نتایج یک گزارش: استخراج بیت کوین انرژی کمتری نسبت به صنعت بازی های ویدیویی مصرف می‌کند

خانهاخبارنتایج یک گزارش:...

آنچه می‌خوانید...

داده های تازه نشان می‌دهند که صنعت ماینینگ بیت کوین برخلاف انتظارات بسیاری از افراد و منتقدین، انرژی نسبتا کمتری از حوزه بازی های ویدیویی مصرف می‌کنند. این در حالی است که همیشه یکی از نگرانی ها و دلایل مخالفت بسیاری از افراد نسبت به بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار و استخراج بیت کوین، موضوع انرژی مصرفی هنگام تولید کوین های جدید بوده است.

بنابر داده های موسسه آرکین ریسرچ (Arcane Research)، در حالی که مصرف انرژی استخراج بیت کوین در سال های اخیر همواره با رشد همراه بوده است، این صنعت همچنان در زمینه مصرف انرژی بخش بسیار کوچکی را در جهان به خود اختصاص داده است.

- Advertisement -

در حال حاضر، ماینرهای بیت کوین برای عملیات های خود از میانگین 100 ترا وات ساعت الکتریسیته در سال استفاده می‌کنند و این رقم تنها 0.06% از انرژی کل جهان را شامل می‌شود که بسیار نچیز است. نمودار زیر نشان می‌دهد که در مقایسه با صنعت استخراج بیت کوین چه صنعت هایی از مصرف انرژی بسیار بالاتری برخوردار هستند.

مقایسه مصرف انرژی صنعت های مختلف
مقایسه مصرف انرژی صنعت های مختلف

همانطور که در تصویر نیز مشخص است، صنعت بازی های ویدیویی با 105 ترا وات ساعت در سال مصرف انرژی بیشتری نسبت به بیت کوین دارد. از سویی دیگر، استخراج طلا انرژی بیشتری نسبت به این دو صنعت مصرف کرده و داده ها بیانگر مصرف 240 ترا وات ساعت الکتریسیته در سال برای این صنعت هستند.

در این بین اما بیشترین مصرف انرژی به صنعت تولید کاغذ تعلق دارد که با 2361 ترا وات ساعت در سال انرژی مصرفی 10 برابری نسبت به طلا و 24 برابری نسبت به بیت کوین دارد. گزارش آرکین همچنین حاکی از آن است که روش مصرف انرژی برای استخراج بیت کوین توسط ماینرها از دیگر صنعت های مصرف کننده انرژی متفاوت است.

ماینرهای بیت کوین مصرف کنندگان منحصر به فرد الکتریسیته هستند

5 موضوع وجود دارد که ماینرهای بیت کوین را به مصرف کنندگان منحصر به فرد انرژی تبدیل می‌کند. اول آنکه حدود 80% از هزینه های عملیات های استخراج بیت کوین تنها از الکتریسیته تشکیل شده است. چنین اتفاقی به معنای آن است که ماینرها انگیزه زیادی دارند تا با انرژی کمتری کار بیشتری انجام دهند و یا به مکان هایی مهاجرت کنند که قیمت ها در آنجا کمتر است.

مطلب مفید: همه چیز درباره آدا فایننس (ADA FINANCE) ؛ توکن ADAFI

تفاوت دوم را مکان استخراج بیت کوین رقم می‌زند. این ماینرها تقریبا می‌توانند هرجایی که بخواهند دستگاه های خود را راه اندازی و عملیات های خود را آغاز کنند و با توجه به نبود محدودیت های مکانی می‌توانند از منابع انرژی استفاده کنند که هیچکس به آنها دسترسی ندارد.

نکته سوم آن است که ماینرهای بیت کوین می‌توانند هرگاه که خواستند دستگاه های خود را خاموش و روشن کنند و یا میزان مصرف انرژی را تغییر دهند. در گزارش آرکین آمده است که چنین قابلیتی ماینینگ بیت کوین را به یک حرکت بسیار مناسب برای ابزارهای تقاضا و پاسخ تبدیل کرده و می‌تواند باعث بهبود قدرت شبکه های الکتریسیته شود.

نکته چهارمی که استخراج بیت کوین را نسبت به دیگران متمایز می‌کند، ماژولار بودن است. ماشین های مستقل آی سیک می‌توانند به یکدیگر متصل شوند تا شاهد افزایش کمیت باشیم و بدین ترتیب ماینرها می‌توانند بر اساس انرژی در دسترس کارهای خود را سریع تر و آسان تر پیش ببرند. چنین چیزی به معنای آن است که ماینرها می‌توانند از 100% انرژی پروژه ها استفاده کنند.

نکته آخر نیز در رابطه با استخراج بیت کوین، قابل حمل بودن دستگاه های استخراج است. ماینرهای بیت کوین می‌توانند به دلیل انتقال پذیر بودن دستگاه های آی سیک، آنها را به مکان دلخواه خود منتقل کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان