توسعه دهندگان هلیوم قصد دارند این پروتکل را به بلاک چین سولانا منتقل کنند

خانهاخبارتوسعه دهندگان هلیوم...

آنچه می‌خوانید...

بر اساس طرح حاکمیتی HIP 70 که روزهای گذاشته راه اندازی شده، ممکن است شبکه هلیوم، بلاک چین اینترنت اشیا به بلاک چین سولانا مهاجرت کند. توسعه دهندگان ارشد هلیوم در این باره گفتنند که نیاز به بهبود عملکرد عملیاتی و مقیاس پذیری از دلایلی است که انتقال به سولانا می‌تواند برای هلیوم سودمند باشد.

این شبکه با نصب هات اسپات هلیوم و فراهم آور اینترنت بی سیم و غیرمتمرکز 5G برای کاربران در محیط زندگیشان کار خود را پیش می‌برد. این شبکه از یک مکانیسم اجماع منحصر به فرد با نام اثبات پوشش بهره می‌برد که اتصال شبکه را تایید می‌کند و هنگام تایید شدن توکن های HNT را میان فراهم کنندگان این هات اسپات توزیع می‌کند.

این طرح حاکمیتی در پی آن ایجاد شد که توسعه دهندگان هلیوم به تعدادی از مشکلات فنی و نیاز برای رفع آنها اشاره کردند تا قابلیت ها و عملکرد شبکه بهتر از قبل شود. در چند ماه اخیر این شبکه، همه چیز برای مشارکت کنندگان شبکه چالش برانگیز بوده است و با توجه به سایز شبکه و حجم اعتبارسنج ها و همچنین مشکلات ارسالی شاهد کاهش فعالیت اثبات پوشش نیز بوده‌ایم.

بنابر داده های صفحه گیت هاب هلیوم، طرح حاکمیتی مذکور راه اندازی شده تا شاهد بهبود ارسال داده ها و همچنین قابلیت های پوششی شبکه باشیم. اگر شاهد رای آوردن این طرح باشیم، توکن های HNT، IOT و MOBILE و همچنین داده های اعتباری نیز به شبکه سولانا منتقل خواهند شد.

توکن های HNT توسط فراهم کنندگان هات اسپات ها بدست می‌آیند، توکن های IOT توسط اجرا کنندگان نودهایی که شبکه LoRaWAN را فراهم می‌کنند، توکن MOBILE زمانی بدست می‌آید که پوشش 5G فراهم شده باشد و داده های اعتباری نیز برای پرداخت تراکنش ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

توییت بنیاد هلیوم

از زمان ایجاد شدن در سال 2013، شبکه هلیوم بر بستر بلاک چین خود کار کرده است. پادکست هات اسپات با میزبانی آرمان دزفولی در چندین پست توییتری اشاره داشت که اتریوم بسیار آهسته بود و دیگر شبکه های جایگزین در آن زمان نیز خوب به نظر نمی‌رسیدند. وی در ادامه افزود:

«هلیوم زمانی که پروتکل تازه کار خود را آغاز کرده بود نیاز داشت که شبکه خود را بسازد چرا که هیچ بلاک چینی نبود که این پروتکل بتواند بر بستر آن فعالیت کند.»

مطلب مفید: الگوریتم Ethash چیست؟

با این حال باید توجه داشت که علیرغم 1 میلیون هات اسپات هلیوم در سراسر جهان و حتی حمایت شرکت های بزرگی مانند Google Ventures این شبکه نیز با انتقادات زیادی همراه بوده است. ماه گذشته، لیرون شاپیرا، کارآفرین مشهور از این شبکه به دلیل نبود تقاضا برای کاربر نهایی انتقاد کرد. این اتفاق پس از انتشار خبری رخ داد که بنابر آن درآمد ماهیانه هلیوم برای استفاده از داده ها 6500 دلار است و این درحالی است که شبکه شاهد افزایش سرمایه 350 میلیون دلاری بوده است.

علاوه بر آن، شبکه هلیوم یک قطعی و اختلال 4 ساعته را متحمل شد که بر توانایی هولدرهای HNT در مبادله توکن ها و همچنین جلوگیری از ماینرهای هات اسپات در دریافت پاداش ها تاثیرگذار بود.

واکنش مثبت اعضای جامعه به انتقال هلیوم

بسیاری از اعضای جامعه هلیوم به این طرح حاکمیتی واکنش مثبت نشان داده‌اند و معتقدند که ادغام شدن با سولانا باعث سودمندی برای توسعه دهندگان این پروتکل است. رایان بتنکورت، یکی از اعضای شرکت Layer One Ventures به دنبال کنندگان خود در توییتر گفت که این طرح حاکمیتی بسیار بزرگ است و به نظرش انتقال به شبکه سولانا باید مورد تایید قرار گیرد.

این طرح حاکمیتی برای 12 سپتامبر برنامه ریزی شده است و به هولدرهای HNT اجازه می‌دهد که تا پایان روز 18 سپتامبر رای خود را در این زمینه مشخص کنند. گفتنی است که این خبر روی قیمت توکن بومی هلیوم تاثیر مثبتی نداشته و این ارز با سقوط 15 درصدی در دو روز گذشته در محدوده 5.2 دلاری معامله می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان