مقایسه صرافی‌ های ارز دیجیتال ایرانی

خانهمقالاتمقایسه صرافی‌ های...

آنچه می‌خوانید...

برای مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی یک سری پارامترها وجود دارد که باید به آن‌ها به‌صورت دقیق توجه شود. در ادامه قصد داریم به این مسائل در مورد این صرافی‌ها بپردازیم. نیازمند ترید در بازار کریپتو کارنسی‌ها، گزینش یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و به روز است. مهرماه سال 1396، سایت‌ معتبر جهانی خریدوفروش ارز دیجیتال تحت عنوان بیترکس حساب کاربران ایرانی را مسدود کرد. مسئله تحریم کاربران ایرانی از سمت سایت‌ها و صرافی‌های خارج از کشور باعث پیدایش صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال بومی و ایرانی شد. از آن به بعد میزان صرافی‌های‌ دیجیتال ایرانی روزانه و به سرعت در حال افزایش است.

ممکن است بیشتر شما نسبت به رویه خدمات صرافی ارز دیجیتال ایرانی خود، مثل: پشتیبانی، نحوه احراز هویت و مسائلی مثل این‌ها شکایاتی داشته باشید. دقت داشته باشید که بیشتر این سایت‌ها نوپا هستند و سابقه و تجربه‌ی زیادی در این زمینه ندارند. انتخاب صرافی دیجیتال اولین قدم و البته جز جدانشدنی برای ورود به جهان ارزهای دیجیتال است؛ ما یا باید خطر بلاک شدن حساب خود را بپذیریم و یک صرافی معتبر در خارج از کشور را انتخاب کنیم یا به دنبال یک صرافی خوب و معتبر ایرانی باشیم. بنابراین در این مقاله همراه فکت کوینز باشید تا صرافی های ایرانی را با هم مقایسه کنیم.

صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

جواب این سؤال کاملا شخصی و منحصربه‌فرد است، همان‌طور که برای مثال یک شخص استفاده از خودرو داخلی را به ماشین خارجی ترجیح می‌دهد و فرد دیگر برعکس. اگر به‌صورت حرفه‌ای ترید می‌کنید و یا هیچ‌وقت نمی‌توانید به صرافی‌های ایرانی اطمینان کنید بهتر است از صرافی‌های خارج از کشور استفاده نمایید.

کوکوین، کوینکس و بایننس معتبرترین صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال برای افراد داخل در ایران هستند، که البته به تازگی انجام فرآیند احراز هویت در بیشتر آنها اجباری شده است. برای استفاده از تمامی صرافی‌های خارجی پیشنهاد می‌کنیم از نرم افزارهای رفع تحریم با آی پی ثابت استفاده کنید تادر آینده دچار مشکل نشوید.

معرفی و مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

در ادامه این مقاله به مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی می‌پردازیم:

معرفی صرافی نوبیتکس

نوبیتکس خود را نخستین بستر دانش‌بنیان مبادله رمز ارزها با تأییدیه معاونت تکنولوژی ریاست جمهوری معرفی نموده است. یکی از مزیت‌های این صرافی پشتیبانی از حداقل ۲۵ ارز برتر دنیا است که دست شما را برای خرید و فروش باز می‌گذارد. این صرافی هر هفته مسابقه‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی برپا می‌کند. نقدینگی این صرافی بسیار زیاد است و درصورتی‌که در بانک سپه حساب داشته باشید، میتوانید مبالغ زیاد را هم جا به جا کنید.

مزایا صرافی نوبیتکس:

  • پشتیبانی از توانایی میزان حد ضرر و حد سود
  • پشتیبانی از سگویت، لایتنینگ و تکنولوژی‌های جدید
  • نگهداری دارایی مشتریان در کیف پول‌های سرد و امن
  • حساب به‌خصوص برای شرکت‌ها و تریدرها
  • برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها
  • توانایی احراز هویت و پشتیبانی آنلاین و سریع

معایب صرافی نوبیتکس :

  • رابط کاربری سایت کمی گیج کننده است
  • در برخی مواقع به علت شلوغی احراز هویت کمی کندتر انجام می‌گیرد.
  • وارد کردن کد امنیتی دو عاملی کمی دشوار است.

معرفی صرافی آبان تتر

در ادامه مبحث مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی می‌توان به آبان تتر اشاره کرد. این صرافی یکی از صرافی‌های موجود در ایران است که تقریباً ۳ سال است در حال فعالیت است. در نگاه اول احراز هویت زیر ۳۰ دقیقه‌ای این صرافی هر عضو تازه‌واردی را شوکه خواهد کرد! همین‌طور پشتیبانی از صرافی برخلاف سایر صرافی‌های موجود در ایران ، به شکل ۲۴ ساعته و در همه‌روزه‌ای کاری است.

مزایای صرافی آبان تتر

  • احراز هویت کمتر از ۳۰ دقیقه!
  • پشتیبانی از تعداد ارزهای بسیار زیاد و متنوع
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته و آنلاین
  • قابلیت خریدوفروش به‌صورت حضوری
  • تعیین کردن میزان ضرر و سود در پورتفولیو

معایب صرافی آبان تتر

  • نداشتن اپلیکیشن تلفن همراه
  • فاقد سیستم کسب درآمد

معرفی صرافی بیت ۲۴

بیت ۲۴ یک صرافی ارز دیجیتال در ایران است که کار خود را با با کارشناسان نخبه ایران و با هدف از بین بردن واسطه‌ها شروع کرده است. در این صرافی اعضای ایرانی می‌توانند بدون هیچ مدل محدودیتی و مشکلی در احراز هویت آغاز کرده و به‌آسانی با استفاده از ریال به خریدوفروش رمز ارزهای متنوع بپردازند. در ادامه شما را با خصوصیات، مزایا، معایب این صرافی ایرانی آشنا خواهیم کرد.

مزایای صرافی بیت 24

  • تنوع زیاد رمز ارزها (بیش از ۱۸۰ کوین )
  • قابلیت فروش سریع رمز ارز به خود صرافی
  • قابلیت انجام معامله به شکل ۲۴ ساعت در ۷ روز هفته
  • پشتیبانی قوی و درست
  • اپلیکیشن نسخه اندروید
  • دارای مبدل ارزهای دیجیتال
  • رابط کاربری راحت برای کاربران مبتدی
  • سرعت زیاد انتقال و تسویه پس از معاملات خریدوفروش

معایب صرافی بیت ۲۴

  • عدم دسترسی اعضای این صرافی به تجهیزات و اندیکاتورها برای تحلیل قیمت ارز
  • فاقد پشتیبانی اپلیکیشن های مخصوص صرافی از نسخه Ios و دسکتاپ
  • فاقد قابلیت‌هایی مانند معاملات مارجین و فیوچرز

معرفی صرافی بیت پین برای مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

برای مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی صرافی بیت پین نیز یکی از صرافی‌های ایرانی است که اعضای تشکیل‌دهنده آن را تیمی از کمپانی‌های مطرح در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری و حقوقی و گروهی از خبرگان بخش تکنولوژی و مدیریت مالی تشکیل داده است.

ایمنی این شبکه به‌وسیله دسته‌ای ابزارهای فنی و تکنیک‌هایی مثل ذخیره سرد (Cold Storage) و فرآیند احراز هویت دو مرحله‌ای به بهترین شکل انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: احراز هویت دوعاملی و انواع آن

معرفی صرافی والکس (wallex)

صرافی والکس حاصل فعالیت گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف و تهران است که در سال‌های گذشته درزمینهٔ ارزهای دیجیتال کار کرده است. به ادعای این وب‌سایت تقریباً ۸۶ هزار عضو در آن مشغول به ترید ارزهای دیجیتال هستند. والکس هدف وب‌سایت خود را به وجود آوردن بستری ایمن برای انجام معاملات و نگهداری اموال مشتریان می‌داند.این سایت هم برای تامین امنیت خود از برخی تمهیدات امنیتی همچون وارد کردن کد دومرحله‌ای استفاده می‌کند. به تازگی هم در حال آماده سازی و توسعه اپلیکیشن تلفن همراهش است.

مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی
معرفی صرافی والکس (wallex)

احراز هویت در این سایت مقداری دشوار است ولی نیاز به تیه ویدئو و سلفی نیست. تنها یک عکس دارای مشخصات و تعهدنامه کافی است و حساب کاربری شما تائید خواهد شد. البته باید دقت داشته باشید برای تائید هویت شما احتیاج به یک خط ثابت دارید که با تعیین زمان قبلی با شما تماس گرفته شود. خوشبختانه در این جدول تعیین زمان در روزهای تعطیل و ساعات غیررسمی مخصوص شاغلین هم موجود است.

امنیت درصرافی چقدر مهم است؟

برای مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی به فکتور امن بودن یک صرافی فکر کنید. این مسئله که صرافی مورد نظر شما تا کنون مورد هک و حمله قرار نگرفته باشد بسیار حائز اهمیت است.چرا که در صورت وقوع چنین اتفاقی همه اموال و سرمایه شما از بین خواهد رفت. آیا صرافی مورد حمله می‌تواند این خسارت را برای شما جبران نماید؟ حال این صرافی برای پیشگیری از بروز این مسائل چه تدابیری را به کار گرفته است؟ با ذکر همین مثال به راحتی می‌توان به مهم بودن امنیت یک صرافی پی برد.

آیا نگه‌داشتن ارز در صرافی درست است؟

به شکل کلی ما این کار را به شما توصیه نمی‌کنیم. یعنی پس از خریدوفروش ارز دیجیتال موردنیاز خود، بهتر است آن را به کیف پول خود منتقل کنید. در این موقعیت مبلغی را برای کارمزد پرداخت می‌کنید ولی دارایی شما در مکانی ایمن قرار دارد و در برخی از مواقع شاهد این مسئله هستیم که یک صرافی، کیف پول مخصوصی برای خود در نظر گرفته است.

در چنین مواقعی می‌توانید ارزهای خود را به این کیف پول منتقل کنید. طبیعتاً در این وضعیت هم کارمزد پایین‌تری را پرداخت خواهید کرد و هم ایمنی اموال خود را حفظ کرده‌اید. به عنوان مثال صرافی بایننس، کیف پول تراست والت را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

آیا صرافی‌های ایرانی معتبرند؟

در این مقاله به مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی پرداختیم و اگر دقت کرده باشید مهمترین مسئله در انتخاب یک صرافی ایده آل امنیت شبکه و نحوه ذخیره سازی دارایی کاربران در آن پلتفرم است. متأسفانه ما نمی‌توانیم هیچ‌یک از صرافی‌های موجود در کشور را به شما پیشنهاد دهیم. اما شما به عنوان شخصی که برای دارایی خود بسیار ارزش قائل هستید و زحمت زیادی برای جمع آوری سرمایه خود کشیده اید، بهتر است پیش از شروع فعالیتتان به میزان کافی تحقیق کرده تا از اموال و دارایی خود محافظت کنید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان