بر اساس این دو شاخص، مقاومت 1.1 تریلیون دلاری ارزش بازار ارزهای دیجیتال پابرجا خواهد ماند

خانهاخباربر اساس این...

آنچه می‌خوانید...

ارزهای دیجیتال در چند روز گذشته موفق نشدند مقاومت 1.1 تریلیون دلاری ارزش بازار کریپتو را بشکنند. مقاومتی که در 54 روز گذشته با قدرت پابرجا بوده است. دو ارز بزرگ بازار یعنی بیت کوین و اتریوم که تاثیر زیادی در این موضوع دارند نیز در هفته گذشته با روند اصلاحی 2.5 و 1 درصدی همراه بوده‌اند. با این حال، برخی از آلت کوین ها با رالی های صعودی نسبتا خوب همراه بودند.

نمودار ارزش بازار کریپتو
نمودار ارزش بازار کریپتو

به صورت میانگین، ارزش بازار کریپتو با ریزشی 1 درصدی در فاصله میان 29 جولای تا 5 اوت ریزش 1 درصدی داشت و به محدوده 1.07 تریلیون دلار رسید. گفتنی است که یکی از دلایل این اتفاق را نیز می‌توان گزارش های مربوط کمیسیون بورس آمریکا و تحقیقات این نهاد درباره تمامی صرافی های رمز ارزی دانست که تاثیر منفی زیادی روی بازار گذاشت.

- Advertisement -

گفتنی است که علیرغم عملکرد ضعیف دو ارز دیجیتال بزرگ در چند روز اخیر، تریدرها علاقه خود را به آلت کوین ها از دست نداده و رشدهای خوبی را در این ارزها دیدیم. همکاری بلک راک، بزرگ ترین شرکت مدیریت دارایی های دیجیتال با کوین بیس تاثیر مثبت زیادی روی ارزش بازار گذاشت و در پی آن شاهد سرمایه گذاری 10 تریلیون دلاری بودیم.

کوین بیس پرایم، سرویسی که به مشتریان بلک راک عرضه خواهد شد، یک راهکار معاملات سازمانی است که برای مشتریان امکان معاملات، حضانت، امور مالی و استیکینگ بیش از 300 دارایی دیجیتال را فراهم می‌کند. در تصویر زیر می‌توان بهترین و بدترین عملکرد را در میان 80 ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو در هفت روز گذشته مشاهده و مقایسه کرد.

بهترین و بدترین عملکرد در میان 80 کوین برتر
بهترین و بدترین عملکرد در میان 80 کوین برتر

همانطور که مشخص است (Flow) با رشد 48 درصدی همراه شده و دلیل آن نیز به نظر اعلامیه اینستاگرام مبنی بر حمایت از بلاک چین فلو از طریق کیف پول داپر است. گفتنی است که اینستاگرام در چند وقت اخیر به شدت در حال گسترش فعالیت های خود در حوزه NFT ها بوده است.

پس از آن فایل کوین نیز با رشد 38 درصدی همراه شده که دلیل آن نیز می‌تواند به روزرسانی v16 skyr شبکه در 2 اوت باشد. وی چین نیز در همین مدت و پس از انتشار اخبار نادرستی از سمت برخی منابع مبنی بر همکاری این شبکه با سرویس وب آمازون رشد 16.5 درصدی را به همراه داشت.

شاخص پریمیوم تتر نزولی است

شاخص پریمیوم تتر یک معیار خوب برای اندازه گیری میزان تقاضا در میان تریدرهای کریپتو در چین است. این شاخص تفاوت میان معاملات همتا به همتا کاربران چینی را با دلار آمریکا اندازه می‌گیرد. در زمان وجود تقاضای زیاد در بازار، این شاخص به بالای 100 % می‌رسد و هنگام بازارهای نزولی شاهد کاهش 4 درصدی یا بیشتر آن نسبت به عدد 100 هستیم.

شاخص پریمیوم تتر
شاخص پریمیوم تتر

در حال حاضر شاخص پریمیوم تتر در محدوده 98.4 درصدی قرار دارد که پایین ترین عدد خود از 10 ژوئن تاکنون است. با فروش های ناگهانی تریدرهای خرد در هفته گذشته، این شاخص نیز به آرامی مسیری نزولی را در پیش گرفت. با این وجود باید دقت داشت که تقاضای ضعیف تریدرهای خرد خیلی نگران کننده نیست چرا که تا حد زیادی بازتاب ریزش 69 درصدی ارزش بازار از ابتدای سال تاکنون است.

مطلب مفید: آموزش فیوچرز صرافی کوکوین (Kucoin Futures)

تناقض احساسات در بازار فیوچرز

قراردادهای پرپچوال دارای نرخ ثابتی برای هشت ساعت هستند. صرافی ها معمولا از این نرخ ثابت برای پرهیز از ریسک های مربوط به ناهماهنگی در بازار استفاده می‌کنند. فاندینگ ریت مثبت در بازار بیانگر آن است که خریداران لوریج بیشتری دارند. از سویی دیگر، برعکس این وضعیت زمانی است که فروشندگان به لوریج بیشتری در بازار نیاز دارند و به واسطه آن فاندینگ ریت منفی می‌شود.

فاندینگ ریت قراردادهای پرپچوال
فاندینگ ریت قراردادهای پرپچوال

همانطور که در تصویر مشخص است، نرخ انباشت فاندینگ ریت بزرگ ترین دارایی های دیجیتال در زمینه قراردادهای باز در هفت روز گذشته یا خنثی بوده و یا با عدد بسیار کوچکی مثبت بوده است. چنین داده هایی نشان دهنده تعادل تقاضا میان خریداران و فروشندگان در بازار فیوچرز است.

با در نظر گرفتن نبود تقاضا برای تتر در آسیا و همچنین تناقض در قراردادهای پرپچوال در نزدیکی مقاومت 1.1 تریلیون دلاری ارزش بازار،  اعتماد به نفس لازم در تریدرها برای عبور از این سطح دیده نمی‌شود. پس می‌توان گفت که در حال حاضر و با توجه به فشارها و اتهامات وارد شده از سمت کمیسیون بورس به مدیر سابق کوین بیس و صرافی های رمز ارزی فروشندگان دست بالاتر را در بازار کریپتو دارند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان