سانسور در اتریوم چه خواهد شد؟ تصمیم جامعه اتریوم چیست ؟

خانهاخبارسانسور در اتریوم...

آنچه می‌خوانید...

جامعه اتریوم در رابطه با بهترین نحوه پاسخگویی به تهدید سانسور در اتریوم و در سطح پروتکل، در پی تحریم های دولت آمریکا بر آدرس های مرتبط با تورنادو کش اختلاف نظر پیدا کرده است.

در یک هفته گذشته اعضای جامعه اتریوم طرح های مختلفی مانند اسلشینگ اجتماعی و یا حتی یک سافت فورک فعال شده توسط کاربر (UASF) را به عنوان پاسخ های ممکن به سانسور سطح تراکنش در اتریوم پیشنهاد کرده‌اند، اما این پیشنهادات توسط برخی تله هایی نام گرفته که بیشتر به شبکه آسیب خواهد رساند. برخی نیز اشاره داشتند که باید بی طرفی معتبر و مقاومت در برابر سانسور در شبکه اتریوم ایجاد شود.

- Advertisement -

این اختلاف نظرها زمانی ایجاد شد که یکی از ماینرهای اتریوم تصمیم گرفت پس از تحریم های آمریکا بر تورنادو کش دیگر پردازش تراکنش ها را ادامه ندهد. پس از آن اعضای جامعه دچار نگرانی شدند که اگر دیگر اعتبارسنج های متمرکز تصمیمی مشابه بگیرند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: هشدار کارشناسان در خصوص بزرگترین مشکل اتریوم پس از مرج

اعضای جامعه اتریوم درباره تاثیرات اسلشینگ اجتماعی به منظور مقابله با سانسور در اتریوم نیز با یکدیگر اختلاف نظرهایی دارند. چرا که این استراتژی می‌تواند باعث جداسازی زنجیره ها شود و در پی آن برخی از اعتبارسنج ها در شبکه کمتر سانسور شده فعالیت کنند و دیگر اعتبارسنج ها در زنجیره سازگار با قوانین دفتر کنترل خارجی (OFAC) تراکنش ها را پردازش کنند.

**منظور از اسلشینگ اجتماعی فرایندی است که در پی آن اگر اعتبارسنج ها به درستی تراکنش ها را تایید نکنند و یا عملکرد غیرصادقانه ای داشته باشند، بخشی از استیک های آنها کاهش خواهد یافت.

چنین اتفاقی می‌تواند در صورت نیازمندی قانون گذاران به سرویس های متمرکز استیکینگ مانند کوین بیس و استخرهای بزرگ متمرکز در اعتبارسنجی زنجیره های سازگار با قوانین دفتر کنترل های خارجی ایجاد مشکل کند. چرا که این سرویس ها روی هم حدود 50 % از اتریوم استیک شده در زنجیره بیکن را تامین کرده‌اند.

جاستین بونز، موسس شرکت سایبر کاپیتال گفته است که اسلشینگ در حقیقت تله ای است که ریسک و خطرات آن از قوانین OFAC نیز بیشتر است و راه حل مناسبی برای مقابله با سانسور در سطح پروتکلی نیست.

توییت جاستین بونز

مطلب مفید: مالکیت NFT ؛ بررسی حقایق و تصورات درباره مجوز NFT ها

وی روز گذشته و در قالب یک پست توییتری گفت که صرافی های با اسلشینگ اجتماعی ممکن است، کاربران بی گناه را از سپرده های خود محروم کنند که حقوق این افراد نسبت به دارایی هایشان را نقض می‌کند. بونز همچنین گفت که انطباق بسیاری از اعتبارسنج های اتریوم با قانون منجر به جداسازی زنجیره خواهد شد. سپس در نقطه ای قرار خواهیم گرفت که سانسور آغاز به نادیده گرفتن بلوک هایی می‌کند که حاوی TX های ناقض OFAC است.

آنتونی ساسانو، موسس پادکست Daily Gwei نیز روز شنبه در توییتر خود گفت که در اسلشینگ اجتماعی خسارت جانبی اجتناب ناپذیر خواهد بود. با این حال ارزش دارد که از اعتبار بی طرف بودن اتریوم و مقاوم بودن آن در برابر سانسور محافظت کرد.

ماریوس ون در ویگن، توسعه دهنده Geth نیز در بیانیه ای اشاره داشت که مقبله با سانسور در اتریوم باید بالاترین میزان اهمیت را در میان کاربران این جامعه داشته باشد. وی در این باره گفت که اگر اجازه سانسور شدن تراکنش ها در شبکه صادر شود، در حقیقت شکستی برای جامعه خواهد بود.

وی در ادامه نیز افزود که در صورت سانسور شدن تراکنش ها در اتریوم وی این شبکه را ترک خواهد کرد چرا که دیگر شبکه معنای خود را از دست خواهد داد. ماریوس گفت که مقابله با سانسور مهم ترین هدف اتریوم است و درصورت شکست در حفظ آن، کار زیادی نیست که کسی بتواند برای شبکه انجام دهد.

اریکا وال، محقق حوزه کریپتو اضافه کرد که تا به امروز، مقاومت در برابر سانسور به عنوان یک ویژگی اصلی در شبکه اتریوم عمل کرده و در حالی که ما شاهد مقداری سانسور در فرانت اند هستیم، تنها در صورتی بد خواهد شد که سانسور در سمت خود اتریوم اتفاق بیفتد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان