بهترین صرافی برای ایرانی ها؛ مقایسه صرافی coinex و kucoin

خانهمقالاتبهترین صرافی برای...

آنچه می‌خوانید...

با کاهش سقف برداشت به کمتر از پنج هزار دلار و همچنین در پی اعلامیه اخیر صرافی بایننس، از این به بعد، تمامی کاربران این صرافی نیاز به احراز هویت دارند. این اعلامیه و دیگر موارد پیش آمده در این صرافی، موجب شده است تا کاربران ایرانی به دنبال یک جایگزین مناسب برای صرافی بایننس باشند. اغلب صرافی‌های بزرگ دنیا به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند، همین امر موجب شده تا پیدا کردن یک صرافی مناسب، کمی سخت باشد. , و اما بهترین صرافی برای ایرانی ها کدام است ؟

صرافی‌های کوینکس (Coinex) و کوکوین (kucoin)، دو مورد از صرافی‌هایی هستند که کاربران ایرانی نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند. در ادامه مقایسه صرافی ارز دیجیتال coinex و kucoin به عنوان دو جایگزین عالی برای صرافی بایننس در ایران، آمده است. پس در ادامه با فکت کوینز همراه باشید.

قیمت لحظه ای slp

- Advertisement -

معرفی صرافی کوینکس (coinex)

در اواخر سال 2017 صرافی کوینکس در هنگ کنگ به ثبت رسید. کوینکس یک صرافی رمز ارز بین‌المللی بوده و توسط یانگ هایپو هدایت می‌شود. باید توجه داشت که coinex با بیت کوین و Blockchair مشارکت داشته و در حال حاضر نیز به بیش از صد کشور دنیا از جمله ایران خدمات ارائه می‌دهد.

همچنین از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. صرافی coinex اعلامیه‌های خود را از طریق کانال تلگرام و پیج توییتر خود منتشر کرده و در صورت فیلتر شدن صرافی، کاربران ایرانی برای استفاده از خدمات آن باید از فیلترشکن استفاده کنند. برای ثبت نام و احراز هویت در صرافی کوینکس، باید به صفحه مخصوص ثبت نام وارد شد.

بعد از آن با وارد کردن ایمیل، ثبت نام اولیه انجام خواهد شد. در مرحله بعدی باید شماره تلفن همراه خود را تأیید کنید. همچنین کاربران ایرانی نباید نگران این مرحله باشند، زیرا شماره موبایل‌های ایرانی نیز در کوینکس تأیید می‌شوند. مرحله بعدی، ورود به بخش تنظیمات اکانت (Account Settings) از طریق منوی اکانت است. در صفحه باز شده باید جلوی ID Verification گزینه Verify را انتخاب نمود و مراحل احراز هویت کوینکس را انجام داد. سپس اطلاعات شخصی اعم از نام و نام خانوادگی و شماره پاسپورت وارد می‌شوند. برای اتمام مراحل احراز هویتضروریست تا یک تصویر از گذرنامه و یک سلفی در سایت صرافی آپلود کنید.

مزایای صرافی کوینکس

  • امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی
  • امکان احراز هویت با تصویر پاسپورت ایرانی
  • امکان ثبت نام در کوینکس با شماره تلفن همراه ایرانی
  • برای کاربران احراز هویت نشده، سقف برداشت ده هزار دلار در روز بوده است.
  • برای کاربرانی که احراز هویت دارند، تا یک میلیون دلار در روز می‌توان برداشت انجام داد.
  • پشتیبانی از زبان و رابط کاربری فارسی
  • تخفیف تا 50 درصد کارمزد برای پرداخت با کوین ست
  • نرم‌افزار موبایلی برای استفاده راحت‌تر و انجام معاملات
  • تخفیف کارمزد در صورت معرفی به دوستان
  • کانال فارسی تلگرام کوینکس برای کاربران ایرانی

 


معایب صرافی کوینکس

  • کارمزد در زمان برداشت ارز به نسبت سایر صرافی‌ها زیادتر است.
  • این صرافی از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند.
  • برای واریز رمز ارز، حداقل مبلغ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش ترید در صرافی کوینکس | از راهنمای استفاده تا مزایا و معایب این صرافی

معرفی صرافی کوکوین (kucoin)

برای معرفی بهترین صرافی برای ایرانی ها و قبل از مقایسه صرافی ارز دیجیتال coinex و kucoin، صرافی کوکوین به‌طور کامل معرفی می‌شود. نظرات تریدرهای باسابقه و کارشناسان ماهر نشان می‌دهد که صرافی کوکوین یکی از بهترین صرافی‌های مشابه و جایگزین بسیار عالی برای صرافی بایننس بوده است. این صرافی با ارائه سایتی با رابط کاربری پسندیده امکانات زیادی را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد.

این صرافی نیز مانند صرافی بایننس در کشور سیشل یا سیچلز که یکی از جزایر شرق قاره آفریقا است، قرار دارد. این کشور در واقع تحت تسلط مالی آمریکا و چین دور بوده و توسط این دو کشور پایش می‌شود. قوانین کشور سیشل به صرافی kucoin کمک می‌کند تا کاربران بتوانند بدون احراز هویت از امکانات این صرافی استفاده کنند.

به همین خاطر فعلا کاربران ایرانی می‌توانند با خیال راحت از این امکانات بهره‌مند شوند. کارمزد معاملات در صرافی کوکوین بسیار پایین بوده و همچنین با انجام معاملات زیاد، ممکن است این کارمزد نیز منفی شود.

این بدان معنا است که در هنگام انجام یک معامله نه تنها هزینه‌ای به عنوان کارمزد کسر نمی‌شود، بلکه مبلغی به عنوان تشویقی نیز به حساب کاربر اضافه خواهد شد.

مزایای صرافی کوکوین

  • امکان انجام انواع معاملات آینده‌ای (فیوچرز)، اسپات و مارجین در صرافی kucoin
  • کارمزد بسیار اندک و حتی صفر در معاملات.
  • در صرافی کوکوین تنوع جفت ارزها بسیار زیاد بوده و به بیش از هفتصد جفت ارائه میشود.
  • سقف برداشت روزانه بدون احراز هویت، یک بیت کوین در روز است.
  • امکان Staking در صرافی کوکوین و کسب سود از رمزارزها
  • پشتیبانی کامل و 24 ساعته برای کاربران سایت kucoin

معایب صرافی کوکوین

  • عدم پشتیبانی صرافی کوکوین از ارزهای فیات
  • برای استفاده از امکانات سایت باید از پراکسی با آی‌پی ثابت و یا سرور مجازی استفاده کرد.
  • رابط کاربری سایت برای کاربران تازه‌کار بسیار پیچیده به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: ترید ارز دیجیتال در صرافی کوکوین (Kucoin)

مقایسه صرافی ارز دیجیتال coinex و kucoin

باتوجه به معرفی و بیان ویژگی‌های هر دو صرافی کوکوین و کوینکس، اغلب کاربران ایرانی از این دو صرافی برای انجام معاملات ارزی خود استفاده می‌کنند. اما انتخاب بین این دو صرافی و معرفی بهترین صرافی برای ایرانی ها کار راحتی نیست. بنابراین در ادامه به بررسی عمیق‌تر مقایسه صرافی ارز دیجیتال coinex و kucoin پرداخته خواهد شد.

هر دو این صرافی‌ها در سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اما در میزان رشد با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. از نظر میزان حجم معاملات انجام شده، صرافی کوکوین در بین سه صرافی برتر در دنیا قرار دارد ولی کوینکس در همین رده‌بندی، در رتبه 43 قرار گرفته است.

در واقع حجم معاملات روزانه در صرافی کوکوین به بیش از 2 میلیارد دلار می‌رسد و این در حالی است که در کوینکس حجم معاملات روزانه در حدود 100 میلیون دلار است. البته از نظر رتبه‌بندی وب‌سایت الکسا، هر دو سایت صرافی ارز دیجیتال coinex و kucoin در یک سطح هستند و رتبه 1560 برای سایت کوکوین و رتبه 1543 برای وب‌سایت کوینکس است.

در دنیای ارزهای دیجیتال، امنیت حرف اول را می‌زند و افراد باید به دنبال یک صرافی امن‌تر باشند. بنابراین بهترین صرافی برای ایرانی ها از نظر امنیتی، صرافی کوکوین تدابیر امنیتی شدیدتری داشته و حتی از بایننس نیز در این زمینه قوی‌تر بوده و دقت بیشتری دارد. اما این نشان‌دهنده ناامن بودن صرافی کوینکس نیست.

به‌طور کلی، به دنبال انتخاب یک صرافی امن‌تر و با توجه به فاکتورهای امنیت وب‌سایت و کیف پول‌های صرافی، قطعا صرافی kucoin انتخاب مناسب‌تر و بهتری خواهد بود. اما برای مقایسه صرافی coinex و kucoin از نظر رابط کاربری باید توجه داشت که رابط کاربری سایت کوکوین برای کاربران تازه‌کار، پیچیدگی بیشتری دارد. اما به همان نسبت تجربه کاربری ساده‌تر و بهتری داشته و طراحی آن، بسیار شبیه به صرافی‌های ایرانی است.

از دیگر امتیازات صرافی کوینکس می‌توان به پشتیبانی وب‌سایت از زبان فارسی اشاره کرد. همچنین در کوینکس کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی احراز هویت انجام دهند که این امر در کوکوین امکان‌پذیر نیست. البته حجم برداشت روزانه برای کاربرانی که احراز هویت ندارند در صرافی kucoin بیشتر از coinex بوده و در حدود 1 بیت کوین است ولی در کوینکس این برداشت، ده هزار دلار خواهد بود.

سخن پایانی در مقایسه صرافی coinex و kucoin

در این مقاله به معرفی بهترین صرافی برای ایرانی ها و مقایسه صرافی ارز دیجیتال coinex و kucoin پرداخته شد. هر یک از این دو صرافی از ویژگی‌های مخصوص برخودار هستند و سرمایه‌گذار با توجه به نیازهای خود می‌تواند یکی از این دو را انتخاب کند. هر دوی این صرافی‌ها در ایران قابل دسترسی هستند و کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی و با رعایت چند نکته لازم، از امکانات آن‌ها استفاده نمایند.

1 نظر

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان