بر اتریوم و به‌صورت یک توکن TRC20 در بلاک چین ترون (TRON) نگه‌داری می‌شود.
  • کاربران می‌توانند توکن‌ها را با طلای فیزیکی و یک مقدار حداقلی معین از توکن‌های XAUt بازخرید کنند. طلا به هر جایی در سوئیس تحویل داده می‌شود.
  • توکن‌ها را می‌توان با طلا هم بازخرید کرد و سپس کاربر می‌تواند برای فروش آن درخواست دهد و پول نقد از محل عواید فروش برایشان ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: استیبل کوین (Stablecoin) چیست؟ با انواع استیبل کوین ها آشنا شوید

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا : دیجیکس گلوبال (DGX)

دیجیکس گلوبال (DigixGlobal) برای افرادی است که دوست دارند در طلای فیزیکی سرمایه‌گذاری کنند، اما ابزار ذخیره‌سازی و شاید پول نقد لازم برای خرید یک شمش با اندازۀ کامل را ندارند. دیجیکس گلوبال به کاربران امکان می‌دهد که در توکن‌های خرد (fractional tokens) سرمایه‌گذاری کرده و هرگاه بخواهند آن‌ها را منتقل و بازخرید کنند.

دیجیکس گلوبال
دیجیکس گلوبال

کاربران دیجیکس گلوبال می‌توانند طلا را در موقعیت‌های دقیق جمع‌آوری کرده و آن را با حداقل محدودیت‌ها و به‌طوری مؤثر و 24 ساعته مدیریت کنند. کاربران با استفاده از این توکن‌ها می‌توانند در ETF طلا هم مشارکت کنند. توکن‌ها را می‌توان در صرافی‌های ارز دیجیتال نیز معامله کرد.

این شرکت طلای فیزیکی حامی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا را در سنگاپور و کانادا نگه‌داری می‌کند. به‌علاوه، متولیانی که آن‌ها استفاده می‌کنند، اعضای کاملاً بیمه‌شدۀ انجمن شمش (Bullion Association) هستند.

بیشتر بخوانید: رپد اتر (WETH) چیست؟ چطور اتر را به WETH تبدیل کنیم؟

ویژگی‌ها

  • کاربران در آن ثبت‌نام کرده و یک کیف پول را انتخاب می‌کنند و سپس می‌خرند. شما می‌توانید DGX را با ارز دیجیتال بخرند.
  • 1 توکن یا DGX با 1 گرم طلا برابر است. کل طلا با 100 گرم شمش طلای سوئیس از برخی تصفیه‌خانه‌های (refineries) پیشتاز در آن کشور پشتیبانی می‌شود.
  • توکن مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و در متامسک و سایر کیف‌های پول ETH ذخیره می‌شود.
  • توکن‌ها هیچ کارمزد ذخیره‌سازی ندارند. کارمزد ذخیره‌سازی ETF برابر با %4/0 در هرسال است. کارمزد ذخیره‌سازی شمش طلای فیزیکی %6/0 است، درحالی‌که ارسال توکن‌ها به ازای هر تراکنش %13/0 کارمزد دارد. Recast یا کارمزد تبدیل توکن به طلای فیزیکی %1 است.

توجه داشته باشید که دیجیکس گلوبال در حال بازنگری قانون سرویس‌های پرداخت سنگاپور است که ممکن است شرکت را به تغییر حوزۀ قضایی مجبور کند.

پکسوس گلد (PAXG)

پکسوس گلد (Paxos Gold) یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا است که شرکت پکسوس آن را عرضه کرده است. این شرکت صرافی ارز دیجیتال مستقر در سنگاپور را ایجاد کرده که به نام itBit مشهور است. شرکت پکسوس یک متولی نظام‌مند و قانونی از طریق یک منشور قابل‌اعتماد است که وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک آن منشور را منتشر کرده و یکی از متداول‌ترین روش‌های مالکیت طلا از طریق ارز دیجیتال است.

پکسوس گلد
پکسوس گلد

توکن ERC-20 به کاربران امکان می‌دهد از بازارهای سنتی به طلا دسترس داشته باشند. آن‌ها با استفاده از توکن می‌توانند بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از بازارهای فیزیکی مالک طلا شوند، آن را انتقال داده و ذخیره و خریدوفروش کنند. به‌علاوه، می‌توانند ذخایر طلا را تقسیم‌بندی کنند، که این کار با طلای فیزیکی بسیار دشوارتر خواهد بود. کاربران می‌توانند پکسوس گلد را در بازار فیوچرز هم ترید کنند.

بیشتر بخوانید: بلاکچین پکسوس توکن‌های PAXG مسروقه در هک FTX را بازیابی کرد

ویژگی‌ها

  • با یک اونس تروا اصل طلا در نسبت 1:1 پشتیبانی می‌شود.
  • هیچ هزینه‌ای برای نگهداری توکن‌ها دریافت نمی‌شود.
  • پکسوس گلد امکان تسویه فوری را فراهم می‌کند.
  • PAXG دسترسی به ETFهای اصلی طلا در سایر توکن‌های طلا را ارائه می‌دهد.
  • آن را می‌توانید با طلای فیزیکی بازخرید کنید.
  • NYDFS بر آن نظارت می‌کند.
  • در اکثر صرافی‌های بزرگ به‌طور وسیعی در دسترس است.

گلد کوین (GLC)

ارز دیجیتال همتا به همتای گلد کوین (GoldCoin) تلاش می‌کند تا به تمرکززدایی و آزادی اقتصادی برسد. تیم توسعۀ این ارز دیجیتال با پشتوانه طلا معتقد است که سرعت تأیید تراکنش و نیز آزادی اقتصادی برای سیستم‌های پرداخت بسیار مهم است. سرعت تأیید تراکنش فقط 2 دقیقه است که از بسیاری ارزهای اصلی بهتر است. کوین ERC-20 را می‌توان در هر کیف پول اتریوم ذخیره و از آن ارسال کرد.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا
گلد کوین

پشتوانۀ آن یک نسبت 1000 گولد کوین در هر اونس طلاست که باعث می‌شود از بسیاری ارزهای دیجیتال که به هیچ دارایی باثباتی مرتبط نیستند، نوسان کمتری داشته باشد. این ارز دیجیتال مزایای یک دارایی دیجیتال، طلای فیزیکی را ارائه می‌دهد و به‌راحتی می‌توان آن را تقسیم، حمل و منتقل کرد. آن توکن را می‌توان در هر زمانی با طلای فیزیکی بازخرید کرد. حتی می‌توان به ارز فیات نیز تبدیلش کرد. گلد کوین را می‌توانید در صرافی‌ها و در وب‌سایت شرکت بیابید. افزون بر این، می‌توانید GLC را از سیستم ATMها هم بخرید.

ویژگی‌ها

  • هر توکن گلد کوین یک‌هزارم یک اونس طلاست.
  • پلتفرم آن از طریق روش‌های مقیاس بندی آن چین (on-chain) و آف چین (off-chain) مقیاس می‌شود.
  • از طریق الگوریتم گواهی کار (proof of work) مانند بیت کوین مینت می‌شود.

بیشتر بخوانید: فی پروتکل (Fei protocol) چیست؟ آشنایی با توکن فی‌ (FEI)

توکن پرت مینت گلد (PMGT)

توکن پرت مینت گلد (Perth Meant Gold) یک ورژن توکنایز شده از گواهی گلد پَس (GoldPass) است که با طلای فیزیکی در نسبت 1:1 پشتیبانی می‌شود. هر یک از این گواهی‌ها را می‌توان با توکن‌ها مبادله کرد و توکن‌ها را نیز می‌توان با گواهی‌ و ارز فیات در صرافی‌های دارایی دیجیتال مبادله کرد.

طلای فیزیکی در بانک مرکزی پرت مینت ذخیره می‌شود. دولت استرالیای غربی طلا را ضمانت می‌کند.

توکن مانند سایر ارزهای دیجیتال است که به‌آسانی می‌توان آن را منتقل و تقسیم کرد. در هر زمانی می‌توان آن را با طلا یا سایر معادل‌های فیات بازخرید کرد. اتصال فیات (fiat connection) لیکوییدیتی را حتی برای بزرگ‌ترین معاملات باز می‌کند. ارز دیجیتال هیچ کارمزد تراکنش، ذخیره‌سازی یا مدیریت ندارد. این امر باعث می‌شود به یکی از تأثیرگذارترین و مقرون به‌صرفه‌ترین توکن‌های با پشتوانه طلا یا ارز دیجیتال با پشتوانه طلا تبدیل شود.

پرت مینت گلد PMGT
پرت مینت گلد

ویژگی‌ها

  • این توکن را می‌توان با چندین محصول پرت مینت، از یک کَست بار (cast bar) کوچک 1 اونسی تا شمش گود دلیوری لندن 400 اونسی دارای اعتبارنامۀ LBMA (LBMA-accredited) بازخرید کرد.
  • ارت مینت (Earth Meant) تمام موجودی حساب‌های گولد پَس را منتشر می‌کند، بدان معنا که هرکسی می‌تواند پشتیبانی شدن توکن با طلا را تأیید کند.
  • یک PMGT معادل 1 اونس گواهینامۀ گولد پس و 1 اونس طلای فیزیکی.
  • توکن‌ها را می‌توان در XAU بازار طلای خارج از بورس معامله کرد.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا : مِلد گلد با آلگوراند (MCAU)

مملد گلد (Meld Gold) مانند سایر توکن‌های با پشتوانه طلا، امکان دسترسی سرمایه‌گذاران کوچک به طلا را فراهم می‌کند. این توکن‌ معامله طلا را در لحظه امکان‌پذیر می‌کند و همچنین می‌تواند برخی از نوسانات ناشی از خرید طلای فیزیکی را از بین ببرند.

همچنین این توکن حداقل از لحاظ تئوری، از سرمایه‌گذاران در برابر تورم شدید محافظت می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند زمان‌ تراکنش کند را هم از بین ببرد که این مورد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بازار طلا است.

هر توکن، گواهی‌های ملد دیجیتال گلد (Meld Digital Gold Certificates) را که با طلای فیزیکی پشتیبانی می‌شود، دیجیتالی می‌کند. این توکن‌ها را می‌توان در کیف پول آلگوراند نگه داری کرد. این کیف پول امکان ذخیره‌سازی غیرمتمرکز و نگهداری به‌صورت جهانی در هر مکان و زمانی را فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا MCAU
ملد گلد

ویژگی‌ها

  • از طریق بازار فرابورس یا شرکای مِلد می‌توان آن را خرید.
  • آلگوراند که توکن‌ها در آن قرار دارند، از مبادلات اتمی (atomic swaps) و ویژگی‌های توکنیزۀ دارایی استاندارد پشتیبانی می‌کند
  • این توکن را می‌توان در هر صرافی به هر کارمزد یا ارز دیجیتال یا به گواهی‌های طلا و طلای فیزیکی تبدیل کرد.

توکن Bonk چیست؟ هرآنچه باید از میم‌کوین جدید سولانا بدانید

آرسوس گلد (AWG)

آرسوس گلد (AurusGold) با نماد AWG یک توکن با پشتوانه طلا است. این توکن به ازای 1 گرم طلای 99/99 درصد از تصفیه‌خانه‌های مجاز LBMA وثیقه گذاری می‌شود و قابل بازخرید است. این توکن طلای دیجیتال را می‌توان به‌عنوان جایگزینی برای ارزهای فیات به کار برد، زیرا این یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در طلاست. تریدرهایی AWG را ضرب می‌کنند تا بتوانند بین AWG و بازارهای طلای شمش طلا آربیتراژ (arbitrage) کنند و قیمت AWG را با قیمت بازار لحظه‌ای (spot price) در یک راستا نگه دارند.

آرسوس گلد  AWG
آرسوس گلد

ویژگی‌ها

  • اضافه کردن رقم‌های ناچیز 1 گرم طلا فرآیند انباشت آن را آسان می‌کند.
  • آن را می‌توان در تصفیه‌خانه‌های مجاز LBMA به طلای فیزیکی تبدیل کرد.

کَش تلِکس (CTLX)

یکی از توکن‌های جذاب این مجموعه، کش تلکس (Cash Telex) است. دلیل این جذابیت آن است که با مجموعه متنوعی از قبیل طلا، نقره، الماس و املاک و مستغلات مرتبط است. هر CTLX نمایانگر یک گرم طلاست. همچنین تمام طلای نگه‌داری شده پوشش بیمه کامل دارد و به‌صورت عمومی قابل‌تأیید است.

کش تلکس CTLX
کش تلکس

ویژگی‌ها

  • کش تلکس مجموعۀ وسیعی از دارایی‌های توکنایز شده دارد.
  • سکه‌های طلای کش تلکس که در افزایش‌های 1 گرمی هستند، تجمیع را ساده می‌کنند.
  • تمام طلا به‌صورت عمومی قابل‌تأیید است.

توکن طلای AABB

AABBG یکی از جدیدترین موارد ارز دیجیتال با پشتوانه طلا است. توکن مجازی در مقایسه با رقبای خود چند مزیت نوآورانه و آینده‌نگرانه دارد. این توکن امکان یک فرمت پشتیبانی با طلای ماین به توکن (mine-to-token) را فراهم می‌کند که وجود توکن‌ها در وب دیجیتال را تضمین می‌کند. AABBG تمام دارایی‌های طلای فیزیکی خود را که %100 از بخش تولید شرکت پشتیبانی می‌کنند، تأیید می‌کند.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا AABB
توکن طلای AABB

ویژگی‌ها

  • این توکن نشان‌دهندۀ طلای فیزیکی است که در خود شرکت نگهداری می‌شود.
  • طلا به‌صورت عمومی قابل‌تأیید است.

بیشتر بخوانید:چین پروتکل (Chain Protocol) و توکن XCN چیست؟

کَش گلد (CGT)

توکن کش گلد (Cache Gold) به‌وضوح کیفیت‌های منحصربه‌فرد طلا را با بلاک چین ترکیب می‌کند. این توکن‌ها به‌طور کامل بسته‌بندی می‌شوند، قابل بازخرید هستند و بر اساس نقدینگی جهانی تنظیم می‌شوند. هر توکن نشان‌دهندۀ 1 گرم طلای خالص است.

یکی از ویژگی‌های برجستۀ CGT تسویه تقریباً آنی تراکنش‌ها در یک زیرساخت شبکۀ گسترده است. این شرکت GramChain را ارائه می‌دهد که یک سیستم ردیابی دارایی برای فراهم کردن موقعیت، عکس‌ها و شماره‌سریال طلایی شمش در زمان واقعی است.

کش گلد CGT
کش گلد

ویژگی‌ها

  • هر توکن نشان‌دهندۀ طلای فیزیکی در افزایش‌های 1 گرمی است.
  • این شرکت یک سیستم پایش زمان واقعی دارای گواهی عکاسی از ذخایر طلا دارد.

کینسیس گلد (KAU)

کینسیس گلد (Kinesis Gold) هم یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا فیزیکی است. هر KAU با 1 گرم طلای فیزیکی پشتیبانی می‌شود که در خزانه‌های کاملاً بیمه‌شده و حسابرسی شده و به نام شما ذخیره می‌شود. این ارز به شما امکان می‌دهد که در هر کجای دنیا طلای فیزیکی خرج کنید، تجارت کنید، ارسال کنید و به دست آورید.

این ارز کارمزد ذخیره‌سازی ندارد و سرعت تراکنش آن بسیار بالاست، طوری که ظرف 3 ثانیه تأیید می‌شود. بازخرید آن ساده است، اما حداقل 100 گرم دارد.

کینسیس گلد
کینسیس گلد

ویژگی‌ها

  • کینسیس گلد تقسیم‌پذیری بسیار بالایی دارد.
  • کوین‌های کینسیس گلد با افزایش‌های 1 گرمی تعیین می‌شوند.
  • در 100 گرم قابل بازخرید هستند.

نتیجه‌گیری

بیش از ۵۰۰۰ سال است که افراد ثروت خود را با طلا محافظت می‌کنند. در بلاک چین، این کار با یک جهش منطقی از حمل مقادیر زیادی فلز فیزیکی به داشتن یک نسخه توکنایز شده انجام می‌پذیرد. تا زمانی که تأیید و حسابرسی وجود دارد، باید بتوانید برای ذخیرۀ طلا از روش بسیار ساده‌تری استفاده کنید.

یک بحث وجود دارد که «اگر چیزی را نگه نمی‌دارید، پس مالکش نیستید». باید به حسابرسان و متولیان مقداری اطمینان داشته باشید، به‌ویژه چون اکثر مردم طلا را در خارج از کشورهای خود نگه می‌دارند.

درهرحال، این موضوع که می‌توانید یک اونس طلا را به شیوه‌های مختلف فراوان و در افزایش‌های کوچک فراوان تقسیم کنید، طلا را آن‌قدر برای تریدرهای خرده‌فروش مفید ساخته است که در حوزۀ ارز دیجیتال با پشتوانه طلا وارد شوند. اما به یاد داشته باشید که احتمال دارد برخی از کارمزدهای تراکنش و ذخیره‌سازی از مقدارهایی که گفتیم بیشتر باشد. اگر مدتی طولانی مالک طلا هستید، احتمالاً این مورد برایتان مشکل بزرگی نباشد.

از طرف دیگر، اگر به دنبال گمانه‌زنی ساده در مورد قیمت طلا هستید، ساده‌ترین راهکار این است که قرارداد را برای یک بازار متفاوت معامله کنید که یک گمانه‌زنی ساده بر روی قیمت طلا است. این کار را می‌توانید در PrimeXBT به‌راحتی و با یک پلتفرم بسیار مدرن و قوی انجام دهید. اکثر تریدرها هم طلا را در یک چشم‌انداز کوتاه‌مدت معامله می‌کنند و هم آن را برای امنیت مالی برای مدتی طولانی نگه می‌دارند و ترکیبی از بازارهای CFD و ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا را مکمل یکدیگر می‌کنند.

سوالات متداول

آیا ارز دیجیتالی وجود دارد که با طلا پشتیبانی شود؟

بله، همان ‌طور که در این مقاله بررسی کردیم، چندین ارز دیجیتال از این مدل قیمت طلا را ردگیری می‌کنند.

بهترین ارز دیجیتال با پشتوانه طلا کدام است؟

برای افرادی که می‌خواهند قیمت طلا را ردگیری کنند، چندین کوین مناسب وجود دارد. درهرحال، برای این‌که ارزش ارز دیجیتالتان واقعاً پایدار بماند، باید بتوانید آن را به طلای فیزیکی تبدیل کنید.

کدام استیبل کوین با طلا پشتیبانی می‌شود؟

تتر گلد با طلا پشتیبانی شده و به‌عنوان استیبل کوین هم به کار می‌رود.

آیا ارز دیجیتال با پشتوانه نقره هم وجود دارد؟

بله، چند ارز دیجیتال که بزرگ‌ترینشان سیلور کوین است، با نقره پشتیبانی می‌شوند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان