مقایسه صرافی های ارز دیجیتال، کدام صرافی مناسب‌تر است؟

خانهمقالاتمقایسه صرافی های...

آنچه می‌خوانید...

مقایسه صرافی های ارز دیجیتال برای انتخاب مناسب‌ترین آنها برای فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال دغدغه بسیاری از اشخاصی است که در این زمینه قصد دارند شروع به فعالیت کنند و یا به دنبال تغییر صرافی خود هستند. هر یک از صرافی‌ها خود را به عنوان بهترین گزینه برای معامله‌گرها معرفی کرده و خدمات و مزایای خود را تبلیغ می‌کنند. اما حتی بهترین صرافی‌های دنیا نیز نقاط ضعف و معایبی دارند که ممکن است بعضی از معامله‌گرها را با مشکل مواجه کند.

از آنجایی که تغییر صرافی با هزینه‌هایی همراه است، در نتیجه بهتر است که قبل از شروع فعالیت خود، بررسی دقیق و کاربردی بر روی آنها انجام داده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که ممکن است یک صرافی برای یک معامله‌گر خوب بوده و برای فرد دیگری مناسب نباشد. در نتیجه پس از بررسی شرایط آنها، بهترین گزینه مناسب برای خودتان را انتخاب کنید. در این مقاله از فکت کوینز به مقایسه صرافی های ارز دیجیتال می پردازیم.

مقایسه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی

بسیاری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند که در صرافی‌های خارجی سرمایه گذاری کنند و از طریق آنها به مبادلات خود بپردازند. اما با توجه به تحریم‌ها این کار ریسک زیادی را متوجه سرمایه گذاران این حوزه خواهد کرد. بارها و بارها صرافی‌های خارجی بدون اطلاع رسانی قبلی، حساب کاربران ایرانی را مسدود کرده و دارایی آنها را بلاک کرده‌اند. متاسفانه محل مناسب و قانونی برای ثبت و پیگیری شکایت نیز وجود نداشته و حتی بعضی از افرادی که شکایت کرده‌اند، به نتیجه قابل قبولی دست پیدا نکرده‌اند.

صرافی ارز دیجیتال
قیمت ارز دیجیتال در صرافی ایرانی

به همین دلیل صرافی‌های ایرانی ارزهای دیجیتال، فضای مطمئن‌تری برای خرید و فروش هستند. هرچند که امروزه با تعداد زیادی از صرافی‌های ایرانی با شرایط و قابلیت‌های مختلفی روبرو هستیم و در واقع انتخاب‌های زیادی داریم، اما در بین سایت‌های ایرانی که به عنوان صرافی ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند نیز باید سایت‌های معتبر را از غیر معتبر تشخیص داده و در انتخاب آنها دقت کنید تا اسیر کلاهبرداری و مشکلات بعدی آن نشوید.

بیشتر بخوانید: آیا استخراج ارز دیجیتال در ایران قانونیست؟ جواب را از رئیس انجمن بلاک چین بشنویم

معرفی و مقایسه صرافی های ارز دیجیتال

در ابتدا یادآوری این نکته ضروری است که معرفی صرافی‌های ارز دیجیتال به معنی تایید تمامی اقدامات و تضمین صحت عملکرد آنها نیست. پیشنهاد می‌شود که قبل از شروع به کار در یک صرافی، قوانین آن را مطالعه کنید و شرایط هرکدام را بررسی نمایید تا با مشکلی روبرو نشوید. همچنین به یاد داشته باشید که در واقع هنوز رمز ارزها به صورت کامل قانونگذاری نشده و خلاهایی در این زمینه وجود دارد. در نتیجه توجه به عملکرد صحیح صرافی‌ها را همیشه باید شخصا تحت نظر داشته باشید. در ادامه چند مورد از صرافی‌های برتر ایرانی را معرفی کرده و نگاهی به مقایسه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی خواهیم کرد.

صرافی نوبیتکس (Nobitex)

نوبیتکس یک صرافی ایرانی است که می‌توانید در آن حدود 25 ارز دیجیتال را خرید و فروش کنید. شما در نوبیتکس می‌توانید از بازار آزمایشی استفاده کنید و برای ورود به دنیای رمز ارزها خود را بیشتر آماده کنید. در این صرافی حتی می‌توانید بدون احراز هویت کامل شروع به معامله کنید. البته این معاملات محدود خواهد بود.

کارمزدی که نوبیتکس دریافت می‌کند، درصدی از حجم معاملات شما خواهد بود که متغیر است. اما برای شروع، در بیشتر مواقع درصدی در حدود 0.035 خواهد بود. از آنجایی که جفت ارزهای دیجیتال را نیز می‌توانید در این صرافی معامله کنید، کارمزد متفاوتی در حدود 0.015 درصد برای آن تعیین شده است.

به یاد داشته باشید که اگر به سطح تریدر در این صرافی وارد بشوید، شما کارمزد کمتری پرداخت خواهید کرد، اما در مقابل شما نمی‌توانید رمز ارز از صرافی خارج کنید. قابل ذکر است که حداقل مبلغ مورد نیاز برای هر معامله در این صرافی سیصد هزار تومان است.

صرافی والکس (Wallex) در مقایسه صرافی های ارز دیجیتال

صرافی والکس توسط دانشجویان دانشگاه شریف راه اندازی شده است. احراز هویت در این سایت تقریبا آسان است. البته به یاد داشته باشید که یک شماره ثابت برای احزار هویت در والکس نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید در این بازار، حتی سفارشاتی در خارج از رنج معاملاتی بازار ثبت کنید.

صرافی ارز دیجیتال


همچنین اخیرا در این صرافی از قابلیت تعیین حد ضرر و سود رونمایی شده است. البته برداشت وجه ریالی از این صرافی زمان‌بر بوده و حدود سه روز کاری زمان خواهد برد. بیشترین کارمزد دریافتی در والکس برابر با 0.4 درصد از معاملات است. شما می توانید با یکصدهزار تومان معاملات خود در والکس را شروع کنید.

نگاهی به صرافی اکی اکسچنج (OKEX)

اکی اکسچنج به دلیل محیط کاربری جذاب و کاربردی خود معروف است. از این صرافی می‌توانید برای معامله بر روی بسیاری از رمز ارزها استفاده کنید. این صرافی در زمان کوتاهی احراز هویت شما را انجام داده و به صورت تمام وقت در شبانه روز به شما خدمات پشتیبانی ارائه می‌کند.

کارمزد این صرافی 0.2 درصد از معاملات است. برای شروع معاملات در اکی اکسچنج به صدهزار تومان نیاز خواهید داشت. برای استفاده راحت‌تر از این صرافی می‌توانید اپلیکیشن اندروید آن را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و از این طریق معاملات خود را مدیریت کنید.

صرافی رمزینکس (Ramzinex) در مقایسه صرافی های ارز دیجیتال

در رمزینکس از محیط کاربری خوبی استفاده خواهید کرد. کارمزد این صرافی در ابتدای شروع معامله حدود 0.3 درصد است. مطالب آموزشی که این صرافی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، مفصل و کاربردی بوده و مخصوصا برای تازه واردها بسیار مفید خواهد بود. تعداد رمز ارزهایی که در این صرافی قابل معامله است، 24 رمز ارز است، در نتیجه معاملات متنوعی می‌توانید در رمزینکس انجام بدهید. در رمزینکس می‌توانید با صد هزار تومان رمز ارز خریداری کنید و ورود به بازار ارزهای دیجیتالی را تجربه کنید.

نگاهی به صرافی ‏بیتستان (Bitestan)

این صرافی توسط شرکت ویرا ارتباط گستر راه اندازی شده است، شما می‌توانید از طریق این صرافی 60 رمز ارز را برای معامله در دسترس داشته باشید. رابط کاربری این صرافی کاربرپسند است اما کارمزد معامله کردن در بیتستان حدود 1.5 درصد برای هر معامله است.

بیشتر بخوانید: صرافی ال‌ بانک (LBank) چیست؟ جدیدترین نقد و بررسی ال بانک

به یاد داشته باشید که بیتستان کیف پول ندارد. در نتیجه شما باید پس از هر خرید، دارایی خود را به کیف پول خود منتقل کنید. این انتقال برای بعضی از معامله‌گران نکته منفی است و ممکن است آنها را دچار سردرگمی کند. البته شما می‌توانید بدون احراز هویت در این صرافی خرید کنید.

صرافی رابین کش در مقایسه صرافی های ارز دیجیتال

این صرافی از نسل جدید صرافی‌های ایرانی است. در این صرافی ابزارهای متعددی برای کاربران وجود دارد و به آنها کمک می‌کند. با استفاده از این ابزارها مثلا می‌توانید حد ضرر و حد سود خود را مشخص کنید و حتی این کار را به صورت خودکار به ابزارهای صرافی بسپارید. قبل از اینکه وارد بازار واقعی رمزارزها بشوید، می‌توانید در بازار آزمایشی این صرافی به تمرین و کسب تجربه بپردازید تا توانمندتر از قبل وارد این بازار بشوید.

صرافی اکسیر در مقایسه صرافی های ارز دیجیتال

اکسیر امنیت کیف پول‌ها را با استفاده از شرکت آمازون ایجاد کرده است. محیط کاربری این صرافی تقریبا پیچیده است و استفاده از آن برای کاربران تازه وارد کمی سخت خواهد بود. البته به راحتی می‌توانید انواع پشتیببانی را از این صرافی دریافت کنید. اکسیر برای کاربران خود 5 سطح تعریف کرده که در پایین‌ترین سطح، 0.025 درصد کارمزد از هر معامله دریافت می‌کند. اتباع خارجی نیز میتوانند به معامله و خرید و فروش رمز ارزها بپردازند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی و مقایسه صرافی های ارز دیجیتال پرداختیم. نکته حائز اهمیت در انتخاب بهترین صرافی توجه به سابقه تیم توسعه دهنده پلتفرم و همچنین قابلیت ها و خدماتیست که به کاربران ارائه میدهند. از انجایی که کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد مردم در حوزه ارزهای دیجیتال بسیار تکرار شده است، پیشنهاد میکنیم قبل از وارد کردن سرمایه خود به اینگونه پلتفرم ها از این جهات مطمئن شوید.

تیم مشاوره فکت کوینز همواره آماده کمک و همیاری به شما هموطنان عزیز در زمینه انتخاب بهترین صرافی هاست. اگر تجربه نا خوشایندی در زمینه استفاده از صرافی های خارجی یا ایرانی دارید، حتما با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

به صورت کلی نمی‌توان به این سوال سخت پاسخ قطعی داد؛ شما در یک صرافی ایرانی با ریال ارز دیجیتال می‌خرید در حالی که در یک پلتفرم خارجی چنین امکانی وجود ندارد. با این حال مشکل این کار کارمزد بالایی است که باید پرداخت کنید. بنابراین صرافی‌های داخلی به دلیل استفاده از سیستم پرداخت ریالی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را راحت‌تر می‌کنند. از طرفی دیگر ترس از دست دادن دارایی خود در پلتفرم‌هایی مانند بایننس را نخواهید داشت.

معتبرترین صرافی ایرانی کدام است؟

در حال حاضر صرافی نوبیتکس معتبرترین و مشهورترین صرافی ایرانی است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان