هلیوم بلاک چین خود را به شبکه سولانا انتقال خواهد داد

خانهاخبارهلیوم بلاک چین...

آنچه می‌خوانید...

هلیوم، بلاک چینی که فراهم کننده ارتباطات بی سیم میان پروتکل ها از طریق هزاران کاربر است، شبکه لایه 1 خود را به بلاک چین سولانا منتقل خواهد کرد. شبکه هلیوم که در ابتدا تمرکز خود را روی دستگاه های اینترنت اشیا مانند سنسورها و ابزارهای ردگیری گذاشته بود، اکنون بیش از 950 هزار نود یا هات اسپات دارد و انگیزه فعالان شبکه هلیوم نیز توکن های کریپتویی بومی این بلاک چین هستند.

بنیاد هلیوم به تازگی اعلام کرده که این انتقال در پی رای مثبت اعضای جامعه به طرح پیشنهادی مربوط به انتقال صورت خواهد گرفت. در این رای گیری که روز پنجشنبه به پایان رسید، 7447 کاربر شرکت داشتند که 81.4% از آ«ها موافق مهاجرت شبکه هلیوم به سولانا بودند.

- Advertisement -
رای گیری هلیوم

سولانا که با هدف مقیاس پذیری برنامه های غیرمتمرکز طراحی شده بود، اکنون با ارزش بازار 11.3 میلیارد دلاری، نهمین شبکه بلاک چینی بزرگ محصوب می‌شود. گفتنی است که علاوه بر خبر انتقال به سولانا، از دیگر اتفاقات مهمی که اخیرا برای هلیوم افتاده می‌توان به همکاری این شبکه با غول آلمانی حوزه مخابرات یعنی T-Mobile نیز اشاره داشت.

تمرکز بر مقیاس پذیری هلیوم

بنابر صحبت های اسکت سیگل، مدیر ارشد اجرایی بنیاد هلیوم، انتقال به سولانا به این پروژه اجازه خواهد داد تا یک ماموریت جاه طلبانه را در رابطه با مدیریت بی سیم شبکه های مختلف در مقیاسی گسترده آغاز کند. وی در ادامه افزود که سولانا تاکنون میزبان برخی از مهم ترین برنامه های غیرمتمرکز این حوزه بوده است و برای ما بهترین گزینه همکاری همین شبکه است. انتقال به سولانا به شبکه هلیوم اجازه می‌دهد تا تمرکز خود را روی مقیاس پذیری و مدیریت بلاک چین بگذاریم.

مطلب مفید: توکن دسترسی به پروتکل ( Access Token ) چیست ؟

بنیاد هلیوم که طرح انتقال شبکه را در ماه اوت مطرح کرده بود، گفت که توسعه دهندگان پس از چندین ماه بررسی دیگر شبکه ها در نهایت سولانا را انتخاب کردند. این نهاد اشاره داشت که انتقال به سولانا برای کاربران شرایطی را فراهم می‌کند که دسترسی بهتر و آسان تری را در زمینه کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری، دیفای، بازارهای NFT و همچنین ترکیب پذیری با دیگر برنامه های سولانا داشته باشند.

یکی دیگر از مزایای انتقال به سولانا از دید بنیاد هلیوم، انتقال سریغ تر، ایمن تر و مقیاس پذیر تر داده ها خواهد بود. علاوه بر آن، توکن شبکه به صورت بومی با پروژه های فعال در اکوسیستم سولانا سازگار خواهد شد.

آناتولی یاکونکو، مدیرعامل سولانا لبز، در رابطه با این اتفاق گفت که مقیاس پذیری، هزینه های کم و مصرف انرژی شبکه باعث شده تا این شبکه به بنیاد ایده آل هلیوم و ماموریت جاه طلبانه آن تبدیل شود. وی همچنین اشاره داشت که رای گیری صورت گرفته در شبکه هلیوم برای انتقال به سولانا یک اتفاق بزرگ برای این شبکه است.

بر اساس بیانیه هلیوم، انتقال شبکه قرار است که در سه ماه آخر سال صورت گیرد و پس از تکمیل انتقال شاهد نسخه جدیدی از برنامه کیف پول هلیوم نیز خواهیم بود. باید توجه داشت که این انتقال توکن های شبکه از جمله HNT، MOBILE و IOT را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و آنها در شبکه سولانا صادر خواهند شد. علاوه بر آن، هولدرهای HNT می‌توانند از کیف پول های اکوسیستم سولانا مانند فانتوم نیز برای نگه داری دارایی های خود بهره ببرند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان